You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 13 Gru 2018, 22:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 163 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 
 Post #67327 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Zalecenia instrukcji traktuję poważnie. Nie katuję na zimno, t.zn. zanim wskazówka temperatury nie osiągnie połowy skali + parę minut, nie przekraczam 2500 tyś. obr., po zatrzymaniu nie wyłączam od razu silnika tylko najpierw się wypnę z pasów, zdejmę okulary, poprawię fryz, wyłączę radio itd. ;-) co pozwoli wyłączyć motor po ok. 30 sekundach pracy na biegu jałowym.
Co do docierania: dociekałem w ASO i jeszcze wyżej jak należy docierać ten silnik. Odpowiedź za każdym razem była taka sama: silnik jest wstępnie dotarty w fabryce i nie wymaga wymiany oleju po początkowym okresie eksploatacji.

mireks podaję poniżej wartości mocy i momentu z dodatkowym tekstem, który był przed wykresem - wykresu niestety nie udało mi się skopiować i wkleić; wg schematu: obroty - Nm - KW
1500 - 160 - 26
1750 - 180 - 33
2000 - 200 - 42
2250 - 200 - 48
2500 - 200 - 53
2750 - 195 - 57
3000 - 190 - 60
3250 - 180 - 63
3500 - 175 - 64
3750 - 160 - 66
4000 - 155 - 67
4250 - 135 - 65
4500 - 125 - 62
4750 - 115 - 58
4800 - 110 - 56
Przedstawiona krzywa jest możliwa do uzyskania jeśli:
silnik jest po przeglądzie
dotarty (min. 50 godz. pracy)
bez wentylatora (pracującego? - to już mój przypis)
z tłumikiem wydechu i filtrem powietrza
na poziomie morza

Myślę, że mojemu m-jet'owi jest blisko do tej właśnie charakterystyki.
Rozkręcony do 2700-3000 potrafił pokonywać dłuuugie i całkiem strome podjazdy autostradowe na 6tym biegu (przede mną vw'eje tdi siadały i musiały uciekać na prawy pas - serio :-) ).


Ostatnio edytowany przez daras, 26 Lis 2007, 10:15, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #67329 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras

Nie chodziło mi o wcześniejszą wymianę oleju (opiłki). Chodziło o to, że w innym rozdziale instrukcji, konkretnie tym o sprawdzaniu poziomu oleju i uzupełnianiu ubytków, jest zapisana informacja, że zużycie oleju unormuje się po dotarciu - i w ten zakamuflowany sposób producent informuje nas, że jednak silnik się dociera - IMO

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67330 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
A występuje u ciebie zużycie oleju?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67332 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Na początku na bagnecie wyglądało to tak, jakby był przelany. Po 8 tys. musiałem dolać, bo spadło poniżej połowy.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67335 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Czyli poszło 0,5 litra na ok. 8-10 tyś. km.
No to u mnie jest chyba podobnie, może trochę mniej, tak gdzieś 0,3 l..
Generalnie zuważyłem, że gdyby zmieniać olej co 15 tyś. km to silnik nie wymagałby dolewek. Zużycie byłoby właśnie na poziomie 0,3-0,5 l. na te 15 tyś. km.
Wszystko też zależy oczywiście od stylu jazdy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67336 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Dolałem trochę mniej, tak 1/3 litra i teraz jest na połowie. Wczoraj patrzyłem (tydzień od dolewki) i jest ok. A dzisiaj 10 000 stuknłęło. Chyba jednak pierwszą wymianę przyspieszę...

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67339 Wysłany: 26 Lis 2007, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Wszystko jest OK - on właśnie na początku eksploatacji może trochę więcej zużyć. Później się to normuje. Dlatego trzeba pilnować nim stuknie książeczkowe 30 tys, albo zmienić olej około 15 tys lub wczesniej, i następna wymiana razem z przeglądem :)

Zależy też jak daras pisał od stylu jazdy i gdzie się jeździ ;)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67393 Wysłany: 26 Lis 2007, 15:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 54
filip76 napisał(a):
A co do docierania silnika, to instrukcja od GP jest bardzo enigmatyczna,

Mireks: ciekaw jestem, co zapisano w Twojej instrukcji - spodziewam się, że w wielu punktach jest to ta sama instrukcja?


Przejrzałem dokładnie instrukcję oraz książkę serwisową i nigdzie nie ma żadnej wzmianki o procesie docierania. Wspominają jedynie o możliwym zużyciu oleju podczas pierwszych dni eksploatacji.
Wniosek z tego taki, że silnik nie jest jeszce dotarty ponieważ skoro przewidują jednak zużycie oleju na początku eksploatacji samochodu to on się jeszcze musi docierać. Natomiast to, co robi fabryka polega chyba na tym iż po zmontowaniu silnika stawiają go na hamowni i uruchamiają na jakiś czas - godzina, może dwie - trudno powiedzieć. W tym czasie elementy, które trą o siebie w silniku zaledwie się układają, ale napewno nie docierają.

[ Dodano: 26 Lis 2007 14:18 ]
daras napisał(a):

mireks podaję poniżej wartości mocy i momentu z dodatkowym tekstem, który był przed wykresem - wykresu niestety nie udało mi się skopiować i wkleić; wg schematu: obroty - Nm - KW
1500 - 160 - 26
(...)
4800 - 110 - 56
Przedstawiona krzywa jest możliwa do uzyskania jeśli:
silnik jest po przeglądzie
dotarty (min. 50 godz. pracy)
bez wentylatora (pracującego? - to już mój przypis)
z tłumikiem wydechu i filtrem powietrza
na poziomie morza

Myślę, że mojemu m-jet'owi jest blisko do tej właśnie charakterystyki.
Rozkręcony do 2700-3000 potrafił pokonywać dłuuugie i całkiem strome podjazdy autostradowe na 6tym biegu (przede mną vw'eje tdi siadały i musiały uciekać na prawy pas - serio :-) ).


Charakterystyka, którą przdstawiłeś faktycznie różni się od mojej. Maksymalny moment obrotowy w Twojej wersji pojwia się dopiero przy 2 tyś obrotów. W katalogu (linei) pojawia się jednak informacja, że ten moment jest już przy 1750 obr/min a to z kolei popiera moje materiały :)

Być może obydwa samochody mają te same silniki, ale za to inne obłożenie mapy wtrysku?

Z moich subiektywnych odczuć wynika, że samochód ciągnie od 1800 obr, a jeśli przekroczy 3000 obr/min to power mu zauważalnie zanika i trzeba koniecznie włączyć następny bieg aby się nadal rozpędzać z podobnym przyspieszeniem.

_________________
Pozdrawiam
-------------------------
Fiat Freemont Black Bear
http://www.freemont.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67399 Wysłany: 26 Lis 2007, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Obstawiam, że silniki to mamy identyczne. Twój wymaga jeszcze ułożenia i pewnie będzie dobrze :-)
Różne mamy skrzynie i stąd pewnie różnice w odczuciach z jazdy.
Silnik 1.3 90 KM został (zdaje się) zaprojektowany - jako całość - ze skrzynią 6 biegową, oznaczoną jako M20.
Kompaktowa, 6 biegowa M20, ze współosiowym siłownikiem sprzęgła, to nowość autorstwa Fiat GM Powertrain debiutująca właśnie w grande 1.3 90 KM.
Tak przynajmniej mi się obiło o uszy :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117981 Wysłany: 22 Kwi 2008, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Jazda w zakresie obrotów 1500-2000 to mulenie silnika czy nie? Nie mogę sie zdecydować czy spokojne toczenie sie w sznurze samochodów przy prędkości 50-60km/h realizować na 3 biegu (2200) czy 4 (1700)?
Mam skrzynie 5 biegową. Jak to u Was wygląda w praktyce?

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118148 Wysłany: 23 Kwi 2008, 08:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Rupi

dla mnie to było mulenie ale zacząłem rewidować podejście.. 1750 rpm to max moment obrotowy i jazda w tej okolicy obrotów jest optymalna, ze względu na spalanie. Zdarza mi toczyć się ok 70 km/h na V ale oczywiście mowy o przyspieszaniu nie ma - trzeba redukować. Natomiast przyspieszanie z 1750 rpm jest moim zdaniem ok.

W wątku o szarpaniu Daras przedstawia wykres dla skrzyni VI - widać na nim dopuszczalne prędkości min i max dla każdego przełożenia. Ja wrzuciłem do porównaia przełożenia dla "5" i "6", jeśli potrafisz zrobić z tego użytek, to pewnie wyciągniesz właściwe wnioski :)

[ Dodano: 23 Kwi 2008 08:23 ]
Rupi napisał(a):
50-60km/h realizować na 3 biegu (2200) czy 4 (1700)?


spokojnie na 4

[ Dodano: 23 Kwi 2008 08:24 ]
o szarpaniu:
http://fiatpunto.com.pl/topic965-45.html

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118170 Wysłany: 23 Kwi 2008, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Rupi napisał(a):
Jazda w zakresie obrotów 1500-2000 to mulenie silnika czy nie?

Jeśli utrzymujesz stałą prędkość i jedziesz bez obciążenia - powinno być OK.
Jeśli masz komplet pasażerów i chcesz przyśpieszyć - raczej powinno się redukować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118214 Wysłany: 23 Kwi 2008, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 924
Hmm co wybrać? Moim zdaniem 1.3 90 Km nie jest słaba, ale nie da Ci takich osiągów jak 1.4 T-jet. To co wybierzesz zależy od Twojego stylu jazdy. Wiadomo, jeśli chcesz zaoszczędzić na spalaniu to wybierzesz 1.3. Różnice w spalaniu są spore. Jeśli chodzi o większą cenę 1.3 to to szybko się zwróci..

_________________
Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 163 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO