You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 16:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #729883 Wysłany: 13 Maj 2014, 20:30; 
 Temat postu: Problem z zapaleniem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 15 Mar 2014,
Posty: 12
Witam,
mam problem z moim kropasem. Otóż: od jakichś 2 dni zauważyłem, że coś jest nie tak z silnikiem (albo i nie) opiszę sytuacje: Zapalam auto i cała kabina drga, silnik jakoś tak dziwnie pracuje jakby się dławił, nie jest to normalna jego praca, a kopci jak lokomotywa. Podejrzewam, że tłumik do wymiany bo parę razy już był spawany, ale mimo wszystko nie powinien tak kopcić. Katalizator się rozsypał i zatyka wylot? Cewki zapłonowe? nie bardzo bo kontrolka nie świeci i to nie jest takie szarpanie jak przy padniętej cewce, wiem bo juz miałem z tym problem. Łapie lewe powietrze i szarpie? Coś gdzieś zatkane? Paliwo jest, wszystkie płyny również w porządku. Dziś wróciłem z roboty zostawiłem auto przed garażem, wróciłem po paru godzinach i ani drgnie, rozrusznik nie kręci, słychać, że załącza się pompa paliwa, ale auto nie kręci, podpoiłem aku do ładowania i tak stoi. Czego wina: Kable? Świece? Sonada lambda? tego nigdy nie ruszałem. Zaczęło się to dziać jak zrobiła się wilgoć w powietrzu. Autko przejechało 173 tys, przy 164 wymieniany rozrząd. Punto I 1.2 8v 60km Bardzo proszę o pomoc.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #729884 Wysłany: 13 Maj 2014, 20:35; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Gru 2011,
Posty: 470
Pomógł: 4
na jaki kolor dymi?

_________________
Było topic37123.html
Jest topic50280.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #729887 Wysłany: 13 Maj 2014, 20:42; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 111
Witaj no powiem ci ze przyczyn moze byc wiele jak mowisz ze nie wymieniałes przewodow sondy jak powiadasz ze po łądowaniu aku rozrusznik nawet nie kreci to podejrzewam konczy sie zycie rozrusznika, co do szarpania i kopcenia zwróciłbym uwage na stan silniczka krokowego odpowiedzialnego za sterowanie wolnymi obrotami silniczek krokowy znajdziesz pod osłona filtra powietrza przy przepustnicy ew. podepnij sie pod komputer dowiesz sie dokładnie co i jak

_________________
post732903.html#p732903


Góra
 Profil  
 
 
 Post #729893 Wysłany: 13 Maj 2014, 21:17; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 15 Mar 2014,
Posty: 12
Dymi na biało, udało mi się go odpalić potrzymałem go chwile na kluczyku tak jak bym odpalał i coś przepchało i odpalił Podjechałem do znajomego mechanika, wytłumaczyłem wszystko i zrobił tylko 1 czynność: odkręcił korek od płynu chłodniczego i wszystko było jasne. Padła uszczelka pod głowicą dlatego kopci i prycha. Jak się darzy to się darzy,a jak nie to psuje się kropas.. Ile średnio kosztuje planowanie głowicy? Wymieniał ktoś uszczelkę? Wiem że to w.. roboty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #729897 Wysłany: 13 Maj 2014, 21:40; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Gru 2011,
Posty: 470
Pomógł: 4
planowanie 50-100 zł jest sporo roboty, ale jest na forum manual :) topic24699.html :)

_________________
Było topic37123.html
Jest topic50280.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731093 Wysłany: 23 Maj 2014, 00:00; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 15 Mar 2014,
Posty: 12
W następnym tygodniu zabieram się ze znajomym mechanikiem za wymianę. Co polecacie wymienić oprócz samej uszczelki: Uszczelniacze, simeringi, uszczelki kolektora?? Silnik od strony rozrządu trochę ściapany jest olejem. Obejdzie się bez planowania głowicy? Ja dla świętego spokoju bym oddał do przeszlifowania. A i jeszcze jedno: jako jest moment docisku śrób przy zakręcaniu głowicy? Ile i w jakiej kolejności?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731109 Wysłany: 23 Maj 2014, 07:54; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Gru 2011,
Posty: 470
Pomógł: 4
musisz splanować. jak kupisz komplet uszczelek to powymieniaj wszystko.

_________________
Było topic37123.html
Jest topic50280.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731126 Wysłany: 23 Maj 2014, 10:19; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 15 Mar 2014,
Posty: 12
http://www.nokaut.pl/pozostaly-uklad-si ... e1929.html taki zestaw wystarczy? czy coś z tego kompletu jest zbędne?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731170 Wysłany: 23 Maj 2014, 17:37; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Gru 2011,
Posty: 470
Pomógł: 4
spokojnie wystarczy:)

_________________
Było topic37123.html
Jest topic50280.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731670 Wysłany: 27 Maj 2014, 21:55; 
 Temat postu: Re: Problem z zapaleniem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 15 Mar 2014,
Posty: 12
No to kropas stoi w garażu cały i zdrowy. Nie chce nic zapeszać, ale silnik dostał drugą młodość. Wyczyszczony, umyty, odświeżony, nowe uszczelki gdzie tylko się dało. Koszta: planowanie 60zł, części (uszczelki, oring, simering, sylikon wysokotemp. 5 płynu do chłodnicy) około 170 zł, robota 40zł (kuzyn mechanik) Mam nadzieje, że pojeżdżę jeszcze dłuugo. Tylko mam jeszcze takie pytanie: bo silnik jest ok, nie ma ciśnienia w układzie, temperatura nie skacze, wszystko działa jak powinno, ale jeszcze trochę dymi na biało. Kuzyn powiedział, że w wydechu może byś jeszcze płyn i musi się wykopcić, prawda to? W sumie to po około 8 km zmniejsza się kopcenie.. co następne? planuję wywalić katalizator i wstawić ten zamiennik :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO