You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 07:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #734115 Wysłany: 18 Cze 2014, 22:47; 
 Temat postu: Regulator Przepływu Powietrza - odchylenie ujemne
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Oskar
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Kwi 2014,
Posty: 16
Cześć koledzy,
po raz kolejny zgłaszam się tu do was licząc na waszą pomoc. Dzisiaj zwiozłem swojego Punciaka do Mechanika miałem straszny pisk w lewym tylnim kole, na samym początku objawy pojawiały się przy prędkości 0-20km/h po jakimś czasie słyszałem bardzo głosny metaliczny pisk przy prędkości 120-160km\h (niedługo wstawie filmik z usterką). Miałem już tego dość i pokusiłem się o poradę, tu pomoc dla wszystkich, wystarczyło oczyścić jarzma i prowadnice klocków i pisk ustał. Całość (60zł)

Jednakże przechodząc do prawidłowego tematu, od pół roku (wiem wstyd ale cóż auto jeździ) świeci mi się żółta kontrolka silnika na desce. Auto pali na dotyk, nie zauważyłem braku mocy, muli na starcie ale w końcu to diesel, nic nie piszczy nie świszczy, nie kopci oraz pali normalnie (jednak czasami przy przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów spalanie bieżące na komputerze potrafiło pokazywać np. 10l przy predkosci 120km a normalnie pokazuje 5,5l. Finalizując to jedyna usterka,którą zuważyłem nie wiedząc czy to nie czasem wina włoskiej elektryki.
Pokusiłem się więc dać autko na komputer i wyskoczył magiczny i brzmiący kosztownie błąd : Regulator Przepływu Powietrza - odchylenie ujemne.

Pomóżcie, za co to odpowiada, jak można naprowadzić mechanika, żeby nie zdarł z nas wszystkich pieniedzy i jakie są konsekwencje tego błędu w przypadku Punciaka.

Pozdrawiam i dziękuje za każdą pomocną odpowiedź.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #734139 Wysłany: 19 Cze 2014, 10:36; 
 Temat postu: Re: Regulator Przepływu Powietrza - odchylenie ujemne
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Przepływomierz, dostarcza powietrze do komory spalania w odpowiedniej ilości do odpowiedniej dawki paliwa.

Mógł się zablokować/zatrzeć lub zwyczajnie jest mocno zabrudzony, nie wiem jak w dieslu jeżeli jest sterowany elektronicznie to sprawdziłbym też płytkę na nim oczyścić, itd, tylko nie psikałbym żadnymi wd-40 itp bo się brudem zapaćka jeszcze szybciej.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #734142 Wysłany: 19 Cze 2014, 10:42; 
 Temat postu: Re: Regulator Przepływu Powietrza - odchylenie ujemne
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
kosmodron napisał(a):
Przepływomierz, dostarcza powietrze do komory spalania w odpowiedniej ilości do odpowiedniej dawki paliwa.

Mógł się zablokować/zatrzeć lub zwyczajnie jest mocno zabrudzony, nie wiem jak w dieslu jeżeli jest sterowany elektronicznie to sprawdziłbym też płytkę na nim oczyścić, itd, tylko nie psikałbym żadnymi wd-40 itp bo się brudem zapaćka jeszcze szybciej.


przeplywomierz nie dostarcza powietrza !!!!! to urządzenie pomiarowe ,czujnik jeśli jest zabrudzony ,uszkodzony to podaje złe parametry i ecu żle dobiera dawke paliwa ,doładowanie itp. sprawdz wtyczke czy dobrze siedzi i kup spray kontakt do elektroniki i spróbój popsikac po spirali przepływomierza moze cos pomoże choc wydaje mi sie że przepłyka jest do wymiany lub jakis kabelek nie kontaktuje we wtyczce :D

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #734144 Wysłany: 19 Cze 2014, 10:45; 
 Temat postu: Re: Regulator Przepływu Powietrza - odchylenie ujemne
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
jak zwał tak zwał. doładowanie przecież to nic innego jak powietrze które generuje turbina i dodaje mocy. Generalnie wiem o co chodzi ale nie umiałem tego określić :P

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO