You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 242 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #183816 Wysłany: 27 Paź 2008, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
2rotor napisał(a):
Tylko tu chodzi o coś innego. Mianowicie taki diesel ma 400Nm i 170koni ale wcale nie czuć na drodze tych niutonów. Weźmiesz benzynę 250Nm i 150koni i ona jedzie lepiej. Po prostu przełożenia i wąski zakres obrotów zabijają osiągi, widać to na wykresach z hamowni.


Bo dieslem jeździ się inaczej niż benzyną i korzysta się z tego przedziału obrotów w którym moment jest największy a wtedy diesel ma ładne odejście i mało która benzyna o podobnej liczbie KM ma z nim szansę. No i w dieselach montuje się skrzynie 6-cio albo 7-mio biegowe żeby wykorzystać ten moment obrotowy i zakres obrotów. Ja się nauczyłem wykorzystywać ten zakres obrotów gdzie moment jest największy i dieslem jeździ mi się bardzo dobrze.

A co do diesla 400 Nm i 170 KM oraz benzyny 250 Nm i 150 KM to benzyna pod względem elastyczności nie będzie miała z nim żadnych szans. Diesel będzie co najmniej o 2 albo 3 sekundy szybszy na każdym biegu.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #183824 Wysłany: 27 Paź 2008, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
RedDevil, oj mylisz sie mylisz. No może w przedziale do 2500krpm diesel lepiej sobie poradzi. Ale nie o to chodzi. Ogólnie jeśli widzę tatusiowóz a na plecach przyklejone TDI to już wiem czego się spodziewać... Ogólnie może i diesle nie są takie straszne ale nie mają szans w bezośrednim starciu z jakikkolwiek BT o takiej samej mocy.
Co do spalania - wstawcie do benzyniaka długą szkrzynię z diesla. Wtedy zacznijcie porównywać spalanie...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183832 Wysłany: 27 Paź 2008, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
RedDevil napisał(a):
2rotor napisał(a):
Tylko tu chodzi o coś innego. Mianowicie taki diesel ma 400Nm i 170koni ale wcale nie czuć na drodze tych niutonów. Weźmiesz benzynę 250Nm i 150koni i ona jedzie lepiej. Po prostu przełożenia i wąski zakres obrotów zabijają osiągi, widać to na wykresach z hamowni.


Bo dieslem jeździ się inaczej niż benzyną i korzysta się z tego przedziału obrotów w którym moment jest największy a wtedy diesel ma ładne odejście i mało która benzyna o podobnej liczbie KM ma z nim szansę. No i w dieselach montuje się skrzynie 6-cio albo 7-mio biegowe żeby wykorzystać ten moment obrotowy i zakres obrotów. Ja się nauczyłem wykorzystywać ten zakres obrotów gdzie moment jest największy i dieslem jeździ mi się bardzo dobrze.

A co do diesla 400 Nm i 170 KM oraz benzyny 250 Nm i 150 KM to benzyna pod względem elastyczności nie będzie miała z nim żadnych szans. Diesel będzie co najmniej o 2 albo 3 sekundy szybszy na każdym biegu.


Skoro ta benzyna nie ma szans pod względem elastyczności to jakim cudem moje Punto na 5tym biegu potrafi z łatwością przyspieszać od 60km/h do ponad 220km/h? Po drugie czemu Bravo T-Jet 150HP jest szybsze od Bravo M-Jet 150HP? Czemu diesel na papierze wygląda zarąbiaście a konfrontując go z turbobenzyną o tej samej pojemności ssie na całej linii? Hę?

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183914 Wysłany: 28 Paź 2008, 00:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
dzikidaniel napisał(a):
Ogólnie może i diesle nie są takie straszne ale nie mają szans w bezośrednim starciu z jakikkolwiek BT o takiej samej mocy.



2rotor napisał(a):
Skoro ta benzyna nie ma szans pod względem elastyczności to jakim cudem moje Punto na 5tym biegu potrafi z łatwością przyspieszać od 60km/h do ponad 220km/h? Po drugie czemu Bravo T-Jet 150HP jest szybsze od Bravo M-Jet 150HP? Czemu diesel na papierze wygląda zarąbiaście a konfrontując go z turbobenzyną o tej samej pojemności ssie na całej linii? Hę?


Ok benzyna będzie szybsza jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, z tym się zgodzę. Ale jeżeli chodzi o przyspieszanie np od 80 do 120 km/h na 4 czy 5 biegu to diesel będzie tu wypadał dużo lepiej od TB bo dysponuje większym momentem obrotowym (T-jet 150 KM ma 206 Nm a Multijet 150 KM ma 300 Nm) i objedzie benzynę bez problemu. Dla mnie liczy się właśnie takie przyspieszanie bo to jest ważne przy wyprzedzaniu a od 0 do 100 km/h czy ma 8,5 (t-jet) czy 9 (m-jet) sekund to mniej się liczy bo i tak się tej różnicy nie odczuje.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183916 Wysłany: 28 Paź 2008, 01:01; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
RedDevil napisał(a):
diesel będzie tu wypadał dużo lepiej od TB bo dysponuje większym momentem obrotowym (T-jet 150 KM ma 206 Nm a Multijet 150 KM ma 300 Nm) i objedzie benzynę bez problemu

Rozumiem, że 2x wyższe przełożenie skrzyni biegów nie ma tu żadnego znaczenia :hahaha:

[ Dodano: 28 Paź 2008 00:01 ]
RedDevil: podajesz przyspieszenie T-jet'a i M-Jet'a ale wysil się i poszukaj w necie wyników przyspieszeń 60-100 i 80-120. Troszkę się zdziwisz...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183955 Wysłany: 28 Paź 2008, 09:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
STax napisał(a):
czy "dyskusja bez docinków" to dla ciebie pojęcie abstrakcyjne?
Piszę o aucie którym jeździłem

Piszesz i wyciągasz powalające wnioski.
Albo masz wersję 2.0 i o tym nie wiesz:
http://www.autokrata.pl/lod/298/test_wa ... cer_kombi/

albo masz zepsuty stoper:
http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=2

albo masz wyjątkowo udaną wersję Lancera 1.6


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183957 Wysłany: 28 Paź 2008, 09:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
daras napisał(a):
Albo masz wersję 2.0 i o tym nie wiesz:

Oj wiem, wiem, że to 1.6 Różnicę między 98km a 136km jednak na pewno by było czuć :E

daras napisał(a):

zauważ, że tu jest wersja kombi, a podane przyspieszenie nie jest testowe, tylko wg fabryki...

daras napisał(a):
albo masz wyjątkowo udaną wersję Lancera 1.6

To fakt :E Tak samo z punciakiem :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184002 Wysłany: 28 Paź 2008, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Albo masz wersję 2.0 i o tym nie wiesz:

Oj wiem, wiem, że to 1.6 Różnicę między 98km a 136km jednak na pewno by było czuć


Wg twoich metod pomiarowych, cywilną wersją 2.0, pierwszą setkę osiągnąłbyś pewnie w 7 sekund :D (może nawet w 6).
Rzecz w tym, że nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184006 Wysłany: 28 Paź 2008, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
daras: a przepraszam bardzo, jechałeś wersją 2.0? Czy snujesz domysły znowu? 2.0 wg fabryki ma chyba coś koło 9,5s do 100km/h, więc w rzeczywistości może być ok 8,5-9s... Przejedź się paroma autami a potem kontynuuj rozmowę.

[ Dodano: 28 Paź 2008 11:26 ]
daras napisał(a):
Wg twoich metod pomiarowych

Rozumiem, że nagranie filmu i odczytanie w której sekundzie jest 0 kmh a w której 100 kmh jest metodą z kosmosu?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184013 Wysłany: 28 Paź 2008, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
RedDevil napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Ogólnie może i diesle nie są takie straszne ale nie mają szans w bezośrednim starciu z jakikkolwiek BT o takiej samej mocy.



2rotor napisał(a):
Skoro ta benzyna nie ma szans pod względem elastyczności to jakim cudem moje Punto na 5tym biegu potrafi z łatwością przyspieszać od 60km/h do ponad 220km/h? Po drugie czemu Bravo T-Jet 150HP jest szybsze od Bravo M-Jet 150HP? Czemu diesel na papierze wygląda zarąbiaście a konfrontując go z turbobenzyną o tej samej pojemności ssie na całej linii? Hę?


Ok benzyna będzie szybsza jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, z tym się zgodzę. Ale jeżeli chodzi o przyspieszanie np od 80 do 120 km/h na 4 czy 5 biegu to diesel będzie tu wypadał dużo lepiej od TB bo dysponuje większym momentem obrotowym (T-jet 150 KM ma 206 Nm a Multijet 150 KM ma 300 Nm) i objedzie benzynę bez problemu. Dla mnie liczy się właśnie takie przyspieszanie bo to jest ważne przy wyprzedzaniu a od 0 do 100 km/h czy ma 8,5 (t-jet) czy 9 (m-jet) sekund to mniej się liczy bo i tak się tej różnicy nie odczuje.


Kurde człowieku weź zrozum że te suche wartości to jeszcze nie świadczą o tym jak auto przyspiesza. I co z tego że jeden ma 200Nm a drugi ma 300Nm, ważne jak wygląda wykres momentu w funkcji obrotów, jakie przełożenia są w aucie i w jakim zakresie obrotów mamy do dyspozycji ten moment. Jakbym miał robić test porównawczy przyspieszenia T-Jet vs. M-Jet od 0-200km/h to ja stawiam na T-Jeta.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184014 Wysłany: 28 Paź 2008, 13:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
STax z całym szacunkiem dla Ciebie ale ta metoda nie jest może z kosmosu ale jak tu wcześniej wspomniałem, można w łatwy sposób zgubić sekundę czy dwie...
Swego czasu jeździłem z ojcem do pracy (pracował w tvp) i co nieco podglądałem m.in. jak wygląda montaż itp.
Pomijając błędy w synchronizacji, łącze it, na youtube kończąc, nie da się z dokładnością co do sekundy zmierzyć (tu - przyspieszenia).
Najlepiej użyć g-tech'a i wszelkie spory zostaną rozwiązane ;)

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184023 Wysłany: 28 Paź 2008, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Klucze
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 660
STax a przy tych swoich pomiarach bierzesz tez przekłamanie licznika które może wynosić nawet do 10 km/h

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:04 ]
Proszę dla przykładu tu są dane techniczne Audi A4 1.8 TFSI 160 KM, Audi A4 2.0 TDI 143 KM oraz Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM:
ImageImageImageImageImageImage

Czyli wszystkie auta mamy o podobnej pojemności silnika, masie i mocy (benzyna nawet ma większą moc niż diesele) i od 0 do 100 czy tam do 160 km/h przyśpiesza lepiej i wygra z dieselem ale już od 60 do 100 na 4, 5 czy 6 biegu albo od 80 do 120 km/h na 4, 5 czy 6 biegu to diesele są lepsze bo mają większy moment obrotowy akurat w tym przedziale obrotów który jest użyteczny przy przyspieszaniu w tym zakresie.

STax co do dwa razy wyższych przełożeń skrzyni biegów to ja nie wiem skąd ty to wziąłeś. Zobacz na parametry Laguny i A4, może tam jest 15% różnicy a nie 2 razy większe przełożenia.

2rotor spójrz na wykresy momentu obrotowego dla Laguny i A4. Laguna ma od 1000 do trochę ponad 4000 obr/min moment 250 Nm a w zakresie od 1500 do 3500 obr/min ponad 300 Nm. Natomiast Audi ma 250 Nm od ok 2000 do 5000 obr/min czyli podobnie jak Laguna. Nie ma tu dużych różnic a diesel dysponuje większym momentem obrotowym w danym zakresie obrotowym i dlatego ma lepszą elastyczność.

_________________
Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184048 Wysłany: 28 Paź 2008, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
cubus1: no ja wiem, że metoda nie jest idealna, ale jeśli test ze stoperem daje taki sam wynik jak jest na filmie to stwierdzam, że taki wynik jest rzeczywisty. Inna sprawa to przekłamanie licznika, ale jak wspomniałem, w lancerze o dziwo licznik pokazuje dokładnie tyle co nawigacja.

RedDevil napisał(a):
STax co do dwa razy wyższych przełożeń skrzyni biegów to ja nie wiem skąd ty to wziąłeś. Zobacz na parametry Laguny i A4, może tam jest 15% różnicy a nie 2 razy większe przełożenia

Nie no, oczywiście przesadziłem, ale przełożenia są sporo większe tak czy siak.

Co do wykresów i elastyczności to to jest trochę ciężko porównać, ze względu chociażby na te przełożenia... Auto z trochę krótsza (jak na diesla) skrzynią będzie iść lepiej, z trochę dłuższą gorzej... No i powinno się porównywać auta o tej samej pojemności, bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184056 Wysłany: 28 Paź 2008, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3135
STax napisał(a):
9,5s do 100km/h, więc w rzeczywistości może być ok 8,5-9s...

w rzeczywistości będziesz miał 10-10,5 bo japony koreany i inne skośnookie maja skłonność do podawania danych przyspieszen dla samochodu bez pasażerów i przyspieszenia podają orientacyjnie wdg kalkulatorów wiec ich dane są teoretycznie a nie empiryczne no ale jak twoje punto 1,1 55 KM 86Nm przyspiesza do sety w 13 sekund, to ja nie mam pytań do tych obliczeń, jezdzilem takim samym i ni cholery nie chciało być lepiej niż 16 a samochód był zdrowy
Ale spoko też przechodziłem ten etap w zyciu :) wiec rozumiem cie doskonale :)

STax napisał(a):
Przejedź się paroma autami a potem kontynuuj rozmowę.


z Całym szacunkiem ale wydaje mi sie ze Daras wiecej przejezdził w swoim zyciu niż Ty :) i z wieksza ilościa samochodów miał stycznosc ale to tylko moje hipotetyczne domniemania :P

nie napinajcie sie bo to nie ma sensu nie lubisz diesli to nimi nie jeździj i looz, Napisz ogólne oświadczenie do narodu, ze do końca swoich dni nie kupisz nigdy diesla ani nie przerobisz samochodu na LPG. :E nawet jak kiedyś żona będzie chciała Diesla to sie z nią rozwiedziesz z tego powodu... :D
:E tutaj oczywiscie sobie zartuje :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184058 Wysłany: 28 Paź 2008, 14:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
No i powinno się porównywać auta o tej samej pojemności, bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając)

Przeczytaj to co napisałeś. To nie dość że jest nielogiczne to jeszcze z prawdą się mija...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184062 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
STax napisał(a):
No i powinno się porównywać auta o tej samej pojemności, bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając)

Przeczytaj to co napisałeś. To nie dość że jest nielogiczne to jeszcze z prawdą się mija...

No jak nielogiczne?
Powinno się porównywać auta o tej samej pojemności. - To chyba logiczne?

Im bardziej wyżyłowany silnik - duża moc z małej pojemności - tym mniej elastyczny (przeważnie)...

Wogóle, to istnieje tylko jeden sposób porówania turbo benzyny i turbo diesla - muszą być tej samej pojemności, np 2.0 TFSI i 2.0 TDI z grupy VW, muszą być zamontowane w takim samym aucie (np audi a4) - żeby aerodynamika była taka sama. I wtedy można robić porówania...

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:01 ]
sadoo napisał(a):
ale jak twoje punto 1,1 55 KM 86Nm przyspiesza do sety w 13 sekund, to ja nie mam pytań do tych obliczeń

Obejrzałeś filmik? Czy prawda tak bardzo boli? Ja naprawdę was nie rozumiem... Wiadomo, że fiat miał zawsze dość spory rozrzut jeśli chodzi o jakość... Jednemu się trafi silnik zły, innemu dobry, a jeszcze innemu trochę lepszy...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184068 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Przejedź się paroma autami a potem kontynuuj rozmowę.

Zapamiętaj co napisałeś albo wydrukuj, żebyś nie zapomniał.
Nie odwracaj kota ogonem, sam się zacznij stosować do swoich "złotych" myśli :D

STax napisał(a):
Rozumiem, że nagranie filmu i odczytanie w której sekundzie jest 0 kmh a w której 100 kmh jest metodą z kosmosu?

Ja bym to nazwał "Metodą by STax" :D

Gdybyś był bardziej otwarty na wiedzę, sam byś doszedł do tego, że samochód o masie 1200 kg i mocy 98 KM nie pojedzie do 100 km/h w 10 sekund - co potwierdza sam producent w danych.

Weź wsiądź do auta, które ma w papierach 10 sekund (a najlepiej stosunek masy do mocy na poziomie: 10-1), później wsiądź w swojego Lancera - zrozumiesz różnicę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184069 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
BTW: pisałem już wielokrotnie na forum - kiedyś w Niemczech zbadali 100 egzemplarzy punto 55 z 97' roku na hamowni. WSZYSTKIE miały moc większą niż deklarowana (54km), chyba nawet do 63km...

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:04 ]
daras: temat bez kłótni tematem straconym? :E
Jeździłem np fordem scorpio 2.9, coś koło 150km, masa pewnie koło 1500kg... (czyli masz swoje 10:1). W papierach miał chyba 11s. Spokojnie robił 9s (jak był w dobrej kondycji, bo potem go zabił gaz :/)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184076 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
sadoo napisał(a):
w rzeczywistości będziesz miał 10-10,5 bo japony koreany i inne skośnookie maja skłonność do podawania danych przyspieszen dla samochodu bez pasażerów i przyspieszenia podają orientacyjnie wdg kalkulatorów wiec ich dane są teoretycznie a nie empiryczne no ale jak twoje punto 1,1 55 KM 86Nm przyspiesza do sety w 13 sekund, to ja nie mam pytań do tych obliczeń, jezdzilem takim samym i ni cholery nie chciało być lepiej niż 16 a samochód był zdrowy
Ale spoko też przechodziłem ten etap w zyciu Smile wiec rozumiem cie doskonale Smile

Z ust mi to wyjąłeś ;)
Jeździłem nowym Civic'em (jak to napisać???), który wg danych setkę robi w 9 sekund i cee'd'em, robiącym setkę w 11,5 sekundy (wg fabryki) - odczuwalnie oba jechały praktycznie identycznie, w okolicach 10-10,5 s.
Akurat tu miałem dobre porównanie, ponieważ moja była alfa też robiła setkę w okolicach 10 sekund (autentyczne-zmierzone).
Honda i Kia jeździły podobnie. Lancer był wyraźnie wolniejszy.

[ Dodano: Wto Paź 28, 2008 2:16 pm ]
STax napisał(a):
temat bez kłótni tematem straconym?

Możesz bez wycieczek? Stosuj się do swoich rad.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184077 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:19; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
daras: ale zauważ, że ODCZUWALNIE to bardzo mało znaczy... Z tego co czytam w prasie o supersportowych samochodach, to często pojawiają się opinie typu "nie odczuwa się przyspieszenia, które faktycznie wynosi np. 5s do 100km/h" lub wręcz odwrotnie "odczuwalne przyspieszenie jest o wiele lepsze, niż w rzeczywistości". Tak więc pisanie o odczuciach jest równie mało konkretne jak moje pomiary (jeśli już się ich czepiać).

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:19 ]
Aha, przyszło mi jeszcze do głowy pytanie pomocnicze - ile jeździłeś (kilometrów) tym lancerem?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184080 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
STax
nie gniewaj się: nie chce mi się dzisiaj już z tobą dyskutować ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184081 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3135
STax napisał(a):


Obejrzałeś filmik? Czy prawda tak bardzo boli? Ja naprawdę was nie rozumiem... Wiadomo, że fiat miał zawsze dość spory rozrzut jeśli chodzi o jakość... Jednemu się trafi silnik zły, innemu dobry, a jeszcze innemu trochę lepszy...


widziałem z 10 razy ten twój filmik i nic konkretnego z niego nie wynika.
Bawiłes sie kiedys G-techem??? moze tu był by bardziej przybliżonym wynikiem
goniłeś się z krechy z jakimś dobrym kierownikiem, powiedzmy w jakims 13-14 sekundowcu ??

ja swoim kropem 1 jechałem licznikowe 180 po prostej Autostradzie ale mam świadomość tego że jechał nie więcej niż 160


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184082 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
STax napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
STax napisał(a):
...bo im mniejsza moc z dużej pojemności tym bardziej elastyczny silnik (tak mocno uogólniając)

Przeczytaj to co napisałeś. To nie dość że jest nielogiczne to jeszcze z prawdą się mija...

Im bardziej wyżyłowany silnik - duża moc z małej pojemności - tym mniej elastyczny (przeważnie)...

Masło maślane. Elastyczność zależy od momentu. Poczytaj od czego zależy moment...
A wracając do tematu to Ty STax wszelkie swoje argumenty podajesz ze swoich przemyśleń i odczuć które są tak subiektywne na maxa.
I choć raz mierzyłeś przyspieszenie do 100km/h jakiś pro urządzeniem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184083 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Cóż, nikt ci nie każe.
Wiadomo, masz diesla to bronisz diesli, dodatkowo czepiasz się wszystkiego co powiem bo takie masz hobby... No ok, trudno, rozumiem, tylko, że znowu OBAJ robimy śmietnik z tematu... Tylko powtórzę to co napisałem - nie rozumiem, dlaczego twoje ODCZUCIA są prawidłowe, a moje fałszywe. No ale widocznie to musi pozostać jedna z zagadek ludzkości :E

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:31 ]
sadoo napisał(a):
ja swoim kropem 1 jechałem licznikowe 180 po prostej Autostradzie ale mam świadomość tego że jechał nie więcej niż 160

Image
Niech to starczy za odpowiedź (lewo środek :E)

dzikidaniel napisał(a):
choć raz mierzyłeś przyspieszenie do 100km/h jakiś pro urządzeniem?

Nie. A ktoś z was mierzył? Przyspieszenie któregokolwiek z omawianych aut? Chyba nie... Więc porównuję wskazania prędkościomierzy, które chociaż ogólnie niedokładne, między sobą wielkich różnic nie mają.

sadoo napisał(a):
goniłeś się z krechy z jakimś dobrym kierownikiem, powiedzmy w jakims 13-14 sekundowcu

Nie pamiętam ile do 100km/h ma siena 1.4 ale chyba coś koło 13s i wygrałem... (na starych kołach 155/70/13 oczywiście).

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:33 ]
Tak swoją drogą to pochlebiacie mi, z tematu benzyna vs diesel zrobił się temat wszyscy(prawie) vs STax i jego poglądy... :twisted: :hahaha:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184084 Wysłany: 28 Paź 2008, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
RedDevil napisał(a):
STax a przy tych swoich pomiarach bierzesz tez przekłamanie licznika które może wynosić nawet do 10 km/h

[ Dodano: 28 Paź 2008 14:04 ]
Proszę dla przykładu tu są dane techniczne Audi A4 1.8 TFSI 160 KM, Audi A4 2.0 TDI 143 KM oraz Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM:
ImageImageImageImageImageImage

Czyli wszystkie auta mamy o podobnej pojemności silnika, masie i mocy (benzyna nawet ma większą moc niż diesele) i od 0 do 100 czy tam do 160 km/h przyśpiesza lepiej i wygra z dieselem ale już od 60 do 100 na 4, 5 czy 6 biegu albo od 80 do 120 km/h na 4, 5 czy 6 biegu to diesele są lepsze bo mają większy moment obrotowy akurat w tym przedziale obrotów który jest użyteczny przy przyspieszaniu w tym zakresie.

STax co do dwa razy wyższych przełożeń skrzyni biegów to ja nie wiem skąd ty to wziąłeś. Zobacz na parametry Laguny i A4, może tam jest 15% różnicy a nie 2 razy większe przełożenia.

2rotor spójrz na wykresy momentu obrotowego dla Laguny i A4. Laguna ma od 1000 do trochę ponad 4000 obr/min moment 250 Nm a w zakresie od 1500 do 3500 obr/min ponad 300 Nm. Natomiast Audi ma 250 Nm od ok 2000 do 5000 obr/min czyli podobnie jak Laguna. Nie ma tu dużych różnic a diesel dysponuje większym momentem obrotowym w danym zakresie obrotowym i dlatego ma lepszą elastyczność.



Porównywanie przyspieszenia turbodiesla i turbobenzyny na konkretnym biegu np od 50-100km/h nie ma sensu gdyż np taki diesel będzie miał 2000rpm na 4ce i max moment a benzyna przy 2000rpm dopiero się budzi, ale zredukuj bieg na 3 i niech obroty w benzynie będą rzędu 4000 i w tym momencie dieslowi mówimy papa. Trzeba porównywać przyspieszenia ale od optymalnych obrotów danego silników i w jednym i w drugim przypadku i wtedy możemy dokonywać konfrontacji. Zresztą kto przy zdrowych zmysłach wyprzedza od 80 na 5tce czy 6stce? Mówię, mnie interesuje np Passat 2.0TDI i 2.0 TFSI od 0-200km/h albo 0-400m. Nie piszę tego na zaczepkę ale jestem sam ciekawy, ma ktoś taki porównania?

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 242 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO