You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 42  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #516707 Wysłany: 01 Lis 2011, 15:17; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Paź 2011,
Posty: 13
Już zrobione wymontowane z tego zestawu - ale dziwne iż nie można kupić nowej części bo występuje to jako komplet za.....1800 pln !!!
Szkoda tylko tej kolumny bo ona z wersji HGT i ma regulację wysokości...za dużo pewnie kombinacji z wymianą by było...
Tak więc czujnik skrętu działa i CITY też działa !
Dzięki za upewnienie w diagnozie a jak wymienię górne poduszki od amorek to napiszę czy układ jest już ok i czy nic nie puka albo stuka


Góra
 Profil  
 

 
 Post #516709 Wysłany: 01 Lis 2011, 15:25; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
KaDe napisał(a):
Szkoda tylko tej kolumny bo ona z wersji HGT i ma regulację wysokości...za dużo pewnie kombinacji

wystarczy wymienić tylko kolumnę, jedynie będzie potrzebna inna osłona pod kierownicą


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517053 Wysłany: 02 Lis 2011, 18:08; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Paź 2011,
Posty: 13
A czy teraz jak zamontowane to powinno się iść na zbieżność ???
Kurde a czy kto wymieniał górne mocowania amorów ?
Widzę tam spod śruby jakieś luzy - otwór jest owalny - czy tak powinno być i ta guma nie wypełnia całego otworu ?
Trochę to dziwne czy może mieć inne pochylenie amorek i koło przez to.....
A co do reszty to już nic nie stuka :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517059 Wysłany: 02 Lis 2011, 18:28; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
KaDe napisał(a):
Kurde a czy kto wymieniał górne mocowania amorów ?


Jeżeli chodzi Ci o łożyska amortyzatora (tzw obrotnica) to wymieniałem. Samo łożysko nie ma wpływy na pochylenie koła i podobno kąt tego pochylenia jest niustawialny. Napisałem podobno ponieważ pod łożyskiem jest blacha o którą się opiera sprężyna i ona ma ściętą górę pod jakimś tam kątem. W każdym razie obracając tą blachą odsuwa się górę zawieszenia od kielicha a więc reguluje kąt pochylenia koła (w niewielkim stopniu ale, jest taka możliwość).

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517174 Wysłany: 02 Lis 2011, 22:41; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 22
Witam

Tyle tego tu że aż ciężko ogarnąć :) Straszne te problemy ze wspomaganiem. U mnie wygląda to tak:
*Po odpaleniu silnika wszystko jest ok. Kontrolka dosłownie pali się sekundę i gaśnie. Wszystko działa płynnie, wspomaganie bez błędne, ale do czasu. Przy maksymalnym skręcie kierownicy w lewo wspomaganie się odłącza, zapala się kontrolka i koniec. Jak zgaszę silnik i odpalę na nowo wszystko wraca do normy ale pod warunkiem że znowu nie skręcę kierownicy do oporu w lewo.
* Co to może być? Dodam że w prawo wszystko jest ok! Proszę o pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517182 Wysłany: 02 Lis 2011, 22:53; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
czujnik skrętu zapewne, ciekawe jaki błąd się zapisał w kompie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517225 Wysłany: 03 Lis 2011, 07:49; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 22
Widziałem że kolega rozpoczynający temat miał podobny problem ale nie podzielił się swoimi informacjami odnośnie naprawy.
Czyli co? Jedyne to pod komp i zobaczyć jaki wynik?
A zakładając że to ten czujnik to jego wymiana jest ciężką sprawą czy dla przeciętnego mechanika nie będzie z tym problemu?
Może ktoś jeszcze miał podobny problem i może podzielić się doświadczeniem?!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517402 Wysłany: 03 Lis 2011, 18:27; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Paź 2011,
Posty: 13
U mnie początkiem awarii czujnika skrętu było przycięcie się kluczyka w stacyjce
Podpięcie pod kompa pokazało ewidentnie winę czujnika dlatego pomimo rady innych że to na pewnie silniczek założyłem to na co wskazał komp i wszystko jest ok i teraz gra
Jedynie wkurza zdeka ciężkie przekręcanie się kluczyka w stacyjce - typowe chyba w Punciakach - czy ma to związek z tym czujnikiem skrętu ?
Dziś byłem na zbieżności i ścieżce diagnostycznej = wszak autko kupione z drugiej ręki
Wszystko gra tylko zbieżność uciekła bo poprzedni właściciel zmienił wahacz ale nie wpadł na to iż uciekła zbieżność
Hamulce i amory gites wyszły to spoko
Czy u Was też tak słychać szum toczenia kół jak się jedzie ???
Jadąc po zmroku we dwie osoby na przodzie widać poziom świateł zbyt wysoki i muszę obniżać na - 3 to tak jest w P2 ?
Dawno nie jeździłem "małym" autkiem to pewno kwestia przyzwyczajenia ?
Zatem co kwestii tematycznej ja chyba temat kończę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517558 Wysłany: 04 Lis 2011, 00:07; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
KaDe.Tylko nie małe autko. Małe to jest Tico,Seicento i Smart. Widocznie wcześniej jeździłeś TIR- em albo autobusem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517559 Wysłany: 04 Lis 2011, 00:11; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
KaDe napisał(a):
Jadąc po zmroku we dwie osoby na przodzie widać poziom świateł zbyt wysoki i muszę obniżać na - 3 to tak jest w P2 ?
nie ten temat :> we dwie osoby musi być na pozycji zero, w instrukcji wsio jest opisane


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517561 Wysłany: 04 Lis 2011, 00:32; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
KaDe. Ponadto sprawdź, czy masz dobrze zamontowane reflektory i czy tylne sprężyny nie siadły.U mnie jak ustawię na 3 ,to świecą z 20 m przed samochód.

[ Dodano: 04 Lis 2011 00:32 ]

Masz za wysoko ustawione reflektory. Podjedź wieczorem pod jasną ścianę na jakieś 3m. Ustaw reflektory na zero. Pokrętłami przy reflektorach (regulacja w pionie)obniż linię światła i cienia do mniej więcej 1m. W obu reflektorach.Jeżeli jadąc za innym samochodem nie będziesz mu świecił do kabiny a jedynie oświetlał jego tablicę i tylne światła ,to będzie dobrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #517568 Wysłany: 04 Lis 2011, 00:32; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
KaDe, A po co robić zbieżność po wymianie wahacza?

Co do stacyjki to sprawdx na drugim kluczu.
Światła powinny swiecic jak w kazdym innym aucie.
Co do szumu i gabarytów to pamiętaj, ze kupiłeś samochód segmentu B, a nie C (np. golf) wiec i tak jest on duży w porównaniu do konkurencji.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518224 Wysłany: 06 Lis 2011, 15:36; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Paź 2011,
Posty: 13
Ok koledzy - autko jest dla mojej pani :P
Parę lat wstecz miałem P1 i było OK
Aktualnie jeżdżę tylko van-em, a tym gdy mi się uda :)
Ok co do kwestii zbieżności już kiedyś to przerabiałem - gdy zmieniamy wahacz to na pewno ona się nam rozjedzie i TRZEBA ją korygować !
Diagnostyka wykazała to oraz iż na wiosnę robię tuleje tylnej belki bo już je słychać
Co do stacyjki mam ułamany drugi klucz ale wniosek taki iż stacyjka jest do wymiany - się przycina i utrudnia szybkie uruchomienie zwłaszcza kobiecie
Regulacja świateł fakt są jakieś pokrętła prze reflektorach to się pobawię
Szum jaki słychać pewnie przez to niższe siedzenie niż w vanie
Inne sprawy nie w tym dziale
Pozdr


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518437 Wysłany: 06 Lis 2011, 23:28; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
W jaki sposób zmieniając wahacz zbieżność kół może się zmienić, skoro nie ruszasz nawet końcówek drążków? :lol:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbie%C5%BC ... 3%B3%C5%82

Jak nie chcesz czytać całości przeczytaj ostatnie zdanie.

W skrócie chodzi o to aby koła względem siebie nie były ustawione tak:

/ \
ani tak:
\ /

Poprawne ustawienie to oczywiście bliskie temu: | | (choc też niedokońca)



Wytłumacz mi teraz jak w jaki sposób miałaby to ustawienie zmienić wymiana wahacza.

Zrobiłem 15tys km od wymiany wahacza bez robienia zbieżności i opony nie zużywają się nierównomiernie, co więcej, 5tys km temu zmieniałem sprężyny z przodu nie ruszając końcówek drążków, a więc i nie zmieniając zbieżności kół.

Jasne, że mechanik doradzi Ci zrobienie zbieżności bo niczego nie dotknie i jest 80zł do przodu.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518879 Wysłany: 08 Lis 2011, 16:20; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 22
Dobra Panowie teraz naprawdę potrzebuje waszej pomocy. Samochód podłączony został do kompa w autoryzowanym serwisie fiata. Wynik to uszkodzony silnik wspomagania, a dokładniej gostek mi powiedział ze to potencjometr w tym silniku. Koszt naprawy 1850zł albo regeneracja bez gwarancji za 400 zł. I teraz się zastanawiam czy to czasem serwis coś nie świruje i nie da się naprawić tego taniej?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518889 Wysłany: 08 Lis 2011, 17:03; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
dokładnie jaki błąd wyskakuje ? ASO nie bawi się w naprawy, po prostu wymienia całość, a cenny jakie mają wszyscy wiedzą
na forum masz opisane co jak zrobić samemu, większość zaczyna od sprawdzenia i przylutowania zimnych lutów, silniczek też można dorwać na allegro albo zregenerować i po prostu zrobić to samemu
tu wszystko opisane
topic9316.html
topic2809.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518905 Wysłany: 08 Lis 2011, 18:38; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 22
Dokładnie to tak:

*Parametry

Napięcie wewnet. centralki - 12.06 Wolt
Zasilanie (+15) - 12.06 Wolt
Wysiłek na kierownice - 0.70 Nm
Prędkośc pojazdu (z CAN) - 0 km/h
Stan alternatora (z CAN) - Nie doładowuje
Rodziaj działania - Sport
Stan lampki awaryjnej (z CAN) - Zgaszona
Stan systemu - Inicjalizacja

*Błędy wskazane przez Centralke

Czujniki poz.mom.obr. walu silnika - przerwany
Obw.Otw.,Zwar.na mase lub Zwar.na +


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518906 Wysłany: 08 Lis 2011, 18:43; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
A gwoli ścisłości, jaki to jest numer błędu?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #518918 Wysłany: 08 Lis 2011, 18:59; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 22
A gdzie to może być napisane? Jak chcecie mogę zrobić skan tego co mi dali. To ułatwi?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519536 Wysłany: 10 Lis 2011, 23:45; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Paź 2011,
Posty: 13
Znam, ten wynik - koszt całego układu z silniczkiem mi podali 1800pln czyli sam widzisz :)
A co do wahaczy...... nie ma siły by taki co założysz był taki sam jak ten fabryczny....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519551 Wysłany: 11 Lis 2011, 01:01; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy
Rejestracja: 01 Lut 2011,
Posty: 250
Pomógł: 3
czyżby błąd C1007? wczoraj to u znajomego zdiagnozowałem jak mu padła wspoma.. za szczęścliwy to on nie był :P

_________________
Abaut 8v 5d :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519717 Wysłany: 11 Lis 2011, 17:06; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Paź 2011,
Posty: 13
No a u mnie mija ponad tydzień znowu ten sam feler - do wczoraj było ok i teraz odpalam a stał do 15.00 nie w garażu co fakt :(
Czy te P2 to tak mają czy jak ???
Fakt że był to czujnik używany - kto wie teraz zdjąłem klemę i się rano obaczy a jak nie pójdzie znowu pod kompa :!:
Czy jest jakieś wytłumaczenie logiczne tych usterek ?
Denerwujące już mam dosyć :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519735 Wysłany: 11 Lis 2011, 17:59; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
ja bym zimne luty na dzień dobry poprawił w silniczku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519737 Wysłany: 11 Lis 2011, 18:02; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Tylko, że hmm... zimne luty nie robią się po czasie, ewentualnie podczas lutowania, więc by chyba nie powinno działać jak należy od razu :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #519837 Wysłany: 11 Lis 2011, 23:41; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
kams_jg napisał(a):
Dobra Panowie teraz naprawdę potrzebuje waszej pomocy. Samochód podłączony został do kompa w autoryzowanym serwisie fiata. Wynik to uszkodzony silnik wspomagania, a dokładniej gostek mi powiedział ze to potencjometr w tym silniku. Koszt naprawy 1850zł albo regeneracja bez gwarancji za 400 zł. I teraz się zastanawiam czy to czasem serwis coś nie świruje i nie da się naprawić tego taniej?


Nie ma takiego czegos jak potencjometr w silniku wspomagania,
ewentualnie sa przekazniki. Mysle ze 1850 to troche za duzo,
regeneracja bez gwarancji 400 do przyjecia pod warunkiem ze
jest zrobione dobrze ale skoro bez gwarancji to nie wiadomo,
doplacac 1400 za gwarancje to troche przesada.
Nie mia innego sposobu na naprawe silnika jak wymiana przekaznikow,
"przelutowanie" to strata czasu.

Moja porada, przeczytaj moj opis naprawy i innych kolegow, kup przekazniki, pogadaj z
dobrymi elektrykami samochodowymi moze ci ktos to zrobi.
Wymiana przekaznikow serwa wspomagania nie jest szczegolnie trudna.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 42  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO