You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #136691 Wysłany: 19 Cze 2008, 06:47; 
 Temat postu: Nie uzywac uszczeliaczy do chlodnic!!!
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
masakra mialem maly wyciek w chlodnicy kupilem uszczelniacz prestone i od tamtej pory moja kropa sie grzeje tzn wczesniej bylo kawalek ponizej srodka na wskazniku temp. a teraz na trasie podczas jazdy podchodzi na przed ostatnia kreske!!! nie wiem co sie stalo!!! masakra


Góra
 Profil  
 

 
 Post #136692 Wysłany: 19 Cze 2008, 07:10; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Hmm, a jaki masz poziom płynu w chłodnicy?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136695 Wysłany: 19 Cze 2008, 07:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
medzy min a max.... :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136705 Wysłany: 19 Cze 2008, 08:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No to może ten uszczelniacz zatkał kanały w silniku i ciecz tam nie dochodzi, albo przepływ jest za mały?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136710 Wysłany: 19 Cze 2008, 08:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
mysle ze uklad jest ok bo rura z powrotu jest goraca wogole to czasami pyrka jak odpale no i standardowo podczas jazdy zapala sie wtrysk....
auto jest slabsze i chyba bez podlaczenia pod komputer sie nie obejdzie...
czyzby ten uszczelniacz zakleił czujnik temp.? czy co juz sam nie wiem

[ Dodano: 19 Cze 2008 08:27 ]
no i jest to punto 1.2 '97 + lpg :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136974 Wysłany: 20 Cze 2008, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Spuścic plyn z silnika i przepłukać układ czystą wodą pod ciśnieniem i zalać z powrotem płynem i obserwować czy dalej sie grzeje i nie wlewać tych świństw. Nowa chłodnica około 150zł a jesli sie pozatyka to i tak bedziesz musiał wymienic + nagrzewnica + ewentualne przegrzanie silnika i wymiana uszczelki pod głowicą itd. Przemysl sam co lepsze a i ten srodek tez pewnie kosztował ze 30zł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136982 Wysłany: 20 Cze 2008, 14:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
ja wlałem usczelniacz, ponieważ mi delkatnie płyn uciekała teraz nie mam zadnych problemów, a nie chciało mi się wykładac ponad 400 zł na chłodnice do TD

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137535 Wysłany: 22 Cze 2008, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
zmienilem plyn na nowy... ale to nie to samo co bylo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137755 Wysłany: 23 Cze 2008, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
blackmoon napisał(a):
zmienilem plyn na nowy... ale to nie to samo co bylo

Tzn????? Sprawdz jeszcze termostat czy sie otwiera tak jak powinien.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138001 Wysłany: 23 Cze 2008, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
wentylator wlacza sie ponizej srodka czyli chyba tak jak powinien tylko w czasie jazdy jest nieco powyzej. Ale nie tak jak wczesniej przynajmniej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138181 Wysłany: 24 Cze 2008, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
U mnie wentylator włącza sie 1mm powyżej połowy a w trakcie jazdy jest tak ze 3 mm ponizej połowy w zalezności od warunków oczywiscie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138242 Wysłany: 24 Cze 2008, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
No wlasnie. Mialem tak kiedys ale juz nie mam. Ciekawe o co kaman


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139846 Wysłany: 29 Cze 2008, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Łódzkie
Rejestracja: 29 Cze 2008,
Posty: 1
kgorka napisał(a):
Spuścic plyn z silnika i przepłukać układ czystą wodą pod ciśnieniem i zalać z powrotem płynem i obserwować czy dalej sie grzeje i nie wlewać tych świństw. Nowa chłodnica około 150zł a jesli sie pozatyka to i tak bedziesz musiał wymienic + nagrzewnica + ewentualne przegrzanie silnika i wymiana uszczelki pod głowicą itd. Przemysl sam co lepsze a i ten srodek tez pewnie kosztował ze 30zł.


Witam !
mam takie pytanie odnośnie powyższego tematu ... Gdy 2 lata temu kupiłem punto ciekło mi z nagrzewnicy ... bystry mechanik powiedział ,, się doleje uszczelniacza i bedzie cycuś,, potem jednak musowo trzeba było ja wymienić bo nic to nie dało ... mniejsza z tym w każdym razie zauważam od dłuższego czasu ze w zbiorniczku od chłodnicy pływają swego rodzaju ,, kliki,, sa tłuste... już myslałem nad tym czy aby to nie uszczelka, bo oleju mi ubywa, ale nigdy nie zauważyłem zadnego kiślu w oleju ( gdy wymieniam zawsze spuszczam w czysty pojemnik -olej czarny bez jakichś dodatków ) czy to uszczelka czy poprostu uszczelniacz pomalu sie wytrąca ? temperature tez łapie taka jak zawsze czyli w czasie jazdy jakaś 1/3 skali wentylator załacza się poprawnie ... co do ubytków uleju leje mi sie spod górnego dekla . . . nie czuje aby brał oleju dynamika cały czas ta sama ... czy możliwe , aby uszczelka tak pękła ze do ukł. chłodzenia dostaje sie olej, ale do oleju płyn już nie ..
Dzięki za jakiekolwiek rady i sugestie
Pozdrawiam .

_________________
1,1 sx


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140004 Wysłany: 30 Cze 2008, 01:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
o nagrzewnicy u mnie nie wspomne w zime przy wlaczonym ogrzewaniu w jedej rece szmatka do wycierania szyb


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140120 Wysłany: 30 Cze 2008, 13:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Ja kupilem chlodnice za 120zł nagrzewnice za 70zl sam wszystko wymienilem i mam swiety spokoj z plynem jak dolalem tak jest i ani mniej ani wiecej.

A co do tlustych plam w plynie to byc moze i uszczelka ale jak nie ubywa plynu tzn plyn nie dostaje sie do cylindrów i nie ma zadnych innych objawów to bym tego nie ruszal a jedynie obserwował to.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #143859 Wysłany: 11 Lip 2008, 08:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
blackmoon mam identyczny problem...
Tylko ze juz jestem po wymianie uszczelki pod glowica, wybebeszeniu termostatu, wymianie pompy wody, i po wlaniu 2 uszczelniaczy :E:E z uszczelniacze wlalem w zeszlym roku, ale juz plyn wymienilem z 2 razy (chyba) i samochod sie przegrzewa, tzn. dochodzi do przed ostatniej kreski czasami, a wentylator sie zalacza jak chce... jak mierzylem temp. plynu chlodniczego w zbiorniku to jest nie wiecej niz 95 stopni a wskaznik tem na desce rozdz. pokazuje prawie przed ostatnia kreske...
Czy to mozliwe ze cos sie gdzies zapchalo ??
kgorka jak przeplukac silnik krok po kroku ?? rozumiem ze tak:
1. spuscic plyn i zostawic dolny wąż odłączony
2. podlłączyć wąż ogrodowy do zbiornika plyny cieczy i odkrecic wode na maxa i trzymac mocno ??:E
I ta woda sobie przeplucze wszystko, silnik, chłodnice, nagrzewnice ??
A jak przejdzie przez pompe wody ??

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144010 Wysłany: 11 Lip 2008, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
A moze sam wskaźnik czy czujnik ci nawala. Dokladnie tak bym zrobil tylko ja to robilem chyba odobno, tzn osobno nagrzewnica, osobno chlodnica no i silnik ale mozna i tez razem. Sposob sie nie liczy a efekt.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144015 Wysłany: 11 Lip 2008, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
kgorka a jak to przejdzie przez pompe wody ?:> cisnienie bedzie kręcic pompą ??

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144466 Wysłany: 12 Lip 2008, 16:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Szczerze to sie nad tym nie zastanawialem ale robilem tak w kilku samochodach i jakos skutkowalo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144478 Wysłany: 12 Lip 2008, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 101
Najlepszy i najpewniejszy sposób na czyszczenie chłodnicy i nagrzewnicy, aby nic nie uszkodzic polega na zalaniu układu chłodzenia wodą destylowaną z dodatkiem octu [mniej więcej w stoasunku 4 w. 1 o.] i doprowadzenie do zagrzania płynu do temp. max.
Można to robić podczas jazdy. Zastosować to 3-4 razy. Po kazdym nagrzaniu do momentu włączenia wentylatora spuścić płyn i zalać nowym. Bez demontażu, ingerowania w szczelność połączeń i ryzyka uszkodzenia czekokolwiek podczas płukania pod ciśnieniem.
Sposó ten stosuję u siebie we wszystkich samochodach jakie posiadałem.
Swego czasu pisałem o konsekwencjach używania uszczelniaczy do chłodnic, zostałem zbesztany za sianie wrogiej propagandy. W wypadku przecieku chłodnicy na trasie stosuję zwykłe liście herbaciane. :banan:

_________________
CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144480 Wysłany: 12 Lip 2008, 17:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
hmmm tylko ze woda z octem moze rozpuscic kawałki kamienia, ktory moze przytkać co nie co jak ktos np wczesniej jeździl na wodzie ale tak tez mozna czyscic ale uszczelniac to bym niczym nie uszczelniał układu no chyba od ze od zewnatrz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144487 Wysłany: 12 Lip 2008, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 101
W moim przypadku ten sposób sprawdził się w każdym przypadku.
Co stosowania tego sposobu to jest wolna wola kazdego kto się na to zdecyduje.
W kazdym razie jest to najbardziej nieinwazyjny sposób. Reszta zależy od zainteresowanego.

_________________
CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145195 Wysłany: 14 Lip 2008, 19:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 48
blackmoon,sprawdź termostat.Uszczelniacz go po prostu zamulił i nie ma przepływu cieczy.
Pozdrawiam.

_________________
Punto1 75SX (miejsce urodzenia: Włochy) i LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145398 Wysłany: 15 Lip 2008, 08:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 04 Lip 2008,
Posty: 43
Ja użyłem takiego uszczelniacza w peugeocie 106 i nie było żadnego najmniejszego problemu Uszczelniacz kosztował mnie 7 zł pozdrawiam

_________________
Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #156375 Wysłany: 13 Sie 2008, 06:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
Witam. Wymienilem nagrzewnice.. byla zapchana i po problemie :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO