|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RedDevil |
#183816 Wysłany:
27 Paź 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
2rotor napisał(a): Tylko tu chodzi o coś innego. Mianowicie taki diesel ma 400Nm i 170koni ale wcale nie czuć na drodze tych niutonów. Weźmiesz benzynę 250Nm i 150koni i ona jedzie lepiej. Po prostu przełożenia i wąski zakres obrotów zabijają osiągi, widać to na wykresach z hamowni.
Bo dieslem jeździ się inaczej niż benzyną i korzysta się z tego przedziału obrotów w którym moment jest największy a wtedy diesel ma ładne odejście i mało która benzyna o podobnej liczbie KM ma z nim szansę. No i w dieselach montuje się skrzynie 6-cio albo 7-mio biegowe żeby wykorzystać ten moment obrotowy i zakres obrotów. Ja się nauczyłem wykorzystywać ten zakres obrotów gdzie moment jest największy i dieslem jeździ mi się bardzo dobrze.
A co do diesla 400 Nm i 170 KM oraz benzyny 250 Nm i 150 KM to benzyna pod względem elastyczności nie będzie miała z nim żadnych szans. Diesel będzie co najmniej o 2 albo 3 sekundy szybszy na każdym biegu.
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#183824 Wysłany:
27 Paź 2008, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
RedDevil, oj mylisz sie mylisz. No może w przedziale do 2500krpm diesel lepiej sobie poradzi. Ale nie o to chodzi. Ogólnie jeśli widzę tatusiowóz a na plecach przyklejone TDI to już wiem czego się spodziewać... Ogólnie może i diesle nie są takie straszne ale nie mają szans w bezośrednim starciu z jakikkolwiek BT o takiej samej mocy.
Co do spalania - wstawcie do benzyniaka długą szkrzynię z diesla. Wtedy zacznijcie porównywać spalanie...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#183832 Wysłany:
27 Paź 2008, 20:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
RedDevil napisał(a): 2rotor napisał(a): Tylko tu chodzi o coś innego. Mianowicie taki diesel ma 400Nm i 170koni ale wcale nie czuć na drodze tych niutonów. Weźmiesz benzynę 250Nm i 150koni i ona jedzie lepiej. Po prostu przełożenia i wąski zakres obrotów zabijają osiągi, widać to na wykresach z hamowni. Bo dieslem jeździ się inaczej niż benzyną i korzysta się z tego przedziału obrotów w którym moment jest największy a wtedy diesel ma ładne odejście i mało która benzyna o podobnej liczbie KM ma z nim szansę. No i w dieselach montuje się skrzynie 6-cio albo 7-mio biegowe żeby wykorzystać ten moment obrotowy i zakres obrotów. Ja się nauczyłem wykorzystywać ten zakres obrotów gdzie moment jest największy i dieslem jeździ mi się bardzo dobrze. A co do diesla 400 Nm i 170 KM oraz benzyny 250 Nm i 150 KM to benzyna pod względem elastyczności nie będzie miała z nim żadnych szans. Diesel będzie co najmniej o 2 albo 3 sekundy szybszy na każdym biegu.
Skoro ta benzyna nie ma szans pod względem elastyczności to jakim cudem moje Punto na 5tym biegu potrafi z łatwością przyspieszać od 60km/h do ponad 220km/h? Po drugie czemu Bravo T-Jet 150HP jest szybsze od Bravo M-Jet 150HP? Czemu diesel na papierze wygląda zarąbiaście a konfrontując go z turbobenzyną o tej samej pojemności ssie na całej linii? Hę?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
RedDevil |
#183914 Wysłany:
28 Paź 2008, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
dzikidaniel napisał(a): Ogólnie może i diesle nie są takie straszne ale nie mają szans w bezośrednim starciu z jakikkolwiek BT o takiej samej mocy. 2rotor napisał(a): Skoro ta benzyna nie ma szans pod względem elastyczności to jakim cudem moje Punto na 5tym biegu potrafi z łatwością przyspieszać od 60km/h do ponad 220km/h? Po drugie czemu Bravo T-Jet 150HP jest szybsze od Bravo M-Jet 150HP? Czemu diesel na papierze wygląda zarąbiaście a konfrontując go z turbobenzyną o tej samej pojemności ssie na całej linii? Hę?
Ok benzyna będzie szybsza jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, z tym się zgodzę. Ale jeżeli chodzi o przyspieszanie np od 80 do 120 km/h na 4 czy 5 biegu to diesel będzie tu wypadał dużo lepiej od TB bo dysponuje większym momentem obrotowym (T-jet 150 KM ma 206 Nm a Multijet 150 KM ma 300 Nm) i objedzie benzynę bez problemu. Dla mnie liczy się właśnie takie przyspieszanie bo to jest ważne przy wyprzedzaniu a od 0 do 100 km/h czy ma 8,5 (t-jet) czy 9 (m-jet) sekund to mniej się liczy bo i tak się tej różnicy nie odczuje.
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#183916 Wysłany:
28 Paź 2008, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
RedDevil napisał(a): diesel będzie tu wypadał dużo lepiej od TB bo dysponuje większym momentem obrotowym (T-jet 150 KM ma 206 Nm a Multijet 150 KM ma 300 Nm) i objedzie benzynę bez problemu
Rozumiem, że 2x wyższe przełożenie skrzyni biegów nie ma tu żadnego znaczenia [ Dodano: 28 Paź 2008 00:01 ]RedDevil: podajesz przyspieszenie T-jet'a i M-Jet'a ale wysil się i poszukaj w necie wyników przyspieszeń 60-100 i 80-120. Troszkę się zdziwisz...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#183955 Wysłany:
28 Paź 2008, 09:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#183957 Wysłany:
28 Paź 2008, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
daras napisał(a): Albo masz wersję 2.0 i o tym nie wiesz: Oj wiem, wiem, że to 1.6 Różnicę między 98km a 136km jednak na pewno by było czuć  daras napisał(a): zauważ, że tu jest wersja kombi, a podane przyspieszenie nie jest testowe, tylko wg fabryki... daras napisał(a): albo masz wyjątkowo udaną wersję Lancera 1.6
To fakt  Tak samo z punciakiem 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184002 Wysłany:
28 Paź 2008, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Albo masz wersję 2.0 i o tym nie wiesz:
Oj wiem, wiem, że to 1.6 Różnicę między 98km a 136km jednak na pewno by było czuć
Wg twoich metod pomiarowych, cywilną wersją 2.0, pierwszą setkę osiągnąłbyś pewnie w 7 sekund  (może nawet w 6).
Rzecz w tym, że nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184006 Wysłany:
28 Paź 2008, 12:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
daras: a przepraszam bardzo, jechałeś wersją 2.0? Czy snujesz domysły znowu? 2.0 wg fabryki ma chyba coś koło 9,5s do 100km/h, więc w rzeczywistości może być ok 8,5-9s... Przejedź się paroma autami a potem kontynuuj rozmowę. [ Dodano: 28 Paź 2008 11:26 ]daras napisał(a): Wg twoich metod pomiarowych
Rozumiem, że nagranie filmu i odczytanie w której sekundzie jest 0 kmh a w której 100 kmh jest metodą z kosmosu?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184013 Wysłany:
28 Paź 2008, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
RedDevil napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Ogólnie może i diesle nie są takie straszne ale nie mają szans w bezośrednim starciu z jakikkolwiek BT o takiej samej mocy. 2rotor napisał(a): Skoro ta benzyna nie ma szans pod względem elastyczności to jakim cudem moje Punto na 5tym biegu potrafi z łatwością przyspieszać od 60km/h do ponad 220km/h? Po drugie czemu Bravo T-Jet 150HP jest szybsze od Bravo M-Jet 150HP? Czemu diesel na papierze wygląda zarąbiaście a konfrontując go z turbobenzyną o tej samej pojemności ssie na całej linii? Hę? Ok benzyna będzie szybsza jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, z tym się zgodzę. Ale jeżeli chodzi o przyspieszanie np od 80 do 120 km/h na 4 czy 5 biegu to diesel będzie tu wypadał dużo lepiej od TB bo dysponuje większym momentem obrotowym (T-jet 150 KM ma 206 Nm a Multijet 150 KM ma 300 Nm) i objedzie benzynę bez problemu. Dla mnie liczy się właśnie takie przyspieszanie bo to jest ważne przy wyprzedzaniu a od 0 do 100 km/h czy ma 8,5 (t-jet) czy 9 (m-jet) sekund to mniej się liczy bo i tak się tej różnicy nie odczuje.
Kurde człowieku weź zrozum że te suche wartości to jeszcze nie świadczą o tym jak auto przyspiesza. I co z tego że jeden ma 200Nm a drugi ma 300Nm, ważne jak wygląda wykres momentu w funkcji obrotów, jakie przełożenia są w aucie i w jakim zakresie obrotów mamy do dyspozycji ten moment. Jakbym miał robić test porównawczy przyspieszenia T-Jet vs. M-Jet od 0-200km/h to ja stawiam na T-Jeta.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#184014 Wysłany:
28 Paź 2008, 13:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
STax z całym szacunkiem dla Ciebie ale ta metoda nie jest może z kosmosu ale jak tu wcześniej wspomniałem, można w łatwy sposób zgubić sekundę czy dwie...
Swego czasu jeździłem z ojcem do pracy (pracował w tvp) i co nieco podglądałem m.in. jak wygląda montaż itp.
Pomijając błędy w synchronizacji, łącze it, na youtube kończąc, nie da się z dokładnością co do sekundy zmierzyć (tu - przyspieszenia).
Najlepiej użyć g-tech'a i wszelkie spory zostaną rozwiązane 
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
 |
RedDevil |
#184023 Wysłany:
28 Paź 2008, 14:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
STax a przy tych swoich pomiarach bierzesz tez przekłamanie licznika które może wynosić nawet do 10 km/h
[ Dodano: 28 Paź 2008 14:04 ]
Proszę dla przykładu tu są dane techniczne Audi A4 1.8 TFSI 160 KM, Audi A4 2.0 TDI 143 KM oraz Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM:
    
Czyli wszystkie auta mamy o podobnej pojemności silnika, masie i mocy (benzyna nawet ma większą moc niż diesele) i od 0 do 100 czy tam do 160 km/h przyśpiesza lepiej i wygra z dieselem ale już od 60 do 100 na 4, 5 czy 6 biegu albo od 80 do 120 km/h na 4, 5 czy 6 biegu to diesele są lepsze bo mają większy moment obrotowy akurat w tym przedziale obrotów który jest użyteczny przy przyspieszaniu w tym zakresie.
STax co do dwa razy wyższych przełożeń skrzyni biegów to ja nie wiem skąd ty to wziąłeś. Zobacz na parametry Laguny i A4, może tam jest 15% różnicy a nie 2 razy większe przełożenia.
2rotor spójrz na wykresy momentu obrotowego dla Laguny i A4. Laguna ma od 1000 do trochę ponad 4000 obr/min moment 250 Nm a w zakresie od 1500 do 3500 obr/min ponad 300 Nm. Natomiast Audi ma 250 Nm od ok 2000 do 5000 obr/min czyli podobnie jak Laguna. Nie ma tu dużych różnic a diesel dysponuje większym momentem obrotowym w danym zakresie obrotowym i dlatego ma lepszą elastyczność.
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184048 Wysłany:
28 Paź 2008, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
cubus1: no ja wiem, że metoda nie jest idealna, ale jeśli test ze stoperem daje taki sam wynik jak jest na filmie to stwierdzam, że taki wynik jest rzeczywisty. Inna sprawa to przekłamanie licznika, ale jak wspomniałem, w lancerze o dziwo licznik pokazuje dokładnie tyle co nawigacja.
RedDevil napisał(a): STax co do dwa razy wyższych przełożeń skrzyni biegów to ja nie wiem skąd ty to wziąłeś. Zobacz na parametry Laguny i A4, może tam jest 15% różnicy a nie 2 razy większe przełożenia
Nie no, oczywiście przesadziłem, ale przełożenia są sporo większe tak czy siak.
Co do wykresów i elastyczności to to jest trochę ciężko porównać, ze względu chociażby na te przełożenia... Auto z trochę krótsza (jak na diesla) skrzynią będzie iść lepiej, z trochę dłuższą gorzej... No i powinno się porównywać auta o tej samej pojemności, bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając)
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184056 Wysłany:
28 Paź 2008, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
STax napisał(a): 9,5s do 100km/h, więc w rzeczywistości może być ok 8,5-9s...
w rzeczywistości będziesz miał 10-10,5 bo japony koreany i inne skośnookie maja skłonność do podawania danych przyspieszen dla samochodu bez pasażerów i przyspieszenia podają orientacyjnie wdg kalkulatorów wiec ich dane są teoretycznie a nie empiryczne no ale jak twoje punto 1,1 55 KM 86Nm przyspiesza do sety w 13 sekund, to ja nie mam pytań do tych obliczeń, jezdzilem takim samym i ni cholery nie chciało być lepiej niż 16 a samochód był zdrowy Ale spoko też przechodziłem ten etap w zyciu  wiec rozumiem cie doskonale STax napisał(a): Przejedź się paroma autami a potem kontynuuj rozmowę.
z Całym szacunkiem ale wydaje mi sie ze Daras wiecej przejezdził w swoim zyciu niż Ty  i z wieksza ilościa samochodów miał stycznosc ale to tylko moje hipotetyczne domniemania
nie napinajcie sie bo to nie ma sensu nie lubisz diesli to nimi nie jeździj i looz, Napisz ogólne oświadczenie do narodu, ze do końca swoich dni nie kupisz nigdy diesla ani nie przerobisz samochodu na LPG.  nawet jak kiedyś żona będzie chciała Diesla to sie z nią rozwiedziesz z tego powodu...
 tutaj oczywiscie sobie zartuje 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#184058 Wysłany:
28 Paź 2008, 14:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): No i powinno się porównywać auta o tej samej pojemności, bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając)
Przeczytaj to co napisałeś. To nie dość że jest nielogiczne to jeszcze z prawdą się mija...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184062 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): STax napisał(a): No i powinno się porównywać auta o tej samej pojemności, bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając) Przeczytaj to co napisałeś. To nie dość że jest nielogiczne to jeszcze z prawdą się mija... No jak nielogiczne? Powinno się porównywać auta o tej samej pojemności. - To chyba logiczne? Im bardziej wyżyłowany silnik - duża moc z małej pojemności - tym mniej elastyczny (przeważnie)... Wogóle, to istnieje tylko jeden sposób porówania turbo benzyny i turbo diesla - muszą być tej samej pojemności, np 2.0 TFSI i 2.0 TDI z grupy VW, muszą być zamontowane w takim samym aucie (np audi a4) - żeby aerodynamika była taka sama. I wtedy można robić porówania... [ Dodano: 28 Paź 2008 14:01 ]sadoo napisał(a): ale jak twoje punto 1,1 55 KM 86Nm przyspiesza do sety w 13 sekund, to ja nie mam pytań do tych obliczeń
Obejrzałeś filmik? Czy prawda tak bardzo boli? Ja naprawdę was nie rozumiem... Wiadomo, że fiat miał zawsze dość spory rozrzut jeśli chodzi o jakość... Jednemu się trafi silnik zły, innemu dobry, a jeszcze innemu trochę lepszy...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184068 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Przejedź się paroma autami a potem kontynuuj rozmowę. Zapamiętaj co napisałeś albo wydrukuj, żebyś nie zapomniał. Nie odwracaj kota ogonem, sam się zacznij stosować do swoich "złotych" myśli STax napisał(a): Rozumiem, że nagranie filmu i odczytanie w której sekundzie jest 0 kmh a w której 100 kmh jest metodą z kosmosu?
Ja bym to nazwał "Metodą by STax"
Gdybyś był bardziej otwarty na wiedzę, sam byś doszedł do tego, że samochód o masie 1200 kg i mocy 98 KM nie pojedzie do 100 km/h w 10 sekund - co potwierdza sam producent w danych.
Weź wsiądź do auta, które ma w papierach 10 sekund (a najlepiej stosunek masy do mocy na poziomie: 10-1), później wsiądź w swojego Lancera - zrozumiesz różnicę.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184069 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:04; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
BTW: pisałem już wielokrotnie na forum - kiedyś w Niemczech zbadali 100 egzemplarzy punto 55 z 97' roku na hamowni. WSZYSTKIE miały moc większą niż deklarowana (54km), chyba nawet do 63km... [ Dodano: 28 Paź 2008 14:04 ]daras: temat bez kłótni tematem straconym?
Jeździłem np fordem scorpio 2.9, coś koło 150km, masa pewnie koło 1500kg... (czyli masz swoje 10:1). W papierach miał chyba 11s. Spokojnie robił 9s (jak był w dobrej kondycji, bo potem go zabił gaz  )
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184076 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
sadoo napisał(a): w rzeczywistości będziesz miał 10-10,5 bo japony koreany i inne skośnookie maja skłonność do podawania danych przyspieszen dla samochodu bez pasażerów i przyspieszenia podają orientacyjnie wdg kalkulatorów wiec ich dane są teoretycznie a nie empiryczne no ale jak twoje punto 1,1 55 KM 86Nm przyspiesza do sety w 13 sekund, to ja nie mam pytań do tych obliczeń, jezdzilem takim samym i ni cholery nie chciało być lepiej niż 16 a samochód był zdrowy Ale spoko też przechodziłem ten etap w zyciu Smile wiec rozumiem cie doskonale Smile Z ust mi to wyjąłeś  Jeździłem nowym Civic'em (jak to napisać???), który wg danych setkę robi w 9 sekund i cee'd'em, robiącym setkę w 11,5 sekundy (wg fabryki) - odczuwalnie oba jechały praktycznie identycznie, w okolicach 10-10,5 s. Akurat tu miałem dobre porównanie, ponieważ moja była alfa też robiła setkę w okolicach 10 sekund (autentyczne-zmierzone). Honda i Kia jeździły podobnie. Lancer był wyraźnie wolniejszy. [ Dodano: Wto Paź 28, 2008 2:16 pm ]STax napisał(a): temat bez kłótni tematem straconym?
Możesz bez wycieczek? Stosuj się do swoich rad.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184077 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
daras: ale zauważ, że ODCZUWALNIE to bardzo mało znaczy... Z tego co czytam w prasie o supersportowych samochodach, to często pojawiają się opinie typu "nie odczuwa się przyspieszenia, które faktycznie wynosi np. 5s do 100km/h" lub wręcz odwrotnie "odczuwalne przyspieszenie jest o wiele lepsze, niż w rzeczywistości". Tak więc pisanie o odczuciach jest równie mało konkretne jak moje pomiary (jeśli już się ich czepiać).
[ Dodano: 28 Paź 2008 14:19 ] Aha, przyszło mi jeszcze do głowy pytanie pomocnicze - ile jeździłeś (kilometrów) tym lancerem?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184080 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
STax
nie gniewaj się: nie chce mi się dzisiaj już z tobą dyskutować 
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184081 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
STax napisał(a):
Obejrzałeś filmik? Czy prawda tak bardzo boli? Ja naprawdę was nie rozumiem... Wiadomo, że fiat miał zawsze dość spory rozrzut jeśli chodzi o jakość... Jednemu się trafi silnik zły, innemu dobry, a jeszcze innemu trochę lepszy...
widziałem z 10 razy ten twój filmik i nic konkretnego z niego nie wynika.
Bawiłes sie kiedys G-techem??? moze tu był by bardziej przybliżonym wynikiem
goniłeś się z krechy z jakimś dobrym kierownikiem, powiedzmy w jakims 13-14 sekundowcu ??
ja swoim kropem 1 jechałem licznikowe 180 po prostej Autostradzie ale mam świadomość tego że jechał nie więcej niż 160
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#184082 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): dzikidaniel napisał(a): STax napisał(a): ...bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając) Przeczytaj to co napisałeś. To nie dość że jest nielogiczne to jeszcze z prawdą się mija... Im bardziej wyżyłowany silnik - duża moc z małej pojemności - tym mniej elastyczny (przeważnie)...
Masło maślane. Elastyczność zależy od momentu. Poczytaj od czego zależy moment...
A wracając do tematu to Ty STax wszelkie swoje argumenty podajesz ze swoich przemyśleń i odczuć które są tak subiektywne na maxa.
I choć raz mierzyłeś przyspieszenie do 100km/h jakiś pro urządzeniem?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184083 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Cóż, nikt ci nie każe.
Wiadomo, masz diesla to bronisz diesli, dodatkowo czepiasz się wszystkiego co powiem bo takie masz hobby... No ok, trudno, rozumiem, tylko, że znowu OBAJ robimy śmietnik z tematu... Tylko powtórzę to co napisałem - nie rozumiem, dlaczego twoje ODCZUCIA są prawidłowe, a moje fałszywe. No ale widocznie to musi pozostać jedna z zagadek ludzkości
[ Dodano: 28 Paź 2008 14:31 ]
sadoo napisał(a): ja swoim kropem 1 jechałem licznikowe 180 po prostej Autostradzie ale mam świadomość tego że jechał nie więcej niż 160  Niech to starczy za odpowiedź (lewo środek  ) dzikidaniel napisał(a): choć raz mierzyłeś przyspieszenie do 100km/h jakiś pro urządzeniem? Nie. A ktoś z was mierzył? Przyspieszenie któregokolwiek z omawianych aut? Chyba nie... Więc porównuję wskazania prędkościomierzy, które chociaż ogólnie niedokładne, między sobą wielkich różnic nie mają. sadoo napisał(a): goniłeś się z krechy z jakimś dobrym kierownikiem, powiedzmy w jakims 13-14 sekundowcu
Nie pamiętam ile do 100km/h ma siena 1.4 ale chyba coś koło 13s i wygrałem... (na starych kołach 155/70/13 oczywiście).
[ Dodano: 28 Paź 2008 14:33 ]
Tak swoją drogą to pochlebiacie mi, z tematu benzyna vs diesel zrobił się temat wszyscy(prawie) vs STax i jego poglądy... 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184084 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
RedDevil napisał(a): STax a przy tych swoich pomiarach bierzesz tez przekłamanie licznika które może wynosić nawet do 10 km/h [ Dodano: 28 Paź 2008 14:04 ]Proszę dla przykładu tu są dane techniczne Audi A4 1.8 TFSI 160 KM, Audi A4 2.0 TDI 143 KM oraz Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM:       Czyli wszystkie auta mamy o podobnej pojemności silnika, masie i mocy (benzyna nawet ma większą moc niż diesele) i od 0 do 100 czy tam do 160 km/h przyśpiesza lepiej i wygra z dieselem ale już od 60 do 100 na 4, 5 czy 6 biegu albo od 80 do 120 km/h na 4, 5 czy 6 biegu to diesele są lepsze bo mają większy moment obrotowy akurat w tym przedziale obrotów który jest użyteczny przy przyspieszaniu w tym zakresie. STax co do dwa razy wyższych przełożeń skrzyni biegów to ja nie wiem skąd ty to wziąłeś. Zobacz na parametry Laguny i A4, może tam jest 15% różnicy a nie 2 razy większe przełożenia. 2rotor spójrz na wykresy momentu obrotowego dla Laguny i A4. Laguna ma od 1000 do trochę ponad 4000 obr/min moment 250 Nm a w zakresie od 1500 do 3500 obr/min ponad 300 Nm. Natomiast Audi ma 250 Nm od ok 2000 do 5000 obr/min czyli podobnie jak Laguna. Nie ma tu dużych różnic a diesel dysponuje większym momentem obrotowym w danym zakresie obrotowym i dlatego ma lepszą elastyczność.
Porównywanie przyspieszenia turbodiesla i turbobenzyny na konkretnym biegu np od 50-100km/h nie ma sensu gdyż np taki diesel będzie miał 2000rpm na 4ce i max moment a benzyna przy 2000rpm dopiero się budzi, ale zredukuj bieg na 3 i niech obroty w benzynie będą rzędu 4000 i w tym momencie dieslowi mówimy papa. Trzeba porównywać przyspieszenia ale od optymalnych obrotów danego silników i w jednym i w drugim przypadku i wtedy możemy dokonywać konfrontacji. Zresztą kto przy zdrowych zmysłach wyprzedza od 80 na 5tce czy 6stce? Mówię, mnie interesuje np Passat 2.0TDI i 2.0 TFSI od 0-200km/h albo 0-400m. Nie piszę tego na zaczepkę ale jestem sam ciekawy, ma ktoś taki porównania?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|