|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 16:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
domin45670 |
#524087 Wysłany:
26 Lis 2011, 10:28; Temat postu: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
W poniedziałek wymieniłem końcówki drążków kierowniczych. Od czasu wymiany stwierdziłem, że aby jechać na wprost kierownica musi być skręcona subtelnie w lewo. Pojechałem na zbieżność, ustawiono mi ją. Po chwili wróciłem, bo okazało się, że kierownica jest już subtelnie w prawo obrócona do jazdy na wprost. Okazało się, że zbieżność już się rozjechała. Na miejscu gościu stwierdził, że wahacze kaputt, ale czy to od nich może zależeć? Mam wątpliwości.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
|
SOMEONE007 |
#524088 Wysłany:
26 Lis 2011, 10:36; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#524089 Wysłany:
26 Lis 2011, 10:38; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jeżdżę codziennie, ale mniejsza o to. Any ideas? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Magdalena |
#524091 Wysłany:
26 Lis 2011, 10:41; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 10 Gru 2010, Posty: 239 Pomógł: 1
|
Zobacz sobie do książki naprawczej, albo spójż na schemat choćby na eperze to sam się przekonasz. Wahacz przylega bezpośrednio do zwrotnicy, jeżeli elementy metalowo-gumowe, sworznie są wytłuczone, to masz luzy i koło będzie uciekało. Niestety, nie ominiesz tego wydatku 
_________________ topic42143.html jest, będzie topic28329.html było, minęło
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#524132 Wysłany:
30 Lis 2011, 09:22; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Dobra, już się umówiłem na poniedziałek do mechanika na "przetrzepanie" przedniego zawiasu once again. [ Dodano: 30 Lis 2011 08:22 ]Ręce mi już opadają. Przed wymianą końcówek drążków było ok. Po wymianie, kierownica lekko w lewo. Pojechałem na zbieżność, niby ustawili ok ale kierownica poszła w prawo. Stwierdzono rąbnięte wahacze. Wczoraj byłem w SKP na zbieżności, stwierdzono że wahacze są ok i ustawili zbieżność. Kierownica znów jest lekko w lewo. Czy ustawienie zbieżności aby kierownica była prosto jest naprawdę takim wyczynem? 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Magdalena |
#525104 Wysłany:
30 Lis 2011, 09:50; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Rejestracja: 10 Gru 2010, Posty: 239 Pomógł: 1
|
domin45670, coś musi być nie tak. Może poszukaj problemu w końcówkach drążków? Nie możliwe, żeby wszystko było cacy a zbieżności nie da się ustawić. Podjedź do jakiegoś dobrego mechanika, niech wszystko posprawdza albo do Stacji Kontroli. Przecież coś musi powodować te kłopoty.
_________________ topic42143.html jest, będzie topic28329.html było, minęło
|
|
Góra |
|
 |
marcinq26 |
#525107 Wysłany:
30 Lis 2011, 09:59; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Lis 2011, Posty: 2
|
Ja kolego miałem ten sam problem. Poprostu to była wina urządzeń do ustawiania geometrii kół. Pojechałem na SKP na Rozdzieńskiego koło McDonald's i tak gosc ustawił na cacy. Facet ma pojęcie do takich spraw. A widze ze jesteś z Katowic to możesz tam podjechac.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#525137 Wysłany:
30 Lis 2011, 12:13; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Tylko, że skoro ustawiają kierownicę prosto i wg niej koła to nie powinno się przestawiać, a tak się o dziwo dzieje. Ktoś powie, że się czepiam, ale ja tak gwałtownie pasów nie zmieniam, jak mi auto skręca przy ustawionej kierownicy "na wprost". Dziś po pracy biorę rachunek i jadę ponownie. Do pracy jeżdżę kilkanaście km dwupasmówką, więc mam możliwość upewnienia się czy kierownica jest prosto czy krzywo - czyt. długie odcinki prostej.
Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić w PII ze wspomaganiem ilość obrotów w lewo i w prawo od pozycji "na wprost"? U mnie jest 1,5 w lewo i 1,25 w prawo. Pełny zakres (2,75 obrotu - wg instrukcji ok).
marcinq26, tak ale w tym momencie pojadę do trzeciego zakładu, trzeci raz wydając kasę, bez pewności, że problem zostanie rozwiązany. Wczoraj koła miałem ustawione idealnie 0,0, nie wiem czy to się znów nie rozeszło, w każdym bądź razie znów jest krzywa kierownica co mnie bardzo drażni. Na wprost się nie jedzie wygodnie - jedna ręka wyżej, druga niżej.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#525159 Wysłany:
30 Lis 2011, 13:04; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
domin45670 napisał(a): Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić w PII ze wspomaganiem ilość obrotów w lewo i w prawo od pozycji "na wprost"? U mnie jest 1,5 w lewo i 1,25 w prawo. Pełny zakres (2,75 obrotu - wg instrukcji ok).
U mnie w lewo jest nie całe 1,5 obrotu (brakuje tak ze 2 centymetry )a w prawo trochę więcej niż 1,25 Autor postu otrzymał pochwałę
_________________
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#525161 Wysłany:
30 Lis 2011, 13:07; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
domin45670 napisał(a): Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić w PII ze wspomaganiem ilość obrotów w lewo i w prawo od pozycji "na wprost"?U mnie jest 1,5 w lewo i 1,25 w prawo. Pełny zakres (2,75 obrotu - wg instrukcji ok). Tego nie sprawdzałem, ale jeżeli jedziesz na zbieżność i po ustawieniu kierownica jest w którąś stronę przestawiona do jazdy na wprost, to jest to wina warsztatu który ustawia (no chyba że auto miało bum i się karoseria odkształciła, chociaż mój miał bum i jest dobrze). Sprawa wygląda tak, jak kiedyś jeździłem do kolesi co ustawiali zbieżność na nowoczesnej maszynce (lasery, komputery , bajery) to zawsze było źle. Teraz jeżdżę do gościa, który ma podnośnik z obrotnicami które mają tarcze z podziałką w stopniach i 2 lasery zakładane na koła. Po ustawieniu u gościa zawsze jest dobrze bo się na tym zna. Wniosek jeden znaleźć kogoś kto potrafi dobrze ustawić zbieżność, ostatecznie ASO ale będzie około 150zł za ustawienie. Ustawienie wcale nie jest takie proste w PII, wystarczy pół obrotu na gwincie końcówki drążka i samochód będzie miał kierownicę znacznie przekrzywioną. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#525231 Wysłany:
30 Lis 2011, 19:15; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
_marcin00_ napisał(a): ostatecznie ASO ale będzie około 150zł za ustawienie 110  _marcin00_ napisał(a): wystarczy pół obrotu na gwincie końcówki drążka i samochód będzie miał kierownicę znacznie przekrzywioną Coś w tym musi być. Dziś podjechałem kolejny raz do SKP. Gościu od razu się przejechał. Trochę poczekałem, przeczytałem wszystkie broszurki i informacja, że samochód do odbioru. Były 3 jazdy próbne aby kierownica była prosto 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#533523 Wysłany:
30 Gru 2011, 23:17; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
A powiedz mi jaka metoda robili Ci ta zbierznosc, laserowa, czy stara komputerowa ze tak powiem na poziomice... Cenniki sa zabojcze za geometrie, np w Warszawie licza sobie od 120-180 i wiekszosc jest stara metoda komputerowa na poziomke, jednakze ja zawsze jezdzilem z czyms takim pod Warszawe zaklad znany na calej Europie "Henryk Błoński", tam juz maja technike laserowa i koszt tylko 80zl max... Ze tak powiem jezdze tam od 10ciu laty, poczynajac jak mialem poloneza i tylko raz w zyciu wrocilem do nich, ale to dlatego ze koles niosac czesci do auta pomylil samochody he he Zapomnialem dodac ze w tym zakladzie tylko zajmuja sie zawieszeniami i niczym wiecej, wiec wszystko jest na miejscu i ma sie zawsze wybor czesci reg, badz ory... ja w zeszlym roku do swojego caly zawieszenie przod wymienilem kosztowalo mnie to ok 1tys. i do tej pory jezdze -20kk km i wszystko sztywno, a wszystkie czesci byly regenerowane
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
piechu177 |
#533545 Wysłany:
31 Gru 2011, 00:27; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kościan Rejestracja: 13 Wrz 2011, Posty: 79
|
Witam! Ja jestem świeżo po wymianie obu wahaczy i mam ten sam problem. Kierownica przed wymianą idealnie prosto, po wymianie lekko w lewo, a po ustawieniu zbieżności w SKP- ,,poszła" trochę w prawo. Czy to w czymś przeszkadza?
_________________ Grafitowe Punto II Fl- małe mody czas zacząć:) topic31091.html
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#534184 Wysłany:
03 Sty 2012, 13:03; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
ja po wymianie prawego wahacza też tak miałem. Przed wymianą wsio ok, a po wymianie lekko w lewo jechało, i trzeba było kierownice w prawo trzymać. Pojechałem (tzn. żona) na zbieżność i po regulacji jechał jeszcze bardziej w lewo, do takiego stopnia że po 50 km to ręce bolały od siłowania się w kierownicą, bo mimo iż geometria jest ok, to widocznie czujnik położenia kierownicy (przy lekko przekręconej kierownicy) wskazuje skręt i wtedy samochód po chwili zaczyna prostować kierownicę i automatycznie całe auto skręca. Nie wiem, może się mylę, ale u mnie tak to wyglądało.
Udałem się więc na poprawkę i pan był wielce zdziwiony, jak mogło wyjść coś nie tak (urządzenia do geometrii zawieszenie - laserowe). Mówię że auto ściąga na lewo, bo kierownica jest przekręcona. Kazał mi wsiąść do samochodu i ustawić kierownicę w położenie takie kiedy auto jedzie prosto - było na wskazaniach 0 (zbieżność prawidłowa. Po czym kazał ustawić kierownicę na wprost. I tu zdziwienie - mówię że auto jedzie w lewo, a pan mi mówi że z kompa wynika, że powinien jechać w prawo. Tu się pan lekko zpeszył, bo kiera była krzywo no i jeszcze coś nie halo z ustawieniem. Powiedziałem, że ja potrzymaj kierę a on niech ustawia, do póki nie będzie dobrze. No i po 30 minutach mu się udało.
Gdyby nie to, że to była reklamacja, to bym pojechał na starą dobrą metodę z obrotnicami i tarczą strzelniczą na tylne koła.
[ Dodano: 03 Sty 2012 12:03 ]
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#534312 Wysłany:
03 Sty 2012, 21:39; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
sebus1981, nie wiem, nie interesowało mnie to absolutnie. Mieli zrobić dobrze i już  piechu177 napisał(a): Czy to w czymś przeszkadza? Tak, w jeździe. Jest to bardzo niewygodne. Na wiosnę będzie powtórka z rozrywki w moim przypadku 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#534322 Wysłany:
03 Sty 2012, 21:54; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Mam podobny problem. Też ustawiałem zbieżność, niestety "Pan Henio" miał tylko wskaźniki "żarówkowe" a o laserach słyszał tylko w kinie na "Gwiezdnych Wojnach". Ale kolega był zadowolony, więc byłem przekonany że zrobią dobrze. Niestety kierownica jest lekko skręcona w prawo. Teraz to olewam, bo czeka mnie wymiana przegubów a potem i tak muszę zbieżność ustawić. domin45670 napisał(a): Tak, w jeździe. Jest to bardzo niewygodne.
Oj i to jeszcze jak. 
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#534324 Wysłany:
03 Sty 2012, 21:59; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#534327 Wysłany:
03 Sty 2012, 22:09; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Jak ktoś ma w planach ponowne ustawienie zbieżności, ale chwilowo drażni go przestawiona kierownica to jest na to jeszcze jeden trochę druciarski sposób. Podkreślam, że jest to jedynie chwilowe rozwiązanie, ale skuteczne jeżeli chodzi o poprawienie samopoczucia kierowcy  A więc do rzeczy, sposób jest w sumie podobny do normalnego ustawienia zbieżności, trzeba poluzować śruby kontrujące przy końcówkach drążków i jedną wkręcić, a drugą wykręcić o dokładnie pół obrotu. W ten sposób znacząco nie przestawimy geometrii, a poprawimy ustawienie kierownicy do jazdy na wprost. Trzeba tylko przed takim zabiegiem trochę pogłówkować, pomyśleć jak działa układ kierowniczy i w którą stronę jest przekrzywiona kierownica żeby nie pogłębić tego przekrzywienia. Patent sprawdzony osobiście i działa. Ale podkreślam jeszcze raz, jest to rozwiązanie chwilowe!
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#534370 Wysłany:
03 Sty 2012, 23:49; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
oko21 napisał(a): Oj i to jeszcze jak.  I drażni  Damian, a Ty coś mówiłeś, że chciałeś to dać do zrobienia w ASO 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#534404 Wysłany:
04 Sty 2012, 17:36; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Owszem, mówiłem. Ale wtedy już miałem zchrzanione i miałem jechać na poprawke do ASO. W miedzyczasie zaczął mi się kończyć przegub, więc na razie to olałem. To było na mobilizacji bodajże.
Ostatnio edytowany przez oko21 04 Sty 2012, 17:36, edytowano w sumie 3 razy |
Na Mikołaju przed Plejadą :)/domin45670 Całkiem możliwe :E/oko21 |
|
|
Góra |
|
 |
piechu177 |
#587514 Wysłany:
05 Cze 2012, 21:07; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mikołaj
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kościan Rejestracja: 13 Wrz 2011, Posty: 79
|
Za trzecim razem ustawienie zbieżności na SKP poprawne, kierownica prosta 
_________________ Grafitowe Punto II Fl- małe mody czas zacząć:) topic31091.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#587523 Wysłany:
05 Cze 2012, 21:36; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Te nasze Punciaki chyba bardzo nie lubią aby im grzebać w zbieżności 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#587543 Wysłany:
05 Cze 2012, 22:15; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
5ROCKY5 |
#589542 Wysłany:
12 Cze 2012, 22:57; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1126 Pomógł: 1
|
proponuje tutaj podjechać http://www.geometria-podwozi.pl/ gościu wszystko ustawia bez problemu (ja i Kedlaw nie mielismy problemu ani z geometria ani z zbieżnością) ustawił nam za śmieszne pieniadze w krótkim czasie. Dużo ludzi z VW tam jeździ i ma wiele opini pozytywnych  najlepiej jest zadzwonić i sie umowić. Cena ustawienia kąta pochylenia wraz ze zbieznością 80zł w moim przypadku. Czas pracy 35min.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#589554 Wysłany:
12 Cze 2012, 23:15; Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
_marcin00_ napisał(a): Ja tam widzę prosty sposób na ustawienie zbieżności (pod warunkiem że wspomaganie jest fabrycznie skalibrowane). Podłączasz elm327, w fesie łączysz się ze wspomaganiem i ustawiasz kierownicę tak, żeby wartość 'Względny skręt kierownicy' równał się 0,0 ° i każesz sobie w tej pozycji ustawić zbieżność do jazy na wprost. Pic na wodę. W jednym warsztacie ustawili mi kierownicę prosto i ją zablokowali. Jak wyjechałem to się okazało, że mam dość mocno ją przekrzywioną  Niebawem znów mnie zbieżność będzie czekała (po wymianie amorków), ale póki co na luzie do tego podchodzę 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|