|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
DaRoN |
#365262 Wysłany:
15 Maj 2010, 22:20; Temat postu: Problemy z obrotami na jałowym biegu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Hej. Z pewnością kilkoro z Was już słyszało o tym jak bardzo zdenerowany jestem na ten samochód. A to, że już słabe i mi nie wystarcza, a to że silnik ma problem emocjonalny sam ze sobą. Sprawę opiszę maksymalnie dokładnie.
Otóż do 67kkm silnik nie był dotykany. Poza regularnymi wymianami oleju.
Przy takim gdzieś właśnie przebiegu silnik zaczął sprawiać problemy jasno i klarownie pokazując, że ma gdzieś niedopalanie mieszanki na drugim cylindrze i wyłączając obydwa z pary (poprzez włączenie trybu serwisowego, gdzie silnik ile powera ma to nie wiem, ale na trójce 100km.h to wyczyn wtenczas jechać)
Zatargałem więc kropke do ASO, gdzie motor dostał nowe świece (NGK), nowe kable zapłonowe (OEM), nowy pasek rozrządu (OEM) i nowy napinacz paska vel rolkę (OEM). Wszystko poskręcane gitowo (patrzyłem na robocizne) i sprawdzone. Motor zapalił szybciej, ale wciąż kręcąc tak gdzieś z 10 obrotów. Do tego mechanior szprejem do czegoś tam wyczyścił przepustnicę (nie wykręcając jej).
Nie jestem w stanie sprecyzować czy to się działo przed wymianą owych części czy zaczęło się dziać po. Mianowicie:
Silnik chodzi normalnie, pali na wszystkie cztery gary, jest można to powiedzieć żwawy (sic!). Ale niepokoją trzy rzeczy.
1) na biegu jałowym nieprzyjemnie wręcz drży. Obroty silnika nie są wariujące. Mieszczą się w przedziale gdzieś od 730 do 800. Jak się doda gazu do jest w porządku, równo. Na ciepłym silniku również jest LEPIEJ, co nie znaczy, że efektu nie ma. Na zimnym silniku drży całe auto i temu się zaprzeczyć NIE DA.
2) spalanie jest... za duże. Przed chwilą właśnie jechałem po autostradzie, 70-90 km/h NON STOP @ 5 bieg. I spalił około 6.5-7L. Dla porównania mogę powiedzieć, że na trasie Kraków - Jędrzejów z TRZEMA OSOBAMI i BAGAŻEM wyciągnąłem 5.1L. Aha... na zimowych gumach...
W mieście to normalka, że pali 9-11L.
3) przyspieszanie. Bieg pierwszy jest zdecydowanie za krótki, żeby to odczuć (ale jak jest spokój i skupienie da radę), natomiast perfekcyjnie da się do zaobserwować na biegu drugim. Przyspieszam na jedynce do małej prędkości wrzucam dwójkę i pedał do podłogi. Powolutku się rozkręca i w momencie kiedy już motor ma za sobą etap niskiego momentu obrotowego, zaczyna przyspieszać dalej (około 1800RPM) są około (na drodze do 5500RPM) trzy takie gładkie, ale mocno odczuwalne kopy w plecy. Tak jakby przebieg momentu obrotowego był swojego rodzaju sinusoidą. To jest nie tak denerwujące jak trzepanie całym autem, ale zdecydowanie nieprzyjemne.
Przy tych wszystkich wymianach byłą czyszczona przepustnica (bez wyciągania) oraz takie coś małe wykręcił mechanik na examinowaniu auta i przedmuchał sprężonym powietrzem. Ale nie pomogło...
Będę chciał shamować auto w niedługim czasie. Zobaczymy co wyjdzie.
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#365265 Wysłany:
15 Maj 2010, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
DaRoN napisał(a): 9-11L Moze masz HGT, a nie wiesz?  Zarcik.  DaRoN napisał(a): Bieg pierwszy jest zdecydowanie za krótki
Tzn? Jaka prędkość osiągasz na 1?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#365303 Wysłany:
16 Maj 2010, 03:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#365354 Wysłany:
16 Maj 2010, 11:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#365412 Wysłany:
16 Maj 2010, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#365418 Wysłany:
16 Maj 2010, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#365437 Wysłany:
16 Maj 2010, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
może coś z pompą paliwa? sprawdź może czy sitko nie przytkane i czy sama pompka dobrze działą, nie jest w sumie nawet droga nowa.. a może sprzęgło sie ślizga?
a co do lekkich wibracji to może któraś poduszka silnika/skrzyni sie kończy
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#365438 Wysłany:
16 Maj 2010, 16:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
efekt 'dziury' podczas przyspieszania jest dokladnie taki sam, jak przy uszkodzonym przeplywomierzu, oczywiscie kropek z tym silnikiem przeplywki nie ma
z tanszych rzeczy mozesz zastosowac STP (~15zl) do czyszczenia wtryskow,
ostatnio mialem dosc podobny objaw na PB, wiec kupilem ten preparat, zalalem PB98 (na bonarce, zeby bylo tanio),
pojezdzilem jeden dzien na PB krecac pod 5000-5500 i jak reka odjal
odnosnie spalania to moja diagnoze juz poznales 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#365542 Wysłany:
16 Maj 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Update: obroty falują od ~650RPM (szarpanie i rwanie - niewykryte przez pół godziny lukania w wykres na examinerze...) do 800 (ulga, po czym ecu rozkminia, że jest dobrze i odejmuje dawkę (inaczej być nie może)).
Spalanie w teorii mamy, obroty... filter w pompce? Do czyszczenia ale nie sprayem tylko w benzynie pójdzie przepustnica i krokowy.
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#365553 Wysłany:
16 Maj 2010, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
daron przepustnica jak nic do czyszczenia plus wgranie nowego softu obrotów
[ Dodano: 16 Maj 2010 22:21 ] co do filtra w pompce to może to być wina przyduszania na wyższych obrotach
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#365624 Wysłany:
17 Maj 2010, 08:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#365647 Wysłany:
17 Maj 2010, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba zrobic jej autoadaptacje.
najlepiej wyczyscic i np FES'em zrobic reset ustawien ECU
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#365787 Wysłany:
17 Maj 2010, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#365791 Wysłany:
17 Maj 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
art1122 |
#365832 Wysłany:
17 Maj 2010, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 28 Paź 2008, Posty: 73
|
moze centralka wtryskowo zapłonowa ?
Objawem który najczęściej wskazuje na uszkodzenie centralki jest brak sterowania cewki nr 1 lub nr 2
Uszkodzenie takiego komputera można rozpoznać na dwa sposoby:
1) Podczas diagnostyki Examinerem Fiatowskim gdzie wynik testu jasno sugeruje
uszkodzenie jednej z dwóch cewek.
2) Usterkę można także rozpoznać samemu, typowe objawy uszkodzenia to:
- silnik w samochodzie pracuje nierówno - szarpie
- silnik niema mocy
- silnik dławi się
- silnik gaśnie
- silnik nie zawsze chce zapalić
- silnik odpala na dwa cylindry a po dodaniu gazu wskakuje na cztery cylindry
- samochód po nagrzaniu gaśnie, nie można go ponownie uruchomić, świeci CODE
Powyższe objawy pozwalają w 100%-ach uznać to za uszkodzenie sterownika
Niema także reguły czy uszkodzenie objawia się na zimnym lub ciepłym silniku
w internecie (a mianowicie wpiszcie w google "centralka wtrysku punto II" i 2 link ) jest właśnie informacja o elektryce w punto II i tam jest dosyć fajnie opisane "Użytkownicy skarżą się zarówno na mniejsze kłopoty, jak choćby awarie akumulatorów, zakłócenia podczas pracy fabrycznego systemu alarmowego, przepalające się żarówki (H7) czy bezpieczniki, jak i poważne niedomagania, których usunięcie wiąże się ze sporymi wydatkami. Najlepszym przykładem jest centralka wtrysku. Uwaga na centralkę wtrysku! Wielu mechaników po zdiagnozowaniu usterki wymienia całą centralkę - koszt ponad 2 tys. zł! A w 90 procentach przypadków wystarczy zmienić moduł zapłonowy (umieszczony wewnątrz centralki). Wydatki da się wtedy obniżyć ponad 5-krotnie, gdyż koszt naprawy wynosi ok. 400 zł"
Taka centralka odpowiada za duzo zeczy wbrew pozorom ....
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#365835 Wysłany:
17 Maj 2010, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
niedziu napisał(a): greg505 właśnie o tym pisałem  czyli pozostawić samochód na jałowym biegu aż do osiągnięcia temp przy której włączy się wentylator. Oczywiście przy wyłączeniu wszystkich urządzeń, odbiorników itd...
wszystko ladnie pieknie, ale zapominasz o 2 czy 3 krotnym przytrzymaniu obrotow w okolicach 4500
art1122, podczas diagnozy nie bylo bledow zadnej z cewek, wiec na centralke jeszcze za wczesnie
DaRoN nie wsadzili ci tam kabli 'janmor', albo innego shitu 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#388537 Wysłany:
17 Sie 2010, 13:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
Niestety muszę podłączyć się pod temat.
Problem z obrotami, mianowicie.
W czasie jazdy podczas przyspieszania i kręcenia do obojętnie jakich wartości na obortku i przy miane biegu obroty pozostają nie spadają i auto "wyje". Owy krokowiec był czyszczony... więc winę upatruję w innym elemencie...
[ Dodano: 17 Sie 2010 12:37 ] czujnika temperatury wody? (ost często mi się włącza wiatrak na chłodnicy, nawet gdy zimno i na trasie)
czujnik położenia przepustnicy?
może to coś z tych części?
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#388552 Wysłany:
17 Sie 2010, 13:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#388585 Wysłany:
17 Sie 2010, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#388586 Wysłany:
17 Sie 2010, 15:42; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#388587 Wysłany:
17 Sie 2010, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#388591 Wysłany:
17 Sie 2010, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
niedziu napisał(a): Ale ten "zawias" z obrotami zdarza się na rozgrzanym silniku.. Jak tylko na rozgrzanym, to raczej to wyklucza linkę  niedziu napisał(a): Skoro piszesz ze to ssanie czyli czujnik tem daje w d**e?
No na to by wyglądało, chociaż przyznaję, że nie wiem jak sterowanie ssaniem jest rozwiązane.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#388648 Wysłany:
17 Sie 2010, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
przczysc jeszcze raz krokowca i zrob autoadaptacje
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#388652 Wysłany:
17 Sie 2010, 20:38; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
greg505 napisał(a): zrob autoadaptacje
Z czym to się "je"? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#388692 Wysłany:
17 Sie 2010, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
przeczytaj ten topic od poczatku 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|