|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mariuz |
#681467 Wysłany:
18 Lip 2013, 23:39; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
talsen, Coś podobnego mieli, tylko chyba na trzy ramiona i regulowany:  Dźwignię mieli na tyle długą, że ten co napierał to stał na zewnątrz samochodu przy przednich drzwiach. I nieźle się zapierał  Daj linka do pierścienia za 37zł, bo mi czasem podśmierduje paliwem i podejrzewam że przez ten pierścień...
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
|
|
talsen |
#681604 Wysłany:
19 Lip 2013, 22:59; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Witam Produkt/Usługa Nr katalogowy Cena (brutto) Ilość Wartość (brutto) Pierścień mocowania pompy paliwa Fiat, Alfa, Lancia - 46523405, 60816344 46523405 37,00 zł 1.00 37,00 zł Wartość zamówionych towarów 37,00 zł Kurier DPD - Dostawa 24 h (płatność przy odbiorze przesyłki) (Kraj dostawy i Waga zamówienia - Poland: 0.6 kg) 14,50 zł Razem wartość zamówienia brutto 51,50 zł To jest firma Unto.pl. Skopiowałem ci cenę i numer katalogowy tego pierścienia.Stary pierścień ostatecznie musiałem przeciąć wąską piłką do metalu i szczypcami.Klucz uniwersalny do pomp ,wyskakiwał z ząbków pierścienia i skaleczyłem sobie nawet palec, 67 zł + plus koszt przesyłki wyrzucone w błoto.Teraz już wiem ,że cały zespół pompy, jest dopychany do pierścienia ,dwoma sprężynami i dlatego jest go tak trudno odkręcić. Przy ewentualnym cięciu ,radzę uważać, by nie uszkodzić uszczelki, bo kosztuje tyle co pierścień ,a może i więcej, już nie pamiętam. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#681638 Wysłany:
20 Lip 2013, 11:14; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#681713 Wysłany:
20 Lip 2013, 22:40; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#681722 Wysłany:
20 Lip 2013, 23:05; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
W Punto II zbiornik był prawie czysty,jakieś drobiny ,jakby piasek i to wszystko.
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#685396 Wysłany:
13 Sie 2013, 21:56; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Podsumowując powyższe wpisy: talsen napisał(a): Kupiłem odpowiedni klucz uniwersalny w firmie sprzedającej narzędzia specjalistyczne do samochodów i co? 65 zł + kurier wyrzucone w błoto. Nakrętki nie dało się nawet tym kluczem ruszyć. Wyskakiwał i poranił mi ręce. mariuz napisał(a): Dźwignię mieli na tyle długą, że ten co napierał to stał na zewnątrz samochodu przy przednich drzwiach. I nieźle się zapierał  talsen napisał(a): Teraz już wiem ,że cały zespół pompy, jest dopychany do pierścienia ,dwoma sprężynami i dlatego jest go tak trudno odkręcić. Z tego wszystkiego to najlepszym rozwiązaniem jest po prostu, rozwalenie plastikowego pierścienia, kupno nowego i zakręcenie. Chyba tak postępują w ASO, przeliczają koszty roboczogodziny, do ceny wymienianej części. Roboczogodzina jest droższa niż pierścień, być może również go rozwalają bo jest szybciej i taniej, oraz mniej problemowo. Raz wydana kasa na nowy pierścień, w przeciwnym wypadku trzeba: odkręcić stary pierścień, nie uszkodzić go i zamontować stary pierścień. Przy okazji nieźle się namęczyć, jak to odkręcić i nie uszkodzić 
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#685460 Wysłany:
14 Sie 2013, 10:50; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
cichy1981 |
#686909 Wysłany:
22 Sie 2013, 16:24; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2013, Posty: 3
|
Witam. Mam podobny problem. Po odpaleniu na benzynie szarpie tak jakby paliwo nie dochodziło. Na LPG bez zarzutu Pompę odkręciłem, i sprawdziłem wydajność na jałowym pompowaniu. Wszystko OK. To co zwróciło moją uwagę to przetarte ( skorodowane) uszczelki na spodzie pompy i na (chyba) mechaniźmie reduktora ciśnienia w baku. Czy to może być powodem szarpania?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#686983 Wysłany:
22 Sie 2013, 22:22; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
cichy1981 |
#687064 Wysłany:
23 Sie 2013, 13:08; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2013, Posty: 3
|
Usterka opanowana.Faktycznie ten oring ma bardzo duży wpływ na prace silnika. Bez tego oringa wiekszość paliwa idzie na przelew do baku. Niby pompa pracuje, pompuje paliwo ale ciśnienie na listwie nie te. wymieniłem przy okazji dwa oringi na spodzie pompy (też były skorodowane). Koszt 8 zł  Autko pracuje idealnie.
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#687067 Wysłany:
23 Sie 2013, 13:36; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
cichy1981 napisał(a): Usterka opanowana.Faktycznie ten oring ma bardzo duży wpływ na prace silnika. Bez tego oringa wiekszość paliwa idzie na przelew do baku. Niby pompa pracuje, pompuje paliwo ale ciśnienie na listwie nie te. wymieniłem przy okazji dwa oringi na spodzie pompy (też były skorodowane). Koszt 8 zł  Autko pracuje idealnie. A jakieś poglądowe foto chociaż? Mój też ma czasami skoki mocy, w sensie że się zamuli, po czym za chwilę jedzie jak dziki. Miałem już dawno do pompy zajrzeć, tylko zawsze zanim to zrobię to zdążę zatankować  Jakbym wiedział gdzie tego szukać, to może w końcu bym się zmobilizował 
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
cichy1981 |
#687082 Wysłany:
23 Sie 2013, 14:26; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Sie 2013, Posty: 3
|
U nas pompka jest ciut inna niż w 8V. Zdjęć niestety nie zrobiłem w pośpiechu. Jakieś tylko pogladowe słabej jakości Po wyjęciu pompki będziesz miał wszystko jasne. Ten regulator to taka blaszka w plastikowej obudowie która jest wsadzona do trójnika. jeśli w układzie jest za wysokie ciśnienie to przelewa do baku 
|
|
Góra |
|
 |
kristekk |
#710579 Wysłany:
12 Sty 2014, 21:28; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Wawa Rejestracja: 07 Wrz 2009, Posty: 71
|
Odgrzeje stary temat, bo ostatnio i ja się siłowałem z tą nakrętką. Poszło mlotkiem i przecinakiem tępym. Pomógł mi docisk kolanem na pompę, bo ona opierając się na dnie sprężynuje i utrudnia odkręcenie. (Chyba, że moja teoria jest błędna, ale mi pomogło)
_________________ Fix It Again Tomorrow
Fehler In Allen Teilen
|
|
Góra |
|
 |
goliat123 |
#735409 Wysłany:
29 Cze 2014, 20:44; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Forumowicz |
Imię: pawel
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 29 Cze 2014, Posty: 1
|
witam chciałbym prosić o pomoc a mianowicie wymieniam pompe paliwa w punto II ale mam problem z pierścieniem a dokładnie pompe kupiłem w inter carsie zaś uszczelkę i pierścień kupiłem w ASO pompe wyjąlem nie ma problemu stary pierścień poszedł do kosza ale nie mogę dokrecic tego nowego czy ktoś może mi poradzić co jest nie tak ???? zauwazylem iż na starej pompie był numer 514 2 zas na nowej jest 514 3 czy to może mieć jakies znaczenie ??? proszę o pomoc bo punciak stoi i nie może jezdzic z góry dziekuje
|
|
Góra |
|
 |
walis |
#806921 Wysłany:
08 Cze 2016, 11:14; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Forumowicz |
Imię: wacław
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 08 Cze 2016, Posty: 1
|
aby odkrecic nakretke popryskaj ja preparatem do odkrecania zardzewiałych srub poczekaj a nastepnie mały młotek i srubokret postukac raz z jednej strony raz z drugiej i powoli pusci . gorszy problem jest z zakreceniem
|
|
Góra |
|
 |
Halski_LPU |
#809053 Wysłany:
26 Lip 2016, 11:46; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 09 Lip 2016, Posty: 3
|
Może mi ktoś napisać, jak ściągnąć Ten filterek co jest na ssaniu pompki? Kręci się w koło a zejść nie chce.
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#809194 Wysłany:
29 Lip 2016, 10:09; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Ja, akurat w innym aucie, ale taką nakrętkę odkręcałem w ten sposób, że użyłem do tego tzw. kombinerek, kleszczy czy też jak kto nazywa. Rozszerzasz ramiona kombinerek i zakładasz na nakrętkę po średnicy. Z drugiej strony w tej pozycji są rozszerzone szczęki kleszczy, wkładasz w nie kawałek 50cm rurki, przedłużki do kluczy nasadowych etc. Zapierasz się mocno i działając na rurkę, ramiona kleszczy zakleszczają się na ząbkach nakrętki i spokojnie ją - ODKRĘCISZ i ..... ZAKRĘCISZ !  Polecam.
|
|
Góra |
|
 |
pingwin137 |
#819676 Wysłany:
21 Lut 2017, 08:09; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Damian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Tymce/ Lublin Rejestracja: 09 Mar 2013, Posty: 18
|
Jak ten filterek odkręcić od pompy i go wyczyścić?
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#819683 Wysłany:
21 Lut 2017, 10:32; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ja go tylko wymyłem, i to tu wystarcza, najważniejsze to kupno "pompka na wkrętarkę" w Auchan nza 20zł. Trochę przewodu, wypompowanie resztek paliwa(czyli robimy gdy już prawie nie ma paliwa w baku), wytarcie baku suchą szmatką, nalanie nowego czystego paliwa  . To samo zrobiłem w punto, to samo zrobiłem w Alfie z 1.9JTD diesel  . p.s. Punto dalej w rodzinie, nic nowego o nim nie pisze, bo odkąd go porobiłem, to w zasadzie nic w nim się nie psuje  W sumie z oryginału mało co zostało, fotele i podłogę ma z Punto Classic hehe;)
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
pingwin137 |
#819700 Wysłany:
21 Lut 2017, 15:50; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Damian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Tymce/ Lublin Rejestracja: 09 Mar 2013, Posty: 18
|
Adas napisał(a): Ja go tylko wymyłem, i to tu wystarcza, najważniejsze to kupno "pompka na wkrętarkę" w Auchan nza 20zł. Trochę przewodu, wypompowanie resztek paliwa(czyli robimy gdy już prawie nie ma paliwa w baku), wytarcie baku suchą szmatką, nalanie nowego czystego paliwa  . To samo zrobiłem w punto, to samo zrobiłem w Alfie z 1.9JTD diesel  . p.s. Punto dalej w rodzinie, nic nowego o nim nie pisze, bo odkąd go porobiłem, to w zasadzie nic w nim się nie psuje  W sumie z oryginału mało co zostało, fotele i podłogę ma z Punto Classic hehe;) Ja mam plan tylko wyczyścić pompkę bo pod blokiem nie mam za bardzo możliwości czyszczenia baku... A chcę dokładnie wyczyścić pompkę i filtr bo przerywa mi i ma muła. Kiedyś miałem to samo i czyszczenie pompki pomogło. Podłączyłem 2 kable, i na lewe obroty do aku na krótko 3 razy wypluło taką mazią ale w ten filtr i nie wiem jak go zdjąć żeby się pozbyć. Teraz zrobię tak samo ale pasuje wymienić ten filtr albo chociaż go wyczyścić z tego syfu, który wypluje pompka.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#841440 Wysłany:
08 Wrz 2018, 12:55; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
|
Do wachlarza metod można dorzucić polanie nakrętki gorącą wodą, cienki strumyk precyzyjnie na nakrętkę, aby ją podgrzać i rozkurczyć. Powinno pomóc. W 20-letnim P1 tak wymieniałem i poszło. Jak nie idzie, to cykl nagrzewanie-chłodzenie trzeba powtórzyć 2-3 razy.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|