|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 11:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Jaco |
#73016 Wysłany:
18 Gru 2007, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
GregoryPL
Tu nie chodzi o ASO - bo on Ci tego nie poleca założyć ani fabryka tego tak nie wypuszcza.
Co sobie robi pracownik ASO w prywatnym aucie ma jakieś znaczenie - raczej NIE 
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DaRoN |
#73669 Wysłany:
21 Gru 2007, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
GregoryPL napisał(a): Ja zamontowałem taki zestaw ksenonowy...świecący raczej nie biało, niż błękitno... w moim kropku jest ta regulacja wysokości świateł i po prostu sam pilnuje poziomu świateł. Jak jade sam a mam napchany bagażnik i tył mi siedzi to światełka obniżan na maksa i wtedy nie oślepiam. A miałem też zamiast standardowych postojowych W5W, niebieskie diody  wiem, że nie wolno i usunąłem je szybko, ale skontaktowałem się ze znajomym policjantem... powiedział, że diody niebieskie oczywiście nie, ale do ksenonów nie miał wątpliwości. W reflektorach ma byś światło białe lub żółte, żadne inne, tak mi powiedział i tak śmigam już rok z ksenonami. 
Oczywiście masz wysokociśnieniowe spryskiwacze kloszy?
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#99920 Wysłany:
07 Mar 2008, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
Może troche odświeże temat, całkiem ciekawy dodam.
Mnóstwo pisze się o samopoziomowaniu i spryskiwaczach o zabieraniu dowodów i problemach na przeglądach. Daltego postanowiłem zapoznać się z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. i tam są małe rozbieżności co do przepisów ruchu drogowego w sprawie oświetelnia.
http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250_1_3.htm
Które mówi:
Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:
1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą przepisami.
2. Niejednakowa barwa lub barwa inna niż biała bądź żółta selektywna.
3. Rozmieszczenie na pojeździe niezgodne z przepisami.
4. Brak lub niedziałanie świateł drogowych (jeżeli są wymagane).
5. Brak lub niedziałanie świateł mijania.
6. Włączenie świateł mijania lub świateł drogowych nie włącza równocześnie świateł pozycyjnych oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
7. Przełączenie świateł drogowych na światła mijania nie powoduje wyłączenia wszystkich świateł drogowych.
8. Przełączenie świateł mijania na światła drogowe nie powoduje włączenia co najmniej jednej pary świateł drogowych.
9. Brak wyraźnej granicy światła i cienia świateł mijania.
10. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia świateł drogowych.
"Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).
O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.
W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały! "
autor nieznany"
Pozostawiam Was w tej kwesti i nakłaniam do przemyśleń.
PS. Doczytałem się ze w 2005 r doszła nowelizacja w Prawie o Ruchu Drogowym i są zmiany, jak tylko porównam to zamieszcze.....
_________________ Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR. Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#99925 Wysłany:
07 Mar 2008, 11:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wg prawa nie trzeba mieć zestawu samopoziomującego w zestawach samodzielnie przerobionych tylko że nasze prawo dorgowe to jeden wielki bubel. I o ile w polsce to przejdzie nie radzę próbować wyjazdu na zachód z takim xenonem.
Co do stwierdzenia że dobrze ustawione nie będą oślepiały to jest w tym troche prawdy ale do całej pełnej prawdy jeszcze brakuje. Na równiej drodze nie będzie oślepiać. Ale gdzie u nas są równie drogi??
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#100050 Wysłany:
07 Mar 2008, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Witam Panów nie bierzecie pod uwagę że żarówki pseudo xenon w zestawach HID made in vietnam nie mają żadnej geometrii światła i żadnych homologacjii dlatego nic wam nie pomoże ręczna regulacja położenia reflektorów. Widzę jaki szajs jeździ po drogach z żarówkami HID a że ktoś z ASO chce sobie takie coś zamontować to widzę że ma wielkie pojęcie na temat oświetlenia nigdy bym do takiego mechanika nie pojechał. Zdarza się że wypalają się relektory od pseudo xenonów albo szyby relektorów robią się białe i matowe i nie ma znaczenia czy droga jest równa jak lustro i tak te światła oślepiają a jak obniży się je ma maxa to straci oświetlenie swoją rolę panowie to jedna wielka wioska  .
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#100059 Wysłany:
07 Mar 2008, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
mariano italiano napisał(a): ...Zdarza się że wypalają się relektory od pseudo xenonów albo szyby relektorów robią się białe i matowe ....
Mozesz rozwinac temat bo nosze sie z zamiarem zamontowanie czegos w stylu HID , wprawdzie nie do kropka ale do laguny . To jest auto z plastikowymi szklami reflektorow i nie chce zeby cos je zmatowilo ...
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#100066 Wysłany:
07 Mar 2008, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Takie pseudo xenony typu HID wytwarzają więcej ciepła by tak ładnie świeciły  a przez to lampy mogą sie wypalić gdyż nie są przystosowane do takich żarówek. Masz przykład montażu żarówek H4 o mocy 100 W grzeją się ładnie i sreberko schodzi z relfektora  .
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#100881 Wysłany:
10 Mar 2008, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
Ale zarowka xenonowa ma raptem 35 W czy cos w okolicy ... wiec jak moze wytwarzac wiecej ciepla niz 55W ? hmm dziwne ... a ty tak slyszales tylko czy doswiadczyles tego ?
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#100890 Wysłany:
10 Mar 2008, 14:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Patryk80 halogeny więcej energi zużywają na ciepło niż na światło. I to jest ta różnica w mocy świecenia. Zresztą poszukaj jakichś porównań śiwateł xenonowych i halogenowych w dwóch takich samuch samochodach a zobaczysz różnice.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#100892 Wysłany:
10 Mar 2008, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
bardzo nielubnie jak za mna ktos jedzie na xenonach 
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#101489 Wysłany:
11 Mar 2008, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
A moze ktos ma fotki jak swieca xenony w Punciaku.
|
|
Góra |
|
 |
wlodwoz |
#101504 Wysłany:
11 Mar 2008, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Ksenononowe lampy muszą posiadać homologację. Do punta nikt nie produkuje takich lamp. Zresztą koszt kompletu do innych nie jest niższy od ok. 5 do 7 tys. zł. Za zamontowanie taniego zestawu pseudo-ksenonów w których homologację ma tylko przetwornica a reszta elementów już nie, traci się dowód rejestracyjny. Wniosek?: Kupowanie takich pseudo-ksenonów za kilkaset zł. to po prostu strata tych pieniędzy.
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#101512 Wysłany:
11 Mar 2008, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Tez tak uwazam 
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#101531 Wysłany:
11 Mar 2008, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
|
Góra |
|
 |
golab |
#101579 Wysłany:
11 Mar 2008, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1988
|
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#101683 Wysłany:
12 Mar 2008, 08:29; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#101773 Wysłany:
12 Mar 2008, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
dzikidaniel napisał(a): Patryk80 halogeny więcej energi zużywają na ciepło niż na światło. I to jest ta różnica w mocy świecenia. Zresztą poszukaj jakichś porównań śiwateł xenonowych i halogenowych w dwóch takich samuch samochodach a zobaczysz różnice. ja wiem jaka roznica jest w swieceniu xenonow a halogenow ale caly czas rozchodzi mi sie o cieplo jakie wytwarzaja zarniki xenonowe . Z tego co sie orintuje w zwyklych zarowkach swieci spiralka , ona wytwarza cieplo , lecz w xenonch zrodlem swiattla jest gaz tak jak w jarzeniówkach . Chce zamontowac xenony do mojej laguny a tam sa plastikowe klosze wiec chce wiedziec czy im cos grozi ... wiec nie rozumiem tej wypowiedzi : Cytuj: mariano italiano : Takie pseudo xenony typu HID wytwarzają więcej ciepła by tak ładnie świeciły a przez to lampy mogą sie wypalić gdyż nie są przystosowane do takich żarówek. Masz przykład montażu żarówek H4 o mocy 100 W grzeją się ładnie i sreberko schodzi z relfektora
To sie nie zgadza z tym co jest napisane w Wikipedii Cytuj: Podczas gdy lampa halogenowa wytwarza 2000lm pobierając 65W lampa ksenonowa wytwarza 3000lm pobierając 42W i znacznie mniej się nagrzewa.
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
Hubi |
#101960 Wysłany:
12 Mar 2008, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
kolega za 350 zeta zamontowal xenony wiec nie jest to takie drogie
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#101972 Wysłany:
12 Mar 2008, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
To co kolega zamontował to sie nazywa pseudoxenon. Pokaż mi jakiś homologowany zestaw xenonów w tej cenie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#102181 Wysłany:
13 Mar 2008, 11:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
Nie ma czegoś takiego jak homologowany zestaw. Żadna z szanujących się firm nie produkuje czegoś takiego jak zestaw xenonów pod H4 lub H3 itp. To wszystko są przecież podróby robione przez chinoli. Ostatnio była nawet akcja z podróbami BOSCHA i wypowiedź przedstawiciela tej firmy w której oświadczał, ze firma BOSCH nigdy czegoś takiego nie produkowała i nie będzie produkować ponieważ taki zestaw nie spełnia norm. Będzie oślepiał i już. Ale co to może obchodzić kogoś kto sobie to zamontował? Najważniejsze żeby się polansować na mieście (albo na wiosce). Może zamontujcie sobie jarzeniówki to będziecie mieli idealnie białe światło! Tępić pseudoxenony!
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#102214 Wysłany:
13 Mar 2008, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tomo odebrałeś szanse by sami posiadacze znaleźli to info  Ale taka jest prawda. Jak już coś ma homologacje to tylko przetwornica. I właśnie taką homologacje przedstawiaja "uczciwi" sprzedawcy...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#102295 Wysłany:
13 Mar 2008, 17:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Tomo napisał(a): Tępić pseudoxenony!
Dobrze mówi 
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#102570 Wysłany:
14 Mar 2008, 10:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Ostatnio miałem doświadczenie z pseudo xenonami była to przeróbka ze zwykłych reflektorów H7 na ringi w vw passacie. Gdy włączyłem światła i po chwili przyłożyłem rękę na odległość 20 cm do reflektora poczułem się jak w solarium tyle ciepła wydobywało się z lampy. Osobiście nie posiadam takich przeróbek bo nie zdecydowałbym sie na takie wynalazki ale na co dzień mam do czynienia z takimi przeróbkami i wiem że efekt jest fajny ale nie zapominajcie o innych na drodze.
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#102574 Wysłany:
14 Mar 2008, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
jedno mie dziwi , jakim sposobem lamapa xenonowa moze sie nagrzewac bardziej niz tradycjyna ? Xenon dziala na zasadzie podobnoej jak jarzeniowka a te raczej nie nagrzewaja sie tak mocno jak zwykle zarowki . To ze swiatlo daj wyczuwalne cieplo na rece to logiczne .
Po prostu pierwszy raz sie spotykam z opinia ze pseudo xenon moze stopic lampe lub uszkodzic odbysnik ... Moj znajomy zakalda takie pseudo xenony do roznych aut , wiele z nich znam , wieloma jezdzilem i jakos nie spotkalem sie z takim zjawiskiem . Dlatego to mnie ciekawi .
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
doniu |
#117188 Wysłany:
21 Kwi 2008, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Miejscowość: Tarnowskie Góry/Mierzęcice Rejestracja: 06 Wrz 2007, Posty: 2
|
z tego co ja wiem to palnik xenon ma znacznie niższą temperaturę pracy niż żarówki halogenowe. dla przykładu H1 potrafi sie grzać do ponad 210" C i jakoś sie nic nie topi. a poza tym polecam lekturę www.well-done.pl
ta firma nie ma zestawów za 300 pln ale za 600 pln do kropka zainstalują takie cudo i jest gwarancyja i certyfikat 
_________________ Punto 1.2 8v (Almost HGT/Orange GO!!!)
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|