|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Gregory38 |
#431902 Wysłany:
17 Sty 2011, 10:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
tomms3 dzięki za podpowiedź, myślałem o ELM 327 ale chyba nie będzie działać chyba że źle doczytałem. Chodzi mi tylko i wyłącznie o diagnostykę silnika. W tych naszych puntach jest OBD czy EOBD? Nie mogę doczytać. Czy da się kasować błędy tym zestawieniem-
FiatECUscan 2 + kabel KKL VAG. Dzięki za odpowiedź
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mentor_13 |
#432010 Wysłany:
17 Sty 2011, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#432170 Wysłany:
18 Sty 2011, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
mentor_13 wielkie dzięki, właśnie zamówiłem z Twojego linka.
Pozdrawiam
[ Dodano: 18 Sty 2011 16:18 ] Jeszcze jedno panowie. Mam na lapku Windows 7 - pójdzie czy będzie problem?
|
|
Góra |
|
 |
bielas |
#432441 Wysłany:
18 Sty 2011, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ślask Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 31
|
No u mnie coś się poprawiło z odpalaniem i to bez mojej ingerencji, odpalił raz nawet po dwóch obrotach silnika. Poczekam jeszcze, może już mu tak zostanie?
Mam program FiatECUScan 2.1 i nie znalazłem w nim diagnostyki silnika. To moje przeoczenie, czy faktycznie togo tam nie ma? Nie podpinałem do punciaka, bo jeszcze nie mam kabla.
_________________ 1.9 5D 2000r white
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#432601 Wysłany:
19 Sty 2011, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
koledzy pomocy - mam kabel KKL VAG, program FiatECUScan 2.6.1 podłączyłem zapłon włączony wszystko wykryte łączy się ze sterownikiem i po ok sekundzie rozłącza się i wyskakuje komunikat
FREE VERSION RESTRICTION
This module requires REGISTERED Version !
You can run it in simulation (Ctrl+F10) mode only !
[ Dodano: 19 Sty 2011 19:50 ] tomms3 to jakiego programu używasz? bo z tego co się dowiedziałem to nie da się zdiagnozować 1.9 DS darmową wersją programu FiatECUscan 2.6.1, trzeba kupić licencję (chodzi o diagnostykę silnika) niestety
|
|
Góra |
|
 |
tomms3 |
#433060 Wysłany:
21 Sty 2011, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Gru 2009, Posty: 30
|
Siema,ja posiadam Fiat EcuScan 2.3.1,wszytko działa ,nawet ostatnio diagnozowałem Fiata Ducato 2.3JTD. Oczywiście wszystko działało tak jak z moim kropkiem. Ja owy program sciagnałem z jakiegos zachdniego serwera razem z crakiem. Jak coś to pisać do mnie na priva ,podaję adres tomms3@wp.pl. Jak będzie problem ze znalezieniem to podeślę. Kabel to VAG KKL (diagnozowałem nim A6 kumpla zprogramem Vag com),komputer to DELL z comem i windowsem XP.
_________________ Fiat Punto II 2000r. srebrna strzała, 5D, 1.9DS
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#433115 Wysłany:
21 Sty 2011, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
tomms3 dzięki wielkie, właśnie zdobyłem tą wersję 2.3.1 i działa no i pojawił się problem - błąd P 0510 - nie da się skasować. To jest ta nieszczęsna przepustnica powietrza (mam nową zamontowaną więc jest dobra zresztą sprawdzałem ją) Oprócz tego zauważyłem że wogóle nie otwiera się EGR - cały czas 0% otwarcia, nawet jechałem z kumplem i z włączonym lapkiem i ani razu się nie ruszył ale błąd się nie wyświetla. Jeszcze zauważyłem że skaka dawka paliwa ale tylko na wolnych obrotach i lekko silnikiem poszarpuje, a podczas jazdy żadnego szarpania nawet na 5 biegu przy 1500 obr/min przyśpiesza płynnie. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
tomms3 |
#433478 Wysłany:
23 Sty 2011, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Gru 2009, Posty: 30
|
Mnie też tak poszarpywało na wolnych obrotach,potem zaczęły się problemy z zapalaniem. Poszarpywanie tj falowanie obrotów i co ciekawe jak go przegazowałem to już było ok. Więc wymieniłem pompę na mechaniczna i teraz mam spokój od elektroniki i tej felernej pompy. [ Dodano: 23 Sty 2011 17:06 ]Znalazłem cosik o pompie Lucasa,co prawda na forum forda. Oto link
http://forum.fordclubpolska.org/showthr ... 144&page=2
_________________ Fiat Punto II 2000r. srebrna strzała, 5D, 1.9DS
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#433888 Wysłany:
24 Sty 2011, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 jak się nie otwiera to może masz niedogrzany silnik ? musi być temperatura, żeby sterownik miał go otworzyć.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#434198 Wysłany:
25 Sty 2011, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
tomms3 super artykuł, na szczęście nie mam żadnych problemów z pompą
remind raczej nie bo termostat też mam nowy (2 lata) temperaturę pięknie trzyma i ogrzewanie też super, podejrzewam przerwę gdzieś w instalacji elektrycznej. Kiedyś mi wariowała elektronika i się okazało że nie było dobrego styku na wtyczce w skrzynce bezpieczników w komorze silnika obok bezpiecznika świec żarowych są takie dwie wtyczki i po przeczyszczeniu jednej z nich wszystko ustało
|
|
Góra |
|
 |
bielas |
#448670 Wysłany:
05 Mar 2011, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ślask Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 31
|
No cóż, chyba pompa pada. Odpala dopiero po paru obrotach, na zimnym silniku falowanie obrotów, potrafi go nawet zdusić, jak mu skoczą na 1300 i nagle spadną, ale po takim czymś odpala od strzału, z tym, że znów obroty falują, dopuki się nie zagrzeje.Gaśnie tylko jeżeli stanę zimnym silnikiem np. na światłach. Jeżeli jadę i trzymam na gazie nie gaśnie. Jak się zagrzeje jest oki. Tak jest od ok dwóch tygodni, choć dwa razy odpalił zimny i chodził ok.? Dwa razy zapaliła się kontrolka silnika. Raz byłem na kompie i gość wykasował go, a drugim razem sama zgasła po ponownym odpaleniu. Na kompie, a raczej na czymś co przypominało miernik elektroniczny, wyskoczył błąd, którego nie ma we fiacie, chyba że gość źle mi go podał. Jutro mogę go podać, bo teraz nie pamiętam dokładnie, a mam go w punciaku zapisanego. jest napewno na P+dwie litery i cyfry zaczynające się od 03. Między filtrem a pompą mam przeźroczysty przewód, więc wiem, że jest szczelny.
Może ktoś ma jakiś pomysł?
_________________ 1.9 5D 2000r white
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#450112 Wysłany:
08 Mar 2011, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
bielas pompa pada? powiedz jakie masz wyprzedzenie konta wtrysku ba wyłączonym silniku. Wystarczy trochę przestawiony i takie objawy. Jak nie podłączysz pod kompa to nie będziemy ci m mogli pomóc a Ty pewnie sprzedasz kropka bo się wkurzysz że tylu mechaników magików naciągnęło Ciebie na naprawy.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
bielas |
#451247 Wysłany:
11 Mar 2011, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ślask Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 31
|
No i byłem na kompie w serwisie fiata  , wyskakiwał im błąd w pompie, który powracał, ale ostatecznie udało się go usunąć. Wyskoczył również błąd "przepustnica zmodyfikowana" i błąd w okablowaniu przepustnicy o ile dobrze zapamiętałem, bo drukarka oczywiście zepsuta. Gdy chciałem coś więcej wyciągnąć od gościa, powiedział, że trzeba się umówić na sprawdzenie instalacji przepustnicy i samej przepustnicy, a po tych zabiegach jak nie będzie poprawy, to zobaczymy co dalej. Powiedziałem mu, że kiedyś przez miesiąc jeździłem z wypiętą wtyczką od przepustnicy i nic się nie działo, on na to, że taki wyskakuje błąd i trzeba od tego zacząć.
Generalnie to dalej nic nie wiem, poza tym że jak u nich zostawię punciaka, to go naprawią( chyba). Byłem tam z ciepłym silnikiem, więc obroty były oki.
Na placu już stał jeden punciak z podobnymi objawami.
_________________ 1.9 5D 2000r white
|
|
Góra |
|
 |
tomms3 |
#452665 Wysłany:
15 Mar 2011, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Gru 2009, Posty: 30
|
Witam,u mnie przy tych mrozach rozszczelniły się przewody paliwowe i zapowietrzył mi się ale tak na amen.Myślałem też może że coś z pompką paliwa w baku ale nasza wersja takowej nie posiada.
Na tej przekladce pompy zrobiłem 10tysi. Spalanie oscyluje mi w okolicach 5 litrów.W mieście około 6,5 to juz max w 3miejskim ruchu.
Bielas najlepiej spraw sobie kabelek i lapka.Wtedy sam będziesz mógł go diagnozować nawet na zimnym silniku.
_________________ Fiat Punto II 2000r. srebrna strzała, 5D, 1.9DS
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#456179 Wysłany:
25 Mar 2011, 17:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jeśli ktoś ma problemy z szarpanie do 2000 obrotów i gaśnie z szarpaniem, to polecam przejrzeć wtryski. Na ogól leją po jakimś czasie, zawieszają się. To czy wtrysk nie dobrze rozpyla, leje to widać po tym jak wyjmie się podkładkę pod wtrysk, widać nieregularną strugę na nich. Jak dobre wtryski to tylko sadza równomierna na podkładce. Jest jedna zasada przy sprawdzaniu na urządzeniu, muszą ładnie chrypieć ( to takie pykanie, ma pykać równo ) i mieć ładną prostą struga taka jak ma być. Wszystkie muszą być bezwzględnie ustawione na 128-130bar ( najlepiej wszystkie równo ). Jeśli ktoś wam zrobi na 150 to silnik będzie bardzo twardo pracował. Bez tego możecie zapomnieć o płynnej jeździe. Jeśli kupicie nową końcówkę i nie chrypi to odnieście to i od razu reklamujcie. Na pewno się nie dotrze na samochodzie. Obecnie sprzedawane końcówki delphi są fatalne 6888D 5641924. Tak strugane, że dosłownie iglicę trzeba wbijać motkiem. Mi na 4 szt. 2 były wadliwe. Od bólu przejdą firds też ładnie na nich jeździ. Zasada jest taka że muszą być 6888D bo inne mają inne charakterystyki i klapa. Nie dajcie sobie wcisnąć czegoś innego - trzeba patrzeć mechanikowi na ręce co wkłada i co robi ).
Od bólu końcówki można dotrzeć i wyczyścić, ja tak robiłem ale to starczy na jakieś 20tyś, później i tak trzeba je wyciągnąć i znowu.
Podkładki pod wtryskiwacze nie koniecznie się wymienia ( chyba, że jakaś upalona) najlepiej je przemyć w ropie przed włożeniem. Jak ktoś chce nowe to kupić od VW ( czarne ! po 1-2zł). Użytkuje samochód już trochę czasu więc wiem. Wtryski dokręcamy na 60nm kluczem z okienkiem żeby nie uwalić króćców. Nie dokręcamy na siłę. To bardzo mały moment. Przed założeniem czoło wtryskiwacza czyścimy papierem ściernym jak najdrobniejszym, czyścimy w ropie, lub sprężonym powietrzem. Wtryskiwaczy nie bierzemy na silikon tylko docieramy na płycie.
Całą operację najlepiej powierzamy fachowcom.
Poniżej oryginalna 10 letnia końcówka Lucasa. Tak z 2x docierana.

_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tomms3 |
#458126 Wysłany:
31 Mar 2011, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Gru 2009, Posty: 30
|
Remind ,a od jakiego silnik VW ma być ta podkładka(jaka wersja)??Właśnie muszę wymienić jedną podkładkę pod wtryskiem i w ASO w Gdyni krzyczą 34zl za sztukę.A w dodatku tylko na zamówienie.
Chcę również wymienić poduszki pod silnikiem,polecacie jakąś markę i sklep??
_________________ Fiat Punto II 2000r. srebrna strzała, 5D, 1.9DS
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#458145 Wysłany:
16 Kwi 2011, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
zwykłe czarne ( oksydowane ) podkładki do vw. http://allegro.pl/podkladka-wtryskiwacz ... 55804.html, tak wyglądają ale tutaj nie kupuj bo 9.99 to zdzierstwo. Ostatnio po 1zł kupowałem, takie w woreczkach z naklejką. Powinny być w intercars ale numeru nie pamiętam. Można założyć od biedy starą tylko wypada ją wyczyścić przed założeniem. Nie kupuj takich srebrnych, one są minimalnie mniejsze i nie centrują się w komorze wstępnej. Muszą być czarne.
A w ogóle mam super radę, kupujemy paski rozrządu ruvilla do 1.9DS - one mają znaki - kreski do montażu, ja miałem przestawiony rozrząd o 1 ząb i mi szarpało, mulił się. Teraz ustawiłem idealnie na znaki na pasku ( i wkręconą śrubę w koło pompy ) .... i śmiga, spalanie 18-20km/l. Do ustawienia rozrządu nie trzeba żadnych blokad czy czegoś takiego. Proste jak wysikanie dziurki w śniegu. Rusza z piskiem i 0 wibracji na kierownicy. Oczywiście wtryski mam sprawne. [ Dodano: 01 Kwi 2011 09:54 ]tomms3 podkładka HP101467 na 100% pasuje. [ Dodano: 16 Kwi 2011 15:01 ]dobre końcówki to FIRAD AN0SDC 6888D - ok 60-70zł/szt. Trzeba tylko pamiętać że oprawkę wtryskiwacza skręcamy na 70Nm a wtryskiwacz do głowicy na 60Nm. Jeśli tego dopilnujemy to nic się nie będzie działo nawet po dobrym rozgrzaniu silnika.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
tomms3 |
#464592 Wysłany:
18 Kwi 2011, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 09 Gru 2009, Posty: 30
|
Remind dzięki za numer podkładki,a gdzie kupowałeś te końcówki wtryskiwaczy?
_________________ Fiat Punto II 2000r. srebrna strzała, 5D, 1.9DS
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#464733 Wysłany:
19 Kwi 2011, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#488128 Wysłany:
06 Lip 2011, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
witam ma pytanie jaką chłodnicę do naszego 1.9D bez klimy włożyć mogę? Bo na allegro podają bez różnicy jaka wielkość i każda niby ma pasować. Dzięki za odpowiedź.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
mw555 |
#488192 Wysłany:
06 Lip 2011, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 18
|
yoyco0 napisał(a): witam ma pytanie jaką chłodnicę do naszego 1.9D bez klimy włożyć mogę? Bo na allegro podają bez różnicy jaka wielkość i każda niby ma pasować. Dzięki za odpowiedź.
Kolego, ja nie dawno wymieniałem chłodnicę i kupiłem tu:
http://4cars.pl/c/auto_czesci/chlodnice_uklad/FIAT/PUNTO_99_/Chlodnice.php
Generalnie w tym sklepie twierdzą że do 1.9 pasuje chłodnica oznaczona 3022084X, z tym że kosztuje ponad 400 zł i to zamiennik.
Ja kupiłem 302208-A4, która jest o 4mm cieńsza a kosztowała z wysyłką 208 zł.
Jest to zamiennik firmy Polcar... pewnie jakiś chińczyk ale spełnia swoją funkcję. Tylko na początku przez jakiś czas było czuć taki dziwny zapach rozgrzanego plastiku lub czegoś podobnego.
Jeżeli nie masz nic kombinowane z autem i wszystkie uchwyty pasują to możesz zamówić sobie taką, albo poszukać na allegro bo tam też kilku ludzi się trafi, którzy właśnie takie chłodnice sprzedają. Porównuj sobie tylko ceny, bo widziałem nawet używki do naszych punt(ów) po 300 zł.
Kupiłem auto u jakiegoś handlarza i dopiero przy wymianie chłodnicy zobaczyłem, że to co miałem to nie jest chłodnica z punta. Miała inne zupełnie mocowania do ramy (z wentylatorem też się musiałem bawić). Do tego miała zupełnie inne wymiary, bo ok. 580 (całość, nie sam rdzeń. Orginał punto ma ok 64 łącznej długości) x 390 x 40. Prawdopodobnie to była chłodnica z golfa II, ale na 100% nie jestem pewien. Ale wtedy też silnik się nie grzał.
Szukaj takiej, która ma wymiary rdzenia 580 x 380 x 34 lub 38 mm.
Prawdopodobnie to masz założone.
Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to może pomogę.
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#488310 Wysłany:
07 Lip 2011, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
dzięki, pewnie zamówię, którąś jak się nie da nic zrobić, bo mała dziurka jest tak max. do min. spada mi w 3 tygodnie. Podjadę do gościa od chłodnic może coś wykombinuje.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
KarolGt |
#489707 Wysłany:
12 Lip 2011, 09:18; Temat postu: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
@639
Myślę nad przełożeniem tablicy rozdzielczej w punto 1.9D
obecnie nie posiadam obrotomierza, wskaźnika temperatury, pomiaru spalania.
Zdziwiłem się Twoim postem że wystarczyło zmienić tablicę, myślałem że trzeba dodatkowo wstawiać czujniki temperatury, jakieś czujniki do obrotów, oraz inny komputer żeby liczył spalanie. Jak to jest? wystarczy sama tablica?
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#489711 Wysłany:
12 Lip 2011, 09:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
masz na mysli licznik? tak wystarczy podmienic licznik tylko ON<->ON a
Pb <->Pb wiec musisz szukac do wersji dieslowskiej. po montazu lecisz do ASO podpiąć sie pod examiner i gra 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
KarolGt |
#489721 Wysłany:
12 Lip 2011, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
Od jtd tez się nada?
Bo tylko takie na allegro widzę.
Chyba poczekam na jakąś okazję, bo póki co to około 150zł wołają.
albo 50zł za anglika 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|