|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 06:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
maciej85 |
#458226 Wysłany:
01 Kwi 2011, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
plusdesign to czeka Ciebie planowanie głowicy
a może takie dławienie jest spowodowane tym że są gdzieś jakieś luki w silniku i tam łapie lewe powietrze, bo też mam ten problem i po wymianie takich rzeczy jak świece, kable a nawet cewki nic nie pomogło.
Gdy tylko jest zimno to auto jedzie i nie ma problemów a gdy już tylko nabierze temperatury to kropek szaleje, zaczyna szarpać a nawet obroty tak spadają (podczas jazdy - np. 120 na budziku) że potrafi zgasnąć.
Powiem szczerze że żaden mechanik który zna się zna na fiacie to rozkłada ręce bo to jakiś ewenement.
Podjadę do warsztatu który ma profesjonalny sprzęt Magnetti Mareli i zrobią mi cały wykres.
Zobaczymy co można rozważać po tej wizycie.
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
|
|
plusdesign |
#458235 Wysłany:
01 Kwi 2011, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
No właśnie z tym płynem to mnie dziwi, bo w styczniu tego roku, byłem w salonie fiata (taki już byłem zdesperowany) i tam mi powiedzieli że wymienili uszczelkę pod głowicą i coś tam musieli planować głowicę czy jak to sie tam nazywa. Teraz jak byłem u mechanika to mi powiedział, że jakoś nie bardzo widać żeby ta uszczelka była wymieniona bo wszystko tak zasyfione, że mało prawdopodobne żeby od stycznia tak się zabrudziło. Więc będę do tego salonu pewnie uderzał co jest grane, bo jak wzięli kasę a nie zrobili to mnie coś trafi. Mechanik mówi ze mogli dolać do oleju silnikowego jakiegoś uszczelniacza np. tylko.
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458255 Wysłany:
01 Kwi 2011, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
a rozwiązałeś problem z tym dławieniem?
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#458258 Wysłany:
01 Kwi 2011, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Tak mi sie wydaje, bo dzisiaj ani po zapaleniu nie było problemów (silnik pracował normalnie, mimo tego że był zimny), podczas jazdy również po naciśnięciu pedału gazu nie było problemów z przyśpieszaniem (nie ma tego efektu zająknięciu po naciśnięciu tylko od razu przyśpiesza).
W weekend mam do zrobienia prawie 600km więc sprawdzę to dokładnie, czy już wszystko OK.
Wyglada na to że to była wina kabli i świec, nie wiem jaki wpływ miał też ten olej z jakimś świecącym dodatkiem.
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458260 Wysłany:
01 Kwi 2011, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
Tylko że ja wymieniłem od stycznia już 3 razy świece i kable i nic nie pomogło.
Wymienię jeszcze ten czujnik temperatury silnika i zobaczymy czy coś pomoże.
Dziś jak zadzwoniłem do ASO to za taki czujnik krzykneli 217 zł brutto
a na allegro oryginalne masz po 40 zł [ Dodano: 01 Kwi 2011 11:09 ]MOTOMYSZOR jesteś w stanie określić gdzie on się znajduje? Jakieś foto? Nie chce niczego popsuć 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#458319 Wysłany:
01 Kwi 2011, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
Pamiętajcie ludki, nie twierdzę że czujnik to lek na wszystko tylko bardzo często niedoceniany rozbójnik.... Warto być pewnym że to nie on jest winny....
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458416 Wysłany:
03 Kwi 2011, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
a jest jakiś sposób bez wymiany na sprawdzenie tego czujnika czy jest on sprawny? [ Dodano: 03 Kwi 2011 18:37 ]dziś wymieniłem świece NGK oraz kable wysokiego napięcia Janmora i przy okazji przeczyściłem przepustnice ale objaw "zdychania" silnika nie ustąpił,
dziś na spota jechałem 48 min gdzie droga zajmuje mi jakieś 12 min...
powiedzieli mi że może to być już czas na remont silnika... 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#459903 Wysłany:
06 Kwi 2011, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#459935 Wysłany:
06 Kwi 2011, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Ja miałem ten sam efekt i po wymianie świec i kabli WN, przestało się dziać, ale nie wiem na jak dłuo bo dziś rano znowu coś dziwnie silnik po zapaleniu auta chodził ale po 30 sekundach było już ok.
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#460004 Wysłany:
06 Kwi 2011, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#460372 Wysłany:
07 Kwi 2011, 19:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
Piszecie o kablach, świecach ale nikt nie pisze o filtrze powietrza..... Mam nadzieję że też był wymieniony.....
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#460385 Wysłany:
07 Kwi 2011, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
filtr powietrza wymieniony
dziś byłem na diagnozie komputerowej i wyszły 3 błędy
1. P0304
spalanie cylinder 4 - stwierdzenie wypadnięcia zapłonu
2. P0300
wypadniecie zapłonu - stwierdzenie wypadnięcia zapłonu
3. P0170
adaptacja mieszanki rząd 1 - nieprawidłowe działanie
biorąc to na logikę to wychodzi mi na to że do wymiany cewki oraz zbadanie instalacji elek. oraz pierwszej sondy (górnej)...
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#472332 Wysłany:
10 Maj 2011, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#472532 Wysłany:
10 Maj 2011, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
i dalej mam takie objawy
muszę się umówić do elektryka, wstępnie powiedział że prawdopodobnie pompa paliwa pada albo komp silnika 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#472656 Wysłany:
11 Maj 2011, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
macko8 |
#724624 Wysłany:
05 Kwi 2014, 16:03; Temat postu: Re: Mój kropek się dławi na zimnym silniku. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 08 Lip 2012, Posty: 75
|
no i jak co musieliscie wymienic zeby bylo ok?
|
|
Góra |
|
 |
Arik |
#780333 Wysłany:
09 Lip 2015, 17:39; Temat postu: Re: Mój kropek się dławi na zimnym silniku. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ariel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Opalenica Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 15
|
podbijam temat! mam dokładnie te same objawy - co wymieniliście, by było ok?
u mnie: Gdy odpalam latem - po wciśnięciu pedału przyspieszenia - silnik wchodzi na obroty, wpinam bieg i przy wduszaniu pedału gazu/jednocześnie puszczaniu sprzęgła - zaczyna się dławić. Nic nie daje wciśnięcie gazu do końca. Silnik zachowuje się, jak gdy w starym komarku gaźnik zalewał cylinder. Muszę wrzucić luz (lub sprzęglo do końca) i puścić gaz, po malutku dodawać gazu by przegazować (przy dużym dodaniu gazu natychmiast zaczyna się dławić - ale nie gaśnie - obroty spadają do ok 700/min) potem gdy na wysokich obrotach jakoś ruszę (palę sprzęgło...) i pojadę na 1-ce z 200-500m - silnik się rozgrzewa i zaczyna jechać coraz lepiej. Latem problem znika po 45sek jazdy. Zimą po 3-4 min. Jak sobie radzę? latem - odpalam kropka na minutę, siedzę w samochodzie i po minucie ruszam - wtedy problem nie istnieje. (ale czuć jakby delikatne szarpania na początku) Zimą w temp. -5 tak ok 5 min musiał stać odpalony.
Problem na PB i LPG, 1,2 16v, sekwencja STAG Qbox.
[ Dodano: 09 Lip 2015 17:08 ]
p.s. wymienione przewody WN, świece - na NGK. - nic lepiej. Niedawno robiona UPG i wymieniona głowica na nową - nic lepiej (na poprzedniej tak samo).
Jakie macie propozycje - gdzie zaglądnąć, co sprawdzić?
[ Dodano: 09 Lip 2015 17:38 ]
nie ma problemu z rozruchem
[ Dodano: 09 Lip 2015 17:39 ]
filtr powietrza też nowy
_________________ ... gdyby żona dowiedziała się, co planuję zrobić z Jej GRANDE, pod pretekstem pękniętego kolektora dolotowego... : P
Włoszki w garażu: Grande Punto 1,4 T-Jet - Żony. Modyfikujemy, Fiat 126p Milicyjny - odpoczywamy sobie pod kocykiem : ) ----- Kite & Moto CB: Arik Poznań
|
|
Góra |
|
 |
artekL |
#780667 Wysłany:
14 Lip 2015, 16:15; Temat postu: Re: Mój kropek się dławi na zimnym silniku. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb. Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 136 Pomógł: 6
|
Arik napisał(a): podbijam temat! mam dokładnie te same objawy - co wymieniliście, by było ok?
u mnie: Gdy odpalam latem - po wciśnięciu pedału przyspieszenia - silnik wchodzi na obroty, wpinam bieg i przy wduszaniu pedału gazu/jednocześnie puszczaniu sprzęgła - zaczyna się dławić. Nic nie daje wciśnięcie gazu do końca. Silnik zachowuje się, jak gdy w starym komarku gaźnik zalewał cylinder. Muszę wrzucić luz (lub sprzęglo do końca) i puścić gaz, po malutku dodawać gazu by przegazować (przy dużym dodaniu gazu natychmiast zaczyna się dławić - ale nie gaśnie - obroty spadają do ok 700/min) potem gdy na wysokich obrotach jakoś ruszę (palę sprzęgło...) i pojadę na 1-ce z 200-500m - silnik się rozgrzewa i zaczyna jechać coraz lepiej. Latem problem znika po 45sek jazdy. Zimą po 3-4 min. Jak sobie radzę? latem - odpalam kropka na minutę, siedzę w samochodzie i po minucie ruszam - wtedy problem nie istnieje. (ale czuć jakby delikatne szarpania na początku) Zimą w temp. -5 tak ok 5 min musiał stać odpalony.
Problem na PB i LPG, 1,2 16v, sekwencja STAG Qbox.
[ Dodano: 09 Lip 2015 17:08 ]
p.s. wymienione przewody WN, świece - na NGK. - nic lepiej. Niedawno robiona UPG i wymieniona głowica na nową - nic lepiej (na poprzedniej tak samo).
Jakie macie propozycje - gdzie zaglądnąć, co sprawdzić?
[ Dodano: 09 Lip 2015 17:38 ]
nie ma problemu z rozruchem
[ Dodano: 09 Lip 2015 17:39 ]
filtr powietrza też nowy Mam podobny objaw w P2 1.2 8V na mrozach może przepustnica do wyczyszczenia (sprawdzałem tylko parametry czujników i nastawników i nie było anomalii wsio działa, może osad w przepustnicy spowalnia silnik krokowy w moim przypadku i nie nadąża, u ciebie co prawda jest elektryczna przepustnica bez silnika krokowego bocznikowego ale może osady też ją spowalniają na mrozie), w zasadzie machnąłem na to ręka na mrozach niech sobie pochodzi tą minutkę czy dwie nasmaruje się przy okazji cały motor lepiej po ruszeniu nie ma kłopotu 
_________________
Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|