You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Cze 2024, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 539 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #243668 Wysłany: 20 Kwi 2009, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: ELC
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 98
ja lalem 95 lecz teraz leje tylko 98, czuc roznice w pracy silnika, przynajmniej ja odczuwam taka roznice, cichsza praca, przyspieszenie, gdy lalem 95 przy 3,5 obr. slyszalem ze strasznie sie meczy a po zalaniu 98 slychac ze jeszcze sporo moze pociagnac hehe... a roznica u mnie na Bliskiej (trasa Warszawa - Poznan, tzw. Poznanska) wynosi 0,10 gr. to wole zalac 98 zreszta teraz tylko 98, chyba ze na Shellu na trasie do Leczycy zaraz za Łowiczem bedzie V-Power to od czasu do czasu sie skusze, dobrze jej to zrobi hehe...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #245644 Wysłany: 25 Kwi 2009, 12:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
marcin74 napisał(a):
Uwielbiam dyskusje o przewagach 98 nad 95
Efekt placebo i autosugestia zbiera krwawe żniwo. O przepraszam , żniwo to zbierają koncerny naftowe


Jeżdżę zawodowo i prywatnie już ponad 13 lat, dopiero raz spotkałem się z tym, że auto po nalaniu 95 zaczęło przymulać. Dodam, że był to VW Passat VR6 z 194konnym silnikiem. A efekt był taki, że z na niskich obrotach auto potrzebowało około 1 sekundy :!: więcej na rozkręcenie się.
Czyli ... auto spalało ogólnie mniej bo nie 55l/100km tylko 48l :twisted:

Mniejsza kultura pracy silnika też ma OGROMNY wpływ na odczucia. Przy 95 silnik potrafi na większym zakresie obrotów [niż w przypadku 95+ lub 98] drgać i bardziej hałasować. Gdy przy większej liczbie oktanowej silnik pracuje spokojniej to hałasuje przy wyższych obr. i przez to też przesuwa się wyimaginowany próg mocy a co za tym idzie łatwiej przychodzi nam przeciąganie obrotów. Bo przecież głównie jeździ się na słuch. A gdy mniej słychać silnik bardziej go się kręci, im bardziej się kręci tym więcej mocy, a co za tym idzie rezultat jest tylko jeden WIĘKSZE SPALANIE ZA WIĘKSZĄ CENĘ

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245725 Wysłany: 25 Kwi 2009, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
BobMF bardzo trafny post! ale chyba lepiej (jak jest niewielka lub żadna różnica w cenie) zalać 98 zamiast 95?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245734 Wysłany: 25 Kwi 2009, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
jaajooo napisał(a):
ja lalem 95 lecz teraz leje tylko 98, czuc roznice w pracy silnika, przynajmniej ja odczuwam taka roznice, cichsza praca, przyspieszenie, gdy lalem 95 przy 3,5 obr. slyszalem ze strasznie sie meczy a po zalaniu 98 slychac ze jeszcze sporo moze pociagnac hehe... a roznica u mnie na Bliskiej (trasa Warszawa - Poznan, tzw. Poznanska) wynosi 0,10 gr. to wole zalac 98 zreszta teraz tylko 98, chyba ze na Shellu na trasie do Leczycy zaraz za Łowiczem bedzie V-Power to od czasu do czasu sie skusze, dobrze jej to zrobi hehe...

Nom... ja bym jeszcze magnetyzery dorzucił i te no... wojskowe technologie... ceramizer czy coś. To przy przyspieszeniu głowę urwie. Zacznijmy od tego że lejąc 95 nie wiemy czy lejemy 95 oktanów i to samo tyczy się 98. Różnica w odczuciach nie jest taka że teraz to on ma kopyto i 30 koni więcej tylko teraz to on jedzie tak jak powinien. Bo wcześniej był lany koncentrat wodny i samochód jakiś taki zamulony był.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245754 Wysłany: 25 Kwi 2009, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
To ciekawe co niektórzy piszą o mniejszym hałasie w paliwie 98........bo u mnie było wręcz ODWROTNIE..........

Przykład mojego Matiza. Lałem 95 po tym dolewałem 98 a na koniec zatankowałem cały bak 98-ką.

ZAWORY SZALAŁY! Nie skojarzyłem, że to wina paliwa paliwa. Pojechałem z tym do mechanika. On się pyta czy coś ostatnio nie zmieniło się w konfiguracji auta. Ja mu na to, że zacząłem lać TYLKO 98-kę.

Oczywiście powiedział abym wrócił do 95-ki. Wypaliłem 98, zatankowałem 95 i HAŁAS ZNIKNĄŁ!

Także takie jest MOJE doświadczenie z paliwem 98.

Jeżeli w instrukcji jest napisane, że dane auto ma jeździć TYLKO na 98 to lać 98. Ale jeżeli pisze, że na 95 to lać 95 a on czasu do czasu TUYLKO dolać paliwa 98 a nie CAŁY BAK TYLKO 98 :wink:

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246076 Wysłany: 26 Kwi 2009, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
ja z kolei przejeździłem Matizem 70tys. km., i w moim przypadku po zalaniu niby lepszego paliwa, auto tylko na wolnych obrotach nabierało kultury, a i bardziej elastyczny był poniżej 3tys. obr.
a tak samo można podsumować paliwo na Shellu, zalałem kiedyś Racinga właśnie do Matiza ...i co ?? wielka d*** bo w paliwie była woda i auto krztusiło się i gasło w najdziwniejszych sytuacjach...

A na temat dolewania "lepszego" paliwa celem przeczyszczenia układu paliwowego ?? :hahaha:, może ktoś jest fachowcem i powie jakie różnice mają paliwa 95 i 98 pod względem czyszczenia bo to wydaje mi się wielkim MITEM wysnutym przez koncerny paliwowe. Jakoś bardziej przemawia do mnie specyfik kupiony w Tesco za kilkanaście zł.

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246088 Wysłany: 26 Kwi 2009, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 3002
Pomógł: 1
V - Power Racing

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8v - Fake Sport :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246297 Wysłany: 27 Kwi 2009, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: ELC
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 98
wiec sam juz nie wiem, u mojego ojca w Uno na 95 warkocze jak traktor a po zalaniu 98 silnik pracuje ciszej i to jest tak wielka roznica ze chyba gluchy by takze odczul ta roznice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246298 Wysłany: 27 Kwi 2009, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Bo 98 spala się łagodniej.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246376 Wysłany: 27 Kwi 2009, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
Ja od jakiegoś czasu uskuteczniam moje zdanie i tankuje verwe, ultime czy tym podobne paliwa gdyż te 30gr na litrze (3zł jak tankuje za 50zł) różnicy mi indywidualnie nie robi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246388 Wysłany: 27 Kwi 2009, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
jaajooo w teorii im starsze auto tym większa będzie różnica w hałasie i drganiach ze względu na wyrobienie części mechanicznych jak i zawieszenia silnika/skrzyni.

a reasumując to i tak każdy zrobi jak che i uważa... na pewno jest kultura pracy lepsza i czasem osiągi, a jak kogoś nie odstrasza cena to i niech tylko na Racingu jeździ. WOLNA WOLA.

Zawsze można zalać Racinga i jeszcze dodatki mające jeszcze polepszyć wydajność paliwa. :hahaha:

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246392 Wysłany: 27 Kwi 2009, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
BobMF napisał(a):
tylko na Racingu jeździ

nie, pińć złoty za litr to przesada


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246989 Wysłany: 28 Kwi 2009, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Sląsk
Rejestracja: 13 Wrz 2008,
Posty: 15
Coś musi być w tym że auto lepiej chodzi na 98 Ja zauważyłem że na 98 Verva to przy bardzo dynamicznej podróży do domu w garażu czuję sprzęgło Napomnę że na 95 tego zjawiska
nie ma Tu chodzi tylko i wyłącznie o czystość paliwa Te 98 jest zazwyczaj bardzo dobrej jakości ,nie o te 3 oktany

_________________
punto 2 04.2003r 1.2 8v Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247137 Wysłany: 29 Kwi 2009, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Maj 2007,
Posty: 81
marcin74 napisał(a):
Uwielbiam dyskusje o przewagach 98 nad 95 :D
Efekt placebo i autosugestia zbiera krwawe żniwo. O przepraszam , żniwo to zbierają koncerny naftowe :D

...

I tą metodą w 45 roku mieliśmy już 130 oktanowego ( dla mieszanki ubogiej) i 150 oktanowego dla mieszanki bogatej shella oraz odpowiednio 125 /140 oktanowego Roetringa po niemieckiej stronie.

No więc skoro wszystko idzie o oddalenie granicy stuku w doładowanym silniku, a raczej przeładowanym, to jakim cudem 98 oktanowe paliwo może cokolwiek zmienić w 80 konnej wolnossącej sierotce pod maską naszegho auta. Nie może. I nie zmienia, rzecz jasna. No może poprawia kulturę pracy na wolnych obrotach, bo paliwo o wyższej liczbie oktanowej daje lepszą propagację frontu płomienia w cylindrze.


Ogólnie zgadzam się z twoim wywodem i zawsze próbowałem wszystkim tłumaczyć że bez sensu lać 98 bo tu chodzi tylko o wyeliminowanie spalania stukowego i że fizyki nie oszukasz. Ale jechałem w zeszłym roku swoim puntem 1.2 8V do Paryża. Niemieckie autostrady więc rozpędziłem go do maksymalnej prędkości o w ogóle pobawiłem się w testy udało mi się osiągnąć prędkość 160 KM/H ale raczej starałem się trzymać 130 bo powyżej tej prędkości strasznie rosło spalanie, a ja jestem sknera znaczy ekolog ;-). Wracając zaś tankowałem na niemieckiej stacji i patrze 95 i 98 w tej samej cenie no to leje 98. Jadę sobie dalej ciągle obserwując spalanie żeby nie wyjść poza 6.5/100 i naglę widzę że jadę 140 a spalanie ciągle niskie do tego Vmax zwiększył się do 170 (wszystko bez efektu zapłaciłem więcej więc musi być leprze). Po powrocie do polski próbowałem raz powtórzyć ten eksperyment w cyklu miejskim ale się nie udało więc albo polska waha jest do kitu albo podczas tankowania w Niemczech zmienił się wiatr na autostradzie z w oczy na w plecy.
Zastanawiałem się jakie mogły być inne przyczyny takiego efektu i jedyny pomysł to że komputer sterujący silnikiem może w jakiś sposób zmienić zarządzanie silnikiem po jakość benzyny ale nie wiem czy jest to możliwe.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247151 Wysłany: 29 Kwi 2009, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Silvan napisał(a):
Zastanawiałem się jakie mogły być inne przyczyny takiego efektu i jedyny pomysł to że komputer sterujący silnikiem może w jakiś sposób zmienić zarządzanie silnikiem po jakość benzyny ale nie wiem czy jest to możliwe.



Może zmienić jak najbardziej ale potrzebuje do tego około 1000 km. aby się "przeprogramować"

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247186 Wysłany: 29 Kwi 2009, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Silvan napisał(a):
albo polska waha jest do kitu albo podczas tankowania w Niemczech zmienił się wiatr na autostradzie z w oczy na w plecy.


Paliwo na Zachodzie jest zdecydowanie lepsze niż u nas (wielokrotnie sprawdzone) i tu upatrywałbym przyczyn różnicy jaką odczułeś.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247427 Wysłany: 29 Kwi 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wlkp
Rejestracja: 10 Lip 2008,
Posty: 449
Tankuje 95. Nie ma sie co pchac przed szereg i tankowac 98, zreszta jak pokazuje ww artukuł nie ma to sensu.
Swoja drogą czy ktos hamowal pII 1.2 60KM? Byc moze tez ten silnik ma fabrycznie dodane troszke mocy :wink: . W artykule seicento sporting ma 59.2KM, a seria 55KM.

_________________
,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.

fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html

nie dziękuj , klikaj pomógł :wink:

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247553 Wysłany: 30 Kwi 2009, 09:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Maj 2007,
Posty: 81
Cytuj:
Paliwo na Zachodzie jest zdecydowanie lepsze niż u nas (wielokrotnie sprawdzone) i tu upatrywałbym przyczyn różnicy jaką odczułeś.


Tylko że różnice zauważyłem po przesiadce z francuskiego 95 na niemieckie 98.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247568 Wysłany: 30 Kwi 2009, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Tak samo jak zobaczysz różnice między polskim a niemieckim 95. Może nie literalnie zauważysz, ale na pewno więcej przejedziesz na baku niemieckiego. Z tego co zauwżyłem może być nawet do 100km różnicy na baku.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247583 Wysłany: 30 Kwi 2009, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 187
Prawda taka, że polskie 95 nie równe drugiemu polskiemu 95. Przykład na sobie z przestawionym rozrządem, ale nie w tym rzecz, na paliwie z Carefura zrobiłem 320km przy samochodzie zalanym pod korek w cyklu miejskim. Dla porównania ponownie pod korek w LukOil 95 460km. Różnica i to ogromna. Po silniku było słychać, że pracował jakoś anemicznie na pierwszym paliwie, mocy nie miał. Wskazówka długo trzymała się powyżej połowy i w ciągu 2 dni spadła poniżej i koniec. Pozorna oszczędność jak widać.

_________________
Kropas 1995r 1.2 SX 75

"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247625 Wysłany: 30 Kwi 2009, 12:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
Teraz zalalem verve 98 (do tej pory tylko v-power racing) i niby mniej mi paliwa schodzi, ale to chyba tylko placebo. Ogolnie szkoda mi silnika na testowanie roznych paliw, zapchac wtryski to nie problem...

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248974 Wysłany: 04 Maj 2009, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
Silvan jadąc do Paryża, założę się że jechałeś pod wiatr bo u nas w Euro głównie wieje z zachodu, wracając jechałeś z wiatrem. Stąd prawdopodobnie ta różnica. Wystarczyło, że wiało średnio 5km/h, lekki wiaterek. :D

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248989 Wysłany: 04 Maj 2009, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Maj 2007,
Posty: 81
Możliwe ale po pierwsze ze szczecina do Paryża to jest na południowy zachód ,a potem na północny wschód powrót oraz różnicę zauważyłem po tankowaniu w połowie drogi powrotnej.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249013 Wysłany: 04 Maj 2009, 12:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
w sierpniu będę też jechał to potwierdzę 8)

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #251067 Wysłany: 08 Maj 2009, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Lip 2007,
Posty: 62
Pomógł: 1
Coś w tym wszystkim musi być.
Tankując 40 litrów Pb 98 płacimy ok. 12 zł więcej niż Pb 95.
Ale na tych samych 40 litrach Pb 98 przejeżdżam ok. 50-70 km więcej w mieście i prawie 100 km na trasie niż na Pb 95.
Silnik pracuje może lepiej z większą kulturą, jednak żeby miał więcej mocy to raczej nie odczuwam.
To takie odczucia dotyczące mojego modelu.

_________________
było Punto 1.2 SX, 1997
jest Brava 1.2 16V SX, 2000
fiatwlkp.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 539 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO