|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 07:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
jackyl |
#381677 Wysłany:
19 Lip 2010, 19:43; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kamillo |
#381681 Wysłany:
19 Lip 2010, 20:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
możesz spokojnie lać. API jest na wysokim poziomie, tylko czy przebieg Twojego auta jest taki, by zalewać go 10W??? patrząc na to, że przyjdzie zima, to łatwiejszy rozruch miałbyś przy 5W.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#381687 Wysłany:
19 Lip 2010, 20:29; Temat postu: |
|
|
ponad 100k km - od początku zalewam go 10w40 bo nie wiedzialem co lał poprzedni właściciel a nie chcialem ryzykowac rozsczelnienia silnika
wlasnie zastanawiam sie czy ten motul da rade w niskich temperaturach - przy ostatnich mrozach ponizej -20st mobil dal jakos rade chociaz silnik na zimno klekotal jak cholera - a boje sie tego troche tego motula bo wlasnie na youtube znalazlem taki test:
http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#381689 Wysłany:
19 Lip 2010, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
no to widzę, że miałeś problem jak i ja w poprzednim autku - tez nie wiedziałem co poprzednik lał i wlałem 10W/40... i rzeczywiście tej zimy bywało ciężko. gęstawy ten Motul się wydawał. Zalej go Shelem 10W/40. dopasujesz coś do nowoczesnego JTD, a Shell to Shell. jak tylko mi się w Bravo gwarancja skończy przechodzę z Selenii na Shell Helix 5W/40:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#381696 Wysłany:
19 Lip 2010, 20:46; Temat postu: |
|
|
no wlasnie myslalem o shell helix diesel hx7 10w40
tylko czy on sie bedzie lepiej sprawował w niskiej temperaturze niz mobil s 10w40 ktorego obecnie uzywam lub ten motul 6100
rozumiem że lepiej nie ryzykować przejścia na syntetyk 5w40?
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#381701 Wysłany:
19 Lip 2010, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
wiesz, ja się bałem, jak kupiłem 2 lata telu Kropka olej był czarny jak piekło, trochę ponad 90 tys na liczniku, zero informacji o tym co wlane.... trochę bym się bał, ale... jeśli między wymianami oleju nic nie tracisz, silnik się nie poci, to możesz zaryzykować (mój się pocił na uszczeniaczu więc lałem 10W)
[ Dodano: 19 Lip 2010 20:54 ] ale Shell to chyba najlepszy olej:) przynajmiej mój Kropek cudownie na nim chodził, o wiele lepiej niż na Casrtolu Magnatecu
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#381703 Wysłany:
19 Lip 2010, 20:58; Temat postu: |
|
|
no z tymi uszczelnieniami to moze byc problem po syntetyku, mimo iz w chwili obecnej miedzy wymianami oleju nie dolewam.. ale licho nie spi
dzieki Kamillo za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#381709 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
nie ma sprawy jackyl. po to jest ansze kochane forum:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#381716 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
u mnie powszedni właściciel lał selenie 10W40
ja zmieniłem na shella 10W40 i jestem zadowolony  i teraz już tylko shell
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#381720 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:22; Temat postu: |
|
|
wojtass18
a czemu niby ten shell taki dobry? i jak sie sprawuje przy dużych mrozach?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#381729 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
wujek kiedyś zalał ojcu do cc 700 shella pracuje w BMW i tak Ojciec zaczął lać
shella choć do cc 700 15W40 to auto ma 150tyś i śmiga aż miło , wiec do kropka zalałem shella i w zimę odpalanie bez problemowo  wiec będę się trzymał tego oleju, bez sensu też jest za każdym razem zmiana na inną markę,
który jest najlepszy ciężko powiedzieć ale shell to dobra firma więc będę się trzymał tego sporo ma pozytywnych opinii w śród użytkowników, oczywiście mówimy o osobach co mają pojęcie
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#381732 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Cytuj: oczywiście mówimy o osobach co mają pojęcie
dobre, dobre wojtass18
ja też nadal będę trzymał się Shella, Kropek na nim jakoś płynniej mi pracował, szybciej osiągał temperaturę (choć to może być mylne wrażenie, bo w międzyczasie zmieniałemtermostat) i po robótkach z uszczelniaczem i spiłowaniu stopek w pokrywie zaworów nie było wycieków, ubytków i autko od wymiany do wymiany bez dolewki jeździło:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381740 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#381877 Wysłany:
20 Lip 2010, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
shell jest ok, mam uzywalem 10w40 a wczesniej selenia. Teraz chyba jakis total mi zalal mechanior, az pojde sprawdzic  Tak naprawde nie wazny jaki olej, byle go zmieniac regularnie, nawet jak masz 15w40 to jak zmieniacsz co 10k to przysluzy sie to silnikowi 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#382936 Wysłany:
24 Lip 2010, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
pieta napisał(a): Tak naprawde nie wazny jaki olej, byle go zmieniac regularnie, nawet jak masz 15w40 to jak zmieniacsz co 10k to przysluzy sie to silnikowi Exclamation
O ile zdązy się przysłużyć przed demolką silnika 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#385056 Wysłany:
03 Sie 2010, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
wlewał z was ktoś wcześniej Valvoline maxlife ...jakieś sugestie ???warto czy zaszkodzi...czytałem jakiś wyssane z palca opowieści że silnik zalany tym olejem zakleja go jakąś mazią podobno od tych dodatków  obecnie jeżdżę na syntetyku i chciałbym jeszcze pozostać ale tym co pisałem wyżej
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#385064 Wysłany:
03 Sie 2010, 12:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
spełnia wymagania producenta ?jeżeli odpowiedź jest "tak" to chyba powinno wystarczyć,a co do firmy?można dac droższy i można dać tańszy,byle nie firmy krzak
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#385069 Wysłany:
03 Sie 2010, 13:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Valvoline maxlife jest ok, przynajmniej w Kangoo
Nie zakleja wcale żadną mazią, owszem zawiera zapewne jakieś dodatki które bardziej chronią silnik a co za tym idzie film olejowy jest grubszyi lepiej wypełnia ubytki.
Niemniej polecam pozostać na syncie  Najlepiej na Mobilu 5W50 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#385091 Wysłany:
03 Sie 2010, 15:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
chcę zostać przy syntetyku tj kupić właśnie Valvoline maxlife ale 5W40...tak myśle że warto spróbować jak trochę bierze oleju a przy okazji lać dobry olej
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#385271 Wysłany:
04 Sie 2010, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
rafał79 napisał(a): chcę zostać przy syntetyku tj kupić właśnie Valvoline maxlife ale 5W40...tak myśle że warto spróbować jak trochę bierze oleju a przy okazji lać dobry olej
Już wcześniej pisałem ja i wojtass18, że lepiej przejść na półsyntetyk w Twoim przypadku, a 1,2l na 6kkm to już nie jest mało, owszem w normach się mieści, ale to nic nie znaczy. Skoro tak bardzo zależy Ci na ochronie silnika to zalej go tym co zaleca producent (przynajmniej jeżeli o lepkość chodzi) Polecam Selenię 20K - fakt droga ale dobra. Przestanie Ci brać olej po takiej zmianie i wreszcie będzie zalecany przez Fiata olej. Mój na pełnym syntetyku na 8kkm zużył 300ml, a teraz kompletnie nic (od wymiany 7kkm).
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#385280 Wysłany:
04 Sie 2010, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
kumpel kiedyś opowiadał jak przyjechał do nich na warsztat koleś starą Astra z 1995r i mówi że ma wycieki  padło pytanie jaki olej, koleś że 5W50 i wszystkim kopary opadły  przebieg sporawy był jak pamietam
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#385283 Wysłany:
04 Sie 2010, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
wojtass18 napisał(a): kumpel kiedyś opowiadał jak przyjechał do nich na warsztat koleś starą Astra z 1995r i mówi że ma wycieki  padło pytanie jaki olej, koleś że 5W50 i wszystkim kopary opadły  przebieg sporawy był jak pamietam
To ja miałem podobną sytuację jak ostatnio kumplowi wymieniałem linkę od sprzęgła w cieniasie 900. Po wymianie odpalam silnik a tu kontrolka od oleju nie gaśnie. Wiadomo cienias lubi olej więc zawsze miał butelkę na dolewki, tylko raz mu sprzedali syntetyka, gościu nie zauważył i wlał. Pojeździł trochę i po 1000km spalił mu cały olej, że nawet pompa już nie łąpała oleju, po dolaniu 2l minerału ma ledwo minimum i wycieki z każdego możliwego połączenia na silniku...
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#385373 Wysłany:
04 Sie 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
wg instrukcji to można stosować półsyntetyk i syntetyk ja od nowości miałem zalany syntetyk....jeżeli chodzi o ochronę to wydaje mi się że syntetyk lepiej chroni  ....zastanawia mnie teoria że na półsyntetyku będzie mnie brał dlaczego- przecież półsyntetyk jest gęstszy tylko w zimie od syntetyku a po rozgrzaniu maja podobną lepkość i płynność:!:
|
|
Góra |
|
 |
Manfred |
#385456 Wysłany:
05 Sie 2010, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
Ja leję Mobil 10W40 wymieniam co 12-15 tysia właśnie w przyszłym tygodniu jadę na wymianę. Co do dolewek to tylko zimą się trafiało ale minimalne.
To co zostaje z bańki 4 L po zmianie jeszcze nigdy nie zostało dolane do reszty w okresie 12-15 tysia.
_________________ Przygarnij KROPKA  topic8320.html
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#385497 Wysłany:
05 Sie 2010, 11:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Selenia jest droga i nieco przereklamowana a w sumie to co czasem zaleca producent jest nawet strzału nie warte
rafał79 owszem zużycie masz nieco dużawe ale to też zalezy jak jezdzisz, lepiej zrób rutynowy przegląd silnika żeby zdiagnozować powód tego zużycia a póki co nie przechodź na pół-synta tym bardziej że od nowości miałeś synta
Taka zmiana może sytuacje nawet pogorszyć niż polepszyć.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|