You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #272463 Wysłany: 15 Lip 2009, 08:44; 
 Temat postu: brak LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Hmmm nie wiem co sie stalo. Dwa dni temu skonczyl sie mi gaz ale nie mialem dobrej stacji zeby zatankowac i przejechalem moze z 80km na benzynie. Wczoraj go zatankowalem, przelaczam a tu obroty spadaja i silnik gasnie... tak 3 razy. No to otwieram maske, ruszam przewodami przy parowniku, przelaczam na gaz recznie podkrecajac obroty przy silniku i chodzi. Potem jade przez miasto na gazie, dojezdzam do skrzyzowania, a on gasnie i znow nie moge przelaczyc na gaz... jak tylko podkrece obroty na benzynie ktore przelaczaja na gaz, to obroty spadaja az silnik gasnie, nie reagujac na pedal gazu. Teraz juz nie wystarcza pomajdanie kablami... ktore sa podlaczone tak jak powinny (zaden kabel nie wisi). Nie moge go przelaczyc na zimnym jak i na cieplym silniku.

Doslownie wyglada to tak jakby system przelaczal go na gaz, ale go nie podawal do silnika.

Jakies sugestie?

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #272476 Wysłany: 15 Lip 2009, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Może się coś zapowietrzyło jak wyjeździłes wszystko do końca?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272487 Wysłany: 15 Lip 2009, 19:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Wydaje mi sie ze gdyby sie zapowietrzyl, to w ogole bym go nie przelaczyl. Po wystapieniu tego problemu przejechalem na gazie jakies 15km i wszystko szlo normalnie a gazu zalalem do oporu. Sprawdzilem tez gumowe weze od parownika - byly gorace wiec chlodzenie jest ok.

[ Dodano: 15 Lip 2009 18:09 ]
Wlasnie wymienilem filtr gazu i wyczyscilem cale jego gniazdo... bez zmian :/

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272576 Wysłany: 15 Lip 2009, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
Wydaje mi sie ze konczy ci sie parownik od gazu mialem podobne objawy.a raczej sie instalacja nie ma prawa zapowietrzyc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #272578 Wysłany: 15 Lip 2009, 20:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Jeszcze jest jedna opcja, wezyk ktory podaje gaz, konczy sie kolankiem i wchodzi w silnik byl lekko poluzowany. Probowalem go dokrecic i wypadl (!) z gniazda w silniku. Jutro jade do sklepu po nowe kolanko i zobaczymy.
Z tego co sie dowiedzialem pokatnie to elektryka mogla odcinac doplyw gazu bo "czula" rozszczelnienie na wejsciu do silnika. Tak samo odcina gdy jest jakas awaria i rozszczelnienie.

[ Dodano: 15 Lip 2009 19:10 ]
pielaa4 napisał(a):
Wydaje mi sie ze konczy ci sie parownik od gazu mialem podobne objawy.a raczej sie instalacja nie ma prawa zapowietrzyc


Ile kosztuje nowy parownik? z tego co wiem mam jakas stara instalacje i teraz polowe niej trzeba by zmieniac zeby wszystko ze soba pasowalo...

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273029 Wysłany: 17 Lip 2009, 15:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
zaraz parownik!! :D Pyka ci elektrozawór jak się przełączasz? sprawdź też krokowca od gazu no i generalna sprawa filtr! bo może masz tak zawalony że nie przepuszcza i od tego zacznij. a potem reszta.

_________________
Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273031 Wysłany: 17 Lip 2009, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Pyka pyka. Slychac normalnie jak sie przelacza i odrazu jest odciecie. Stawiam na to rozszczelnienie na wejsciu w silnik. Mialem to zrobic wczoraj ale nie wyrobilem z czasem, dzis tez sie nie uda ale jutro z rana juz sie za to zabiore.

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273032 Wysłany: 17 Lip 2009, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
gdzie sie znajduje krokowiec od gazu?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273033 Wysłany: 17 Lip 2009, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
greg505 napisał(a):
gdzie sie znajduje krokowiec od gazu?


tez nie wiem :D

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273050 Wysłany: 17 Lip 2009, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
na przewodzie gumowym z parownika do miksera. jeśli odepniesz klemę - lub + a potem ją znowu podepniesz to usłyszysz gdzie się co odzywa.










Image

takie cuś :D Jeśli on jest martwy nie pojedziesz na LPG

_________________
Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273082 Wysłany: 17 Lip 2009, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
to sie czysci czy wymienia?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273143 Wysłany: 18 Lip 2009, 00:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Czysci sie tak samo jak ten przy przepustnicy on jest stosowany w 2generacji instalacji gazu.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273186 Wysłany: 18 Lip 2009, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Ja mam chyba pierwszej generacji... dzis zrobilem przylacze weza od parownika do silnika i dalej nic :/ przelacza na gaz (jest charakterystyczne hmmm "cyk") i obroty spadaja az zgasnie. Odlaczylem ten waz od parownika, odpalilem samochod, przelaczylem na gaz i z parownika nawet nie poczulem lekkiego podmuchu (tam gdzie powinien pojsc gaz na silnik). Filtr wymieniony i przeczyszczone to cos od niego, jak odlaczalem przewod przy filtrze to gaz z instalacji wylecial.
Reasumujac jest gdzies przerwa miedzy wejsciem na filtr a wyjsciem z parownika.

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273555 Wysłany: 19 Lip 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Kolego ja też tak czasami mam i gazownik mi powiedział co w takim przypadku robić. W butli zakręcasz zaworki. Jak masz wskaźnik poziomu gazu to zdejmujesz go. Pod nim jest taka śrubka ampulowa. Odkręcasz ją. Przy odkręcaniu będzie uchodził gaz. Jak już ją odkręcisz to wyjmujesz te części które zostały odkręcone i taką rurkę. Czyścisz właśnie tą rurkę i składasz wszystko z powrotem do kupy. Odkręcasz zaworki w butli i odpalasz. Życzę powodzenia.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273592 Wysłany: 20 Lip 2009, 09:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
tylko jabyś przeprowadzał to czyszczenie i było mało światła, to nie podświetlaj sobie zapałką :E karolbednarski a tak na poważnie to jedź z nim może go gazownika?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273669 Wysłany: 20 Lip 2009, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
wlasnie sie umowilem z gazownikiem, w srode podstawiam samochod, juz mi o kosztach powiedzial 80-160zl plus ewentualne czesci echhhh :/

Ja_szczur to nie problem na butli, bo gaz dochodzi napewno do filtra.

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273736 Wysłany: 20 Lip 2009, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
powiedzial ci co jest do zrobienia, ze juz koszty podal?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273738 Wysłany: 23 Lip 2009, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Sam przeglad z jakas lekka naprawa od 80zl. Jesli cos bedzie wiekszego to do 160zl, a jak jakies czesci trzeba bedzie kupic to jeszcze wiecej. Tak to ujal... wszedzie cwaniaki.

[ Dodano: 23 Lip 2009 14:33 ]
A o to sprawca calego zamieszania. Jest to jakis regulator obrotow do LPG, nie montowany juz w nowszych instalacjach (wyparty przez centralna elektronike). Znajduje sie u mnie miedzy parownikiem a gniazdem w silniku. Niestety nie jestem w stanie powtorzyc tego nazwy a kosztowalo to 53zl plus 80 robocizna i regulacja. Podobno odpowiada ze obnizanie obrotow silnika zmniejszajac przeplyw gazu podawanego do silnika. Jak nie trudno zgadnac padl, zatkal sie, whatever.

Image

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274399 Wysłany: 23 Lip 2009, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
a o czym ja ci pisałem????????????? chyba warsztat otworzę :D a tak przy okazji nie starszych instalacjach tylko np II gen bo taką moze mieć punto a I gen. już nie bo to do gaźnika jest. A tego juz nie ma w sekwencji. Sam bys wymienił i 80zł masz na impreze :D :D

_________________
Praktyka - jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego
Teoria - jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
Kiedy połączymy praktykę i teorię to: nic nie działa i nie wiemy dlaczego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274400 Wysłany: 23 Lip 2009, 17:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
a rzeczywiscie, to co pokazales jest bardzo podobne do tego co ja mam :P hehe ja to sie tak znam na tym ze wiesz :)

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274441 Wysłany: 23 Lip 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
karolbednarski napisał(a):
Sam przeglad z jakas lekka naprawa od 80zl. Jesli cos bedzie wiekszego to do 160zl, a jak jakies czesci trzeba bedzie kupic to jeszcze wiecej. Tak to ujal... wszedzie cwaniaki.

[ Dodano: 23 Lip 2009 14:33 ]
A o to sprawca calego zamieszania. Jest to jakis regulator obrotow do LPG, nie montowany juz w nowszych instalacjach (wyparty przez centralna elektronike). Znajduje sie u mnie miedzy parownikiem a gniazdem w silniku. Niestety nie jestem w stanie powtorzyc tego nazwy a kosztowalo to 53zl plus 80 robocizna i regulacja. Podobno odpowiada ze obnizanie obrotow silnika zmniejszajac przeplyw gazu podawanego do silnika. Jak nie trudno zgadnac padl, zatkal sie, whatever.

Image


A to nie jest elektrozawór?

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276153 Wysłany: 31 Lip 2009, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
a ciekawe czy w II generacji można byłoby wstawić śróbę z I generacji taką ręcznie ustawianą cz komputer czy inna elekronika by tego nie wyczuła taka śruba to 8 zl na allegro tylko ż ja mam I gen i przy tankowaniu mogę przykręcić a po 100 km muszę odkręcać bo troszkę nierówno pracuje albo zostawiam na większej dawce a i jeszce jedno podczas jazdy na 1/2 zbioorniku lpg pyka mi jakby elektrozawór bryka jedzie bez urazow ale mnie to wnerwia jak dotankuję to wsio ok filtry zmieniane może coś w butli macie jakieś foty jak wyczyścić tą rurkę bo wskaźnika poziomu lpg na butli nie mam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276519 Wysłany: 01 Sie 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Ja mam śrubę wstawioną. Poprzedni właściciel nie wiem z jakiego powodu tak zrobił. Wolałbym żeby to było regulowane silniczkiem krokowym bo cały czas mam problemy z tym gazem i muszę jeździć na regulacje.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279271 Wysłany: 13 Sie 2009, 08:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Witam, nie wiecie może jaki powinien być zakres w regulacji reduktora (tej śruby bo mam tylko jedna) pomiędzy miesznką ubogą a bogatą?
Bo mam cos takiego ze ta sruba jest odkrecona o niecały 1 obrót i mam taki czuły punkt że w pewnym momencie jak odkrece milimetr dosłownie to juz sonda pokazuje 0,7-0,8V bogatą a jak przykrece ten milimetr to odrazu pada na 0V ubogą i wstrzelić sie w zakres pomiedzy graniczy z cudem. Dodam że dalsze odkrecanie reduktora nie wprowadza wiekszych zmian w odczycie sondy a sonda jest sprawna.

Regenerowałem reduktor i od wtedy jest problem czyżby membrana nie była idealnie dopasowana? bo wydaje mi sie ze jednak ten zakres pomiedzy ubogą a bogatą to powinien byc przynajmniej jeden obrót pokrętła.
Przed regeneracją miałem odkręconą o 2,5 obrotu i bylo dobrze a teraz niecały jeden.

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316296 Wysłany: 11 Gru 2009, 15:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Hmmmm od tamtego czasu kiedy napisalem pierwszy post tutaj minelo troche czasu, kilku rzeczy sie dowiedzialem, ale i mam nowy problem.

Devon sprawdz czy nie masz wyrobionej sprezynki w reduktorze, wczoraj regenerowalem swojego i mialem to samo, nowa sprezynka i jest git.


Moj nowy problem polega na braku mocy... Postaram sie w miare przystepony sposob to opisac.

Benzyna: przyspieszenie nawet ok, aczkolwiek slabsze, predkosc max to 140km/h gdzie kiedys 170 nie bylo problemu.
Gaz: praktycznie zero mocy, szarpanie podczas przyspieszania i utrzymywania predkosci, sporadyczne strzaly (z okolic pod filtrem powietrza) z mocnym szarpnieciem. Predkosc max to 110km/h.

Wszystko bez zmian w spalaniu. Reduktor LPG wczoraj regenerowany. Przewody WN i swiece maja 2miesiace. Do tego mam wrazenie ze stuka na jednym zaworze....

Ma ktos jakies sugestie?

[ Dodano: 11 Gru 2009 14:14 ]
Jeden problem rozwiazany. Brak mocy spowodowany on byl zalaniem jednej ze swiec olejem z nieuszczelnionej odmy. Ale szarpanie i strzelanie na gazie zostalo.

Pozsluze sie zdjeciem aby opisac co zastalem.

Na zolto zaznaczylem filtr powietrza wraz z jego ulozeniem. Na czarno kierunek zasysania do silnika powietrza. Po zdjeciu obudowy okazalo sie ze filtr jest wcisniety w obudowe w przeciwnym kierunku (zaznaczone na bialo). Stalo sie tak prawdopodobnie od tych strzalow....

Image

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO