|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
blackmoon |
#136691 Wysłany:
19 Cze 2008, 06:47; Temat postu: Nie uzywac uszczeliaczy do chlodnic!!! |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
masakra mialem maly wyciek w chlodnicy kupilem uszczelniacz prestone i od tamtej pory moja kropa sie grzeje tzn wczesniej bylo kawalek ponizej srodka na wskazniku temp. a teraz na trasie podczas jazdy podchodzi na przed ostatnia kreske!!! nie wiem co sie stalo!!! masakra
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#136692 Wysłany:
19 Cze 2008, 07:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#136695 Wysłany:
19 Cze 2008, 07:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
medzy min a max.... 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#136705 Wysłany:
19 Cze 2008, 08:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#136710 Wysłany:
19 Cze 2008, 08:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
mysle ze uklad jest ok bo rura z powrotu jest goraca wogole to czasami pyrka jak odpale no i standardowo podczas jazdy zapala sie wtrysk....
auto jest slabsze i chyba bez podlaczenia pod komputer sie nie obejdzie...
czyzby ten uszczelniacz zakleił czujnik temp.? czy co juz sam nie wiem [ Dodano: 19 Cze 2008 08:27 ]no i jest to punto 1.2 '97 + lpg 
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#136974 Wysłany:
20 Cze 2008, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Spuścic plyn z silnika i przepłukać układ czystą wodą pod ciśnieniem i zalać z powrotem płynem i obserwować czy dalej sie grzeje i nie wlewać tych świństw. Nowa chłodnica około 150zł a jesli sie pozatyka to i tak bedziesz musiał wymienic + nagrzewnica + ewentualne przegrzanie silnika i wymiana uszczelki pod głowicą itd. Przemysl sam co lepsze a i ten srodek tez pewnie kosztował ze 30zł.
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#136982 Wysłany:
20 Cze 2008, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
ja wlałem usczelniacz, ponieważ mi delkatnie płyn uciekała teraz nie mam zadnych problemów, a nie chciało mi się wykładac ponad 400 zł na chłodnice do TD
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#137535 Wysłany:
22 Cze 2008, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
zmienilem plyn na nowy... ale to nie to samo co bylo
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#137755 Wysłany:
23 Cze 2008, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
blackmoon napisał(a): zmienilem plyn na nowy... ale to nie to samo co bylo
Tzn????? Sprawdz jeszcze termostat czy sie otwiera tak jak powinien.
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#138001 Wysłany:
23 Cze 2008, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
wentylator wlacza sie ponizej srodka czyli chyba tak jak powinien tylko w czasie jazdy jest nieco powyzej. Ale nie tak jak wczesniej przynajmniej
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#138181 Wysłany:
24 Cze 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
U mnie wentylator włącza sie 1mm powyżej połowy a w trakcie jazdy jest tak ze 3 mm ponizej połowy w zalezności od warunków oczywiscie.
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#138242 Wysłany:
24 Cze 2008, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
No wlasnie. Mialem tak kiedys ale juz nie mam. Ciekawe o co kaman
|
|
Góra |
|
 |
v8. |
#139846 Wysłany:
29 Cze 2008, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Łódzkie Rejestracja: 29 Cze 2008, Posty: 1
|
kgorka napisał(a): Spuścic plyn z silnika i przepłukać układ czystą wodą pod ciśnieniem i zalać z powrotem płynem i obserwować czy dalej sie grzeje i nie wlewać tych świństw. Nowa chłodnica około 150zł a jesli sie pozatyka to i tak bedziesz musiał wymienic + nagrzewnica + ewentualne przegrzanie silnika i wymiana uszczelki pod głowicą itd. Przemysl sam co lepsze a i ten srodek tez pewnie kosztował ze 30zł.
Witam !
mam takie pytanie odnośnie powyższego tematu ... Gdy 2 lata temu kupiłem punto ciekło mi z nagrzewnicy ... bystry mechanik powiedział ,, się doleje uszczelniacza i bedzie cycuś,, potem jednak musowo trzeba było ja wymienić bo nic to nie dało ... mniejsza z tym w każdym razie zauważam od dłuższego czasu ze w zbiorniczku od chłodnicy pływają swego rodzaju ,, kliki,, sa tłuste... już myslałem nad tym czy aby to nie uszczelka, bo oleju mi ubywa, ale nigdy nie zauważyłem zadnego kiślu w oleju ( gdy wymieniam zawsze spuszczam w czysty pojemnik -olej czarny bez jakichś dodatków ) czy to uszczelka czy poprostu uszczelniacz pomalu sie wytrąca ? temperature tez łapie taka jak zawsze czyli w czasie jazdy jakaś 1/3 skali wentylator załacza się poprawnie ... co do ubytków uleju leje mi sie spod górnego dekla . . . nie czuje aby brał oleju dynamika cały czas ta sama ... czy możliwe , aby uszczelka tak pękła ze do ukł. chłodzenia dostaje sie olej, ale do oleju płyn już nie ..
Dzięki za jakiekolwiek rady i sugestie
Pozdrawiam .
_________________ 1,1 sx
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#140004 Wysłany:
30 Cze 2008, 01:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
o nagrzewnicy u mnie nie wspomne w zime przy wlaczonym ogrzewaniu w jedej rece szmatka do wycierania szyb
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#140120 Wysłany:
30 Cze 2008, 13:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Ja kupilem chlodnice za 120zł nagrzewnice za 70zl sam wszystko wymienilem i mam swiety spokoj z plynem jak dolalem tak jest i ani mniej ani wiecej.
A co do tlustych plam w plynie to byc moze i uszczelka ale jak nie ubywa plynu tzn plyn nie dostaje sie do cylindrów i nie ma zadnych innych objawów to bym tego nie ruszal a jedynie obserwował to.
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#143859 Wysłany:
11 Lip 2008, 08:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
blackmoon mam identyczny problem...
Tylko ze juz jestem po wymianie uszczelki pod glowica, wybebeszeniu termostatu, wymianie pompy wody, i po wlaniu 2 uszczelniaczy  :E z uszczelniacze wlalem w zeszlym roku, ale juz plyn wymienilem z 2 razy (chyba) i samochod sie przegrzewa, tzn. dochodzi do przed ostatniej kreski czasami, a wentylator sie zalacza jak chce... jak mierzylem temp. plynu chlodniczego w zbiorniku to jest nie wiecej niz 95 stopni a wskaznik tem na desce rozdz. pokazuje prawie przed ostatnia kreske...
Czy to mozliwe ze cos sie gdzies zapchalo ??
kgorka jak przeplukac silnik krok po kroku ?? rozumiem ze tak:
1. spuscic plyn i zostawic dolny wąż odłączony
2. podlłączyć wąż ogrodowy do zbiornika plyny cieczy i odkrecic wode na maxa i trzymac mocno ??:E
I ta woda sobie przeplucze wszystko, silnik, chłodnice, nagrzewnice ??
A jak przejdzie przez pompe wody ??
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#144010 Wysłany:
11 Lip 2008, 14:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
A moze sam wskaźnik czy czujnik ci nawala. Dokladnie tak bym zrobil tylko ja to robilem chyba odobno, tzn osobno nagrzewnica, osobno chlodnica no i silnik ale mozna i tez razem. Sposob sie nie liczy a efekt.
|
|
Góra |
|
 |
SnakeX |
#144015 Wysłany:
11 Lip 2008, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 160
|
kgorka a jak to przejdzie przez pompe wody ?:> cisnienie bedzie kręcic pompą ??
_________________ | 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#144466 Wysłany:
12 Lip 2008, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Szczerze to sie nad tym nie zastanawialem ale robilem tak w kilku samochodach i jakos skutkowalo.
|
|
Góra |
|
 |
jls |
#144478 Wysłany:
12 Lip 2008, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 101
|
Najlepszy i najpewniejszy sposób na czyszczenie chłodnicy i nagrzewnicy, aby nic nie uszkodzic polega na zalaniu układu chłodzenia wodą destylowaną z dodatkiem octu [mniej więcej w stoasunku 4 w. 1 o.] i doprowadzenie do zagrzania płynu do temp. max.
Można to robić podczas jazdy. Zastosować to 3-4 razy. Po kazdym nagrzaniu do momentu włączenia wentylatora spuścić płyn i zalać nowym. Bez demontażu, ingerowania w szczelność połączeń i ryzyka uszkodzenia czekokolwiek podczas płukania pod ciśnieniem.
Sposó ten stosuję u siebie we wszystkich samochodach jakie posiadałem.
Swego czasu pisałem o konsekwencjach używania uszczelniaczy do chłodnic, zostałem zbesztany za sianie wrogiej propagandy. W wypadku przecieku chłodnicy na trasie stosuję zwykłe liście herbaciane. 
_________________ CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#144480 Wysłany:
12 Lip 2008, 17:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
hmmm tylko ze woda z octem moze rozpuscic kawałki kamienia, ktory moze przytkać co nie co jak ktos np wczesniej jeździl na wodzie ale tak tez mozna czyscic ale uszczelniac to bym niczym nie uszczelniał układu no chyba od ze od zewnatrz.
|
|
Góra |
|
 |
jls |
#144487 Wysłany:
12 Lip 2008, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 101
|
W moim przypadku ten sposób sprawdził się w każdym przypadku.
Co stosowania tego sposobu to jest wolna wola kazdego kto się na to zdecyduje.
W kazdym razie jest to najbardziej nieinwazyjny sposób. Reszta zależy od zainteresowanego.
_________________ CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.
|
|
Góra |
|
 |
tom_1969 |
#145195 Wysłany:
14 Lip 2008, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 48
|
blackmoon,sprawdź termostat.Uszczelniacz go po prostu zamulił i nie ma przepływu cieczy.
Pozdrawiam.
_________________ Punto1 75SX (miejsce urodzenia: Włochy) i LPG
|
|
Góra |
|
 |
Grubszy |
#145398 Wysłany:
15 Lip 2008, 08:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Lip 2008, Posty: 43
|
Ja użyłem takiego uszczelniacza w peugeocie 106 i nie było żadnego najmniejszego problemu Uszczelniacz kosztował mnie 7 zł pozdrawiam
_________________ Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#156375 Wysłany:
13 Sie 2008, 06:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
Witam. Wymienilem nagrzewnice.. byla zapchana i po problemie 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|