You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 06 Maj 2025, 07:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 129 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #381677 Wysłany: 19 Lip 2010, 19:43; 
 Temat postu:
witam

a do 1.9JTD można zalać coś takiego??

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-13.html


w chwili obecnej używam Mobil S 10w40 Turbodiesel


Góra
  
 

 
 Post #381681 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
możesz spokojnie lać. API jest na wysokim poziomie, tylko czy przebieg Twojego auta jest taki, by zalewać go 10W??? patrząc na to, że przyjdzie zima, to łatwiejszy rozruch miałbyś przy 5W.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381687 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:29; 
 Temat postu:
ponad 100k km - od początku zalewam go 10w40 bo nie wiedzialem co lał poprzedni właściciel a nie chcialem ryzykowac rozsczelnienia silnika

wlasnie zastanawiam sie czy ten motul da rade w niskich temperaturach - przy ostatnich mrozach ponizej -20st mobil dal jakos rade chociaz silnik na zimno klekotal jak cholera - a boje sie tego troche tego motula bo wlasnie na youtube znalazlem taki test:

http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g


Góra
  
 
 
 Post #381689 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
no to widzę, że miałeś problem jak i ja w poprzednim autku - tez nie wiedziałem co poprzednik lał i wlałem 10W/40... i rzeczywiście tej zimy bywało ciężko. gęstawy ten Motul się wydawał. Zalej go Shelem 10W/40. dopasujesz coś do nowoczesnego JTD, a Shell to Shell. jak tylko mi się w Bravo gwarancja skończy przechodzę z Selenii na Shell Helix 5W/40:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381696 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:46; 
 Temat postu:
no wlasnie myslalem o shell helix diesel hx7 10w40

tylko czy on sie bedzie lepiej sprawował w niskiej temperaturze niz mobil s 10w40 ktorego obecnie uzywam lub ten motul 6100

rozumiem że lepiej nie ryzykować przejścia na syntetyk 5w40?


Góra
  
 
 
 Post #381701 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
wiesz, ja się bałem, jak kupiłem 2 lata telu Kropka olej był czarny jak piekło, trochę ponad 90 tys na liczniku, zero informacji o tym co wlane.... trochę bym się bał, ale... jeśli między wymianami oleju nic nie tracisz, silnik się nie poci, to możesz zaryzykować (mój się pocił na uszczeniaczu więc lałem 10W)

[ Dodano: 19 Lip 2010 20:54 ]
ale Shell to chyba najlepszy olej:) przynajmiej mój Kropek cudownie na nim chodził, o wiele lepiej niż na Casrtolu Magnatecu

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381703 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:58; 
 Temat postu:
no z tymi uszczelnieniami to moze byc problem po syntetyku, mimo iz w chwili obecnej miedzy wymianami oleju nie dolewam.. ale licho nie spi

dzieki Kamillo za pomoc


Góra
  
 
 
 Post #381709 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
nie ma sprawy jackyl. po to jest ansze kochane forum:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381716 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
u mnie powszedni właściciel lał selenie 10W40
ja zmieniłem na shella 10W40 i jestem zadowolony :) i teraz już tylko shell


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381720 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:22; 
 Temat postu:
wojtass18

a czemu niby ten shell taki dobry? i jak sie sprawuje przy dużych mrozach?


Góra
  
 
 
 Post #381729 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
wujek kiedyś zalał ojcu do cc 700 shella pracuje w BMW i tak Ojciec zaczął lać
shella choć do cc 700 15W40 to auto ma 150tyś i śmiga aż miło , wiec do kropka zalałem shella i w zimę odpalanie bez problemowo :) wiec będę się trzymał tego oleju, bez sensu też jest za każdym razem zmiana na inną markę,
który jest najlepszy ciężko powiedzieć ale shell to dobra firma więc będę się trzymał tego sporo ma pozytywnych opinii w śród użytkowników, oczywiście mówimy o osobach co mają pojęcie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381732 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Cytuj:
oczywiście mówimy o osobach co mają pojęcie

dobre, dobre wojtass18 :hahaha:
ja też nadal będę trzymał się Shella, Kropek na nim jakoś płynniej mi pracował, szybciej osiągał temperaturę (choć to może być mylne wrażenie, bo w międzyczasie zmieniałemtermostat) i po robótkach z uszczelniaczem i spiłowaniu stopek w pokrywie zaworów nie było wycieków, ubytków i autko od wymiany do wymiany bez dolewki jeździło:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381740 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ja od 13 lat leję selenię 10W40 i nie mam problemów, także wydaje mi się, że każdy chwali to co ma po prostu ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381877 Wysłany: 20 Lip 2010, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
shell jest ok, mam uzywalem 10w40 a wczesniej selenia. Teraz chyba jakis total mi zalal mechanior, az pojde sprawdzic :E Tak naprawde nie wazny jaki olej, byle go zmieniac regularnie, nawet jak masz 15w40 to jak zmieniacsz co 10k to przysluzy sie to silnikowi :!:

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382936 Wysłany: 24 Lip 2010, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
pieta napisał(a):
Tak naprawde nie wazny jaki olej, byle go zmieniac regularnie, nawet jak masz 15w40 to jak zmieniacsz co 10k to przysluzy sie to silnikowi Exclamation

:shock:

O ile zdązy się przysłużyć przed demolką silnika :E

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385056 Wysłany: 03 Sie 2010, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
wlewał z was ktoś wcześniej Valvoline maxlife ...jakieś sugestie ???warto czy zaszkodzi...czytałem jakiś wyssane z palca opowieści że silnik zalany tym olejem zakleja go jakąś mazią podobno od tych dodatków :? obecnie jeżdżę na syntetyku i chciałbym jeszcze pozostać ale tym co pisałem wyżej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385064 Wysłany: 03 Sie 2010, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 243
spełnia wymagania producenta ?jeżeli odpowiedź jest "tak" to chyba powinno wystarczyć,a co do firmy?można dac droższy i można dać tańszy,byle nie firmy krzak


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385069 Wysłany: 03 Sie 2010, 13:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Valvoline maxlife jest ok, przynajmniej w Kangoo :D
Nie zakleja wcale żadną mazią, owszem zawiera zapewne jakieś dodatki które bardziej chronią silnik a co za tym idzie film olejowy jest grubszyi lepiej wypełnia ubytki.
Niemniej polecam pozostać na syncie :D Najlepiej na Mobilu 5W50 :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385091 Wysłany: 03 Sie 2010, 15:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
chcę zostać przy syntetyku tj kupić właśnie Valvoline maxlife ale 5W40...tak myśle że warto spróbować jak trochę bierze oleju a przy okazji lać dobry olej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385271 Wysłany: 04 Sie 2010, 14:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
rafał79 napisał(a):
chcę zostać przy syntetyku tj kupić właśnie Valvoline maxlife ale 5W40...tak myśle że warto spróbować jak trochę bierze oleju a przy okazji lać dobry olej


Już wcześniej pisałem ja i wojtass18, że lepiej przejść na półsyntetyk w Twoim przypadku, a 1,2l na 6kkm to już nie jest mało, owszem w normach się mieści, ale to nic nie znaczy. Skoro tak bardzo zależy Ci na ochronie silnika to zalej go tym co zaleca producent (przynajmniej jeżeli o lepkość chodzi) Polecam Selenię 20K - fakt droga ale dobra. Przestanie Ci brać olej po takiej zmianie i wreszcie będzie zalecany przez Fiata olej. Mój na pełnym syntetyku na 8kkm zużył 300ml, a teraz kompletnie nic (od wymiany 7kkm).

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385280 Wysłany: 04 Sie 2010, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
kumpel kiedyś opowiadał jak przyjechał do nich na warsztat koleś starą Astra z 1995r i mówi że ma wycieki :E padło pytanie jaki olej, koleś że 5W50 i wszystkim kopary opadły :shock: :E przebieg sporawy był jak pamietam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385283 Wysłany: 04 Sie 2010, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
wojtass18 napisał(a):
kumpel kiedyś opowiadał jak przyjechał do nich na warsztat koleś starą Astra z 1995r i mówi że ma wycieki :E padło pytanie jaki olej, koleś że 5W50 i wszystkim kopary opadły :shock: :E przebieg sporawy był jak pamietam


To ja miałem podobną sytuację jak ostatnio kumplowi wymieniałem linkę od sprzęgła w cieniasie 900. Po wymianie odpalam silnik a tu kontrolka od oleju nie gaśnie. Wiadomo cienias lubi olej więc zawsze miał butelkę na dolewki, tylko raz mu sprzedali syntetyka, gościu nie zauważył i wlał. Pojeździł trochę i po 1000km spalił mu cały olej, że nawet pompa już nie łąpała oleju, po dolaniu 2l minerału ma ledwo minimum i wycieki z każdego możliwego połączenia na silniku...

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385373 Wysłany: 04 Sie 2010, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
wg instrukcji to można stosować półsyntetyk i syntetyk ja od nowości miałem zalany syntetyk....jeżeli chodzi o ochronę to wydaje mi się że syntetyk lepiej chroni :wink: ....zastanawia mnie teoria że na półsyntetyku będzie mnie brał dlaczego- przecież półsyntetyk jest gęstszy tylko w zimie od syntetyku a po rozgrzaniu maja podobną lepkość i płynność:!:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385456 Wysłany: 05 Sie 2010, 00:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 295
Ja leję Mobil 10W40 wymieniam co 12-15 tysia właśnie w przyszłym tygodniu jadę na wymianę. Co do dolewek to tylko zimą się trafiało ale minimalne.
To co zostaje z bańki 4 L po zmianie jeszcze nigdy nie zostało dolane do reszty w okresie 12-15 tysia.

_________________
Przygarnij KROPKA :P
topic8320.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385497 Wysłany: 05 Sie 2010, 11:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Selenia jest droga i nieco przereklamowana a w sumie to co czasem zaleca producent jest nawet strzału nie warte :D
rafał79 owszem zużycie masz nieco dużawe ale to też zalezy jak jezdzisz, lepiej zrób rutynowy przegląd silnika żeby zdiagnozować powód tego zużycia a póki co nie przechodź na pół-synta tym bardziej że od nowości miałeś synta :D
Taka zmiana może sytuacje nawet pogorszyć niż polepszyć.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 129 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO