|
Obecny czas: 05 Maj 2025, 07:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
misiekg |
#248240 Wysłany:
02 Maj 2009, 15:36; Temat postu: Punto II 1.2, 8V, 2000 - nierozwiązany problem |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
Witam.
Mam następujący problem z punciakiem:
Gdy jeżdżę na miejscu nie ma problemów, auto chodzi dość dynamicznie i równo. Kłopoty zaczynają się na trasie. Po przejechaniu 50-60km auto zaczyna wyraźnie słabnąć np pod górkę, jest szarpanie, pomimo redukcji biegu nic się nie zmienia. Trzeba bardzo powoli na 2-3 biegu pod każdą górkę męczyć na małym gazie - jak chce się dodać to szarpie a nie jedzie.
Najgorzej jest w korku na trasie, pod górkę praktycznie nie da się ruszyć, na pełnym gazie jedynie (z ręcznego hamulca, bo z nożnego nie ma szans). Gdy zgasł mi silnik nie mogłem go powtórnie odpalić na małych obrotach, dopiero po wciśnięciu gazu dość mocno załapał.
I tak całą drogę później. Postał chwilę w garażu, znów jeździ elegancko. Podpiąłem go pod interface do kompa, to błędów nie ma ale wykazuje niesprawność katalizatora (to wiem, katalizator jest wycięty w ogóle przez poprzedniego właściciela....), dodatkowo wykazuje niesprawność czujnika tlenu (sondy) ale spalanie jest w normie chyba około 6-7l max. Jest jedna sonda raczej.
Bardzo proszę o pomoc wszelaką, bo nikt nie potrafi mi powiedzieć co to może być... Kupić sondę i wymienić, jeśli tak to jaką? Sam nie wiem.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DaRoN |
#248244 Wysłany:
02 Maj 2009, 15:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#248245 Wysłany:
02 Maj 2009, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
a może przepustnica brudna lub coś z nią nietak
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#248309 Wysłany:
02 Maj 2009, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jeśli chodzi o duszenie, szarpanie, przerywanie to dosyć częstą usterką są kable. Oczywiście może to być coś innego jak np. świece (o których wspomniał DaRoN), zapchany filtr powietrza (jeśli dawno niewymieniany lub samochód użytkowany w warunkach dużego zapylenia/zakurzenia). Może to być też coś innego, ale pierw bym poszukał najprostszych przyczyn.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#248359 Wysłany:
02 Maj 2009, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
misiekg napisał(a): Po przejechaniu 50-60km auto zaczyna wyraźnie słabnąć
Panowie, kable, przepustnica, świece, sonda dawały by objaw wcześniej,
Diagnoza powinna obejmować przede wszystkim ciśnienie paliwa w chwili objawów, (np brak odpowietrzenia zbiornika paliwa może dać takie objawy po większej ilości km
|
|
Góra |
|
 |
misiekg |
#248876 Wysłany:
03 Maj 2009, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
krzysiek_pere napisał(a): misiekg napisał(a): Po przejechaniu 50-60km auto zaczyna wyraźnie słabnąć Panowie, kable, przepustnica, świece, sonda dawały by objaw wcześniej, Diagnoza powinna obejmować przede wszystkim ciśnienie paliwa w chwili objawów, (np brak odpowietrzenia zbiornika paliwa może dać takie objawy po większej ilości km
Hmm, to wydaje się sensowne, a co można zrobić by to sprawdzić/naprawić? Dziękuje w ogóle za zainteresowanie tematem.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#248904 Wysłany:
04 Maj 2009, 01:31; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
najlepiej podłącz pod komputer
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#248936 Wysłany:
04 Maj 2009, 07:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
miałem podobny problem..... jak był zimny jezdził spoko, żadnych problemów ,a le po pewnym czasie jak auto się rozgrzało i po przejechaniu kilkunastu km zaczęlo mu odbijać... słabnąl, spalanie wzrastało, problem było nawet ruszyć....
Podjechałem do Chrzanowa na kompa, podłączyli wyszło że błąd cewki, a obstawiałem komputer..troche olałem sprawe, ale kropek odgryzł się...
Po wymianie obu cewek auto chodzi jak nowe.....
Warto wybrać się pod kompa i sprawdzić... bo może i to on też w d*** dawać....
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
 |
misiekg |
#257316 Wysłany:
23 Maj 2009, 08:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
Oddałem auto do zakładu, w Dębicy ale nie do dakolu. Podpięli pod komputer, żadnych błędów... Zmienili przewody bo było przebicie, coś tam regulowali i nic. Byli różni mechanicy i nie mają pojęcia o co chodzi. Auto jak jest zimne idzie ok, a jak się zagrzeje to kaplica... Bardzo proszę o jeszcze jakieś pomysły,chciałbym wiedzieć mniej więcej co to może być, zanim zacznę coś zmieniać bo to jednak trochę są koszta.
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#257327 Wysłany:
23 Maj 2009, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
oby to nie centralka chłopie ......
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#257341 Wysłany:
23 Maj 2009, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
krzysiek_pere napisał(a): misiekg napisał(a): (np brak odpowietrzenia zbiornika paliwa może dać takie objawy po większej ilości km
Bardzo sensowna hipoteza. Pojedź w trasę bez korka, albo kup za 3 zł uniwersalny wciskany i zrób w nim otwór. Jeśli to to to trzeba udrożnić układ odpowietrzający (a dokładniej wyrównujący ciśnienie, nie wiem (jeszcze) czy w PII jest filtr węglowy na odpowietrzeniu?
Jeśli nie to, to trzeba szukać w elementach których temperatura rośnie w dłuższym czasie (komputer, jakieś sondy, a może styki od sond...).
Ale obstawiam, że przyczyna jest raczej prozaiczna niż jakieś wielkie uszkodzenie. Dowodem na to jest to, że "fachowcy" nie mogą sobie z tym poradzić. Im najtrudniej znaleźć taką usterkę.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#257366 Wysłany:
23 Maj 2009, 13:58; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
fajgi napisał(a): oby to nie centralka chłopie ......
Nie straszyć kolegi  Stawiam na cewki 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#257412 Wysłany:
23 Maj 2009, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
misiekg |
#257441 Wysłany:
23 Maj 2009, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
Dziękuje wszystkim za porady, auto za 2 dni wróci z warsztatu (jeszcze coś mieli sprawdzać). Jak nic nie wymyślą to wezmę się za to sam jak znajdę czas tylko. A, świece są nowe i nic nie pomogło. Zacznę od baku, potem sonda, cewki i jak coś to może:
http://allegro.pl/item638952788_fiat_pu ... ralka.html
Mam tylko pytanie czy ktoś przypadkiem nie wie co oni tam robią z tym body komputerem? Bo jeśli tylko grzeją luty by wyeliminować jakieś uszkodzone połączenia które pod wpływem temperatury mogą nie łączyć to mogę sam przelutować.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#257450 Wysłany:
23 Maj 2009, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Wiem jedno, wraz ze wzrostem temperatury wzrasta rezystancja, a także zmienia się długość kabli z metalu. Ja stawiam na cewki, tak jest z nimi, że na zimno są ok, a jak się nagrzeje to jest problem. Wymień Obie Cewki, nie są drogie, a choć jedną sprawę wyjaśnią.(ale najbardziej to one są winne)
http://allegro.pl/item635687432_cewka_z ... palio.html
Kup te-2 sztuki, to oryginał magneti marelli-oryginał do punto2, nie kupuj innych bo to jak i sondy podróbki działa miesiąc do pół roku.
Przy wymianie nie pomieszaj kabli [ Dodano: 23 Maj 2009 19:54 ]Sondę wymień na końcu, w twoim wypadku to najmniej prawdopodobne:). Bo jak ona padnie, to silnik ma moc tylko przyśpiesza żabką. A Bak to napisałem opis:
http://fiatpunto.com.pl/topic8263.html
Wkrótce opis jak przetestować cewki, ale to może jutro zrobię:)
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
misiekg |
#257461 Wysłany:
23 Maj 2009, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
Świetna robota z tym opisem baku. Wezmę się za to jak tylko będę mógł. Cewki nabędę i spróbuje tylko poczekam jeszcze te 2 dni, może w tym warsztacie mi to sprawdzą.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#257467 Wysłany:
23 Maj 2009, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#257476 Wysłany:
23 Maj 2009, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Adas napisał(a): Wymień Obie Cewki, nie są drogie, a choć jedną sprawę wyjaśnią.(ale najbardziej to one są winne)
cewka bardzo realna, Adas ma racje że po rozgrzaniu pada (ale dziwię się że nikt Ci tego nie zdiagnozował, brak pracy dwóch cylindrów jest strasznie charakterystyczny ), W PII w przeciwieństwie do np PI pada też sterownik, często daje podobne objawy, Tu polecam firmę ko-car z tychów która naprawia/sprzedaje sterowniki do fiatów.
http://www.kocar.com.pl/
|
|
Góra |
|
 |
misiekg |
#259510 Wysłany:
29 Maj 2009, 08:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
Panowie, problem rozwiązany. Dziękuje za pomoc! Wymiana pompki paliwa i wyczyszczenie wszystkiego dały rozwiązanie.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#259514 Wysłany:
29 Maj 2009, 08:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Hmm.. Nie no.. Wzrost temperatury to rezystancja oporność rośnie(jeśli idzie o cewki i drut miedziany). Czyli np. w 20 stopniach masz 100 omów, to przy 40 stopniach będzie np. 105 oma, tak dla przykładu..
http://www.elektronikab2b.pl/component/ ... w,article/
.."Główną przyczyną temperaturowej zależności strat stałoprądowych jest wzrost rezystancji drutu nawojowego ze wzrostem temperatury. Rezystancja miedzi wzrasta o 0,393%/ºC, aluminium i srebra podobnie. Rezystancja uzwojenia przy 75ºC będzie o 20% wyższa niż przy 25ºC. W tym samym stopniu, przy niezmienionym natężeniu prądu stałego, wzrośnie wydzielanie ciepła. .. "
Ale są też cuda, co inaczej się zachowują
http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor
Cieszę się, ze się udało naprawić 
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#259558 Wysłany:
29 Maj 2009, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Adas napisał(a): W tym samym stopniu, przy niezmienionym natężeniu prądu stałego, wzrośnie wydzielanie ciepła. .. "
Tyle, że jeśli wzrośnie rezystancja to prąd zmaleje.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#259564 Wysłany:
29 Maj 2009, 12:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|