|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 02:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Limet |
#232551 Wysłany:
25 Mar 2009, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kabaddon |
#232607 Wysłany:
25 Mar 2009, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 24 Mar 2009, Posty: 8
|
Limet napisał(a): Mysle ze temat jest juz znany we wszystkich aso tez miałem ten problem po tygodniu uzytkowania przy przebiegu 500 km  ganinex katowice bezproblemowo wykrył usterke i teraz cisza takze nie dajcie sobie wcisnac głupoty ze ten typ tak ma 
Dali tylko nowe odbojniki czy jakioś magicznie mocowali?
_________________ Pozdrawiam
Kabaddon
_____________________
Stajnia Kabaddona
GP Estiva 1,4
SC Youg 0,9
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#232622 Wysłany:
25 Mar 2009, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
morfi82d |
#232892 Wysłany:
26 Mar 2009, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zbrosławice Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 34
|
Jeśli chodzi o ASO GANINEX to nic nie wymieniają tylko jakimś magicznym smarem smarują i tyle z naprawy. I jak powiedzieli robota na 10 min. Tylko że po jakimś czasie smar się wypłucze, minie gwarancja, i ASO już nie będzie interesować że coś tam stuka w zawieszeniu.
|
|
Góra |
|
 |
pawelk |
#232924 Wysłany:
26 Mar 2009, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: braniewo Rejestracja: 16 Cze 2008, Posty: 108
|
Mi powiedziano, że to są odbojniki z seicento. Więc chyba to nie orginały i tak czy siak i te zaczną stukać. Więc to nie koniec, fiat będzie musiał coś z tym zrobić.Pozdro 
|
|
Góra |
|
 |
randal |
#232960 Wysłany:
26 Mar 2009, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: randal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 05 Lut 2009, Posty: 13
|
Jestem  Wczoraj odebrałem mojego Grandziaka po wymianie... kto zgadnie czego?  W moim ASO według wpisu do książki serwisowej to są zbijaki amortyzatorów (czytaj odbojniki)! Jest cicho, czyli słyszę tylko pracujące zawieszenie, a nie stuki! Mam nadzieję, że to koniec tego problemu. Pfu, pfu na psa urok, żeby nie zapeszyć! 
_________________ GP Estiva B&M 1.4 77KM Szary Jungle
|
|
Góra |
|
 |
xsadol |
#232970 Wysłany:
26 Mar 2009, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
randal napisał(a): Jestem  Wczoraj odebrałem mojego Grandziaka po wymianie... kto zgadnie czego?  W moim ASO według wpisu do książki serwisowej to są zbijaki amortyzatorów (czytaj odbojniki)! Jest cicho, czyli słyszę tylko pracujące zawieszenie, a nie stuki! Mam nadzieję, że to koniec tego problemu. Pfu, pfu na psa urok, żeby nie zapeszyć! 
U mnie to samo
Może piszmy jeszcze w którym ASO 'rozwiązali' problem?
U mnie to jest AUTO-HIT Tychy.
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
 |
randal |
#232972 Wysłany:
26 Mar 2009, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: randal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 05 Lut 2009, Posty: 13
|
Xylometazolin! napisał(a): randal napisał(a): Jestem  Wczoraj odebrałem mojego Grandziaka po wymianie... kto zgadnie czego?  W moim ASO według wpisu do książki serwisowej to są zbijaki amortyzatorów (czytaj odbojniki)! Jest cicho, czyli słyszę tylko pracujące zawieszenie, a nie stuki! Mam nadzieję, że to koniec tego problemu. Pfu, pfu na psa urok, żeby nie zapeszyć!  U mnie to samo  Może piszmy jeszcze w którym ASO 'rozwiązali' problem? U mnie to jest AUTO-HIT Tychy.
Sprawę załatwiło ASO POL-CAR Gniezno!
_________________ GP Estiva B&M 1.4 77KM Szary Jungle
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#233003 Wysłany:
26 Mar 2009, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#233034 Wysłany:
26 Mar 2009, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Przypominam, że oprócz zmiany odbojników muszą też ustawić zbieżność! Zwródźcie uwagę na to Waszym ASO!
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
kabaddon |
#233046 Wysłany:
26 Mar 2009, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 24 Mar 2009, Posty: 8
|
ALe czy już jasne jest jakie to mają być odbojniki? Bo jakoś nie chce mi się wieżyć żeby takie wsadzanie częscie od Seicento zamykało sprawę?
_________________ Pozdrawiam
Kabaddon
_____________________
Stajnia Kabaddona
GP Estiva 1,4
SC Youg 0,9
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#233061 Wysłany:
26 Mar 2009, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Zbieżność ??? To wymiana odbojników a nie amortyzatorów. Rozmawiałem na ten temat z kilkoma mechanikami (w tym kierownikiem i mistrzem) i wszyscy zgodnie stwierdzili, że przy tej wymianie nie ruszają zbieżności! Co zresztą się potwierdza. Pozdrawiam
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#233065 Wysłany:
26 Mar 2009, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: Przypominam, że oprócz zmiany odbojników muszą też ustawić zbieżność! Zwródźcie uwagę na to Waszym ASO!
Witam,
przy wymianie odbojników, łożyska amortyzatora na 100% nie trzeba ustawiać zbieżności jeśli do tej wymiany jest ok! ze zbieżnością.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
morfi82d |
#233243 Wysłany:
27 Mar 2009, 16:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zbrosławice Rejestracja: 21 Sty 2009, Posty: 34
|
Limet napisał(a): morfi82d trujesz głupoty bo widziałem swój samochod na podnosniku podczas wymiany i napewno nie było to tylko smarowanie takze jesli nie jestes pewien to nie pisz:)
Akurat głupot nie pisze - byłem, rozmawiałem i się dowiedziałem jak wygląda rozwiązanie problemu stuku zawieszenia akurat w tym ASO, więc podzieliłem się tą informacją. Z kapelusza ta informacja nie jest więc proszę jak chcesz coś pisać to grzeczniej.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#233387 Wysłany:
27 Mar 2009, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Yacek napisał(a): Witam, przy wymianie odbojników, łożyska amortyzatora na 100% nie trzeba ustawiać zbieżności jeśli do tej wymiany jest ok! ze zbieżnością. Mogę Ci udowodnić że w wielu przypadkach zbieżność na pewno wychodzi po za tolerancję. Robiłeś kiedyś zbieżność w fiatach przed i po montażu kolumn macphersona ? ja tak . Inna sprawa że w Fiacie tego nie robią bo skoro nie ma regulacji kąta pochylenia koła to teoretycznie nie powinno się nic zmienić ale praktyka pokazuje innaczej. Dave napisał(a): Zbieżność ??? To wymiana odbojników a nie amortyzatorów. Rozmawiałem na ten temat z kilkoma mechanikami (w tym kierownikiem i mistrzem) i wszyscy zgodnie stwierdzili, że przy tej wymianie nie ruszają zbieżności! Co zresztą się potwierdza. Pozdrawiam
Jesteś pewien to zrób tak podnieś samochód zluzuj nakrętki
teraz poruszaj kołem zauważysz luz. Teraz poskręcaj wszystko i zastanów się czy mechanik miał 100% szansę skręcić w tym samym położeniu w jakim popuścił. I teraz najlepsze jest to że tolerancja kąta pochylenia koła jest duża i ten luz na wartość kąta nie będzie miał znaczenia ale każda zmiana kąta pochylenia koła zmienia nam zbieźność która jest już ściśle określona. Nawiasem mówiąc jak dalej mi nie wierzysz to zakończenie cytat z programu "e-learn" dot GP
" - Ta procedura kontrolna musi być zawsze wykonywana po każdej interwencji na komponentach mechanicznych zawieszenia przedniego pełniących funkcję określenia pozycji kół w stosunku do nadwozia (np. : wahacze, zwrotnice, amortyzatory, sprężyny ecc.)."
[i]
|
|
Góra |
|
 |
MiSiOn |
#233434 Wysłany:
27 Mar 2009, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 594
|
krzysiek_pere,
Zgadzam się z Tobą 
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#233573 Wysłany:
28 Mar 2009, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
krzysiek_pere POPIERAM W 100%
Mi to o tej zbieżności powiedział kolega, który jest moim przyjacielem i doskonałym mechanikiem i kiedy powiedziałem mu o tej usterce na co mam patrzeć w ASO to powiedział, że mam im o tym powiedzieć. (specjalnie jechałem do niego w trakcie wystąpienia tej usterki aby miw ASO kitu nie wciskali i żeby wyczulił mnie właśnie NA CO MAM ZRÓCIĆ UWAGĘ)
Za każdym razem gdy jechałem do ASO to im o tym mówiłem i za każdym razem ustawiano mi zbieżność. Za drugim razem osobiście widziałem jak ją ustawiają. Pytam się ustawiającego zbieżność czy było dobrze a on przecząco pokręcił głową, że NIE i powiedział: cyt. "SKORYGOWANO"
Więc TRZEBA TO SPRAWDZIĆ. Pozdrawiam
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#233578 Wysłany:
28 Mar 2009, 16:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mario-sz napisał(a): Mi to o tej zbieżności powiedział kolega, który jest moim przyjacielem i doskonałym mechanikiem i kiedy powiedziałem mu o tej usterce na co mam patrzeć w ASO to powiedział, że mam im o tym powiedzieć. (specjalnie jechałem do niego w trakcie wystąpienia tej usterki aby miw ASO kitu nie wciskali i żeby wyczulił mnie właśnie NA CO MAM ZRÓCIĆ UWAGĘ)
Akurat robie w tej branży już 10 lat w firmie która tygodniowo naprawia kilkadziesiąt samochodów wszystkich marek. Kontrole geometri zawieszenia wykonuje po każdej nawet najdrobniejszej naprawie zawieszenia (oprócz łącznika stabilizatora) nieraz też z doświadczenia wiem że niewiele się zmieni lub wcale ale klient który przyjechał na np odbój + osłonę mógł mieć przed naprawą źle geometrie (zaliczył dziurę dzień wcześniej) do kogo przyjedzie jak mu za miesiąc opony zetnie?, do warsztatu który wymieniał odboje. [ Dodano: 28 Mar 2009 15:05 ]Swoją drogą nie dziwię, że niektórzy posiadacze GP są rozczarowani naprawami w aso. Jedzie nieświadomy klient z latającymi odbojami na wymianę do "autoryzoawnej" stacji obsługi, tam kolesie wymieniają odboje na takie same, nie dość że stuki wracają to np. jeszcze samochód po "manewrach" wymieniaczy zrobił się ciut rozbieżny i goni na autostradzie po całej drodze.
Pozdrawiam. 
|
|
Góra |
|
 |
pajaczek |
#233720 Wysłany:
28 Mar 2009, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Wrz 2007, Posty: 68
|
krzysiek_pere napisał(a): Akurat robie w tej branży już 10 lat w firmie która tygodniowo naprawia kilkadziesiąt samochodów wszystkich marek. Kontrole geometri zawieszenia wykonuje po każdej nawet najdrobniejszej naprawie zawieszenia (oprócz łącznika stabilizatora) nieraz też z doświadczenia wiem że niewiele się zmieni lub wcale ale klient który przyjechał na np odbój + osłonę mógł mieć przed naprawą źle geometrie (zaliczył dziurę dzień wcześniej) do kogo przyjedzie jak mu za miesiąc opony zetnie?, do warsztatu który wymieniał odboje. [ Dodano: 28 Mar 2009 15:05 ]Swoją drogą nie dziwię, że niektórzy posiadacze GP są rozczarowani naprawami w aso. Jedzie nieświadomy klient z latającymi odbojami na wymianę do "autoryzoawnej" stacji obsługi, tam kolesie wymieniają odboje na takie same, nie dość że stuki wracają to np. jeszcze samochód po "manewrach" wymieniaczy zrobił się ciut rozbieżny i goni na autostradzie po całej drodze. Pozdrawiam. 
Już bez przesady nie możesz wymagać od ASO aby wykonywali naprawy tak samo jak warsztaty naprawiające samochody. Kto za to będzie płacił...fabryka...? ASO najczściej nie ma takiego wyposażenia aby dokładnie regulować geometrię. ASO wykonuje podstawowe czynności obsługowe i drobne naprawy.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#233732 Wysłany:
28 Mar 2009, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
pajaczek napisał(a): Już bez przesady nie możesz wymagać od ASO aby wykonywali naprawy tak samo jak warsztaty naprawiające samochody. Kto za to będzie płacił...fabryka...? ASO najczściej nie ma takiego wyposażenia aby dokładnie regulować geometrię. ASO wykonuje podstawowe czynności obsługowe i drobne naprawy. Traktuje twoją wypowiedź jako żart Ale z jednym się zgodzę pajaczek napisał(a): ASO najczściej nie ma takiego wyposażenia aby dokładnie regulować geometrię
Często posiadają tzw ścieżkę diagnostyczną która wychwytuje tylko poważne błędy. Zresztą pare lat temu w firmie w której pracuje ustawialiśmy geometrie dla Fiata (wreszcie się dorobili sprzętu) ale klime zlecają nam do tej pory.
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#233733 Wysłany:
28 Mar 2009, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
pajaczek napisał(a): Już bez przesady nie możesz wymagać od ASO aby wykonywali naprawy tak samo jak warsztaty naprawiające samochody. Kto za to będzie płacił...fabryka...? ASO najczściej nie ma takiego wyposażenia aby dokładnie regulować geometrię. ASO wykonuje podstawowe czynności obsługowe i drobne naprawy.
Jak to nie nie mogę wymagać??
Podpisywali umowę z jakąś firmą np. TAKĄ jak FIAT. Zoobowiązali się, że będą je DOBRZE naprawiać, a w zamian dostają PROWIZJĘ za sprzedaż samochodów. PROSTE
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
kabaddon |
#233743 Wysłany:
28 Mar 2009, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 24 Mar 2009, Posty: 8
|
mario-sz napisał(a): pajaczek napisał(a): Jak to nie nie mogę wymagać??
Podpisywali umowę z jakąś firmą np. TAKĄ jak FIAT. Zoobowiązali się, że będą je DOBRZE naprawiać, a w zamian dostają PROWIZJĘ za sprzedaż samochodów. PROSTE
+1, czy ASO to nie warsztat naprawiający samochody? Chyba powinien być lepszy nawet bo autoryzowany przez producenta?
_________________ Pozdrawiam
Kabaddon
_____________________
Stajnia Kabaddona
GP Estiva 1,4
SC Youg 0,9
|
|
Góra |
|
 |
Szumen |
#233844 Wysłany:
29 Mar 2009, 00:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 30 Wrz 2008, Posty: 87
|
Dave napisał(a): Zbieżność ??? To wymiana odbojników a nie amortyzatorów. Rozmawiałem na ten temat z kilkoma mechanikami (w tym kierownikiem i mistrzem) i wszyscy zgodnie stwierdzili, że przy tej wymianie nie ruszają zbieżności! Co zresztą się potwierdza.
Mistrz mistrzem, a moje gówniane punto od czasu wymiany odbojników nie jedzie prosto. Geometria była ustawiana 8 razy, za każdym razem było gorzej - krzywej kierownicy do dzisiaj nie naprostowali bo nie potrafią. Dodatkowo, jak przy ustawianiu geometrii skrzywią kierownicę to wariuje czujnik położenia kierownicy ( ten od wspomagania ) w kolumnie i auto zaczyna sciągać.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#233872 Wysłany:
29 Mar 2009, 00:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Szumen napisał(a): Mistrz mistrzem, a moje gówniane punto od czasu wymiany odbojników nie jedzie prosto. Geometria była ustawiana 8 razy, za każdym razem było gorzej - krzywej kierownicy do dzisiaj nie naprostowali bo nie potrafią. Dodatkowo, jak przy ustawianiu geometrii skrzywią kierownicę to wariuje czujnik położenia kierownicy ( ten od wspomagania ) w kolumnie i auto zaczyna sciągać.
Nie obraź się ale twoje historie zaczynam odbierać jako niewiarygodne, jako chyba jedyny masz wszystkie możliwe usterki w swoich GP, albo masz jakiegoś pecha. Po za tym skąd wiesz że wariuje czujnik kierownicy, akurat występuje on w wersjach z ESP i nie dotyczy on bezpośrednio układu wspomagania. Masz gówniane Punto sprzedaj je i nie pisz głupot. Ja twoje posty tak odbieram bo już nie raz dałeś popis swojej niewiedzy. Pozdro.
|
|
Góra |
|
 |
Pro15 |
#233954 Wysłany:
29 Mar 2009, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: wlkp Rejestracja: 19 Gru 2008, Posty: 87
|
odebrałem GP po raz 3 z serwisu pierwszy raz wymiana mocowania amortyzatora drugi wymiana odbojnik, teraz trzeci poprawa mocowania osłon amortyzatorów, jest cisza.
_________________ GP - 2008 - Blue&Me - 5d - szary chemical - 1.4
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|