You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 

Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość

Post #776764 Wysłany: 04 Cze 2015, 09:34; 
 Temat postu: Punto 2 1.2 8V spore problemy z silnikiem, UPG padła
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Witam wszystkich : )

niestety nie jestem mechanikiem i mało co się znam, ale majsterkować lubie sam.

Opisze moja sytuacje po krotce:
moj wierny "osiołek" to Punto2 1.2 8v 2001r, przebieg 247400 km bez remontu silnika, dziennie pokonuje w trasie ok 120km - a potem działo się to:

od chyba roku zauważyłem już że w chłodnicy jak i pod korkiem oleju zbiera się osad cappucino, w chłodnicy też ślady oleju - wiedziałem zatem już że UPG pada, ale nic jeździłem dalej.

Kłopoty zaczęły się 2 tyg temu - po około 40 km rozerwało mi przewód z chłodnicy - ten podwójny z odpowietrznikiem który idzie do nagrzewnicy.
Po wymianie zauważyłem że w chłodnicy i przewodach panuje bardzo wysokie ciśnienie i płyn się niemal że gotuje :/ odpowietrzyłem układ i było chwilowo znowu ok.

Pomyślałem przy okazji że mój rozrząd ma już 3 lata i 80tyś km więc postanowiłem go wymienić - i to był mój błąd, od tego się zaczęło już całkiem...
według instrukcji z tego forum wymieniłem ten rozrząd (robiłem to 1 raz), wszystko ustawiłem książkowo według znaczników, odpalił jak zawsze po pierwszym cyknięciu, niestety po dodaniu gazu słychać było dziwne odgłosy... ale nic, pojechałem na drugi dzień do pracy.

W drodze zauważyłem że autko jest jakieś słabe : ( więc nie jechałem dalej i oddałem auto do warsztatu - tam stwierdzili że pasek za mocno uciągnięty, możliwe że był rozrząd przestawiony o jeden ząbek - Ale jestem na 100% pewny że według znaczników złożyłem.