You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #458226 Wysłany: 01 Kwi 2011, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
plusdesign to czeka Ciebie planowanie głowicy
a może takie dławienie jest spowodowane tym że są gdzieś jakieś luki w silniku i tam łapie lewe powietrze, bo też mam ten problem i po wymianie takich rzeczy jak świece, kable a nawet cewki nic nie pomogło.
Gdy tylko jest zimno to auto jedzie i nie ma problemów a gdy już tylko nabierze temperatury to kropek szaleje, zaczyna szarpać a nawet obroty tak spadają (podczas jazdy - np. 120 na budziku) że potrafi zgasnąć.
Powiem szczerze że żaden mechanik który zna się zna na fiacie to rozkłada ręce bo to jakiś ewenement.
Podjadę do warsztatu który ma profesjonalny sprzęt Magnetti Mareli i zrobią mi cały wykres.
Zobaczymy co można rozważać po tej wizycie.

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 

 
 Post #458235 Wysłany: 01 Kwi 2011, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 14
No właśnie z tym płynem to mnie dziwi, bo w styczniu tego roku, byłem w salonie fiata (taki już byłem zdesperowany) i tam mi powiedzieli że wymienili uszczelkę pod głowicą i coś tam musieli planować głowicę czy jak to sie tam nazywa. Teraz jak byłem u mechanika to mi powiedział, że jakoś nie bardzo widać żeby ta uszczelka była wymieniona bo wszystko tak zasyfione, że mało prawdopodobne żeby od stycznia tak się zabrudziło. Więc będę do tego salonu pewnie uderzał co jest grane, bo jak wzięli kasę a nie zrobili to mnie coś trafi. Mechanik mówi ze mogli dolać do oleju silnikowego jakiegoś uszczelniacza np. tylko.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458255 Wysłany: 01 Kwi 2011, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
a rozwiązałeś problem z tym dławieniem?

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458258 Wysłany: 01 Kwi 2011, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 14
Tak mi sie wydaje, bo dzisiaj ani po zapaleniu nie było problemów (silnik pracował normalnie, mimo tego że był zimny), podczas jazdy również po naciśnięciu pedału gazu nie było problemów z przyśpieszaniem (nie ma tego efektu zająknięciu po naciśnięciu tylko od razu przyśpiesza).
W weekend mam do zrobienia prawie 600km więc sprawdzę to dokładnie, czy już wszystko OK.
Wyglada na to że to była wina kabli i świec, nie wiem jaki wpływ miał też ten olej z jakimś świecącym dodatkiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458260 Wysłany: 01 Kwi 2011, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
Tylko że ja wymieniłem od stycznia już 3 razy świece i kable i nic nie pomogło.
Wymienię jeszcze ten czujnik temperatury silnika i zobaczymy czy coś pomoże.
Dziś jak zadzwoniłem do ASO to za taki czujnik krzykneli 217 zł brutto :evil:
a na allegro oryginalne masz po 40 zł

[ Dodano: 01 Kwi 2011 11:09 ]
MOTOMYSZOR jesteś w stanie określić gdzie on się znajduje? Jakieś foto? Nie chce niczego popsuć :?

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458319 Wysłany: 01 Kwi 2011, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Lut 2010,
Posty: 48
Image


Pamiętajcie ludki, nie twierdzę że czujnik to lek na wszystko tylko bardzo często niedoceniany rozbójnik.... Warto być pewnym że to nie on jest winny....

_________________
Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie

Punto II 2001
1,2 8V - golas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458416 Wysłany: 03 Kwi 2011, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
a jest jakiś sposób bez wymiany na sprawdzenie tego czujnika czy jest on sprawny?

[ Dodano: 03 Kwi 2011 18:37 ]
dziś wymieniłem świece NGK oraz kable wysokiego napięcia Janmora i przy okazji przeczyściłem przepustnice ale objaw "zdychania" silnika nie ustąpił,
dziś na spota jechałem 48 min gdzie droga zajmuje mi jakieś 12 min...
powiedzieli mi że może to być już czas na remont silnika... :(

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459903 Wysłany: 06 Kwi 2011, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
A powiedzcie mi czy takie dławienie na zimnym (bo po rozgrzaniu jest ok) to też wina tego czujnika?? Na zimnym dodaję gazu przydławi się lekko i czuć że auto nie jedzie tak jak trzeba, jak już się trochę zagrzeję to jest wszystko ok. Zaznaczę że sonda jest nowa ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459935 Wysłany: 06 Kwi 2011, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 14
Ja miałem ten sam efekt i po wymianie świec i kabli WN, przestało się dziać, ale nie wiem na jak dłuo bo dziś rano znowu coś dziwnie silnik po zapaleniu auta chodził ale po 30 sekundach było już ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460004 Wysłany: 06 Kwi 2011, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Tak poczytałem podobne tematy i chyba u mnie ponosi winę czujnik temperatury cieczy, będzie trzeba go wymienić :/

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460372 Wysłany: 07 Kwi 2011, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Lut 2010,
Posty: 48
Piszecie o kablach, świecach ale nikt nie pisze o filtrze powietrza..... Mam nadzieję że też był wymieniony.....

_________________
Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie

Punto II 2001
1,2 8V - golas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #460385 Wysłany: 07 Kwi 2011, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
filtr powietrza wymieniony
dziś byłem na diagnozie komputerowej i wyszły 3 błędy

1. P0304
spalanie cylinder 4 - stwierdzenie wypadnięcia zapłonu

2. P0300
wypadniecie zapłonu - stwierdzenie wypadnięcia zapłonu

3. P0170
adaptacja mieszanki rząd 1 - nieprawidłowe działanie




biorąc to na logikę to wychodzi mi na to że do wymiany cewki oraz zbadanie instalacji elek. oraz pierwszej sondy (górnej)...

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472332 Wysłany: 10 Maj 2011, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
marcin186 napisał(a):
Tak poczytałem podobne tematy i chyba u mnie ponosi winę czujnik temperatury cieczy, będzie trzeba go wymienić :/


Dziś wymieniłem owy czujnik (39pln) zobaczymy jak będzie jutro rano :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472532 Wysłany: 10 Maj 2011, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
i dalej mam takie objawy :(
muszę się umówić do elektryka, wstępnie powiedział że prawdopodobnie pompa paliwa pada albo komp silnika :(

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472656 Wysłany: 11 Maj 2011, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
U mnie chyba pomogła wymiana czujnika, przekonam się po dłuższych testach :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #724624 Wysłany: 05 Kwi 2014, 16:03; 
 Temat postu: Re: Mój kropek się dławi na zimnym silniku.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 08 Lip 2012,
Posty: 75
no i jak co musieliscie wymienic zeby bylo ok?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780333 Wysłany: 09 Lip 2015, 17:39; 
 Temat postu: Re: Mój kropek się dławi na zimnym silniku.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Ariel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Opalenica
Rejestracja: 23 Sie 2012,
Posty: 15
podbijam temat! mam dokładnie te same objawy - co wymieniliście, by było ok?

u mnie: Gdy odpalam latem - po wciśnięciu pedału przyspieszenia - silnik wchodzi na obroty, wpinam bieg i przy wduszaniu pedału gazu/jednocześnie puszczaniu sprzęgła - zaczyna się dławić. Nic nie daje wciśnięcie gazu do końca. Silnik zachowuje się, jak gdy w starym komarku gaźnik zalewał cylinder. Muszę wrzucić luz (lub sprzęglo do końca) i puścić gaz, po malutku dodawać gazu by przegazować (przy dużym dodaniu gazu natychmiast zaczyna się dławić - ale nie gaśnie - obroty spadają do ok 700/min) potem gdy na wysokich obrotach jakoś ruszę (palę sprzęgło...) i pojadę na 1-ce z 200-500m - silnik się rozgrzewa i zaczyna jechać coraz lepiej. Latem problem znika po 45sek jazdy. Zimą po 3-4 min.
Jak sobie radzę?
latem - odpalam kropka na minutę, siedzę w samochodzie i po minucie ruszam - wtedy problem nie istnieje. (ale czuć jakby delikatne szarpania na początku)
Zimą w temp. -5 tak ok 5 min musiał stać odpalony.

Problem na PB i LPG,
1,2 16v, sekwencja STAG Qbox.

[ Dodano: 09 Lip 2015 17:08 ]

p.s. wymienione przewody WN, świece - na NGK. - nic lepiej.
Niedawno robiona UPG i wymieniona głowica na nową - nic lepiej (na poprzedniej tak samo).

Jakie macie propozycje - gdzie zaglądnąć, co sprawdzić?

[ Dodano: 09 Lip 2015 17:38 ]

nie ma problemu z rozruchem

[ Dodano: 09 Lip 2015 17:39 ]

filtr powietrza też nowy

_________________
... gdyby żona dowiedziała się, co planuję zrobić z Jej GRANDE, pod pretekstem pękniętego kolektora dolotowego... : P

Włoszki w garażu:
Grande Punto 1,4 T-Jet - Żony. Modyfikujemy,
Fiat 126p Milicyjny - odpoczywamy sobie pod kocykiem : )

-----
Kite & Moto
CB: Arik Poznań


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780667 Wysłany: 14 Lip 2015, 16:15; 
 Temat postu: Re: Mój kropek się dławi na zimnym silniku.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Arik napisał(a):
podbijam temat! mam dokładnie te same objawy - co wymieniliście, by było ok?

u mnie: Gdy odpalam latem - po wciśnięciu pedału przyspieszenia - silnik wchodzi na obroty, wpinam bieg i przy wduszaniu pedału gazu/jednocześnie puszczaniu sprzęgła - zaczyna się dławić. Nic nie daje wciśnięcie gazu do końca. Silnik zachowuje się, jak gdy w starym komarku gaźnik zalewał cylinder. Muszę wrzucić luz (lub sprzęglo do końca) i puścić gaz, po malutku dodawać gazu by przegazować (przy dużym dodaniu gazu natychmiast zaczyna się dławić - ale nie gaśnie - obroty spadają do ok 700/min) potem gdy na wysokich obrotach jakoś ruszę (palę sprzęgło...) i pojadę na 1-ce z 200-500m - silnik się rozgrzewa i zaczyna jechać coraz lepiej. Latem problem znika po 45sek jazdy. Zimą po 3-4 min.
Jak sobie radzę?
latem - odpalam kropka na minutę, siedzę w samochodzie i po minucie ruszam - wtedy problem nie istnieje. (ale czuć jakby delikatne szarpania na początku)
Zimą w temp. -5 tak ok 5 min musiał stać odpalony.

Problem na PB i LPG,
1,2 16v, sekwencja STAG Qbox.

[ Dodano: 09 Lip 2015 17:08 ]

p.s. wymienione przewody WN, świece - na NGK. - nic lepiej.
Niedawno robiona UPG i wymieniona głowica na nową - nic lepiej (na poprzedniej tak samo).

Jakie macie propozycje - gdzie zaglądnąć, co sprawdzić?

[ Dodano: 09 Lip 2015 17:38 ]

nie ma problemu z rozruchem

[ Dodano: 09 Lip 2015 17:39 ]

filtr powietrza też nowy


Mam podobny objaw w P2 1.2 8V na mrozach może przepustnica do wyczyszczenia (sprawdzałem tylko parametry czujników i nastawników i nie było anomalii wsio działa, może osad w przepustnicy spowalnia silnik krokowy w moim przypadku i nie nadąża, u ciebie co prawda jest elektryczna przepustnica bez silnika krokowego bocznikowego ale może osady też ją spowalniają na mrozie), w zasadzie machnąłem na to ręka na mrozach niech sobie pochodzi tą minutkę czy dwie nasmaruje się przy okazji cały motor lepiej po ruszeniu nie ma kłopotu :)

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO