You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Cze 2019, 00:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 70 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #189495 Wysłany: 14 Lis 2008, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
Właśnie jestem po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompom, uszczelką pod głowicą i uszczelkami kolektorów.
Pasek CONTITECH, rolka SKF, pompa SKF, uszczelka pokrywy zaworów ELRING, uszczelka głowicy GOETZE, uszczelka kolektora ssącego GOETZE, kolektora wydechowego ELRING. Cena za wszystko 348zł. Zamawiałem w sklepie

http://sklep.autoczesci.intercars.com.p ... ng_id='PL' Części dostarczono w ciągu 24godz. za 10 PLN

Wymianę dokonywałem w zaprzyjaźnionym warsztacie także za robociznę gościu wziął 220zł.

Co do samej wymiany rozrządu to nie ściągał koła ani nadkola. Silnik podparł od spodu, odkręcił łapę i tak wszystko wymieniał, była ściągnięta głowica to miał trochę więcej miejsca od góry. Głowica nie była szlifowana, ponieważ po sprawdzeniu okazała się Ok, więc wymieniono tylko uszczelkę, bo lekko sączyło olejem z pod niej. Wszystko pięknie śmiga, ale, no właśnie zawsze musi być jakieś, ale. Po zalaniu samochodu płynem (ten sam, co był spuszczony) jak zwykle słychać bulgotanie w nagrzewnicy. Samochód nie grzeje się, ciepełko leci normalnie, stan płynu tek jak był przed spuszczeniem;) po przejechaniu około 50 km delikatnie odkręciłem odpowietrznik przy chłodnicy następnie odpowietrznik nagrzewnicy i nie było słychać powietrza ani nie przelał się płyn następnie po wystygnięciu samochodu czynność powtórzyłem i o dziwo wykręciłem cały odpowietrznik chłodnicy następnie odkręciłem odpowietrznik na wężu i płyn też nie poleciał. Moim zdaniem płyn na zimnym tak jak i na ciepłym silniku powinien lecieć.

Co Wy na to???

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 

 
 Post #195243 Wysłany: 29 Lis 2008, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Jak pasek ma 8 lat to chyba nie za dobrze co nie? :lol:

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #454011 Wysłany: 18 Mar 2011, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 9
A ja jutro będę wymieniać rozrząd bo już rolka szumi. Nic nie robione wcześniej, już 198 tys. km. na oryginalnym fabrycznym pasku.
Nie spieszyłem się bo jest bezkolizyjny.
pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #454086 Wysłany: 19 Mar 2011, 11:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
Tytusik_P tylko jak by gdzieś w trasie trzasł to zonk :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #454112 Wysłany: 19 Mar 2011, 12:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 06 Cze 2010,
Posty: 566
Pomógł: 7
ja nie rozumiem takich rzeczy po co tak zwlekać, przecież jak 8v to wymiana paska to nie jest wcale kosztowna sprawa, a potem jak nawali to idzie fama że fiaty są awaryjne.

_________________
BYŁO Punto II FL 1,2 8V 5D
BYŁO Stilo MW 1,9 150KM MODE BY CINSOFT
JEST Tipo HB 1,4 16V 120 KM
DARMOWA DIAGNOSTYKA PI,PII,PIIFL,GP
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492330 Wysłany: 22 Lip 2011, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Małe 3miasto
Rejestracja: 18 Sie 2008,
Posty: 58
Witam w sobotę mam zamiar wymienić rozrząd Punto II FL 2004r 1,2 8v ( jak kurier mi części dowiezie z allegro :? ) ale pytanie dotyczy płynu z chłodnicy jak będe zmieniał to czy przepłukać układ z chłodnicą jak z 3 miesiące wcześniej wsypałem proszek uszczelniający do układu bo mi chłodnica w jednym miejscu troche przeciekała ! :( dodam że od tego czasu mam spokój i płynu nie ubyło !!! 8)

_________________
Punto II FL 2004r Pb/Gazik :)
http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=3432


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492332 Wysłany: 22 Lip 2011, 09:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
ziomal2005 osobiście nie wsypał bym takiego syfu uszczelniającego, a później nie jeden narzeka że coś tam, jak chłodnica walnięta to wymiana, z resztą pewnie prędzej czy później uszczelnienie i tak puści.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492337 Wysłany: 22 Lip 2011, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9197
Pomógł: 40
Takie uszczelnienia mają w sobie fragmenty gumy, co poza uszczelnieniem dziurek powoduje zatykanie się kanalików w chłodnicy i drastyczne zmniejszenie jej wydajności. :>

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492374 Wysłany: 22 Lip 2011, 13:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Małe 3miasto
Rejestracja: 18 Sie 2008,
Posty: 58
Tak !!! tez o tym słyszałem :? ale byłem w drodze do Zakopanego i stało sie to w trasie :F dokładniej w Częstochowie ! Musiałem szybko działać żeby dojechać przed nocą na miejsce :? Dodam że jak na razie wszystko działa bez zarzutu i chłodzenie z wentylatorem silnika i nagrzewnica ! :)
Ale jak znam życie to pewnie prędzej czy później będzie czekać mnie wymiana !
A da się to teraz jakoś wypłukać z silnika łacznie z nagrzewnicą ??? :?
I pytanie odnośnie brudnego silnika od oleju czy taki preparat jak ten na zdjeciu pomoże wyczyścić to ? :wink:

Image

_________________
Punto II FL 2004r Pb/Gazik :)
http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=3432


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492451 Wysłany: 22 Lip 2011, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12344
Pomógł: 45
http://allegro.pl/prestone-super-radiat ... 77447.html

Nie wiem jak ten ale tym którym ja płukałem robi się to wodą destylowaną. (instr. przeczytaj)

1. Kupujesz coś w ten deseń, ze 20l wody destylowanej, spuszczasz płyn, wlewasz to razem z wodą (tak jakbyś płyn wymieniał) odpalasz aż włączy się wiatrak i wyłączasz, czekasz az sie ostudzi.

2. spuszczasz to, jeszcze raz to samo robisz.

3. wlewasz samą wodę odpalasz, przegazuj kilka razy i spuść i tak długo aż spuszczana woda będzie czysta. (2-3x)

4. Wymieniasz chłodnicę

5. wlewasz nowy płyn.


6. wiecej zrobić się nie da.... tylko liczyc na to, ze te frag. gumy odpadną razem z kamieniem będącym w układzie chłodzenia.

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:08 ]
Ten preparat do silnika zasyfionego olejem....
spryskać zimny silnik, wyszorować gąbką do garów (tą ostrą stroną) i spłukać lub też daje rade patent z płynem do mycia naczyń i ostrożnie spłukać ;)

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:09 ]
Najlepiej zdemontować przewody zapłonowe. Reszcie się nic nie powinno stać ;) Zamontować je jak wszystko wyschnie.

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:13 ]
Aha... jak masz nieszczelny (niefabryczny) korek chłodnicy :> To Ci się silnik zagotuje przy płukaniu wodą z tym płynem :E Także trzeba być gotowym do szybkiego wyłączenia silnika.

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:16 ]
http://fiatpunto.com.pl/post384883.html#384883 :>

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492461 Wysłany: 29 Lip 2011, 08:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Małe 3miasto
Rejestracja: 18 Sie 2008,
Posty: 58
Dzięki ipIV za info na moje pytania :)
muszę jednak przełożyć to na przyszły tydzień :? kurier nie dojechał z częściami :evil: a miałem już tak wszystko zaplanowane :roll:

[ Dodano: 25 Lip 2011 18:27 ]
Dostałem części dzisiaj :lol:
Czy ze starej rolki napinającej muszę odkręcić mocowanie i przełożyć do nowej ?? dostałe to co na zdjęciu dodam że chcę się tego podjąć sam i to będzie mój pierwszy raz :rotfl2: :faja:

Image

[ Dodano: 29 Lip 2011 08:29 ]
Jestem po wymianie rozrządu ! Wczoraj po pracy zabrałem się za to :>
Mam tylko pytanie ! Po złożeniu wszystkiego, zalaniu płynu, odpaleniu, rozgrzaniu i odpowietrzeniu układu zaczeło tak klepać klekotać trudno to opisać takie ciche ale toś tam słychać, dochodzi to z prawej strony silnika koło cewek zapłonowych :?
Wiecie co to może być ? pasek da się skręcić do 90 stopni jak opisał ipIV

_________________
Punto II FL 2004r Pb/Gazik :)
http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=3432


Góra
 Profil  
 
 
 Post #493979 Wysłany: 29 Lip 2011, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12344
Pomógł: 45
ziomal2005 napisał(a):
Czy ze starej rolki napinającej muszę odkręcić mocowanie i przełożyć do nowej ?? dostałe to co na zdjęciu dodam że chcę się tego podjąć sam i to będzie mój pierwszy raz Faja

tak.


ziomal2005 napisał(a):
Mam tylko pytanie ! Po złożeniu wszystkiego, zalaniu płynu, odpaleniu, rozgrzaniu i odpowietrzeniu układu zaczeło tak klepać klekotać trudno to opisać takie ciche ale toś tam słychać, dochodzi to z prawej strony silnika koło cewek zapłonowych Confused
Wiecie co to może być ? pasek da się skręcić do 90 stopni jak opisał ipIV

jeździć :E Zawsze jak się coś zrobi to się nagle na siłę chce usłyszeć jakieś dziwne odgłosy :lol:

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495063 Wysłany: 03 Sie 2011, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Małe 3miasto
Rejestracja: 18 Sie 2008,
Posty: 58
Zrobiłem od czwartku 350 km i jest ok !!! :>
Płynu w zbiorniku nie ubywa ! silnik pracuje ładnie :lol:
pozdrowienia i podziekowania dla ipIV za wspaniałą instrukcje :wink: :respect:

_________________
Punto II FL 2004r Pb/Gazik :)
http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=3432


Góra
 Profil  
 
 
 Post #503579 Wysłany: 07 Wrz 2011, 23:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 693
Pomógł: 2
W związku z tym że temat dotyczy również II FL mam pytanie ponieważ od 2004 roku rozrząd w silniku 1.2 8V ma trochę inne części, rolka napinacza jest inna (foto), czy i jak da się naciągnąć pasek sposobem garażowym? Sam pasek ma tyle samo zębów ale jest szerszy. Drugie pytanie czy ktoś wie jak naciągnąć pasek klinowy w wersji z klimatyzacją (foto), alternator jest schowany pod kompresorem klimy i nie wiem gdzie są jakieś śruby luzujące bo nic nie widać ani z góry ani z dołu :(

Image

Image

Image

[ Dodano: 07 Wrz 2011 23:44 ]
Co do paska klinowego, wiem że jest tam napinacz (foto) a alternator jest nieruchomy, problem polega na tym jak zluzować ten napinacz?
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509894 Wysłany: 06 Paź 2011, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 30 Wrz 2011,
Posty: 281
Czeka mnie ta robocizna w weekend
Fajny manual :thumleft:

_________________
ZIELONY SX 1.2 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509899 Wysłany: 06 Paź 2011, 23:49; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12344
Pomógł: 45
kedlaw to jest rolka samonapinająca :> Jak to zamontować? musiałbym pomacać, ale zapewne się przykręca, zakłada pasek, odchyla ją ręką nakłada się na nią pasek i puszcza :> I napięte... ale lepiej zapytaj kogoś kto to robił :E

[ Dodano: 06 Paź 2011 23:49 ]
kedlaw napisał(a):
Co do paska klinowego, wiem że jest tam napinacz (foto) a alternator jest nieruchomy, problem polega na tym jak zluzować ten napinacz?

chyba* się tę dolną rolkę odchyla w stronę grodzi :> Ale nie wiem

* chyba pochodzi od chybił :E

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509902 Wysłany: 07 Paź 2011, 00:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 30 Wrz 2011,
Posty: 281
ile zajmuje taka wymiana?

_________________
ZIELONY SX 1.2 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509903 Wysłany: 07 Paź 2011, 00:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12344
Pomógł: 45
To zależy który raz się robi :> teraz po 10+razie to bym się wyrobił w 40min bez pompy, 1,5h z pompa.

ale za pierwszym razem to pół dnia zarezerwuj ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509905 Wysłany: 07 Paź 2011, 00:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 30 Wrz 2011,
Posty: 281
o jo joj
ale tak będę musiał zrobić :)

_________________
ZIELONY SX 1.2 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509935 Wysłany: 07 Paź 2011, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Napinacz klinowego - wsadzasz klucz do środka i tak jakbyś chciał go dokręcić - tak było w vectrze C CDTI, a ona tez ma silnik fiata ;)

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511698 Wysłany: 16 Paź 2011, 14:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Slav
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Fresh
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1126
Pomógł: 9
Bardzo przydatny manual :D
Jestem właśnie po wymianie ( bez pompy ), przy okazji wyregulowałem luzy ( wszystkie ssące miały o 0,1-0,15 za duży ) i klinowy.

Tylko tak, nie wiem czemu bez kanału ipIV piszesz żeby najpierw luzjować alternator, zrzucić pasek a potem odkręcić pasowe, ja zrobiłem wersję z kanałem bez kanału i było oK :D
Silnik znowu tak się bardzo nie rusza przy wykręcaniu łapy i wg. mnie nie ma możliwości spaść.
Ja zsynchronizowałem koła tylko na podstawie znaków na pasku i kołach, jakoś nie mogłem znaleźć okienka od skrzyni :?

Przy okazji polecam kupić sobie jakąś małą puszkę lakieru i zakrzywiony pędzelek i wymalować ładnie wszystko pod tym nadkolem jak i tam w górze przy mocowaniu kolumny - tam może się zebrać niezły syf :!:

Jeśli chodzi o sam pasek to jeśli ktoś ma od nowości ( u mnie był jakiś o oznaczeniu AR696 - marki nie wiem bo się starła ) to wymiana max 70tys - ten stary był tak naciągnięty że przekłamywał o pół ząbka a i rola nie pierwszej świeżości.

Jeszcze jedno - ipIV piszesz :
ipIV napisał(a):
Montujemy łapę silnika, wyciągamy podnośnik spod silnika i kręcimy rozrusznikiem Razz

Kropek nie odpali - odpięte czujniki i brak koła pasowego na wale korbowym, następnie sprawdzamy naciąg i zgodność ze znakami.


Chciałem zrobić podobnie, pokręciłem parę razy ( jeszcze na starym bo zrzucałem wałek ), patrzę a znaki zupełnie gdzie indziej - dobra kręcę dalej, po jakiś 20 obrotach przyszły wszystkie ząbek za wcześnie - myślę :? przestawiłem ząbek - niemożliwe.
Dopiero jak się chwilę zastanowiłem - policzyłem libę zębów na kołach i porównałem z zebami paska wyszło mi, że znaki zejdą się za 256 obrotem koła wału :!:

Ogólnie polecam zmianę po ok. 60 tys. koszt niewielki - rolka i pasek po 35zł + u mnie klinowy 18 no i płytki 28zł za 4.
Po zmianie czuć poprawę.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515004 Wysłany: 27 Paź 2011, 03:17; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12344
Pomógł: 45
lioton napisał(a):
Dopiero jak się chwilę zastanowiłem - policzyłem libę zębów na kołach i porównałem z zebami paska wyszło mi, że znaki zejdą się za 256 obrotem koła wału :!:


miałem na myśli zgodność ze znakami ale tymi na kołach pasowych i na głowicy, czy w obudowie sprzęgła. Znaki na pasku tak jak napisałeś po kilku obrotach nie pokryją się, a po ilu pokryją nie zastanawiałem się, ale na pewno się pokryją ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #532142 Wysłany: 25 Gru 2011, 13:38; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów
Rejestracja: 20 Gru 2011,
Posty: 267
Pomógł: 3
podziałka w skrzyni służy do ustawiania (kontroli) zapłonu względem położenia wału, stosuje się to jeszcze od czasu gaźników i kopułek

_________________
Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu
Cuda zajmują mi trochę czasu
West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes
Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv
MultiEcuScan & IawScan2 Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #657268 Wysłany: 04 Kwi 2013, 20:17; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 05 Sty 2013,
Posty: 133
Pomógł: 1
Czy w punto 1.1 tak samo demontuje się i ustawia rozrząd ?

_________________
Kod:
Gaz rządzi, gaz pany, kto nie ma gazu ten zacofany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #657322 Wysłany: 04 Kwi 2013, 22:45; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów
Rejestracja: 20 Gru 2011,
Posty: 267
Pomógł: 3
tak, dokładnie tak samo

_________________
Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu
Cuda zajmują mi trochę czasu
West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes
Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv
MultiEcuScan & IawScan2 Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 70 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO