|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 07:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#399385 Wysłany:
27 Wrz 2010, 14:45; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
M-jet będzie chyba szybszy od starjeta 1.4, ale też jest cięższy - gorsze prowadzenie
rajtek napisał(a): należy rozumieć ze benzynowy jest po to ,aby go kręcić do 7000 obr?tylko po co???do ścigania-ok,do cywilnej jazdy -po co?
Chodzi o możliwości - w dieslu masz tą elastyczność jaką masz w małym zakresie obrotów, redukcja niewiele da, bo też obroty użyteczne się kończą i tyle. A w benzynie zakres obrotów gdzie auto "jedzie" jest znacznie szerszy, w razie potrzeby redukujesz i jedziesz, a jak nie ma potrzeby to nie kręcisz wysoko i też jest oszczędnie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#399387 Wysłany:
27 Wrz 2010, 14:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Co ty chcesz nam tutaj przekazać bo na razie się nic nowego nie dowiedziałem? Doskonale znam charakterystyki diesli i benzyn zarówno NA jak i doladowanych. Zapytam może tak: czy skoro w GTku mam max moment przy 4770rpm a ty przy 1500 czy 2000 to znaczy że jesteś szybszy?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#399395 Wysłany:
27 Wrz 2010, 15:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
a wy dalej się dziewczyny drapiecie??
Wydawało mi sie że już wszystko w temacie było powiedziane.
do śmietnika z takimi postami, bo są nie na temat!!
|
|
Góra |
|
|
STax |
#399420 Wysłany:
27 Wrz 2010, 16:23; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#399427 Wysłany:
27 Wrz 2010, 16:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
STax no i spoko bo tam juz bez sensu te dogadywanie było
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#399479 Wysłany:
27 Wrz 2010, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
2rotor napisał(a): Co ty chcesz nam tutaj przekazać bo na razie się nic nowego nie dowiedziałem? Doskonale znam charakterystyki diesli i benzyn zarówno NA jak i doladowanych. Zapytam może tak: czy skoro w GTku mam max moment przy 4770rpm a ty przy 1500 czy 2000 to znaczy że jesteś szybszy?
idziesz na wymadrzanie się,powodzenia-po co mi gti co ma 200 KM,jak i tak mozna jeżdzić 130 max,a w miescie 50 kmh,a do tego wystarczy auto o mniejszej mocy,woleauto o mniejszej mocy i wiekszym momencie dostepnym przy 2000 obr niz przypakowane auto kręcące sie do 7000 obr,po co mi ono?no i spalanie-moje pali ponizej 4.5 l,a twoje?zapewne też ,
|
|
Góra |
|
|
STax |
#399485 Wysłany:
27 Wrz 2010, 18:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
rajtek napisał(a): moje pali ponizej 4.5 l,a twoje?
Tyle pali jak korzystasz z jego możliwości? W jednym odcinku Top Gear był test alfa mito 1.4 (chyba 16v a nie t-jet), toyota iq i skoda roomster 1.4tdi. Najwięcej paliła... skoda, bo przy próbie szybszej jazdy mały dieselek musiał dawać z siebie wszystko, a benzyniaki nie. I tyle w temacie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#399486 Wysłany:
27 Wrz 2010, 18:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
lakikwap zalezy w jakich warunkach jezdzic, ja bym wybral 1.9 130KM + remap
[ Dodano: 27 Wrz 2010 17:48 ]
STax napisał(a): rajtek napisał(a): moje pali ponizej 4.5 l,a twoje? Tyle pali jak korzystasz z jego możliwości? W jednym odcinku Top Gear był test alfa mito 1.4 (chyba 16v a nie t-jet), toyota iq i skoda roomster 1.4tdi. Najwięcej paliła... skoda, bo przy próbie szybszej jazdy mały dieselek musiał dawać z siebie wszystko, a benzyniaki nie. I tyle w temacie.
4.5 pali jak sie muska gaz
moj kopciuch przy 'muskaniu' (predkosc ok 90 ) spala 3,5.
ale wyjazd na autostrade i jazda 170km/h to 10-12l/100km
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#399492 Wysłany:
27 Wrz 2010, 18:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
greg505 ciekawe jak to jest z tym 1.9klekotem a 1.4 sjet
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#399497 Wysłany:
27 Wrz 2010, 19:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
lakikwap napisał(a): greg505 ciekawe jak to jest z tym 1.9klekotem a 1.4 sjet
1,4 starjet bedzie minimalnie szybszy od 16V z p2.
jak nie t-jet, to tylko multijet
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#399505 Wysłany:
27 Wrz 2010, 19:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
greg505 napisał(a): autostrade i jazda 170km/h to 10-12l/100km
szok!!
Ja jak jadę stała prędkością licznikowa po autostradzie 170-190 spalanie mam ok 7-7,5 na 100
w audi A4 B6 130KM przy predkosci licznikowej 200-220 spalanie na poziomie 7-8 litrów.
benzyniak GP 1,4 95KM przy tej prędkości spali najpewniej ok 10-11 litrów analogicznie audi a4 1,8T benzyna 150KM spalanie wychodzi na poziomie 13-14 litrów przy prędkościach do 220.
moje GP w mieście na 17" pali max 5,5 a jeżdżę normalnie raz się poganiam po obwodnicy raz jadę do 70km/h
diesel vs benzyna to już kwestia przyzwyczajenia i upodobań własnych. jednemu odpowiada charakterystyka diesla innemu benzyny.
ja ogólnie wole benzynę bo ładnie chodzi a turbo diesel podoba mi się na trasie bo dużo wygodniej się wyprzedza turbo dieslem niż wolnossącą benzyną.
Najlepszym rozwiązaniem jest turbo benzyna bo ma ma zakres obrotów do 7-9 tys zależnie od wersji a do tego jedzie z samego dołu. cała trasę można przejechać na 5 lub 6 tak jak to też jest w dieslu.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#399511 Wysłany:
27 Wrz 2010, 19:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
sadoo tak juz urok malego klekota, bez 6 biegu
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#399574 Wysłany:
27 Wrz 2010, 20:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
rajtek napisał(a): 2rotor napisał(a): Co ty chcesz nam tutaj przekazać bo na razie się nic nowego nie dowiedziałem? Doskonale znam charakterystyki diesli i benzyn zarówno NA jak i doladowanych. Zapytam może tak: czy skoro w GTku mam max moment przy 4770rpm a ty przy 1500 czy 2000 to znaczy że jesteś szybszy? idziesz na wymadrzanie się,powodzenia-po co mi gti co ma 200 KM,jak i tak mozna jeżdzić 130 max,a w miescie 50 kmh,a do tego wystarczy auto o mniejszej mocy,woleauto o mniejszej mocy i wiekszym momencie dostepnym przy 2000 obr niz przypakowane auto kręcące sie do 7000 obr,po co mi ono?no i spalanie-moje pali ponizej 4.5 l,a twoje?zapewne też ,
A widzisz bo nawet takie GT jak moje pali 7,5 litra benzyny w trasie, wolę zapłacić za te 3 litry dodatkowo a jechać czymś co idzie za pedałem, motor nie walczy z wagą budy niż telepać się mikrosilniczkiem na gnojówkę A poza tym życie nie kręci się wokół spalania, trzeba czerpać radość z jazdy. Na emeryturze może rozważę takie 1,3
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
daras |
#399640 Wysłany:
27 Wrz 2010, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Bez sensu te porównania i dziwne spory.
Przecież to oczywiste oczywistości:
na dalekie wakacje i na co dzień - Multijet
dla frajdy i przygody, bez liczenia się z kosztami - GT albo T-Jet
|
|
Góra |
|
|
kox |
#399649 Wysłany:
27 Wrz 2010, 22:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
sadoo napisał(a): moje GP w mieście na 17" pali max 5,5 a jeżdżę normalnie raz się poganiam po obwodnicy raz jadę do 70km/h
jaki masz silnik?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
STax |
#399651 Wysłany:
27 Wrz 2010, 22:29; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
kox |
#399653 Wysłany:
27 Wrz 2010, 22:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
no to rzeczywiście bardzo oszczędny ale uważam że za słaby na ten samochód
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#399662 Wysłany:
27 Wrz 2010, 22:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
kox napisał(a): uważam że za słaby na ten samochód
kox A wiesz ze jeszcze 3 lata temu tak nie myślałem dziś już wiem że tak jest.
Do tego czego służy mi GP czyli przemieszczania się po mieście bądź w bliskiej odległości od niego to mi wystarcza.
Chce poczuć moc, wsiadam w Audi S4 i na tym aucie się wyżywam.
Tylko siano z kieszeni wtedy ucieka 3 razy szybciej, ale za to auto przyspiesza 2 razy szybciej do 100
Ale przygoda z Audi niedługo się skończy bo już czeka na nowego nabywce
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#399677 Wysłany:
27 Wrz 2010, 23:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Do mnie nie przemawiają diesle. Chyba, że ktoś jeździ trasy do roboty za granice z silnikiem 1,9 itp.
Niby oszczędniejszy diesel... Rodzicom mojej kumpeli podczas jazdy na A4 w Oplu Vectra 2.0 TD padła turbina. 3000zł regenerowana turbina...
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#399681 Wysłany:
27 Wrz 2010, 23:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
jak dla mnie to ON jest dla ludzi potrzebujących auta do roboty, zas Pb jest dla estetów, których stać na to, by być estetą... sorry, ale nawet diesel o najwyższej kulturze pracy i niezłej ścieżce dźwiękowej nie może równać się brzmieniem i bezdrganiową pracą silnika benzynowego... tylko i aż tyle ode mnie.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#399686 Wysłany:
27 Wrz 2010, 23:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
RafaelSaures napisał(a): 3000zł regenerowana turbina
To koleżanki rodziców lekutko naciągneli na drugie tyle co kosztuje zregenerowana turbina.
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#399697 Wysłany:
27 Wrz 2010, 23:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
kox |
#399711 Wysłany:
28 Wrz 2010, 07:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
za 3000 to kupisz prawie 3 turbiny. Kolega ma regenerowane po 1100zł z roczną gwarancją
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#399719 Wysłany:
28 Wrz 2010, 09:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm,
odnosnie spalania, moj 1.2 8v przy podrozowaniu nadswietlna 160 km czyli tyle ile fabryka dala wciaga cos 10l na 100 km
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#399735 Wysłany:
28 Wrz 2010, 10:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
"A widzisz bo nawet takie GT jak moje pali 7,5 litra benzyny w trasie, wolę zapłacić za te 3 litry dodatkowo a jechać czymś co idzie za pedałem, motor nie walczy z wagą budy niż telepać się mikrosilniczkiem na gnojówkę A poza tym życie nie kręci się wokół spalania, trzeba czerpać radość z jazdy. Na emeryturze może rozważę takie 1,3 "
dlatego też gt służy do czegoś innego niż 1.3 jtd-inna docelowa grupa odbiorców,mi też nie pasuje mała moc fl,ale co poradzę?postawiłem sobie na razie priorytet-spalanie,łatwa naprawialność itd,ale następne bedzie w benzynie ,co prawda nie 150 KM ale max 110 KM ,tyle,że nie z silniczka 1.4 ale minimum 1.6 bo pojemności nie oszukasz wg mnie.Co do 1.3 jtd-pasuje mi to,że moment mam przy ok 2000obr ,a w benzynce (tez pomykam) o wiele wyzej ,ma to swoje plusy i minusy-jak wszystko [ Dodano: 28 Wrz 2010 09:48 ]kox napisał(a): za 3000 to kupisz prawie 3 turbiny. Kolega ma regenerowane po 1100zł z roczną gwarancją
regenerowałem swoją (pełna regeneracja) w punto 2 fl , koszt to 1300 zł + aby otrzymać gwarancję musi być wymieniony olej (nawet gdy tak jak u mnie miał tylko 4000 km),więc koszt rośnie o cenę oleju,wiem ,że turbiny z reg kierownic to droższa zabawa,koszt nowej to podchodzi pod 4000 zł
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|