You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Maj 2025, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #451902 Wysłany: 13 Mar 2011, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 11 Mar 2011,
Posty: 1
Witam.Wlasnie padl w moim aucie CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA KIEROWNICZEGO (CZUJNIK SKRĘTU).Objawy:w czasie jazdy wylacza sie wspomaganie.Musze zjechac na pobocze ,zgasic silnik i po ponownym odpaleniu dziala.Tak sie zdarzylo4-5 razy w przeciagu paru tygodni.W pierwszym warsztacie(nie ASO) zaspiewali mi 1500 zeta netto za wymiane na nowy .Zabralem auto i do sklepu po polowke+sok i do domu topic smutki.Po wytrzezwieniu dalej szukac innego majstra elektronika.Znalazlem:krotka rozmowa z opisem co i jak,dzien oczekiwania na telefon i propozycja:za 8-9stowek wymiana na nowy z robota.

wklejam linka zAllegro z tym ustrojstwem:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... nge_view=1


Mysle ze te 8-9 stowek za wymiane na nowy+robocizna to cena jeszcze do przyjecia.Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #452829 Wysłany: 15 Mar 2011, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: nowe chechło
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 343
Dziś się trochę z moim problem pobawiłem i wychodzi, że luz jest między kierownicą a łączeniem kolumny z wałkiem. Jednak nie wyciągnąłem całej kolumny bo nie bardzo miałem jak. Pytanie takie czy da się wymienić samą kolumnę kierownicy nie wymieniając wspomagania? Na allegro można kupić samą kolumnę za około 100zł. Tylko pytanie czy ona podejdzie?

_________________
Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453031 Wysłany: 15 Mar 2011, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
gacol;] ale ty musisz zobaczyć czy to wina wałka czy tej części ze wspomagania, ja stawiam na wałek. Jego sie wymienia bez wyciągania jakiejkolwiek częsci wspomagania, trzeba tylko osłony pościągać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453059 Wysłany: 15 Mar 2011, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: LKS
Rejestracja: 07 Sty 2011,
Posty: 121
Dzisiaj w JTD'ku wymieniałem czujnik skrętu. Kręcenia jest, ale ogólnie łatwa robota.
Sam wałek łączący magiel ze wspomaganiem wyjmiesz bez zdejmowania całej kolumny.

_________________
---
Pozdrawiam
mazi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453065 Wysłany: 15 Mar 2011, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
endumazi szkodaa że nie zrobiłeś manuala jakiegoś :( wielu osobą byś pomógł na forum :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453117 Wysłany: 16 Mar 2011, 09:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: LKS
Rejestracja: 07 Sty 2011,
Posty: 121
lakikwap napisał(a):
endumazi szkodaa że nie zrobiłeś manuala jakiegoś :( wielu osobą byś pomógł na forum :(


Pierwotnie miałem taki zamysł, jednak w wirze walki nie miałem chęci na pstrykanie zdjęć :-)

_________________
---
Pozdrawiam
mazi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453145 Wysłany: 16 Mar 2011, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
to może chociaz opis jakis dokładny?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #453146 Wysłany: 16 Mar 2011, 12:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
lakikwap napisał(a):
to może chociaz opis jakis dokładny?

czasem taki opis może pomóc :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465051 Wysłany: 19 Kwi 2011, 22:54; 
 Temat postu: Sprawdzenie przekaznika od wspomagania
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 20 Lut 2009,
Posty: 138
Otoz wysiadlo mi wspomaganie w moim hgt i mam pytanie czy da sie sprawdzic czy dobre sa przkezniki,czy nie wysiadly?luty mam dobre na wszelki wypadek wszystkie od nowa przejechalem cyna,i jeszcze jedno pytanie,czy mozna sprawdzic silniczek od wspomagania nie montujac go w samochodzie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466443 Wysłany: 24 Kwi 2011, 13:50; 
 Temat postu: Jeśli odłączyć silnik wspomagania..?
Offline
Forumowicz

Miejscowość: lux
Rejestracja: 24 Kwi 2011,
Posty: 4
Prawie na pewno padł silniczek wspomagania.Czy jeśli odłączę silnik elektryczny od wspomagania..to kiera będzie chodziła lepiej? i nie spowoduję tym żadnej szkody kropce,
a ja będę miał trochę czasu żeby do niego zajrzeć.

to mój pierwszy post na forum więc się grzecznie witam ze wszystkimi,
życzę też wesołego i mokrego dyngusa
Emil


Ostatnio edytowany przez Jobe S., 24 Kwi 2011, 19:55, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #466476 Wysłany: 24 Kwi 2011, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Jobe S. napisał(a):
..to kiera będzie chodziła lepiej? i nie spowoduję tym żadnej szkody kropce,
a ja będę miał trochę czasu żeby do niego zajrzeć.

z tego posta to ja nie wiem o co chodzi i jaki masz problem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466549 Wysłany: 24 Kwi 2011, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: lux
Rejestracja: 24 Kwi 2011,
Posty: 4
kurka napisałem w temacie pierwszą część i znikła, -zmieniam posta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466554 Wysłany: 24 Kwi 2011, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Jobe S. wykręć go, a będzie jak byś miał golasa bez wspomagania, sam silnik stawia opory więc bez niego będzie lżej i nie bój się nic się nie stanie , jesteś pewien że to silniczek a nie centralka, lub czujnik ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466575 Wysłany: 24 Kwi 2011, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: lux
Rejestracja: 24 Kwi 2011,
Posty: 4
objawy są takie że rok temu się zawiesiła wspoma na parę minut dwa razy, a teraz to padła na amen, Swieci kontrolka, i trza się mocno zaprzeć żeby kierą skręcić, a jakie są objawy przy centralce?

dzięki za info.
to moja pierwsza awaria, kupiłem punciaka z ok 90tyś. i zrobiłem 50tyś zajebisty sprzęcik. :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470996 Wysłany: 06 Maj 2011, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 24 Mar 2008,
Posty: 14
Mam taki problem:
1) Parę razy podczas skrętu w prawo tak jakby blokowało coś mi kierownicę(robi się sztywna nagle na sekundę może nawet krócej) - dość niebezpieczne uczucie, że tak powiem. (Na city i bez)
2) Dziś po odpaleniu kierownica prawie że sztywna i pali się kontrolka(nie mogłem wyłączyć city wtedy) , odpalam po raz drugi problem znika city mogę włączyć/wyłączyć, kierownica chodzi normalnie (może trochę ciężej)
3) Podczas włączonego city gdy dobijam do maksa skręt to przygasają światła, co to może oznaczać, słaby akumulator czy początek końca wspomagania?
pozdrawiam

_________________
Punto 1.2 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470999 Wysłany: 06 Maj 2011, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jak słaby prąd w aku lub gdy słabo ładuje altek wspomaganie może się wyłączyć, wsio masz w tym temacie o wspomaganiu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481054 Wysłany: 11 Cze 2011, 01:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
ipIV napisał(a):
Teraz to mi zrobiliście mix w głowie z tego co ja wiem punto II ma Tylko elektryczne :hmm:
I dalej tak twierdzę ;D

Punto II nie ma żadnego wspomagania hydraulicznego a jedynie elektryczne. Gdyby miało wspomaganie hydrauliczne, to musiało by mieć zbiornik płynu hydraulicznego wspomagania a jak wiadomo w Punto II go nie ma. Jak ktoś uważa, że jest, to niech mi go pokaże.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481055 Wysłany: 11 Cze 2011, 01:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
talsen napisał(a):
Punto II nie ma żadnego wspomagania hydraulicznego a jedynie elektryczne. Gdyby miało wspomaganie hydrauliczne, to musiało by mieć zbiornik płynu hydraulicznego wspomagania a jak wiadomo w Punto II go nie ma. Jak ktoś uważa, że jest, to niech mi go pokaże.

Zgadza się, jedynie elektryczne i od razu uściślijmy, jeśli jest wspomaganie to jest i funkcja City, nie było możliwości aby było wspomaganie a nie było City. Piszę to bo handlarze różne bajki wypisują.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481224 Wysłany: 11 Cze 2011, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 11 Cze 2011,
Posty: 2
Zamierzam sie z kupnem punta i z tym wspomaganiem to jakas masakra:)

Często spotykam się z takim czymś że sprzedawca mówi przy maxymalnym skręcie wyłacza się wspomaganie i mówi że to normalne w tych modelach.
Prawda to czy ściema?

Pozdrówka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481228 Wysłany: 11 Cze 2011, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
nie jest normalne, wiele razy dobijam do oporu i Mi się nie wyłącza
jak takie coś mogło by być normalne.

[ Dodano: 11 Cze 2011 22:32 ]
cvallo2 napisał(a):
z tym wspomaganiem to jakas masakra:)

bez przesady :) hydrauliczne też się psuje. plus tego że jak padnie wystarczy silnik wyjąć i śmigać jak golasem w których nie było wspomagania, a naprawić tanim kosztem można, wsio opisane na forum


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481278 Wysłany: 12 Cze 2011, 09:59; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
cvallo2 i tak, i nie. Wspomaganie to pięta achillesowa Punciaków.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481289 Wysłany: 12 Cze 2011, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
domin45670 jeśli wyłącza się maks skręcie to nie jest normalne :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481378 Wysłany: 12 Cze 2011, 18:51; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 11 Cze 2011,
Posty: 2
Dzięki za odpowiedź :)
Czyli rozumiem, że już powoli dogorywa...

Siostra uparła się na punciaka więc musimy coś wypatrzec :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481516 Wysłany: 13 Cze 2011, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Cytuj:
Wspomaganie to pięta achillesowa Punciaków.


To fakt chociaż póki co nie mogę narzekać, przez 1,5 roku wyłączyło się
3 razy w zimie jak akumulator był słaby teraz po wymianie akumulatora spokój.

wojtass18 napisał(a):
plus tego że jak padnie wystarczy silnik wyjąć i śmigać jak golasem w których nie było wspomagania


Nie do końca bo w puncie ze wspomaganiem przekładnia kierownicza ma inne przełożenie więc i tak będzie ciężej niż w golasie bez wspomagania.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481535 Wysłany: 13 Cze 2011, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: lux
Rejestracja: 24 Kwi 2011,
Posty: 4
wykręciłem silnik wspomagania i można go obracać bez żadnego oporu, więc zamontowałem spowrotem bo nie blokuje ruchów kierownicy.
Dalej nie wiem co jest bo chodzi ciężko a nawet bardzo, zależy jak odpali bo czasem jest normalnie a za następnym razem ciężko, nigdy to się nie zmienia w czasie pracy silnika tylko po wyłaczeniu i ponownym odpaleniu..
Co to jest?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO