You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 607 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #187974 Wysłany: 10 Lis 2008, 01:12; 
 Temat postu:
user97 kropek ma dwa czujniki temperatury. Niebieski dający informacje na ECU i czerwony dający informację na wskaźnik. To tak w skrócie.


Góra
  
 

 
 Post #188060 Wysłany: 10 Lis 2008, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
Tacowski napisał(a):
U mnie wentylator zalacza sie w takim polozeniu wstazowki:
Image

Natomiast w normalnej jezdzie:
Image


Tacowski mam ten sam silnik i wentylator mi się odpala w takim samym położeniu a przy normalnej jeździe na 1/4 skali jest czyli tek samo :P

mam jeszcze pytanie wie ktos może ile stopni ma silnik jak wskazówka jest na 1/4 skali??

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188062 Wysłany: 10 Lis 2008, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
tome_3 napisał(a):
wie ktos może ile stopni ma silnik jak wskazówka jest na 1/4 skali??

Tezet1956 napisał(a):
Niestety jest to zależne od czujnika i nic nie można powiedzieć o temperaturze, raczej można mówić o normalnej, za malej lub za dużej temperaturze..

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #188064 Wysłany: 10 Lis 2008, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Piaseczno
Rejestracja: 01 Sie 2008,
Posty: 178
dzięki

_________________
Punto 1.2 75sx 96r

http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208127 Wysłany: 14 Sty 2009, 13:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 18
mrider napisał(a):
user97 kropek ma dwa czujniki temperatury. Niebieski dający informacje na ECU i czerwony dający informację na wskaźnik. To tak w skrócie.


A gdzie się znajduje ten czujnik dający informację do ECU ?

Jakiś czas temu zmieniałem zegary na te z prędkościomierzem i wskaźnikiem temperatury no i musiałem zmienić czujnik (ten z tyłu silnika po lewej stronie obok świecy) żeby wskaźnik pokazywał prawidłową wartość (wcześniej była tylko kontrolka ostrzegawcza). Czy nie zmieniło to jakoś wartości podawanych na ECU ?

Drugiego czujnika jakoś nie mogę zlokalizować :( wg książki jest jakiś czujnik cytuję "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jest to termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany na obudowie termostatu"

Oglądałem termostat ze wszystkich stron i żadnego czujnika nie ma :(

Czy jest możliwość że w silniku 1.1 wersja S był tylko jeden czujnik ? bo teraz jakoś mi nie odpala za chętnie na ciepłym silniku. Może to on podawał wartość do ECU ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208154 Wysłany: 14 Sty 2009, 15:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Misza9 napisał(a):
Jakiś czas temu zmieniałem zegary na te z prędkościomierzem i wskaźnikiem temperatury no i musiałem zmienić czujnik (ten z tyłu silnika po lewej stronie obok świecy) żeby wskaźnik pokazywał prawidłową wartość (wcześniej była tylko kontrolka ostrzegawcza). Czy nie zmieniło to jakoś wartości podawanych na ECU ?

Nie bo to nie ten czujnik.
Misza9 napisał(a):
Drugiego czujnika jakoś nie mogę zlokalizować wg książki jest jakiś czujnik cytuję "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jest to termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany na obudowie termostatu"
Nie wiem w jakiej to ksiązce wyczytałeś, ale mało to precyzyjne. Owszem, jest tam w pobliżu, trochę w stronę kierowcy, trochę niewidoczny.Trzeba mocno się wysilić, żeby go znaleźć.
Misza9 napisał(a):
Czy jest możliwość że w silniku 1.1 wersja S był tylko jeden czujnik ?
Nie.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208237 Wysłany: 14 Sty 2009, 21:00; 
 Temat postu: jaka temperatura silnika w zimne dni?
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 9
Witam
Przeszukałem forum, było troche na temat niedogrzanego silnika ale i tak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie od jakiegos miesiaca problem.
Moje pytanie brzmi: Na ktorej kresce macie wskaznik od temperatury w te zimowe dni?

Od jakiegos czasu zauwazylem ze moj wskaznik temperatury nie podnosi sie powyzej pierwszej kreski, wydaje mi sie ze zawsze był na połowie...do tego auto słabo grzało - wymieniłem wiec termostat. Teraz nagrzewa sie szybciej ale ciągle wskazówka nie podnosi sie powyzej pierwszej kreski. Z tego co wiem wskazówka powinna byc na srodku - tak wyczytalem nawet w ksiazce "sam naprawiam punto" czy jakos tak;) . Byc moze winny jest czujnik temperatury? Z tego co wyczytalem to termostat otwiera sie przy temperaturze 85 stopni...u mnie kiedy wskazówka jest na pierwszej kresce duzy obieg jest juz otwarty, kiedy wskazowka jest jeszcze milimetr przed pierwsza kreska duzy obieg jest jeszcze zamkniety. Macie jakies sugestie? Mnie wydaje się ze połowa skali to 90 stopni - ale pewien nie jestem. Dodam ze jezdze po przedmiesciach Poznania i nie stoje w wielkich korkach...ale wczoraj zdarzylo mi sie stac w korkach godzine i mimo tego wskazowka nie doszka do polowy - byla dokladnie miedzy 1 kreska a polowa...Gdzie u Was jest wskazówka?
Pozdrawiam

PS Latem auto palilo przy moim trybie jazdy 6,7 litra - teraz jakies 9,5 litra.
Moze niektorzy stwierdza ze to glowica - otóż nie, silnik po remoncie w kwietniu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208321 Wysłany: 14 Sty 2009, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Jaki masz plyn do chlodnicy ? Tzn jaka temp zamarzania? Kumpel mial do -5st i mial to co Ty, ledwo sie dogrzewal, wymienil na taki -25 i zamieszkal w furze, bo cieplej niz w domu mial ;) Zobacz czy cos sie zmieni jak przykryjesz chlodnice tektura, albo gazeta. Punto mi grzeje sie normalnie, ale Focus TDCI ma czasem fochy przy -10 i potrafi przejechac 30km i sie zagrzac do polowy.

Aha i zobacz czy np bez wlaczonego nawiewu ciepla, tez sienie dogrzewa, pamietaj ze nawiew zabiera mu cieplo

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208326 Wysłany: 14 Sty 2009, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208329 Wysłany: 14 Sty 2009, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
U mnie termostat chyba świruje, albo ja bardzo róznie jeżdżę, bo raz zagrzeje się po 3-4km do połowy, a kiedy indziej po 10km jeszcze pierwszej kreski nie ma...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208373 Wysłany: 15 Sty 2009, 08:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2007,
Posty: 56
u mnie w letnie dni wskaznik temperatury był normalnie przed pierwszą czerwoną kreską, w znimie gdy zaczęło się ostre grzanie w środku zauważyłem że słabo grzeje z nawiewów - przyczyna to zbyt niski poziom płynu dolałem do max i teraz grzeje jak wściekłe
wracając do położenia wskazówki temperatury - przy normalnej pracy jest pomiędzy pierwszą a czerwoną kreską czyli ponad 1/4 skali

spalanie u mnie wzrosło w zimie coś koło 1,2litra więcej.

_________________
>>>>>>>>>> |PUNTO I 75'SX 1998| <<<<<<<<<<


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208380 Wysłany: 15 Sty 2009, 09:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 9
Musze zapytać mechanika jaki wlewał płyn przy remoncie silnika albo najlepiej od razu wymienić go na inny dla pewności. Ale poziom płynu jest ok. Jeśli chodzi o temperaturę z nawiewów to powietrze jest bardzo ciepłe, nie narzekam na zimno tylko nie pasuje mi ta wskazówka na 1/4 pola, a czy to normalne ze termostat otwiera duży obieg przy wskazywaniu 1/4? Dodam ze termostat jest nowiutki.Wiem ze termostat otwiera sie przy temperaturze 85stopni, połowa skali to pewnie 90 stopni a 1/4 to ile? Moze w rzeczywistości temperatura jest wyższa niż pokazuje wskazówka? Wtedy winny bedzie czujnik? Dobrze mi się wydaje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208381 Wysłany: 15 Sty 2009, 10:02; 
 Temat postu:
deym0n napisał(a):
wracając do położenia wskazówki temperatury - przy normalnej pracy jest pomiędzy pierwszą a czerwoną kreską czyli ponad 1/4 skali

u mnie jest tak samo, a nieco ponad 1/2 skali włącza się już wiatraczek

j86 napisał(a):
PS Latem auto palilo przy moim trybie jazdy 6,7 litra - teraz jakies 9,5 litra.

nie wiem, jaki masz silnik, ale jak dla mnie na auto tej klasy to jest masakrycznie dużo...

tutaj jest trochę na ten temat:
http://fiatpunto.com.pl/topic553.html


Góra
  
 
 
 Post #208391 Wysłany: 15 Sty 2009, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
jest taki temat jak polozenie wskazowki temp silnika... wiec dalej mowic nie musze ...

[ Dodano: 15 Sty 2009 09:30 ]
przenioslem.......

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211632 Wysłany: 24 Sty 2009, 18:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 31
Witam u mnie jest na połowie i stoi a wentylator włacza sie ponad 3/4 wskaźnika i to mnie troche martwi czy aby nie włacza się za późno??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211635 Wysłany: 24 Sty 2009, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ja bym sie martiwl gdyby wcale sie nie wlaczal :E

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211645 Wysłany: 24 Sty 2009, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Gru 2008,
Posty: 31
hehe ale ja sie martwie żeby sie nie przegrzewał slinik :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212876 Wysłany: 27 Sty 2009, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
jezeli uruchamia sie wentylator w okolicy 3/4 skali to znaczy ze zalacza sie dopiero 2 bieg wentylatora

ja mam tak samo - padl opornik wentylatora chlodnicy i zaskakuje dopiero drugi bieg to jest przy 120 stopniach

wymaga to naprawy a koszt nowego to u fiata 120 zl i to trzeba stosowac jakas przejsciowke bo juz nei maja do tej wersji

znalazlem na allegro za 60 zl

mnie to marwi to i zastanawia nastepujaca kwestia:

wskaznik podaje temperature plynu chlodzacego ale ze wzgledu na zly przeplyw lub uszkodzenia tego ukladu moze ona byc zupelnie inna niz temperatura silnika czyli np: zapowietrzony uklad - temperatura jest te 3/4 skali ale silnik jest cieplejszy, czyli moze miec te 140 stopni :)

dobrze rozumiem ?

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212968 Wysłany: 27 Sty 2009, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Pejt napisał(a):
jezeli uruchamia sie wentylator w okolicy 3/4 skali to znaczy ze zalacza sie dopiero 2 bieg wentylatora

Po pierwsze, niewiele jeynek ma dwubiegowy wentylator.
Po drugie 3/4 skali to może byc wlaściwa temperatura, bo wskazanie zalezy od czujnika.
Pejt napisał(a):
wskaznik podaje temperature plynu chlodzacego ale ze wzgledu na zly przeplyw lub uszkodzenia tego ukladu moze ona byc zupelnie inna niz temperatura silnika czyli np: zapowietrzony uklad - temperatura jest te 3/4 skali ale silnik jest cieplejszy, czyli moze miec te 140 stopni
Nie, bo wskaźnik podaje temperature bloku silnika i jak nawet nie ma płynu w układzie to wskaźnik odbiera temperaturę od metalowej obudowy i zawsze jest ona zbliżona do właściwej. Wskaźnik mierzący temperaturę płynu nie miałby sensu, bo po pęknięciu węża można by spokojnie jeździć, a wskaźnik pokazałby zimny silni (brak płynu to brak pomiaru)

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212970 Wysłany: 27 Sty 2009, 23:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Tezet1956 napisał(a):
Po pierwsze, niewiele jeynek ma dwubiegowy wentylator.

A wogóle jakieś mają? Pamiętam, że tata mówił, że w bisie wentylator miał 2 biegi, ale w moim punto na bank jest 1.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212988 Wysłany: 28 Sty 2009, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
no u mnie jest 2 biegowy

zalacza sie dopiero przy 3/4 skali - zalacza sie tylko przy wlaczonej stacyjce - strasznie szybko dziala

sa 3 piny itd

na krotko chodzi pierwszy bieg

moze to ze wzgledu na klime - nie wiem

no ale nei bede sie kłócił bo tak doszedł do wniosku z mechanikiem

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #212991 Wysłany: 28 Sty 2009, 00:20; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Pejt napisał(a):
moze to ze wzgledu na klime

Na 99% ze względu na klimę jest 2 bieg :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #213012 Wysłany: 28 Sty 2009, 00:40; 
 Temat postu:
STax napisał(a):
Pejt napisał(a):
moze to ze wzgledu na klime

Na 99% ze względu na klimę jest 2 bieg :E


Dokładnie tak. Pierwszy bieg służy do chłodzenia układu klimy i jest odcinany stacyjką, drugi bieg, taki sam jak w autach bez klimy służy do chłodzenia silnika i jest niezależny od stacyjki.


Góra
  
 
 
 Post #213058 Wysłany: 28 Sty 2009, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
no wlansie nie 2 bieg jest zalezny od statycyjki - u mnie

poniewaz nei mam pierwszego biegu to wentylator u mnei zalacza sie pozno i to tylko z wlaczona stacyjka

pierwszy bieg jest neizalezny od stacyjki, drugi dziala tylko z wlaczona stacyjka

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #213071 Wysłany: 28 Sty 2009, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Pejt napisał(a):
no wlansie nie 2 bieg jest zalezny od statycyjki - u mnie

poniewaz nei mam pierwszego biegu to wentylator u mnei zalacza sie pozno i to tylko z wlaczona stacyjka

pierwszy bieg jest neizalezny od stacyjki, drugi dziala tylko z wlaczona stacyjka
To jakieś dziwne, ale przecież w bardzo prosty sposób mozna tak skrosować wentylator i włącznik na chłodnicy żeby przywrócić najważniejszą rzecz, niezależne od stacyjki włączanie się wentylatora przy temperaturze takiej jaka ma ustawioną termowłacznik w chłodnicy. To chroni silnik i musi tak być.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 607 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO