|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mariuz |
#583748 Wysłany:
24 Maj 2012, 13:44; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mario1978 |
#584347 Wysłany:
26 Maj 2012, 20:29; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Panowie prosze o odpowiedz, czy mozna zamontowac filterek paliwa z ogolnie dostepnych? Czyli wpiac sie w przewod paliwowy, ktory widac na zdjeciu na poczatku watku? Czy takie rozwiazanie ma sens? Na priv MARIUZ napisal mi w sprawie czyszczenia pompy takie zdanie: Cytuj: siateczka zabezpiecza przed "grubym" brudem pompkę. Pompka pcha paliwo w taki biały cylinderek wokół niej, w którym schowany jest ten właściwy filtr. Filtr nierozbieralny,niewymienialny. Do zakupienia z całym koszem pompy... post506200.html#p506200Mysle nad tym, aby zewnetrzny filtr zamontowac takie jak tutaj http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00253.html. Pytanie czy ktos kto juz przerabial czyszczenie, mysli czy uda sie to zrobic? 
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#584506 Wysłany:
27 Maj 2012, 09:19; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Najpierw i tak musisz rozciąć puszkę, o której wspominałem. A potem dać ją do kogoś, kto spawa plastiki. Jeżeli masz prawidłowe ciśnienie na listwie wtryskowej to wstrzymaj się z przerabianiem aż to rozwiązanie będzie sprawdzone.
Nie mam zamiaru słuchać marudzenia ludzi w stylu "a bo ja zrobiłem jak ty i teraz to ...". Jeżeli podepniesz jakiś wężyk pod wyjście pompy i będzie płynąć (po włączeniu zapłonu) benzyna bez powietrza i bez śmieci to z grubsza pompa jest ok. Mi ponad rok temu już dawała paliwo z powietrzem, a tuż przed wymianą nie dawała praktycznie wcale.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
bucznet |
#626646 Wysłany:
18 Lis 2012, 20:23; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 02 Cze 2012, Posty: 33
|
Cześć chłopaki i dziewczyny Mam problem z pompą, ostatnim czasem znikło mi trochę paliwa z baku a jeżdżę na LPG i zaczęło śmierdzieć w środku autka! Więc postanowiłem dostać się do pompy odkręciłem siedzenia, zdjąłem pokrywę pompy paliwa i zobaczyłem pełno benzyny... wziąłem wszystko wytarłem oczyściłem i włączyłem samochód i co się okazało że nie cieknie na wężyku... tylko wyciek paliwa jest nie wiem jak to napisać pokaże na zdjęciu : Załącznik:
Komentarz do pliku: pompa po wyczyszczeniu z paliwa.
1.3.jpg [ 159.21 KiB | Obejrzany 19683 razy ]
Załącznik:
Komentarz do pliku: A tutaj wyciek paliwa!!
1.2.jpg [ 225.01 KiB | Obejrzany 19683 razy ]
W książce "sam naprawiam samochód" wyczytałem że pod tym kółeczkiem znajduje się "przeponowy regulator cisnienia"Załącznik:
Komentarz do pliku: Przeponowy regulator ciśnienia
1.4.jpg [ 188.77 KiB | Obejrzany 19683 razy ]
Wiecie już gdzie mam wyciek, więc mam prośbę do forumowiczów o pomoc... POMAP DO WYMIANY ??? czy idzie sobie z tym jakoś poradzić, może ktoś miał taki problem ? POMÓŻCIE
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#626693 Wysłany:
19 Lis 2012, 00:44; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
przeeemek |
#626695 Wysłany:
19 Lis 2012, 00:52; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Cze 2011, Posty: 8
|
Czy szarpanie na benzynie może być spowodowane tym, że pompa jest przytarta od częstego jeżdżenia na rezerwie?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#626698 Wysłany:
19 Lis 2012, 00:58; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
paliwo smaruje pompę, jazda na rezerwie ma wpływ na jej żywotność
|
|
Góra |
|
 |
bucznet |
#626713 Wysłany:
19 Lis 2012, 09:35; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 02 Cze 2012, Posty: 33
|
mariuz,
Mam nadzieje że to było do mnie... a nie można jakoś tego zakleić ??
Widziałem na alleg... obudowę pompy za około 100 zł Co lepiej zrobić spawać plastik? może jakoś zakleić? czy może kupić obudowę pompy?.
Jeszcze jedno pytanie. ten okrąg który jest zaznaczony czerwonym kółkiem to nie jest jakiś odpowietrznik ? można go zalać klejem czy plastikiem ?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#627024 Wysłany:
20 Lis 2012, 21:43; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
bucznet |
#627241 Wysłany:
22 Lis 2012, 08:19; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 02 Cze 2012, Posty: 33
|
mariuz, hej mariuz potrzebowałem autko na już... dojeżdżam do pracy 26 km codziennie. Kupiłem jakiś specyficzny klej dwuskładnikowy nie rozpuszczalny w benzynie i innych chemikaliach, i dałem wzmocnienie w postaci siatki z tworzywa sztucznego... i jak na razie około 150 km i nic nie cieknie! ale teraz będę szukał drugiej obudowy, lepiej żeby była w zapasie...  wieczorkiem albo jutro wrzucę fotki... jak to wszystko wygląda... Prawdopodobnie była to wina reduktora ciśnienia paliwa, zaciął się i dlatego gdzieś paliwko musiało wyciec, na samym początku nie umiałem go ruszyć ale później poszło to fajnie chodził... dziękuje za porady... 
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#627353 Wysłany:
22 Lis 2012, 22:46; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
bucznet |
#630712 Wysłany:
11 Gru 2012, 15:20; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 02 Cze 2012, Posty: 33
|
Sorry że tak późno... Klej to Technicqll, pisze że jest nie rozpuszczalny w benzynie olejach smarach i takich tam...! Załącznik:
Komentarz do pliku: Klej Technicqll Epoxy Strong
Obraz 069.jpg [ 211.59 KiB | Obejrzany 19551 razy ]
Dodam jeszcze zdjęcie klucza do odkręcania nakrętki pompy paliwa... zrobiony na szybko.. Główna rama klucza to klucz oczkowy do niego są przykrecone dwie śruby i na końcach nakrętki, w nakrętkach wycięte profile na wypusty nakrętki pompy.Zobaczcie sami... Załącznik:
Komentarz do pliku: Kluczyk pompy
Obraz 010.jpg [ 210.84 KiB | Obejrzany 19547 razy ]
Załącznik:
Obraz 011.jpg [ 130.04 KiB | Obejrzany 19547 razy ]
Załącznik:
Obraz 012.jpg [ 219.05 KiB | Obejrzany 19547 razy ]
Mam nadzieje że się przyda... Jak narazie pompa sucha... ale teraz mam inny problem coś mi szarpie autkiem...  na benzyce rzadko ale na gazie bardzo często...
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#630716 Wysłany:
11 Gru 2012, 15:28; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
bucznet, dobry patent 
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#630722 Wysłany:
11 Gru 2012, 15:57; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Niezły pomysł, ale ja zastosowałem prostszy Duży gwóźdź z dociętym w trójkąt łebkiem, kilka razy pobić i odkręca się bez problemu Choć ten patent jest troszkę lepszy bo ciągnie na raz z obu stron, no ale jakby się komuś nie chciało ... 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
bucznet |
#630763 Wysłany:
11 Gru 2012, 18:58; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 02 Cze 2012, Posty: 33
|
Dziękuje wojtass18, lioton, Nie umiałem odkręcić tej nakrętki, biłem przecinakiem wszystkim po kolej!!! Ten klucz, który wymyśliłem z kumplem ma wadę muszą być dwie osoby... jedna ciągnie za dźwignie a druga dociska klucz z góry i kontruje na boki aby nie wyskoczył ale trzeba przyznać że poszło za pierwszym razem... a przecinakiem, śrubokręta biłem z 2 godziny i nic!! Aha jak by ktoś potrzebował więcej zdjęci pompy... i regulatora ciśnienia paliwa (czy jakoś tak to się nazywa ) to dajcie znać wrzucę Pozdrawiam i
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#630854 Wysłany:
11 Gru 2012, 23:15; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
bucznet napisał(a): Aha jak by ktoś potrzebował więcej zdjęci pompy... i regulatora ciśnienia paliwa (czy jakoś tak to się nazywa ) to dajcie znać wrzucę Czekam(y) na zdjecia dla potomnych  Przydadza sie.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#669032 Wysłany:
22 Maj 2013, 00:34; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Ta nakrętka na pompie ,jest nie do odkręcenia. Trzy razy podchodziłem do tematu, drewienka, tępe przecinaki i nic. Nakrętka trwa na miejscu ,jak przyspawana. Zaczynam się zastanawiać ,czy ktoś jej nie przykręcił na klej.
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#677494 Wysłany:
27 Cze 2013, 21:11; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#677591 Wysłany:
27 Cze 2013, 23:42; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
To coś w centralnej części zespołu, to jest pompa. tam chyba dochodzą trzy złącza konektorowe z przewodami. ja nie próbowałem jednak tego rozbierać ,bo nie było takiej potrzeby. Ograniczyłem się do wyczyszczenia filtrów.To jest na pewno część wymienna ,nie trzeba wymieniać całego tego cylindra z pływakiem. Sama pompa ,jest do kupienia w wielu miejscach w necie, wystarczy wpisać "pompa paliwa Punto II".
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#677596 Wysłany:
28 Cze 2013, 00:02; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Pompa nie zatarła się bez powodu - filtr pewnie już nieźle zapchany...
A co do nakrętki to pisałem wiele razy - odpowiedni klucz załatwi sprawę - trzeba pojeździć po warsztatach i pytać czy nie poluzują nakrętki. Jak mają klucz samozaciskający to niech się nie męczą, tylko ręcznie regulowany da radę.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#677610 Wysłany:
28 Cze 2013, 04:58; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
marcin186 napisał(a): Czy tylko wymiana całej pompy wchodzi w grę? Wymień z koszem, bo w koszu jest niewymienny filtr, którego pewnie prawie już nie ma 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#677663 Wysłany:
28 Cze 2013, 14:21; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#677696 Wysłany:
28 Cze 2013, 18:07; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#677700 Wysłany:
28 Cze 2013, 18:13; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#677777 Wysłany:
29 Cze 2013, 00:01; Temat postu: Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
mariuz napisał(a): Pompa nie zatarła się bez powodu - filtr pewnie już nieźle zapchany...
A co do nakrętki to pisałem wiele razy - odpowiedni klucz załatwi sprawę - trzeba pojeździć po warsztatach i pytać czy nie poluzują nakrętki. Jak mają klucz samozaciskający to niech się nie męczą, tylko ręcznie regulowany da radę. Kupiłem odpowiedni klucz uniwersalny w firmie sprzedającej narzędzia specjalistyczne do samochodów i co? 65 zł + kurier wyrzucone w błoto. Nakrętki nie dało się nawet tym kluczem ruszyć. Wyskakiwał i poranił mi ręce. Musiałem to "g***o" za przeproszeniem, potraktować przecinakiem i szczypcami ,odłamując kawałek pierścienia po kawałku, wcześniej kupując nowy za 37 zł + kurier. To jest zresztą normalne dla Fiata. W starszych autach ,nie da się niczego odkręcić bez WD 40,przecinaka i 40 cm dźwigni, może oprócz wlewu paliwa i korka naczynia wyrównawczego.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|