You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 198 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #599457 Wysłany: 21 Lip 2012, 12:11; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV napisał(a):
Ja fabrycznie miałem na 2 śrubach :>


W Grande Punto też jest oryginalnie na dwie śruby ;) Ostatnio miałem przyjemność wykręcać rozrusznik u ojca w GP.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 

 
 Post #600157 Wysłany: 25 Lip 2012, 14:43; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
3 to zawsze lepiej niż na 2 :D
Ja miałem w oryginale 3.
W tym od GP wystarczy rozwiercić lekko tą tulejkę i będzie na 3 :mrgreen:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600335 Wysłany: 26 Lip 2012, 09:51; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
marcin186 napisał(a):
Ostatnio miałem przyjemność wykręcać rozrusznik u ojca w GP.
I przełożyć do siebie :E
BTW. Ja oryginalnie miałem na dwie śruby.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600342 Wysłany: 26 Lip 2012, 10:08; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
A ja trzy jak już wcześniej pisałem, ciekawe czy to kolejna oszczędność Fiata, tak jak nielakierowanie wewnętrznych blach (np maski od środka).

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600614 Wysłany: 27 Lip 2012, 16:19; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
oko21 napisał(a):
marcin186 napisał(a):
Ostatnio miałem przyjemność wykręcać rozrusznik u ojca w GP.
I przełożyć do siebie :E
BTW. Ja oryginalnie miałem na dwie śruby.


Jak byś zgadł :mrgreen: Ojciec miał awarie i myśleliśmy że to rozrusznik więc dostał mój 0,9kW i okazało się że to nie to. Więc ja sobie wkręciłem jego 1,0kW bo już nie chciało mi się wykręcać mojego :E I takim sposobem mam ten ciut mocniejszy u siebie hehe

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614489 Wysłany: 24 Wrz 2012, 13:43; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Wrz 2012,
Posty: 3
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i jakby co proszę o wyrozumiałość :)

Zastanawiam się nad wyborem rozrusznika do mojej biedronki:) Mam wybrać ten ?
http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 35495.html

Czy może ten ?
http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 57512.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614497 Wysłany: 24 Wrz 2012, 14:30; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
marcinpuntarri, nie lepiej używki poszukać za 60zł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614504 Wysłany: 24 Wrz 2012, 14:48; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Wrz 2012,
Posty: 3
Być może i lepiej (taniej) ale myślę, że jestem w stanie przeznaczyć te 250 zł na nowy byle był pewny i dobrze funkcjonował. Dlatego moje pytanie nadal aktualne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614510 Wysłany: 24 Wrz 2012, 15:23; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
marcinpuntarri, Te aukcje co podajesz, przedstawiają zamienniki. Ja bym wolał używkę, bo jest tańsza i oryginalna, a z zamiennikami różnie bywa tym bardziej że jest w cenie kilkukronie niższej od nowego oryginału, co musi przekładać się na jakość wykonania i trwałość.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626147 Wysłany: 15 Lis 2012, 12:49; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 24 Wrz 2012,
Posty: 3
Dzięki chłopaki. Zainwestowałem jednak w używkę i moje puntarii śmiga jak szalone.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672853 Wysłany: 05 Cze 2013, 19:14; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Panowie proszę o informację, czy z GRANDE PUNTO EVO rozrusznik też będzie można zamontować? Np. taki jak jest tutaj na aukcji - http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 72713.html ? EVO to kolejna wersja GP, nie jestem pewny czy rozrusznik podejdzie?

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672855 Wysłany: 05 Cze 2013, 19:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Mr Schaft
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 1691
Wyglada tak samo, więc pewnie pasi :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672864 Wysłany: 05 Cze 2013, 19:48; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Wziąłem ten rozrusznik, jest roczny tak więc będzie długo służyć, w samochodzie żony obecny zajechała, do tego stopnia, że kostka stacyjki do roboty, akumulator rozładowany... Jak to kobieta, nie może zrozumieć, że trzeba poczekać zanim immobiliser "odpuści" he... tłumaczyć, prosić, teraz mam robotę przez nią. Przy okazji sprawdziłem, że faktycznie powinien pasować, w sklepie tutaj piszą, że pasuje do różnych modeli - http://www.unto.pl/rozrusznik-panda-gra ... -3384.html Podsumowując można szukać z poniższych modeli FIAT'a rozrusznika, powinien pasować "Fiat Panda, Line, Idea, Bravo II, 500, Doblo, Grande Punto, Stilo. Punto Evo". Szkoda EVO z 2012 roku, poszedł do kasacji, sporo części z niego wystawiają - http://allegro.pl/listing/user/listing. ... ms-6525011

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #675056 Wysłany: 15 Cze 2013, 11:19; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Ja ze swojej strony dodam:

-Wyjmować koszyk akumulatora, bo to 3 śruby raptem a dostęp nieporównywalnie lepszy
- Na macanego śruby od rozrusznika to 13:
- od spodu jest tuż nad mocno wystającą śrubą 17 z nakrętką
- od wierzchu jest za siłownikiem sprzęgła , nie na brzegu obudowy skrzyni tylko tak jakby rzucić nasadkę i ją pchać w stronę silnika po obudowie skrzyni to się trafi ;)


Jeżeli dostaliśmy rozrusznik z kawałkiem przewodu sygnałowego to przedłużamy i mamy gotowe przyłącze - łatwiej polutować niż tą blachę na rozruszniku.

Zamiast oczka i łącza na śrubę (co uważam za masakryczne rozwiązanie) polecam kostkę elektryczną:
Image
Łatwo rozłączalna i nie trzeba izolować na słowo honoru.
Ja sobie lekko przedłużyłem kabelek i owinąłem za przewód od wody w okolicach odpowietrznika nagrzewnicy.

I przypominam że do rozrusznika wchodzą dwa grube przewody stałego zasilania :E (Jeden wędruje do aku, a drugi do alternatora).
Ja jakimś cudem trzy razy złożyłem bez tego przewodu idącego do akumulatora :shock:

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683427 Wysłany: 31 Lip 2013, 17:35; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Kolejne pytanie dotyczące wymiany rozrusznika, z Punto EVO. Jak dotąd nie miałem dostępu do kanału, ma się to zmienić dlatego odświeżam temat... Rozrusznik który mam nieco się różni od tego, jaki widać na zdjęciach z Grande Punto. W moim z Punto EVO jest już fabryczna nakrętka, podobnie jak to jest w PII. Na zdjęciu oznaczyłem cyframi nakrętki, abyście mogli odpisać, co gdzie podpiąć/przerobić?

Rozumiem że to co opisane jest, czyli lutowanie oczka to nic innego, jak wykonanie mocowania dla rozrusznika z GP, który takiego mocowania/nakrętki jak w PII nie posiada? Jeżeli mam tą nakrętkę, znaczy to, że nie muszę niczego przerabiać, wystarczy przełożyć przewody?

Poniżej zdjęcie rozrusznika z PII oraz rozrusznik z Punto EVO. Jak to "pożenić"? Na zdjęciu miedziany przewód oznaczony jako 4, nie posiada izolacji. Czy tak może być, czy też zaizolować?

Oznaczenia na rozruszniku:
Cytuj:
LANCIA FIAT ALFA
51 804 744 A152
BOSCH
0 001 137 002 12V

Rozrusznik z Punto II:
Image

Rozrusznik z Punto EVO:
Image
Image
Image
Image

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683441 Wysłany: 31 Lip 2013, 20:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
1 - na stałe
2 - sygnał stacyjki
3,4 nie ruszasz.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683486 Wysłany: 02 Sie 2013, 20:14; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
mario1978 napisał(a):
Rozrusznik z Punto EVO:
Z klekota pryndzej :> To co jest na foto nie bedzie pasować na 90% :> Chyba że fiat do benzyny zaczął montować bosz :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683813 Wysłany: 04 Sie 2013, 00:04; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ipIV napisał(a):
To co jest na foto nie bedzie pasować na 90% :> Chyba że fiat do benzyny zaczął montować bosz :>
Faktycznie masz rację. Pasuje w 90% i jest to bosz, ups... BOSCH 0 001 137 002 o numerze FIAT OE 51804744.

Od razu dodam, że rozrusznik z Punto EVO jest już zamontowany w moim Punto II 1.2 16V. Chyba pierwszy na forum z takim rozrusznikiem w PII?

Dlaczego pasuje w 90%?
- można powiedzieć że rozrusznik z EVO to "plug & play", ale nie do końca. Jest on dłuższy o jakiś 1-1,5 cm, tzn. śruby montażowe są dalej wysunięte od standardowego rozrusznika PII.
- rozrusznik z Punto EVO ma śruby montażowe podobnie jak w PII, tyle że ta od stacyjki, ta najmniejsza jest tak mała nakrętka, że trzeba sposobem to "pożenić". Najpierw przykręcamy kabel stacyjki, dokręcamy nakrętkę a następnie wkładamy i zakręcamy pozostałe kable alternatora/akumulatora oraz do skrzyni. Przyda się wyciągnąć kabel stacyjki z plastikowej izolacji, fabrycznie u mnie był bardzo krótki i na wymiar, miał mało luzu więc takie "od końca montowanie" rozwiązało problem.
- pozostałe kable alternatora/akumulatora są na tyle długie, że bez problemu można je podłączyć pod długą śrubę.
- pozostaje nam w spadku plastikowa osłonka z kabli alternatora/akumulatora. W rozruszniku PII mocowanie kabli jest na górze, w rozruszniku z EVO mocowanie kabli jest na dole, więc ta osłonka wogóle nie spełnia swojej funkcji. Musiałem dla pewności sobie zaizolować kable.

Dodam trochę danych technicznych znalezionych w sieci, nt. rozrusznika z Punto EVO - http://altstarter.istore.pl/pl/nowy-roz ... s0237.html:
Cytuj:
Rozmiar A [mm]: 64
Rozmiar B [mm]: 14
Moc [kW]: 1. 1
Napięcie [V]: 12
Ilość otworów w głowicy: 3
Ilość otworów gwintowanych: 1
Ilość zębów (pasuje do): 9
Obrót rozrusznika: CW

Wielkie podziękowania dla mariuz, ipIV oraz FIAT'a. Dla forumowiczów za to, że udzielili mi wsparcia i porad na PW, a dla FIAT'a za to, że chyba ze względów oszczędnościowych, nie dokonał zmian w budowie zewnętrznej rozrusznika, przez co można zastosować najnowszą myśl techniczną w klasycznych Punto :E

Moje spotrzeżenia nt. pracy rozrusznika:
- "mocne uderzenie", tzn. czuję że rozruch jest na maxa, w seryjnym PII delikatniej "kręci". Może jest to subiektywne odczucie.... Wada to brak słynnego łitititititi z Grande Punto :cry: post553248.html#p553248
- duża moc - 1,1kW. Seryjny PII ma moc 0,9 kW DENSO
- rozrusznik "inteligentny". Miałem dużo innych prac w warsztacie, nie zauważyłem że akumulator "zdechł (wyłączony silnik z załączonymi radio/dmuchawa/itp.). Rozrusznik z Punto EVO chciał zakręcić, oczywiście nie miał prądu, od razu "puścił", alarm cheetach zaskoczył/syrenka piknęłą jak zawsze to robi, kiedy podłączam na nowo akumulator. Znaczy to tyle w moim samochodzie, że rozrusznik nie zwiera ciągle jak seryjny PII, tylko jak nie ma prądu to "odpuszcza", nie doprowadza do stałego zwarcia, "nie siłuje się". Wystarczyło podładować akumulator 10 minut na prostowniku, by rozrusznik odpalił "na dotyk". Czyż nie jest "inteligentny"?

Czekam do zimy, aby przekonać się jak będzie zachowywać się w mroźne poranki...

Poniżej załączam zdjęcia porównawcze rozruszników Punto II oraz Punto EVO. Widać o ile dalej wystają śruby do podłączenia kabli z Punto EVO.

Image
Image
Image
Image

Oraz bohater wpisu, rozrusznik z Punto EVO zamontowany do Punto II 1.2 16V
Image
Image
Image

Podziękowania należą się również dla "dawcy", Punto EVO 1.4 benzyna z 2012 r. Jak podają w dokumentach, "dawca" miał tylko 5.000 km kiedy poszedł na części :cry: - http://allegro.pl/rozrusznik-fiat-grand ... 72713.html

Filmik gdzie słychać jakie dźwięki wydaje rozrusznik można zobaczyć tutaj - http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=MrL9L2YvX2A

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683817 Wysłany: 04 Sie 2013, 00:15; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
mario1978 napisał(a):
rozrusznik "inteligentny". Miałem dużo innych prac w warsztacie, nie zauważyłem że akumulator "zdechł (wyłączony silnik z załączonymi radio/dmuchawa/itp.). Rozrusznik z Punto EVO chciał zakręcić, oczywiście nie miał prądu, od razu "puścił"

Pewnie wynika to z tego, że ciągnie dodatkowe 200W więcej z akumulatora, więc powoduje większy spadek napięcia na rozładowanym akumulatorze i elektromagnes puszcza :E
mario1978 napisał(a):
Chyba pierwszy na forum z takim rozrusznikiem w PII

Czyli kolejna ścieżka przetarta, ciekawe jak w zimę będzie się sprawował, chociaż sam dźwięk uruchamia silnika jakoś kojarzy mi się z Fiatem 126 :D

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683819 Wysłany: 04 Sie 2013, 00:30; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Brzmi identycznie jak z 1.2 69km z S&S ...ciekawe, czy ten dłuzszy był tylko w tej wersji, czy to już standard w evo

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #683828 Wysłany: 04 Sie 2013, 09:46; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Mam kolejne informacje nt. rozrusznika z Punto EVO. Ten model FIAT OE 51804744 ma zastosowanie z funkcją S&S - http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?SGRP ... INDOW_ID=1

Przy okazji wypadałoby zastosować większy akumulator. Planowałem i tak wymienić donicę z wersji diesel, oraz wstawić mocniejszy akumulator dla mojego seryjnego rozrusznika, zanim zakupiłem tego. Zima pokaże co będzie. Jak na razie żadnych problemów. W najgorszym wypadku mam swój seryjny rozrusznik, a ten pójdzie na odsprzedaż, jest roczny. Co najwyżej jak napisał _marcin00_ kolejna ścieżka przetarta.

W Punto EVO z funkcją S&S są mocniejsze akumulatory, szersze 540A/60Ah - http://www.iparts.pl/czesc/akumulator,f ... el600.html

Wersje bez systemu S&S mają rozruszniki BOSCH o mocy 0,9kW, takie powinny bez problemu współgrać z akumulatorem PII - http://www.iparts.pl/czesc/rozrusznik,f ... produktowe

Tak "na chłopski rozum", to większa moc potrzebna jest w S&S po to, aby co chwilę "kręcić" rozrusznikiem. W normalnej jeździe gdzie nie używa się rozrusznika co chwilę, nie powinno być z tym rozrusznikiem 1,1kW żadnych problemów, gdyż jest to moc maksymalna z jaką może pracować w razie potrzeby. Zima prawdę mi powie ;)

Tutaj można zobaczyć wersje rozruszników z Punto EVO - http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?SGRP ... INDOW_ID=1

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #699822 Wysłany: 08 Lis 2013, 17:49; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kuźnia Raciborska
Rejestracja: 08 Maj 2008,
Posty: 188
Witam.Mam brave 1,2 16V i to jest ten sam silnik co w punto 2. Myślę że będzie to pasować ? Po prostu chcę się upewnić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703037 Wysłany: 30 Lis 2013, 00:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 04 Sie 2012,
Posty: 13
Dziś wymieniłem u siebie rozrusznik, dzięki za instrukcje była bardzo pomocna.
Rozrusznik działa, ale dziwnie piszczy przy odpalaniu, załączam filmik , jak myślicie co to może być? Rozrusznik regenerowany Magneti Marelli.
https://www.youtube.com/watch?v=NMwegZ81y_g
https://www.youtube.com/watch?v=nl2iJNTRFKg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703121 Wysłany: 30 Lis 2013, 18:51; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Bartqwr napisał(a):
załączam filmik
Youtube nie pozwala odtworzyć Twoich filmów, do poprawki ;)
Cytuj:
Ten film wideo jest prywatny.

Jeśli właściciel tego filmu udzielił Ci dostępu, zaloguj się.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703241 Wysłany: 01 Gru 2013, 17:50; 
 Temat postu: Re: Wymiana rozrusznika PII/FL na GP 1.2/1.4 8V
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 04 Sie 2012,
Posty: 13
Już dostępne, sorki.
Proszę Was o opinię co to może być ?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 198 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO