You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #731322 Wysłany: 25 Maj 2014, 10:43; 
 Temat postu: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 07 Lut 2013,
Posty: 10
Witam,

Mam problem z moim GP. Wczoraj jechałem podczas oberwania chmury i wjechałem w wodę (mniej więcej do wysokości progów). GP zgasł, przy próbie odpalenia nie chce nawet kręcić, natomiast światła i radio działają, silnik nie odpala.

Dodatkowo palą się kontrolki związane z układem kierowniczym, silnikiem.

Czy ktoś wie co może być przyczyną lub w jaki sposób naprawić usterkę?

Silnik benzynowy 1.4 16v.

Z góry dziękuję za wskazówki.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #731326 Wysłany: 25 Maj 2014, 10:58; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 212
Pomógł: 5
Masakra, bez podłączania kabla i diagnozy fesem to jak wyliczanka z zamkniętymi oczami. :E
alternator, rozrusznik, komp sterujący,
Miałeś pełną osłonę pod silnikiem?

_________________
GRANDE PUNTO NERO PROVOCATORE ;) 1,4 16v + propan dupan


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731329 Wysłany: 25 Maj 2014, 11:18; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 227
Z dużą prędkością wjechałeś w tą wodę? Jeśli poszła fala i zassało Ci wodę to mówiąc delikatnie lipa...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731347 Wysłany: 25 Maj 2014, 13:30; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 07 Lut 2013,
Posty: 10
emk napisał(a):
Masakra, bez podłączania kabla i diagnozy fesem to jak wyliczanka z zamkniętymi oczami. :E
alternator, rozrusznik, komp sterujący,
Miałeś pełną osłonę pod silnikiem?


Nie mam pełnej osłony pod silnikiem.

abezus napisał(a):
Z dużą prędkością wjechałeś w tą wodę? Jeśli poszła fala i zassało Ci wodę to mówiąc delikatnie lipa...


W wodę wjechałem z prędkością 30 km/h, stanąłem na awaryjnych i samochód nie kręcił. Po jakimś czasie przy odpalaniu kręcił, ale nie odpalił, po przepchnięciu go na suchą nawierzchnię już ani razu nie chciał kręcić.

Z dodatkowych informacji, które mogą pomóc - podczas holowania (kluczyk przekręcony tak jakbym normalnie odpalał) wrzucałem dwójkę po czym silnik podnosił obroty do ~4 000, wracało wspomaganie kierownicy po czym wyskakiwał komunikat dot. sprawdzenia silnika.

Próbowaliśmy odpalić na kablach z innego auta - również nic to nie dało, nic nie kręci.

emk - czy wiesz może ile kosztuje taka diagnostyka/naprawa i czy w niezależnych warsztatach będą w stanie to naprawić? Z innych informacji, które otrzymałem - mogło dojść do zwarcia przy próbie odpalenia (kable pod maską są mokre). Zastanawiam się czy jak samochód postoi parę dni i obeschnie to może odpali...

Czy ktoś jeszcze ma pomysł co to może być?

Z góry dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731355 Wysłany: 25 Maj 2014, 14:39; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 212
Pomógł: 5
Cytuj:
Nie mam pełnej osłony pod silnikiem.

ała. :shock: kup koło 100zł. na al...egro
Cytuj:
emk - czy wiesz może ile kosztuje taka diagnostyka/naprawa i czy w niezależnych warsztatach będą w stanie to naprawić?

Nie mam pojęcia ile to kosztuje w warsztatach, ja diagnozuje swoje auto sam, polecam kabel od viakena (50-80zł. nie pamiętam) i ogólnie temat o diagnozowaniu na tym forum do poczytania (sporo z kieszeni zostaje :E )
wiesz kolesie, którzy elektroniki fiata nie znają to będą czarować, cmokać i pierwszy tekst puszczać ... "uuu panie to będzie kosztowało..." kiedyś jeden majster chciał mi w aucie wymieniać elementy, które w tym silniku nie występują hehehehehe :E są magicy
lepiej popytaj na forum, może masz blisko siebie człowieka od nas z forum, który ma kabel, podleci, podepnie i będzie wiadomo czego i gdzie szukać, albo poleci kogoś. Gdzie auto stoi?

Weź odepnij aku, poczekaj pare dni niech może wyschnie, skontroluj wszystkie bezpieczniki, poodpinaj wszystkie przekaźniki sprawdź konektory w które są one powpinane (posprawdzaj czy woda się nie dostała do skrzynki bezpieczników, przekaźników),
wyjmij rozrusznik i sprawdź czy kręci (pod warunkiem że wiesz jak to zrobić)
jak miałeś pecha to padł ci rozrusznik i alternator, jak zaje...stego pecha to komp (ale może nie) :cyclops:
powiem Ci jedno, niezazdraszczam.

_________________
GRANDE PUNTO NERO PROVOCATORE ;) 1,4 16v + propan dupan


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731358 Wysłany: 25 Maj 2014, 14:45; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
ja bym auto wypchnął na ogródek, pole działkę otwarł maskę i zostawił go na słońcu. ale podstawa to podpiąć pod komp z twoich objawów obstawiałbym 3 rzeczy:

- zassana woda do filtra powietrza - sprawdź go koniecznie zamiast żyłować i kręcić silnikiem
- zalana skrzynka
- zerwany przewód masowy lub inny od naporu wody/zalany alternator lub uszkodzony styk między nim a rozrusznikiem (to by wyjaśniało zniknięcie wspomagana a potem jego pojawienie się jak nie ma ładowania to wspomaganie się wyłącza jako pierwsze z tego co wiem.

musiałbyś z niezłym impetem walnąć w wodę żeby poszło na świece itp.

ekstremalne rzeczy to zimna woda na gorący silnik, i mogło dojść do pokrzywienia elementów w silniku.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731360 Wysłany: 25 Maj 2014, 14:58; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 212
Pomógł: 5
Cytuj:
musiałbyś z niezłym impetem walnąć w wodę żeby poszło na świece itp.

w 1,4 16v nie ma przewodów zapłonowych, są cewkofajki, są one uszczelnione więc bardzo małe prawdopodobieństwo żeby woda poszła na świece, ewentualnie woda mogla się dostać do wtyczek do cewkofajek, ale one też są uszczelnione, odkręć obudowę filtra odepnij instalację, która leci do cewek i sprawdź czy masz tam sucho, jak cewkofajki miały popękane obudowy przy wtyczkach to mogła się wtyczka zamoczyć, ale wątpię, wątpię żeby zassał wodę.
W pałę dostało coś co nie ma zaizolowanych złączek przewodów, altek albo rozrusznik, a najprawdopodobniej jedno i drugie.
Jak już naprawisz to kup osłonę koniecznie. :mrgreen:

_________________
GRANDE PUNTO NERO PROVOCATORE ;) 1,4 16v + propan dupan


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731370 Wysłany: 25 Maj 2014, 17:42; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 07 Lut 2013,
Posty: 10
Panowie - dzięki za pomoc i sugestie, samochód postał cały dzień na słońcu i finalnie odpalił, po jakimś czasie przestały palić się kontrolki, wróciło wspomaganie.

Nauczka na przyszłość - zakup osłony po wypłacie :]

Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731371 Wysłany: 25 Maj 2014, 17:46; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
luk_gp, I poczyść wszystkie styki i kostki przy tej okazji, popsikaj Kontaktem i posmaruj towotem (tam gdzie co jest wymagane).

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731421 Wysłany: 26 Maj 2014, 11:51; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Nauczka na przyszłość, to nie tylko osłona... Swoim nigdy nie wjechałem w głęboką kałużę i tego nigdy nie zrobię. To nie amfibia. Miałem już kilka takich sytuacji, wystarczyło odczekanie kilku minut i można było spokojnie jechać, albo jazda inną drogą.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731429 Wysłany: 26 Maj 2014, 12:56; 
 Temat postu: Re: Zalanie GP po oberwaniu chmury
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Jak miałem stilona z osłonami dolnymi , były mocne opady , rozpędzony przeleciałem przez dużą kałuzę i po chwili engine fault. Lekko zalało zaworek od boostu , efekt odcinka przy ~3300obr. Po 1 dniu się naprawiło (zaworek wysechł) , a już liczyłem ile setek nowy kosztuje ;)

PS: dobrze mieć przenośny diwajs do zczytywania błędów. :mrgreen:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO