Witam wszystkich : )
niestety nie jestem mechanikiem i mało co się znam, ale majsterkować lubie sam.
Opisze moja sytuacje po krotce:
moj wierny "osiołek" to Punto2 1.2 8v 2001r, przebieg 247400 km bez remontu silnika, dziennie pokonuje w trasie ok 120km - a potem działo się to:
od chyba roku zauważyłem już że w chłodnicy jak i pod korkiem oleju zbiera się osad cappucino, w chłodnicy też ślady oleju - wiedziałem zatem już że UPG pada, ale nic jeździłem dalej.
Kłopoty zaczęły się 2 tyg temu - po około 40 km rozerwało mi przewód z chłodnicy - ten podwójny z odpowietrznikiem który idzie do nagrzewnicy.
Po wymianie zauważyłem że w chłodnicy i przewodach panuje bardzo wysokie ciśnienie i płyn się niemal że gotuje

odpowietrzyłem układ i było chwilowo znowu ok.
Pomyślałem przy okazji że mój rozrząd ma już 3 lata i 80tyś km więc postanowiłem go wymienić - i to był mój błąd, od tego się zaczęło już całkiem...
według instrukcji z tego forum wymieniłem ten rozrząd (robiłem to 1 raz), wszystko ustawiłem książkowo według znaczników, odpalił jak zawsze po pierwszym cyknięciu, niestety po dodaniu gazu słychać było dziwne odgłosy... ale nic, pojechałem na drugi dzień do pracy.
W drodze zauważyłem że autko jest jakieś słabe : ( więc nie jechałem dalej i oddałem auto do warsztatu - tam stwierdzili że pasek za mocno uciągnięty, możliwe że był rozrząd przestawiony o jeden ząbek - Ale jestem na 100% pewny że według znaczników złożyłem.
Dostałem autko i przez 2 dni było ok, w drodze do pracy zapaliła się kontrolka oleju, od razu się zatrzymałem - silnik się przegrzał.
Odczekałem chwile aż ostygł, nalałem płynu do chłodnicy która okazała się być pusta i zajechałem do domu.
W drodze do domu silnik pracował jak zawsze świetnie, mocy miał sporo jak zawsze tyle że się grzał bo płyn ciągle uciekał, co chwila stawałem aby ostygł i dolewać.