|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#184088 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
|
RedDevil |
#184089 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
Cytuj: Passat 2.0TDI i 2.0 TFSI od 0-200km/h albo 0-400m. Nie piszę tego na zaczepkę ale jestem sam ciekawy, ma ktoś taki porównania?
No to wtedy nie mówimy o elastyczności tylko o przyspieszeniu. Już dwa razy pisałem ze w takim przypadku jeśli chodzi o przyspieszanie to się zgadzam że benzyna będzie szybsza. Ale jeśli chodzi o elastyczność na danym biegu i przyspieszanie od np 80 do 120 km/h to diesel jest lepszy i zostawi benzyne z tyłu. Cały czas o tym piszę. Teraz się zgadzamy ze sobą??
Dla mnie ważniejsza jest elastyczność silnika na danym biegu niż czy szybciej przyspiesza od 0 do 200 km/h bo nie ścigam się na 1/4 mili czy coś a wtedy to może się liczy. A podczas wyprzedzania na wąskich drogach ważne jest żeby bez redukcji autko ładnie się zebrało i bez problemu wyprzedzić a tu diesel jest górą.
Stax a ja myślę że jest sens porównania 1.8 TFSI 160 KM z 2.0 dCi 150 KM albo 2.0 TDI 143 KM bo pojemność i moc jest zbliżona. A 2.0 TFSI 170 KM to można porównać z 2.0 dCi 170 czy 180 KM albo 2.0 TDI 170 KM a nie z tymi słabszymi wersjami.
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
Ostatnio edytowany przez RedDevil, 28 Paź 2008, 15:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184091 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
RedDevil napisał(a): Cytuj: Passat 2.0TDI i 2.0 TFSI od 0-200km/h albo 0-400m. Nie piszę tego na zaczepkę ale jestem sam ciekawy, ma ktoś taki porównania?
No to wtedy nie mówimy o elastyczności tylko o przyspieszeniu. Już dwa razy pisałem ze w takim przypadku jeśli chodzi o przyspieszanie to się zgadzam że benzyna będzie szybsza. Ale jeśli chodzi o elastyczność na danym biegu i przyspieszanie od np 80 do 120 km/h to diesel jest lepszy i zostawi benzyne z tyłu. Cały czas o tym piszę. Teraz się zgadzamy ze sobą??
Oczywiście, sprawa jasna. Mnie interesowało przyspieszenie ogólnie.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
RedDevil |
#184095 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#184096 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:52; Temat postu: |
|
|
Ostatnio gdzieś w necie czytałem artykuł porównujący dwa "helmuty", jeden 1.8T 150KM i drugi 1.9TDI 150KM. Według danych fabrycznych elastyczność klekota biła na głowę o kilka sekund benzynę. Według testów (te same prędkości na poszczególnych biegach) klekot był nieznacznie lepszy ale ta różnica była widoczna tylko w bezpośrednim starciu obu aut na torze, obok siebie... Test elastyczności "stosowanej" (np. przyśpieszenie 80-120 podczas wyprzedzania przy optymalnym wykorzystaniu własności silnika) wypadł tak, że w każdym przypadku kierowca klekota widział tylne lampy benzyniaka.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184101 Wysłany:
28 Paź 2008, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
mrider napisał(a): Ostatnio gdzieś w necie czytałem artykuł porównujący dwa "helmuty", jeden 1.8T 150KM i drugi 1.9TDI 150KM. Według danych fabrycznych elastyczność klekota biła na głowę o kilka sekund benzynę. Według testów (te same prędkości na poszczególnych biegach) klekot był nieznacznie lepszy ale ta różnica była widoczna tylko w bezpośrednim starciu obu aut na torze, obok siebie... Test elastyczności "stosowanej" (np. przyśpieszenie 80-120 podczas wyprzedzania przy optymalnym wykorzystaniu własności silnika) wypadł tak, że w każdym przypadku kierowca klekota widział tylne lampy benzyniaka.
Akurat też to czytałem. Ciekawym faktem jest też to że w benzynie doładowanie wynosiło 0,7 bara a w klekocie 1,5.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#184110 Wysłany:
28 Paź 2008, 16:17; Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak napisałeś, doładowanie benzyny połowę mniejsze.
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184156 Wysłany:
28 Paź 2008, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
STax napisał(a): Cóż, nikt ci nie każe. Wiadomo, masz diesla to bronisz diesli, dodatkowo czepiasz się wszystkiego co powiem bo takie masz hobby... No ok, trudno, rozumiem, tylko, że znowu OBAJ robimy śmietnik z tematu... Tylko powtórzę to co napisałem - nie rozumiem, dlaczego twoje ODCZUCIA są prawidłowe, a moje fałszywe. No ale widocznie to musi pozostać jedna z zagadek ludzkości
Jeśli ta wypowiedz tyczyła sie mojej osoby to spadłem ze śmiechu z krzesła, bronie Diesla a to dobre  , nie zapieram sie rekami i nogami jak Wy... w obronie benzyniaków, juz kilka postów wcześniej napisałem trafna wypowiedz która nie jedna osoba potwierdziła odnośnie do czego diesel a do czego benzyna a z drugiej strony patrzac co ma w tym momencie diesel do twoich argumentów na temat irracjonalnego przyspieszenia do bagatela 100km/h w seryjnym fiacie punto mk1 55KM.
czepiam sie??? to chyba za daleko idące słowo, mysle ze trafniejsze było by polemizuje
moje słowa w tym temacie kończą sie tak!!! każdy jeździ tym na co go stac co uważa za stosowne i co mu pasuje. to odnośnie całego tematu diesel Vs Benzyna,
Nikt nikogo do wyboru auta chyba nie zmusza...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#184157 Wysłany:
28 Paź 2008, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
RedDevil |
#184173 Wysłany:
28 Paź 2008, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Klucze Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 660
|
2rotor napisał(a): mrider napisał(a): Ostatnio gdzieś w necie czytałem artykuł porównujący dwa "helmuty", jeden 1.8T 150KM i drugi 1.9TDI 150KM. Według danych fabrycznych elastyczność klekota biła na głowę o kilka sekund benzynę. Według testów (te same prędkości na poszczególnych biegach) klekot był nieznacznie lepszy ale ta różnica była widoczna tylko w bezpośrednim starciu obu aut na torze, obok siebie... Test elastyczności "stosowanej" (np. przyśpieszenie 80-120 podczas wyprzedzania przy optymalnym wykorzystaniu własności silnika) wypadł tak, że w każdym przypadku kierowca klekota widział tylne lampy benzyniaka. Akurat też to czytałem. Ciekawym faktem jest też to że w benzynie doładowanie wynosiło 0,7 bara a w klekocie 1,5.
A gdzie można znaleźć ten artykuł? Bo chętnie bym się z nim z ciekawości zapoznał 
_________________ Było: Punto I S 1.1 55 KM http://fiatpunto.com.pl/topic7734.html
Był: Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 KM post281473.html#281473
Kia Venga M 1.4 CRDi topic21417.html
Było:Clio II ph 2 1.2 16V 75 KM
Citroen C3 SX 1.4
Laguna III 2.0 dCi 150 KM
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#184199 Wysłany:
28 Paź 2008, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
moim skromnym zdaniem nie ma co się rozpisywać na ten temat dłużej,bo wiadomo,że każdy silnik znajdzie swoich amatorów.Jeden będzie jeździł na benzynce drugi na ropie.no i każdy znajdzie zalety danego paliwka,które teraz użytkuje.Temat trza zamknąć.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184212 Wysłany:
28 Paź 2008, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Wicher napisał(a): moim skromnym zdaniem nie ma co się rozpisywać na ten temat dłużej,bo wiadomo,że każdy silnik znajdzie swoich amatorów.Jeden będzie jeździł na benzynce drugi na ropie.no i każdy znajdzie zalety danego paliwka,które teraz użytkuje.Temat trza zamknąć.
Dlaczego zamykać? Temat niewygodny czy co? Przecież chamstwa nie ma więc nie rozumiem o co chodzi. Cel tematu jest taki że jak gdzies w necie po raz kolejny widzimy wypowiedź typu: miałem benzynę 1,6 110HP a teraz mam TDI 110HP i lepiej idzie więc diesel jest lepszy to znaczy że koleś nie ma pojęcia o czym pisze i taką bzdurę trzeba demaskować.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#184283 Wysłany:
29 Paź 2008, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
2rotor napisał(a): Dlaczego zamykać? Temat niewygodny czy co? Przecież chamstwa nie ma więc nie rozumiem o co chodzi. Cel tematu jest taki że jak gdzies w necie po raz kolejny widzimy wypowiedź typu: miałem benzynę 1,6 110HP a teraz mam TDI 110HP i lepiej idzie więc diesel jest lepszy to znaczy że koleś nie ma pojęcia o czym pisze i taką bzdurę trzeba demaskować.
Ale to ty jeździsz jego autem ?? to Ty do niego zalewasz? to Ty go do pracy odwozisz?? to Ty je naprawiasz??jeśli nie to co ci do tego... jesli On ma odczucia ze lepiej mu idzie i jest lepszy diesel niż benzyna to niech tak pozostanie i Tobie nic do tego tak szczerze
ale jeśli Ty uważasz ze benzyna lepiej idzie i jest lepsza niż diesel to jemu nic do tego. takie moje skromne zdanie wiadomo ze każdy ma prawo wyrażać swoja opinie i polemizować ale jak Ty na siłę chcesz udowodnić ze jednak benzyna jest lepsza niż diesel to sie mija z celem ten temat.
bo w każdym temacie są zwolennicy i przeciwnicy.
Temat jest jak najbardziej OK ale na samym początku to powinien być inaczej zatytułowany, "Benzyna VS Diesel" a nie wyższość jednego na drugim  :D
Ale spoko róbta co chceta... wasza piaskownica wasze zabawki
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#184315 Wysłany:
29 Paź 2008, 07:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
2rotor-ale ciągnąć w nieskończoność też nie można tego tematu.Każdy ma swój ulubiony silnik i tyle.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184359 Wysłany:
29 Paź 2008, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Wicher napisał(a): 2rotor-ale ciągnąć w nieskończoność też nie można tego tematu.Każdy ma swój ulubiony silnik i tyle.
No ja też mam swój ulubiony - Wankla  Dobra, nie ma co wojny ciągnąć, temat był tak zatytuowany specjalnie ale nie żeby komuś dosrywać z użytkowników forum, co to to nie. Po prostu uważam że w przy dzisiejszych trendach opinie na temat silników są mocno subiektywne z naciskiem na diesle.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#184360 Wysłany:
29 Paź 2008, 12:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
sadoo i Wicher mają racje. Każdy ma prawo wyboru, dla jednego lepszy jest diesel, a dla innego benzyniak.
Temat niewygodny, nie tylko usiłujesz wmówić całemu światu że benzyniaki są najlepsze.
Bzdurę trzeba demaskować - dla ciebie bzdura, dla kogo innego wręcz przeciwnie.
I ta nazwa tematu "o wyższości".
Ogólnie na forum zauwżyłem że jeżeli ktoś ma inne zasilanie niż benzynowe, (diesel, gaz) to zaraz mu się wmawia że to wielkie G i kupa złomu. Prym wiodą w tym użytkownicy mocniejszych benzyniaków ,choć nie tylko.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#184373 Wysłany:
29 Paź 2008, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
Ciekawostką jest to, że wyścigi Le Mans wygrywają auta z silnikami Diesla (Audi V10 TDI)
Natomiast nie mogę sobie jakoś wyobrazić, że Robert Kubica mógłby mieć w swoim bolidzie za plecami "klekota" 
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184382 Wysłany:
29 Paź 2008, 14:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
No wreszcie.
Trzeba było 8 stron postów naklepać, żeby dojść do oczywistych (nie dla każdego niestety) wniosków, że każdy jeździ tym czym lubi a poprzedni temat wątku prędzej czy później doprowadzi do kłótni 
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#184384 Wysłany:
29 Paź 2008, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
cubus1 napisał(a): Ciekawostką jest to, że wyścigi Le Mans wygrywają auta z silnikami Diesla (Audi V10 TDI) 
Bo wszystkie (2) startujące wielkie zespoły fabryczne wystawiają diesla.
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184388 Wysłany:
29 Paź 2008, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
zoon napisał(a): cubus1 napisał(a): Ciekawostką jest to, że wyścigi Le Mans wygrywają auta z silnikami Diesla (Audi V10 TDI)  Bo wszystkie (2) startujące wielkie zespoły fabryczne wystawiają diesla.
WTCC też wygrywają głównie Leony TDI 
|
|
Góra |
|
 |
ejj |
#184390 Wysłany:
29 Paź 2008, 14:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ja jestem? Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 121
|
Mi to bez różnicy może być benzyna może być diesel. Jedynie co to jestem przeciwnikiem gazowania
_________________
|
|
Góra |
|
 |
zoon |
#184394 Wysłany:
29 Paź 2008, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
daras napisał(a): zoon napisał(a): cubus1 napisał(a): Ciekawostką jest to, że wyścigi Le Mans wygrywają auta z silnikami Diesla (Audi V10 TDI)  Bo wszystkie (2) startujące wielkie zespoły fabryczne wystawiają diesla. WTCC też wygrywają głównie Leony TDI 
Bo przepisy dają turbodieslom przewagę nad wolnossącą benzyną (tak jak w Le Mans). Jednak w ostatnim wyścigu benzynowy, prywatny Leon FSI pokonał armię fabrycznych Leonów TDI z najlepszymi kierowcami.
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184398 Wysłany:
29 Paź 2008, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
zoon napisał(a): Jednak w ostatnim wyścigu benzynowy, prywatny Leon FSI pokonał armię fabrycznych Leonów TDI z najlepszymi kierowcami.
W następnym dołożą mu kilogramów w nagrodę.
Zobaczymy jak pojedzie.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#184411 Wysłany:
29 Paź 2008, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Dobra to teraz inne pytanie. Jak Wam się wydaje jaka jest przyszłość w silnikach spalinowych? Czy benzyna zostanie produktem niszowym? Czy diesel wejdzie do sportu masowo? Mnie to nie zdziwi jak w F1 w końcu władują klekoty bo ostatnio oglądałem filmik na youtube jak po oesie jechał Golf TDI ciągnąc za sobą czarną chmurę.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#184426 Wysłany:
29 Paź 2008, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Ja tam nie jestem jakoś zafascynowany dieslem.
Ale też nie rozumiem niechęci - przecież to jest spalinowy napęd jak każdy inny. Ma swoje wady, ma zalety. Ale żeby dorabiać do tego jakieś ideologie, negować bo klekot, kopciuch itd.?
Myślę, że przyszłością nie będą hybrydy ani auta elektryczne.
Dopóki będzie ropa, będzie jak teraz.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|