|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 02:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bravoemotionmjet |
#637109 Wysłany:
12 Sty 2013, 02:09; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
A czy ja się martwię o twoje auto?. Napisałem jedynie z czego wynikają problemy. W tym układzie akurat "sugerowanie że to czujnik" przez mechanika jest nietrafione, bo pierwsza jest diagnostyka, a potem konkretna robota. Tu akurat cudów nie ma. A gdybanie że może to lub to przy dwóch możliwych rzeczach do uszkodzenia jest bynajmniej śmieszne. Poza tym kilka osób z którymi miałem kontakt kupiło używane części i mieli mniej szczęścia niż ty, bo problem powrócił po dwóch do dwunastu miesięcy. Tak więc naprawdę miałeś dużo szczęścia, że udało się to pozytywnie załatwić.
Wspomagania nie zajeździsz jak to nazwałeś. Po prostu jest ono obliczone na określoną ilość cykli, które zostało zaplanowane i tak dobrano materiały. Praktycznie przy normalnym użytkowaniu auta w mieście problemy zaczynają się w wieku około 5, 6 lat pojazdu przy przebiegu w okolicach 70.000 - 100.000 km. Zdarzają się auta, w których wspomaganie leciało na gwarancji, a znam takie, które przejechały 200.000 km i mają 8 lat, i nie ma w nich problemu.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
|
|
grzwro |
#637110 Wysłany:
12 Sty 2013, 02:38; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011, Posty: 7
|
bravoemotionmjet, o auto może nie ale o finanse coś zacząłeś. Nie bierz tego co piszę tak dosłownie do siebie, bo aj oczywiście żartuję, jestem jak na razie zadowolony z zakupów, wiem że każdy elektroniczny sprzęt ma określoną swoja żywotność, ale nikomu nie życzę, aby podczas użytkowania to spotkało, bo to jakiś niepotrzebny stres. Sorki jeśli cię uraził mój poprzedni tekst.
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#637165 Wysłany:
12 Sty 2013, 15:15; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Nic nie uraziło, spoko  . Piszę tylko jak to wygląda z drugiej strony po kilku wykonanych robotach tego wspomagania. Bo sam jakiś czas temu stałem przed wyborem zachwalane wspomaganie z Francji czy kombinacje z czujnikiem. I wybrałem czujnik. Mam spokój na 5 lat. Kilkoro znajomych też czujniki powymieniałem na nowe, bo mieli dokładnie takie samo zdanie jak ja, a dwóch kupiło "w super stanie" całe wspomagania i ... przyjechali do mnie po 3 miesiącach.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#639368 Wysłany:
21 Sty 2013, 12:24; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Jakby komuś się chciało poczytać o wspomaganiu to znalazłem dzisiaj ciekawy artykuł odnoszący się właśnie do Punto II. Warto poczytać bo ciekawe rzeczy piszą: http://archiwum.automotoserwis.com.pl/artyk/2000/7-8-00/dok2.htmKod: ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
Wspomaganie układu kierowniczego jest obecnie wyposażeniem standardowym pojazdów nawet w klasie kompaktowej. Niestety, dotychczas szeroko rozpowszechnione hydrauliczne układy wspomagania powoli padają ofiarą rewolucji elektronicznej. Pierwszy krok ku ăDrive by wireÓ? Tak, ponieważ elektronika elektrycznego wspomagania jest tak zaprojektowana, że rozpoznaje ruchy układu kierowniczego, prawidłowo interpretuje zamiary kierowcy i stosownie do ruchowo-dynamicznego stanu pojazdu wspomaga kierowcę w pracy za pomocą silnika elektrycznego. Oczywiście mechaniczne połączenie między kołem kierownicy i kołami jest tutaj jeszcze zachowane. Drugim krokiem na drodze do całkowicie elektrycznego układu kierowniczego ma być skasowanie tego połączenia. Będzie to możliwe dopiero po zmianie obecnie obowiązujących przepisów i po osiągnięciu przez elektronikę takiej samej niezawodności, jaką dzisiaj wykazuje mechanika. Artykuł zawiera informacje o tym, co obecnie montuje się w pojazdach produkowanych seryjnie. Na przykładzie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego ăDual-DriveÓ montowanego w nowym Fiacie Punto zostanie omówiona budowa i cechy szczególne tego systemu oraz wszystko, co specjalista warsztatowy powinien wiedzieć o konserwacji i naprawach tego układu. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego ma wiele zalet. Mniej podzespołów, mniejsza hałaśliwość, brak potrzeby konserwacji i możliwość integracji z elektronicznymi systemami stabilizacji jazdy, to zalety najważniejsze. Za jego stosowaniem przemawia również łatwość realizacji takich działań jak: aktywny powrót kół kierowanych w położenie do jazdy na wprost, tłumienie hałasów, wspomaganie zależne od prędkości, czy możliwość wstępnego wyboru rodzaju wspomagania (ăCityÓ albo ăNormalÓ). Układy te zużywają mniej energii niż układy hydrauliczne i pracują niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Podczas gdy pompa hydraulicznego układu wspomagania musi pracować w każdym stanie pracy, elektryczne układy wspomagania pobierają energię tylko w stanie aktywnym. Dzięki temu, przez ich zastosowanie zyskuje się na ciężarze i zmniejsza zużycie paliwa. Po zastosowaniu elektrycznego wspomagania w Fiacie Punto zużycie paliwa zmniejszyło się o 3%. Jest to akurat tyle samo, ile zyskuje się w wyniku zmniejszenia ciężaru pojazdu o 50 kg. Elektryczne układy wspomagania są korzystne również dla warsztatów. Podczas prac przy silniku albo przekładni kierowniczej nie ma np. potrzeby spuszczania oleju hydraulicznego, co często jest powodem różnych zanieczyszczeń. Również wysokociśnieniowe przewody hydrauliczne nie przeszkadzają już podczas prac w komorze silnika, a reklamacje z powodu nieszczelności w układzie wspomagania należą też do przeszłości. Wersje W firmie ZF Lenksysteme, wspólnym przedsiębiorstwie Boscha i ZF opracowano trzy wersje elektrycznych układów wspomagania, które nadają się do zastosowania we wszystkich klasach pojazdów. Dla pojazdów klasy kompaktowej, gdzie w układach kierowniczych występują niewielkie siły kierowania, optymalne okazało się przyłączenie zespołu wspomagania do wału kierownicy (rys. 1). W pojazdach klasy średniej najkorzystniej jest, gdy wspomaganie działa bezpośrednio na zębnik przekładni kierowniczej (rys. 2). W pojazdach cięższych (klasy wyższej) zespół wspomagania jest zintegrowany z przekładnią kierowniczą (rys. 3). W tym przypadku, silnik napędza zębatkę za pośrednictwem przekładni kulkowej. W tej trzeciej wersji oraz w wersji dla pojazdów klasy średniej wałem kierownicy jest przekazywany tylko moment obrotowy wytwarzany za pomocą rąk kierowcy. W nowym Punto zespół wspomagania napędza wał kierownicy. Nie jest on produkcji ZF, lecz Delphi. Zasada działania jest jednak podobna. Układ wspomagania Dual-Drive ma jedną cechę szczególną: podczas manewrowania kierowca może prawie podwoić siłę wspomagania przez naciśnięcie przycisku City. Budowa mechanizmu W obudowie zespołu wspomagania jest umieszczone centralnie koło zębate. Jego wałek jest od góry połączony sprężyną skręcaną z wałem kierownicy, a od dołu Đ wałkiem pośrednim z przekładnią kierowniczą. W zależności od momentu obrotowego na wale kierownicy sprężyna skręcana umożliwia kątową różnicę obrotu między wałem kierownicy i wałkiem pośrednim do 7ˇ i stanowi część czujnika momentu obrotowego. Przed większymi skręceniami sprężyna jest zabezpieczona zderzakami mechanicznymi. W celu ograniczenia hałasów wieniec zębaty koła zębatego został wykonany z tworzywa sztucznego. Napęd od silnika elektrycznego jest przekazywany na koło zębate za pośrednictwem przekładni ślimakowej i gumowego łącznika. Łącznik ten pełni dwie funkcje: tłumi hałasy, jakie mogłyby przechodzić od silnika na układ kierowniczy i jest wymaganym miejscem rozerwania, aby silnik elektryczny nie mógł zablokować układu kierowniczego. Jako silnik elektryczny wybrano silnik synchroniczny z wirnikiem z magnesami stałymi, bez komutatora. Jest to silnik praktycznie bezobsługowy i nie zużywający się. Pobór prądu zależy od wielkości siły wspomagającej i wynosi 1-75 A. W obudowie zespołu wspomagania są jeszcze umieszczone czujniki kąta skrętu i momentu obrotowego, stanowiące jeden wspólny zespół. Czujnik kąta skrętu składa się z dwóch potencjometrów, których zmiany rezystancji są dla urządzenia sterującego informacją o rzeczywistym kącie skrętu. Czujnik momentu obrotowego składa się również z dwóch potencjometrów. Wychwytuje on przesunięcia kątowe między wałem kierownicy i wałkiem pośrednim i przekazuje je urządzeniu sterującemu. Przesunięcia te są proporcjonalne do wielkości momentu obrotowego. Do obudowy zespołu wspomagania jest przymocowane urządzenie sterujące. Przepływ sygnałów Oprócz wymienionych sygnałów głównych - kąta skrętu i momentu obrotowego, jak też napięcia zasilania, statusu przycisku City i pozycji kluczyka zapłonu, układ otrzymuje za pośrednictwem szyny CAN jeszcze inne informacje: prędkość pojazdu, sygnał, że alternator ładuje (D+ alternatora), stan lampki kontrolnej i lampki samodiagnozy itd. Na podstawie otrzymanych informacji urządzenie sterujące wylicza jak wysokie musi być natężenie prądu, aby kierowca otrzymał niezbędne wspomaganie układu kierowniczego albo, aby koła powróciły w położenie do jazdy na wprost. Jeśli układ wspomagania pracuje w trybie Normal to kierowca, aby obrócić koła na postoju potrzebuje przyłożyć do koła kierownicy moment obrotowy 4-5 Nm, natomiast po wciśnięciu przycisku City - tylko 2-3 Nm. Od prędkości jazdy 70 km/h tryb pracy City jest wyłączany automatycznie, aby zwiększyć stabilizację jazdy. Jednak w obu trybach pracy wspomaganie jest proporcjonalnie dopasowywane do prędkości. To samo dotyczy aktywnego powrotu kół w położenie do jazdy na wprost, jednak w tym przypadku na wielkość siły wspomagającej powrót kół ma też pewien wpływ kąt skrętu. Oznacza to, że przy niskich prędkościach jazdy i przy dużym kącie skrętu siła wspomagająca powrót jest duża, a przy wysokich prędkościach i przy małym kącie skrętu Đ mała. Diagnostyka i naprawa Jak wszystkie nowoczesne układy elektroniczne, również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego jest wyposażone w samodiagnozę i pamięć niesprawności. Zatem w przypadku reklamacji należy najpierw odczytać zawartość pamięci samodiagnozy. Fiat przestrzega przed sprawdzaniem czujników kąta skrętu i momentu obrotowego za pomocą multimetru. Można je sprawdzać tylko za pomocą diagnoskopu, który jest w stanie odczytać odpowiednie wartości rzeczywiste przez złącze samodiagnozy. Bazujący na PC Tester Examiner, wykorzystywany w sieci autoryzowanych warsztatów Fiata, wskazuje w sposób prosty i szybko wszystkie niezbędne do sprawdzenia układu wartości. Tak samo jak przedtem można jednak sprawdzać multimetrem napięcie zasilania, sygnał od kluczyka zapłonu (zacisk 15) i przełącznik City. Ponieważ elektryczne wspomaganie jest ciągle nowością na rynku, to dla warsztatów nie ma jeszcze żadnych instrukcji napraw. Fiat chce wszystkie niesprawne układy sam sprawdzać, aby w ten sposób zbierać dane do ulepszenia produkcji seryjnej. Dlatego też dotychczas można jedynie wymieniać układy w kompletach. Nie ma też jeszcze żadnych części zamiennych. Należy pamiętać, że podczas wymontowania i zamontowania układu wspomagania układ kierowniczy musi być zablokowany w środkowym położeniu za pomocą przyrządu specjalnego. Jest to tuleja, która nasadzona na wielowypust wału kierowniczego, po zdjęciu koła kierownicy, blokuje układ kierowniczy w środkowym położeniu. Jest ważne, aby czujnik kąta skrętu znajdował się dokładnie w położeniu środkowym, gdy koła są ustawione w położeniu do jazdy na wprost. Po zamontowaniu nowego układu wspomagania trzeba na nowo zaprogramować w urządzeniu sterującym ustawienie do jazdy na wprost. Może się to odbyć albo za pomocą diagnoskopu Tester Examiner, albo podczas jazdy próbnej, po wcześniejszym odłączeniu akumulatora. Urządzenie sterujące potrafi uczyć się samo. Od prędkości 6 km/h rozpoznaje samoczynnie położenie do jazdy na wprost. Ponieważ ta regulacja zera przebiega automatycznie, po każdym rozruchu i przekroczeniu wymienionej prędkości, to nie ma potrzeby zwracania szczególnej uwagi na ustawienie kół przednich.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#639566 Wysłany:
21 Sty 2013, 23:55; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
"Ponieważ elektryczne wspomaganie jest ciągle nowością na rynku, to dla warsztatów nie ma jeszcze żadnych instrukcji napraw. Fiat chce wszystkie niesprawne układy sam sprawdzać, aby w ten sposób zbierać dane do ulepszenia produkcji seryjnej. Dlatego też dotychczas można jedynie wymieniać układy w kompletach. Nie ma też jeszcze żadnych części zamiennych."
ten ops chyba jest dosc stary i nieaktualny, sa czesci zamienne, tylko glownie dostepne jako aftermarket
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#639573 Wysłany:
22 Sty 2013, 00:05; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Opis jest stary z okolic 2001 roku. To jest to co pisałem kilka postów wcześniej tyle, że w wielkim skrócie.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Mariu |
#639672 Wysłany:
22 Sty 2013, 14:50; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mariu
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Paź 2012, Posty: 27
|
Z tego opisu wynika ze jak poprawnie zamontujemy czujnik skretu to nie trzeba kalibrowac.Samo sie nauczy. Wiem ze tam nie pisze konkretnie o samym czujniku,ale na jedno wychodzi.
U mnie chyba na 100% czujnik. Dzis zauwazylem ze jak zapale samochod z przekrecona kierownica np. w lewo.To lampka sie nie pali. Jak tylko rusze kierownice w którąś strone to lampka sie zapala.Wspomaganie caly czas dziala i nie pamietam zeby kiedys mi sie wylaczylo. Ciekawe ile jeszcze pojezdze z taka usterka.Mam 146tys przebiegu.
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#639747 Wysłany:
22 Sty 2013, 19:11; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Sam się nie nauczy. Przynajmniej w Grande Punto, w moim Punto też "sam" się nie ustawił. Jeśli odpięcie klemy rozwiązywałoby problem, to każdorazowo po jej odpięciu czujnik ten sam by się centrował. A nie ma takiej możliwości, bo pamięta ustawienia przy odciętym zasilaniu. Natomiast sam silnik wspomagania działa po informacjach przesyłanych do centralki przez czujnik skrętu.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Mariu |
#639826 Wysłany:
22 Sty 2013, 22:34; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mariu
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Paź 2012, Posty: 27
|
Duzo osob wymienialo czujniki i nic nie kalibrowali i wspomaganie dzialalo poprawnie.Przynajmniej w zwyklym punto.Nie wiem jak jest w Grande.
A ta kalibracje mozna wykonac Fesem.Z tego co widzialem to jest tam jakas opcja kalibracji.Z tego co wiem kalibracja to nic innego jak przekrec maksymalnie w prawo,potem w lewo wycentruj...
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#639836 Wysłany:
22 Sty 2013, 22:58; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
We Francuskich kalibracja tak właśnie przebiega. W Punto nie udało mi się zrobić tego w ten sposób na nowym czujniku. Nic nie trzeba kalibrować przy wymianie centralki z czujnikiem z kompletu. W każdym aucie co robiłem, po wymianie czujnika kierownica uciekała w lewo lub w prawo po uruchomieniu silnika.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Mariu |
#639840 Wysłany:
22 Sty 2013, 23:04; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mariu
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Paź 2012, Posty: 27
|
Tam gdzie pytalem czy mozna to zrobic fesem powinien zapomnialem wstawic pytajnika. Czyli jak dam to komus kto mi wymieni czujnik.To trzeba jechac do aso na kalibracje ? A ile kosztuje taka kalibracja w ASO ?
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#639845 Wysłany:
22 Sty 2013, 23:09; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
W ASO pewnie wezmą jak za zboże, czyli diagnostyka od 100 do 250 zł w zależności od ASO.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Mariu |
#639848 Wysłany:
22 Sty 2013, 23:20; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mariu
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Paź 2012, Posty: 27
|
Czyli podsumowując.Nie da sie skalibrowac samemu Fesem w zwyklym punto. Trzeba szukac jakiegos machera...
|
|
Góra |
|
 |
Nadir |
#648559 Wysłany:
27 Lut 2013, 22:40; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Lut 2013, Posty: 6
|
Witam wszytkich. Pierwszy post na Waszym forum. No wiec przeczytalem wczorajszej nocy calutkie kompendium ( pandemonium...  ), po tym, gdy znajoma zglosila sie do mnie ze swoim Punciakiem ze swiecacymi radosnie stringami na zegarach. Podjalem sie jej pomoc no i... sam nie wiem. Generalnie dowiedzialem sie tu, ze zazwyczaj problemem jest czujnik skretu lub ewentualnie problemy z polaczeniami na plytce przy silniku, tudziez oslawione przekazniki. Samochod jezdzil sobie spokojnie do wczorajszego wieczoru. Nic nie buczalo, lampka nie mrugala, nic sie nie dzialo przy pelnym skrecie kol. Nic. Zero. Sielanka. Wczoraj wieczorem po prostu przy uruchomieniu silnika lampka nie zgasla i co zazwyczaj sie wtedy dzieje, wspomagania nie bylo. Uruchamialem samochod jeszcze ze 3 razy w nocy i bez zmian. Rano mialem zabrac sie za operacje i...dziala. Jak gdyby nigdy nic. Pomyslalem, ze moze cos z napieciem- kij wie. Dziala to dziala. Podzialalo troche. Samochod jezdzil tu i tam. Potem po zakupy. No i zonk. Uruchomienie silnika i lampka nie gasnie i krecic mocno znowu dziewcze musialo. Tak na rozum chlopski stawialbym na przekazniki. Ktorys sie wiesza i odcina caly "wynalazek". Co myslicie? Dwa razy wspomaganie nie zastartowalo po uruchomieniu samochodu po moze polgodzinnym postoju.
_________________ Wartburg 353W, FSO1500, Opel Kadett, Fiat 126, Pontiac Trans Sport, Opel Vectra B 1,6, Opel Vectra B 1,8, Ford Mondeo 1,6, Mazda Xedos 6, Nissan Almera 1,5 - to chyba tyle ...a..i jeszcze Citroen Xsara 1,9 TD...jego mac
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#648568 Wysłany:
27 Lut 2013, 22:52; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Nadir |
#648634 Wysłany:
28 Lut 2013, 12:19; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Lut 2013, Posty: 6
|
Nie bardzo mam gdzie podlaczyc sie do kompa. Chyba, ze w serwisie, za co tutaj czesza, az milo  . No i sytuacja sie powtorzyla. Po nocnym odpoczynku wspomaganie dziala. Ktos wie, czy Fiat montowal wylacznik czasowy wspomagania ? A tak na serio, to z forum tutejszego, tudziez gdzies chyba tu byl link do jakiegos angielskojezycznego goscia, odnosze wrazenie, ze centralki raczej nie padaja 
_________________ Wartburg 353W, FSO1500, Opel Kadett, Fiat 126, Pontiac Trans Sport, Opel Vectra B 1,6, Opel Vectra B 1,8, Ford Mondeo 1,6, Mazda Xedos 6, Nissan Almera 1,5 - to chyba tyle ...a..i jeszcze Citroen Xsara 1,9 TD...jego mac
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#648645 Wysłany:
28 Lut 2013, 13:55; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Nadir napisał(a): odnosze wrazenie, ze centralki raczej nie padaja
mogą paść w końcu to tylko elektronika, jedynie podpięcie pod kompa powie co jest uszkodzone
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#648655 Wysłany:
28 Lut 2013, 15:42; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
mlody694 |
#649628 Wysłany:
04 Mar 2013, 23:09; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 01 Maj 2011, Posty: 45
|
W moim punto coś pyka i tak z ciekawości zacząłem dochodzić co, ściągłem osłonę bezpieczników w środku i okazało się że jak kręcę kierownicą to ten odgłos pykania jest tak jakby od silniczka tego wspomagania - takie jakby szuranie gdyż pyka hmm tak szybko co dla ucha jest taką cichutką "serią" z karabinu. Wszystko działa i wspomaganie i city, nigdy się nie wyłączyło i jest ok - tak tylko pytam czy jak psikne smarem w ten silniczek to coś pomoże? czy to pykają jakieś układy i lepiej tego nie ruszać?
_________________ Fiat Punto II 1.2 16v SPORTING - i można poczuć ducha włoskiej motoryzacji. Bella Vita Italia... http://fiatpunto.com.pl/topic37239.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#649634 Wysłany:
04 Mar 2013, 23:31; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
mlody694 napisał(a): taką cichutką "serią" z karabinu Mam to samo  Niestety nie wiem dokładnie co wydaje ten dźwięk. Wydawało mi się do tej pory, że jest to dźwięk pochodzący z czujnika skrętu.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
raiden_13 |
#649700 Wysłany:
05 Mar 2013, 14:21; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
mlody694 napisał(a): W moim punto coś pyka... takie jakby szuranie gdyż pyka hmm tak szybko co dla ucha jest taką cichutką "serią" z karabinu. Wszystko działa i wspomaganie i city, nigdy się nie wyłączyło i jest ok Jeżeli mówisz o takim chrobotaniu podczas kręcenia to też tak mam, ale głównie przy niskich temperaturach (okres jesienno-zimowy). W zeszłym roku przymierzałem się nawet do wymiany poduszek amortyzatorów (mają łożysko w sobie), bo ktoś podpowiedział, że to może być to. Ale jak zrobiło się cieplej, zmieniłem koła na letnie, to problem praktycznie znikł. Nie mam pojęcia co to może być. Jak do tej pory - odpukać - wszystko działa, a wspomaganie się nie wyłącza. Swoja drogą to Fiat się nie bardzo postarał ze swoim układem kierowniczym. Może i komfortowy, lekko się kręci, dostateczna precyzja, ale te usterki są irytujące.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#649716 Wysłany:
05 Mar 2013, 16:08; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Przesadzasz. Czujniki skrętu lecą we wszystkich markach, a najbardziej w niemieckich. Ale o tym nikt nie pisze. Układy kierownicze Fiata są jednymi z lepszych na rynku, a wspomaganie elektryczne nazwane City było pierwszym takim wspomaganiem na rynku. Pomijając oszczędności dostawców podczas produkcji układów, to te układy są nie do zajeżdżenia. Na naszych drogach leci całe zawieszenie, gdzie na Zachodzie nikt nie wie co to amortyzatory czy końcówki drążków kierowniczych przez 300.000 km.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Nadir |
#649751 Wysłany:
05 Mar 2013, 19:53; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Lut 2013, Posty: 6
|
No wiec wyjalem silnik wspomagania w sobote. Profilaktycznie "opukalem" przekazniki, po czym podpialem spowrotem i oczywiscie dziala wszystko.  Troche ciala dalem, bo trzebabylo najpierw wypiac kostki i zalaczyc jeszcze raz. Teraz nie wiem, czy problemem bylo brak styku na jakims pinie,czy przekaznik. Jak znowu zacznie sie buntowac, to przynajmniej zawezilem sobie krag podejzanych. Mam nadzieje  . Nie bardzo za to w tym Puncie (mowie o tym egzemplarzu) chyba sprawdza sie teoria wplywu napiecia na dzialanie wspomagania. Aku jest do bani. Na poczatku kilka razy trzebabylo go nogami odpalac, a wspomaganie dzialalo. Wiec nie wiem. Moznaby sie pokusic moze o stworzenie tabelki z typowymi objawami i mozliwymi usterkami. Masa tu tego w tym temacie. 
_________________ Wartburg 353W, FSO1500, Opel Kadett, Fiat 126, Pontiac Trans Sport, Opel Vectra B 1,6, Opel Vectra B 1,8, Ford Mondeo 1,6, Mazda Xedos 6, Nissan Almera 1,5 - to chyba tyle ...a..i jeszcze Citroen Xsara 1,9 TD...jego mac
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#649883 Wysłany:
06 Mar 2013, 09:00; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Nie ma za wielu możliwych usterek i objawów. Jak napisałem kilka postów wcześniej, to są dwa rodzaje wspomagania zależne od roku produkcji auta. I w nich jest podział na przekaźniki (1 wersja) lub czujniki skrętu (obie wersje). Pozostałe typu uszkodzony silnik zdarzają się rzadko. Kwestia jest tylko w samej diagnostyce. Jeśli zaświeci się kontrolka, to błąd się odłożył w pamięci. Po jego odczytaniu wszystko jest jasne. A większość forumowiczów pisze eseje zamiast odczytać błąd.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
Nadir |
#649911 Wysłany:
06 Mar 2013, 12:57; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 27 Lut 2013, Posty: 6
|
bravoemotionmjet napisał(a): Nie ma za wielu możliwych usterek i objawów. Jak napisałem kilka postów wcześniej, to są dwa rodzaje wspomagania zależne od roku produkcji auta. I w nich jest podział na przekaźniki (1 wersja) lub czujniki skrętu (obie wersje). To, ile jest elementow samego ukladu, a co za tym idzie ile mozliwych powidow awarii, to jedna sprawa. To o czym ja wspomnialem, to proba uporzadkowania objawow, co byc moze pomogloby osobom piszacym eseje. bravoemotionmjet napisał(a): Kwestia jest tylko w samej diagnostyce.. Mysle, ze piszacy eseje nie sa grafomanami, tylko osobami, ktore za jakis tam wzgledow do kompa podlaczyc sie nie moga. Z reszta skoro podlaczenie do kompa jest jedynym wyjsciem, po co trzymac taki temat? Wystarczyloby - Nie dziala? Podlacz do kompa i potem ewentualnie manual wymiany silnika, modulu i czujnika skretu. Ewentualnie link do filmiku o wymianie przekaznikow. Nie kazdy rozumie slowo "diagnostyka" tak jak Ty. Komputer jest tylko jedna z metod. Ciagle wazniejsze sa wiedza i doswiadczenie.
_________________ Wartburg 353W, FSO1500, Opel Kadett, Fiat 126, Pontiac Trans Sport, Opel Vectra B 1,6, Opel Vectra B 1,8, Ford Mondeo 1,6, Mazda Xedos 6, Nissan Almera 1,5 - to chyba tyle ...a..i jeszcze Citroen Xsara 1,9 TD...jego mac
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|