You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 27 Kwi 2025, 07:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 63 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #415566 Wysłany: 24 Lis 2010, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
buladag napisał(a):
rano napięcie na akumulatorze wynosiło 12,23V.

a masz problemu z rozruchem?
a jakie napięcie powinno być na akumulatorze, po dłuższym postoju tz 12h?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #415568 Wysłany: 24 Lis 2010, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jak do tej pory jeszcze się nie zdarzyło.

Poprawne teoretycznie/książkowo powinno być 12,5V ale zasadniczo nigdzie nie podają przy jakich temperaturach taka wartość powinna się utrzymywać.

Generalnie jak napięcie na aku zejdzie poniżej 12V to trzeba go podładować, jesli po prostowaniu znów spada to wymienić (i/lub naprawić instalację w samochodzie - zwiększony pobór prądu na postoju, małe ładowanie etc).

Podstawą oczywiście jest dobry multimetr do pomiaru a nie jakiś marketowy z błędem pomiaru 0,5V :E

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415651 Wysłany: 25 Lis 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
buladag napisał(a):
jak napięcie na aku zejdzie poniżej 12V to trzeba go podładować

to mnie ucieszyło, wczoraj mierzyłem rano napięcie spoczynkowe 12,5V dziś rano po 24h postoju na temperaturze 0'C 12,39V
chyba wszystko jest ok


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415654 Wysłany: 25 Lis 2010, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
U mnie jak wczoraj sprawdzałem było 12,3V więc wziąłem akumulator żeby go podładować. Jednak po 20 minutach zaczął gazować czy jak to tam się zwie, prąd ładowania spadł do 2A, a napięcie podczas ładowania było 15,4V więc wniosek nasunął się taki, że 12,3V po dłuższym postoju, to normalne napięcie które oznacza sprawny i naładowany akumulator. Zresztą szukanie dziury w całym, u mnie zaczęło się po wymianie radia, które przyczyniło się do tego, że samochód z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami brał z akumulatora ok. 200mA, a teraz po założeniu fabrycznego radia BLUPUNKT MID z powrotem, bierze 30mA. Alpine CDE111RM - miało być dobrze wyszło jak zwykle, czyli lepsze wrogiem dobrego.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415665 Wysłany: 25 Lis 2010, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
_marcin00_ Chyba za dużym pradem go zaczałes ładowac :>

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415668 Wysłany: 25 Lis 2010, 11:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Cytuj:
_marcin00_ Chyba za dużym pradem go zaczałes ładowac Smile


No mój prostownik do ładowania akumulatorów, ma prosty wybór prądu ładowania, podzielony na zakresy opisane pojemnościami ładowanych akumulatorów (od 30Ah - 60Ah + zakres 1A). Mam akumulator 50Ah ładowałem go na zakresie 45Ah, przez chwilę było 4A i szybko spadło do 2A, więc za duży prąd to na pewno nie był, zwłaszcza że staram się zawsze ładować prądem 10-cio godzinnym (1/10 pojemności akumulatora).

Przed ładowaniem samochód stał tydzień po trasie 750km, co drugi dzień odpalany.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447491 Wysłany: 02 Mar 2011, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
hmm,
nie mam woltomierza, ale pozyczylem takie urzadzonko pod gniazdo zapalniczki ktore pokazuje ladowanie akumulatora i ogolnie po starcie jest ok, ale po okolo 20 minutach przestaje ladowac.
Poza tym zalaczenie dmuchawy na 2 z ogrzewaniem powoduje de facto zaprzestanie ladowania w jezdzie miejskiej.
Dzisiaj znowu aku wyjmuje i daje do prostowika, jezdzilem w niedziele troche (tak z 40 minut) a wczoraj juz nie chcial sie odpalic. Ruszyl z wielka laska. Na weekend jade w trase i mam nadzieje ze nie bedzie niespodzianki. Alternator byl wymieniany kompletny regenerowany w paxdzierniku 2008. Myslalem ze to moze aku szwankuje, ale szkoda kupic nowke przy szwankujacym ukladzie ladowania.
:mysli:

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447500 Wysłany: 02 Mar 2011, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
pieta lepiej zaopatrz się w multimetr. ;)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447501 Wysłany: 02 Mar 2011, 15:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
pieta napisał(a):
po starcie jest ok, ale po okolo 20 minutach przestaje ladowac


Jedź do elektryka, niech sprawdzi regulator alternatora i ewentualnie szczotki. To jedyne co przychodzi mi na myśl przy takich objawach. A napięcie w gniazdku zapalniczki może spadać dość znacznie przy włączeniu dmuchawy, czy jakiegokolwiek prądożernego odbiornika i dlatego mierzy się na zaciskach akumulatora miernikiem.

buladag napisał(a):
_marcin00_ Chyba za dużym pradem go zaczałes ładowac Smile


Wracając do tematu mojego akumulatora, to mam już nowy bo tamten okazał się być kompletnie wyeksploatowany, na pomiarach u elektryka wyszło niecałe 50% pojemności - czyli przy temperaturze powyżej 0*C wystarczy około 25Ah do odpalenia 1,2 16V :E

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447891 Wysłany: 03 Mar 2011, 11:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
hmm,
Dalem na noc ladowanie pradem 4 a. jakies 10 h ladowalem.
Tyle ze akumulator jakby na zlom bo wskaznik ladowania ustawil sie na 2a i powoli zjezdzal w dol. Czyli wydajnosc 50 % albo i mniej.
Jak mialem padnieta centre to wogole nie chciala sie ladowac. Tutaj jeszcze cos dycha, ale to juz koncowka. Myslalem ze do przyszlej zimy sie doturlam ale widze zonk.

_marcin00_

jak testuje z tym urzadzonkiem na gniazdo zapalniczki, to wszystko mam pododlaczane wiec spadkow napiecia nie ma. Oczywiscie dobry multimetr kasuje wszystko, nie ma sie co spierac :E

Moze regulator napiecia (ale jak pisalem jest on nowy od 2008 roku) albo szczotki rozrusznika. Moze jakies przebicie na kablach jest, bo mam wrazenie ze jak dluzej pokrece rozrusznikiem i nie odpala to lekki zapach rogzrzanych kabli sie unosi.
Ale jak wloze aku po ladowaniu, do wstaje od strzala wiec nie wiem.
Do elektryka sie wybiore ale dopiero za 2 tygodnie, bo moj mechanior dopiero wtedy bedzie osiagalny a tez ma elektryka u siebie w ekipie.
Do innych jakos nie mam zaufania, a do aso nie chce mi sie jechac. JAk bylby zgon to bym dzialal szybciej :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447931 Wysłany: 03 Mar 2011, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
pieta napisał(a):
Moze jakies przebicie na kablach jest, bo mam wrazenie ze jak dluzej pokrece rozrusznikiem i nie odpala to lekki zapach rogzrzanych kabli sie unosi.


U to nie dobrze, trzeba obejrzeć połączenia przewodów od akumulatora, może gdzieś zardzewiało i teraz nie przewodzi jak należy.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448343 Wysłany: 04 Mar 2011, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
_marcin00_
nie wiem, ze mnie taki mechanik i elektryk jak z koziej dupy trabka :>
Krop po podladwaniu wynalazkiem made in zsrr ruszyl od reki.
Popsikalem klemy wd 40, tyle moglem zrobic. Jakos mocno zasniedziale nie sa.
Tyle co moglem zobaczyc to kable chyba ok, za to zauwazylem jakis wyciek lekki z misy olejowej, ale jakis nie dramatyczny.

Na razie aku nie kupuje, brak srodkow, czekam na pensje. W te dwa weekedny dwie trasy. Biore prostownik od sasiada na pake i jakby co bede reagowal adekwatnie do sytuacji :E

Do listy rzeczy do ewentualnej wymiany/sprawdzenia dopisze szczotki w rozruszniku no i kable WN. Raz na 130 tysi mozna wymienic.
A to juz dluga lista sie robi :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448353 Wysłany: 04 Mar 2011, 10:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
pieta napisał(a):
A to juz dluga lista sie robi Szczerbol


Dlatego staram się na bieżąco wymieniać wszystko co szwankuje w moim samochodzie. Mamy 3ci miesiąc tego roku, a już kwota wydana w sumie na pierdoły dochodzi do 1,5k PLN. Jak na razie wymiana oleju w silniku (165zł), wymiana akumulatora (235zł), montaż osłony pod silnikiem (150zł), ubezpieczenie OC+AC za pół roku(480zł)i nowe opony- jeszcze nie kupione (~800zł). Boję się pomyśleć co by było jakby jakaś naprawa była konieczna :P

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448355 Wysłany: 04 Mar 2011, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
u mnie tez sporo wychodzi, samochod to wieczna skarbonka niestety :(

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448358 Wysłany: 04 Mar 2011, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
pieta napisał(a):
samochod to wieczna skarbonka niestety


No z tym trzeba się liczyć kupując samochód, a najgorsze że tej kasy nigdy nie odzyskasz sprzedając samochód. Czasami zastanawiam się czemu nie robię jak większość ludzi - jeździć samochodem aż się zacznie sypać, sprzedać i kupić inny. Może dlatego, że chcę być pewny swojego samochodu, a może z braku innych priorytetów pakuję kasę w samochód :wink:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448359 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jak mnie pamięć nie myli to wd-40 jest izolatorem, więc psikanie nim połączeń elektrycznych to chyba niebajlepszy pomysł.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448361 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
buladag,
popsikalem bo jakies takie zabrudzone te klemy byly, teraz mi sie wizualnie bardziej podobaja :E
Cos kojarze ze polecales kiedys jakis smar do zamkow. Ostatnio jak bylem na myjni to troche zastrajkowal ten od pasazera :(

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448364 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
pieta napisał(a):
Ostatnio jak bylem na myjni to troche zastrajkowal ten od pasazera Sad


Metoda na szybko: trochę oleju silnikowego na klucz i włożyć klucz do zamka. Jeżeli o zaciski akumulatora chodzi, to ja traktuje je papierem ściernym i smarem miedziowym.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448365 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 1319
Pomógł: 2
Sa specjalne preparaty do połączeń elektrycznych, wszedzie mozna je dostac a sprawują sie dużo lepiej niż WD-40. Do klem z tego co wiem to najlepsza jest wazelina techniczna.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448369 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
_marcin00_ napisał(a):
ja traktuje je papierem ściernym i smarem miedziowym

To chyba najlepsze rozwiązanie.


pieta napisał(a):
Cos kojarze ze polecales kiedys jakis smar do zamkow

Ja w kropce co sezon psikałem obficie do zamka wd-40 aby go wyczyścić a następnie białym smarem.


nomac napisał(a):
Do klem z tego co wiem to najlepsza jest wazelina techniczna

Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac. :P Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448371 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 1319
Pomógł: 2
buladag napisał(a):
(...)
Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac. :P Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.


O tak własnie :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448372 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
buladag napisał(a):
Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac. Razz Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.


Dokładnie tak, a na prawdę to ilu ludzi tyle opinii, jeden poleca wazelinę, drugi mówi że to izolator, a trzeci w ogóle nie smaruje klem. Ważne żeby środek którym się posmaruje klemy nie dopuszczał do utleniania klem i tyle.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448375 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Osobiście praktykuje to ostatnie. :E W Punto co zimę zimę po kilka razy był wyciagany aku więc nic nawet nie zdążyło zaśniedzieć. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448376 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Ja na starym akumulatorze też miałem na sucho złożone, ale teraz jak mam nówkę to jest posmarowane smarem miedziowym bo mam nadzieję na przynajmniej 2 lata zapomnieć co to akumulator :wink:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455073 Wysłany: 21 Mar 2011, 23:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa
Rejestracja: 04 Lip 2009,
Posty: 44
kurczaki no ja także mam problem z ładowaniem, podobnie jak autor, przy włączonych swiatlach i 800rpm jakies 13,92V - gościu w sklepie gdzie kupilem akumulator mówi że akumulator może nie trzymać dobrze prądu jeżeli nie zostanie odpowiednio doładowany podczas jazdy. A nie jest dobrze bo co drugi dzień muszę prostować ;( może regulator napięcia cos nie tego? Jaki to wydatek mniej więcej u elektryka by zrobił przy regulatorze? A może to przepalony przewód masowy silnika? Nie znam się na elektryce jakoś specjalnie ale ojciec w seicento nie mógl zapalić autka bo sie taki przewód zjarał, gdzie taki przewód jest w punciaku bo jakos nie mogłem się dopatrzeć?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 63 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO