|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mrider |
#187974 Wysłany:
10 Lis 2008, 01:12; Temat postu: |
|
|
user97 kropek ma dwa czujniki temperatury. Niebieski dający informacje na ECU i czerwony dający informację na wskaźnik. To tak w skrócie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tome_3 |
#188060 Wysłany:
10 Lis 2008, 14:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Piaseczno Rejestracja: 01 Sie 2008, Posty: 178
|
Tacowski napisał(a): U mnie wentylator zalacza sie w takim polozeniu wstazowki:  Natomiast w normalnej jezdzie: 
Tacowski mam ten sam silnik i wentylator mi się odpala w takim samym położeniu a przy normalnej jeździe na 1/4 skali jest czyli tek samo
mam jeszcze pytanie wie ktos może ile stopni ma silnik jak wskazówka jest na 1/4 skali??
_________________ Punto 1.2 75sx 96r
http://fiatpunto.com.pl/topic9604-15.html
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#188062 Wysłany:
10 Lis 2008, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
tome_3 |
#188064 Wysłany:
10 Lis 2008, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Piaseczno Rejestracja: 01 Sie 2008, Posty: 178
|
|
Góra |
|
 |
Misza9 |
#208127 Wysłany:
14 Sty 2009, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 18
|
mrider napisał(a): user97 kropek ma dwa czujniki temperatury. Niebieski dający informacje na ECU i czerwony dający informację na wskaźnik. To tak w skrócie.
A gdzie się znajduje ten czujnik dający informację do ECU ?
Jakiś czas temu zmieniałem zegary na te z prędkościomierzem i wskaźnikiem temperatury no i musiałem zmienić czujnik (ten z tyłu silnika po lewej stronie obok świecy) żeby wskaźnik pokazywał prawidłową wartość (wcześniej była tylko kontrolka ostrzegawcza). Czy nie zmieniło to jakoś wartości podawanych na ECU ?
Drugiego czujnika jakoś nie mogę zlokalizować  wg książki jest jakiś czujnik cytuję "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jest to termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany na obudowie termostatu"
Oglądałem termostat ze wszystkich stron i żadnego czujnika nie ma
Czy jest możliwość że w silniku 1.1 wersja S był tylko jeden czujnik ? bo teraz jakoś mi nie odpala za chętnie na ciepłym silniku. Może to on podawał wartość do ECU ?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#208154 Wysłany:
14 Sty 2009, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Misza9 napisał(a): Jakiś czas temu zmieniałem zegary na te z prędkościomierzem i wskaźnikiem temperatury no i musiałem zmienić czujnik (ten z tyłu silnika po lewej stronie obok świecy) żeby wskaźnik pokazywał prawidłową wartość (wcześniej była tylko kontrolka ostrzegawcza). Czy nie zmieniło to jakoś wartości podawanych na ECU ? Nie bo to nie ten czujnik. Misza9 napisał(a): Drugiego czujnika jakoś nie mogę zlokalizować wg książki jest jakiś czujnik cytuję "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jest to termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany na obudowie termostatu" Nie wiem w jakiej to ksiązce wyczytałeś, ale mało to precyzyjne. Owszem, jest tam w pobliżu, trochę w stronę kierowcy, trochę niewidoczny.Trzeba mocno się wysilić, żeby go znaleźć. Misza9 napisał(a): Czy jest możliwość że w silniku 1.1 wersja S był tylko jeden czujnik ? Nie.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
j86 |
#208237 Wysłany:
14 Sty 2009, 21:00; Temat postu: jaka temperatura silnika w zimne dni? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 9
|
Witam
Przeszukałem forum, było troche na temat niedogrzanego silnika ale i tak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie od jakiegos miesiaca problem.
Moje pytanie brzmi: Na ktorej kresce macie wskaznik od temperatury w te zimowe dni?
Od jakiegos czasu zauwazylem ze moj wskaznik temperatury nie podnosi sie powyzej pierwszej kreski, wydaje mi sie ze zawsze był na połowie...do tego auto słabo grzało - wymieniłem wiec termostat. Teraz nagrzewa sie szybciej ale ciągle wskazówka nie podnosi sie powyzej pierwszej kreski. Z tego co wiem wskazówka powinna byc na srodku - tak wyczytalem nawet w ksiazce "sam naprawiam punto" czy jakos tak;) . Byc moze winny jest czujnik temperatury? Z tego co wyczytalem to termostat otwiera sie przy temperaturze 85 stopni...u mnie kiedy wskazówka jest na pierwszej kresce duzy obieg jest juz otwarty, kiedy wskazowka jest jeszcze milimetr przed pierwsza kreska duzy obieg jest jeszcze zamkniety. Macie jakies sugestie? Mnie wydaje się ze połowa skali to 90 stopni - ale pewien nie jestem. Dodam ze jezdze po przedmiesciach Poznania i nie stoje w wielkich korkach...ale wczoraj zdarzylo mi sie stac w korkach godzine i mimo tego wskazowka nie doszka do polowy - byla dokladnie miedzy 1 kreska a polowa...Gdzie u Was jest wskazówka?
Pozdrawiam
PS Latem auto palilo przy moim trybie jazdy 6,7 litra - teraz jakies 9,5 litra.
Moze niektorzy stwierdza ze to glowica - otóż nie, silnik po remoncie w kwietniu.
|
|
Góra |
|
 |
Kamilbike |
#208321 Wysłany:
14 Sty 2009, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Lis 2008, Posty: 458
|
Jaki masz plyn do chlodnicy ? Tzn jaka temp zamarzania? Kumpel mial do -5st i mial to co Ty, ledwo sie dogrzewal, wymienil na taki -25 i zamieszkal w furze, bo cieplej niz w domu mial  Zobacz czy cos sie zmieni jak przykryjesz chlodnice tektura, albo gazeta. Punto mi grzeje sie normalnie, ale Focus TDCI ma czasem fochy przy -10 i potrafi przejechac 30km i sie zagrzac do polowy.
Aha i zobacz czy np bez wlaczonego nawiewu ciepla, tez sienie dogrzewa, pamietaj ze nawiew zabiera mu cieplo
_________________ www.g-force.pl
Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#208326 Wysłany:
14 Sty 2009, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#208329 Wysłany:
14 Sty 2009, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
U mnie termostat chyba świruje, albo ja bardzo róznie jeżdżę, bo raz zagrzeje się po 3-4km do połowy, a kiedy indziej po 10km jeszcze pierwszej kreski nie ma...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
deym0n |
#208373 Wysłany:
15 Sty 2009, 08:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Gru 2007, Posty: 56
|
u mnie w letnie dni wskaznik temperatury był normalnie przed pierwszą czerwoną kreską, w znimie gdy zaczęło się ostre grzanie w środku zauważyłem że słabo grzeje z nawiewów - przyczyna to zbyt niski poziom płynu dolałem do max i teraz grzeje jak wściekłe
wracając do położenia wskazówki temperatury - przy normalnej pracy jest pomiędzy pierwszą a czerwoną kreską czyli ponad 1/4 skali
spalanie u mnie wzrosło w zimie coś koło 1,2litra więcej.
_________________ >>>>>>>>>> |PUNTO I 75'SX 1998| <<<<<<<<<<
|
|
Góra |
|
 |
j86 |
#208380 Wysłany:
15 Sty 2009, 09:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 9
|
Musze zapytać mechanika jaki wlewał płyn przy remoncie silnika albo najlepiej od razu wymienić go na inny dla pewności. Ale poziom płynu jest ok. Jeśli chodzi o temperaturę z nawiewów to powietrze jest bardzo ciepłe, nie narzekam na zimno tylko nie pasuje mi ta wskazówka na 1/4 pola, a czy to normalne ze termostat otwiera duży obieg przy wskazywaniu 1/4? Dodam ze termostat jest nowiutki.Wiem ze termostat otwiera sie przy temperaturze 85stopni, połowa skali to pewnie 90 stopni a 1/4 to ile? Moze w rzeczywistości temperatura jest wyższa niż pokazuje wskazówka? Wtedy winny bedzie czujnik? Dobrze mi się wydaje?
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#208381 Wysłany:
15 Sty 2009, 10:02; Temat postu: |
|
|
deym0n napisał(a): wracając do położenia wskazówki temperatury - przy normalnej pracy jest pomiędzy pierwszą a czerwoną kreską czyli ponad 1/4 skali u mnie jest tak samo, a nieco ponad 1/2 skali włącza się już wiatraczek j86 napisał(a): PS Latem auto palilo przy moim trybie jazdy 6,7 litra - teraz jakies 9,5 litra.
nie wiem, jaki masz silnik, ale jak dla mnie na auto tej klasy to jest masakrycznie dużo...
tutaj jest trochę na ten temat:
http://fiatpunto.com.pl/topic553.html
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#208391 Wysłany:
15 Sty 2009, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
matek6 |
#211632 Wysłany:
24 Sty 2009, 18:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 31
|
Witam u mnie jest na połowie i stoi a wentylator włacza sie ponad 3/4 wskaźnika i to mnie troche martwi czy aby nie włacza się za późno??
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#211635 Wysłany:
24 Sty 2009, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
matek6 |
#211645 Wysłany:
24 Sty 2009, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Gru 2008, Posty: 31
|
hehe ale ja sie martwie żeby sie nie przegrzewał slinik :]
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#212876 Wysłany:
27 Sty 2009, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
jezeli uruchamia sie wentylator w okolicy 3/4 skali to znaczy ze zalacza sie dopiero 2 bieg wentylatora
ja mam tak samo - padl opornik wentylatora chlodnicy i zaskakuje dopiero drugi bieg to jest przy 120 stopniach
wymaga to naprawy a koszt nowego to u fiata 120 zl i to trzeba stosowac jakas przejsciowke bo juz nei maja do tej wersji
znalazlem na allegro za 60 zl
mnie to marwi to i zastanawia nastepujaca kwestia:
wskaznik podaje temperature plynu chlodzacego ale ze wzgledu na zly przeplyw lub uszkodzenia tego ukladu moze ona byc zupelnie inna niz temperatura silnika czyli np: zapowietrzony uklad - temperatura jest te 3/4 skali ale silnik jest cieplejszy, czyli moze miec te 140 stopni
dobrze rozumiem ?
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#212968 Wysłany:
27 Sty 2009, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Pejt napisał(a): jezeli uruchamia sie wentylator w okolicy 3/4 skali to znaczy ze zalacza sie dopiero 2 bieg wentylatora Po pierwsze, niewiele jeynek ma dwubiegowy wentylator. Po drugie 3/4 skali to może byc wlaściwa temperatura, bo wskazanie zalezy od czujnika. Pejt napisał(a): wskaznik podaje temperature plynu chlodzacego ale ze wzgledu na zly przeplyw lub uszkodzenia tego ukladu moze ona byc zupelnie inna niz temperatura silnika czyli np: zapowietrzony uklad - temperatura jest te 3/4 skali ale silnik jest cieplejszy, czyli moze miec te 140 stopni Nie, bo wskaźnik podaje temperature bloku silnika i jak nawet nie ma płynu w układzie to wskaźnik odbiera temperaturę od metalowej obudowy i zawsze jest ona zbliżona do właściwej. Wskaźnik mierzący temperaturę płynu nie miałby sensu, bo po pęknięciu węża można by spokojnie jeździć, a wskaźnik pokazałby zimny silni (brak płynu to brak pomiaru)
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#212970 Wysłany:
27 Sty 2009, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Tezet1956 napisał(a): Po pierwsze, niewiele jeynek ma dwubiegowy wentylator.
A wogóle jakieś mają? Pamiętam, że tata mówił, że w bisie wentylator miał 2 biegi, ale w moim punto na bank jest 1.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#212988 Wysłany:
28 Sty 2009, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
no u mnie jest 2 biegowy
zalacza sie dopiero przy 3/4 skali - zalacza sie tylko przy wlaczonej stacyjce - strasznie szybko dziala
sa 3 piny itd
na krotko chodzi pierwszy bieg
moze to ze wzgledu na klime - nie wiem
no ale nei bede sie kłócił bo tak doszedł do wniosku z mechanikiem
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#212991 Wysłany:
28 Sty 2009, 00:20; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#213012 Wysłany:
28 Sty 2009, 00:40; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): Pejt napisał(a): moze to ze wzgledu na klime Na 99% ze względu na klimę jest 2 bieg 
Dokładnie tak. Pierwszy bieg służy do chłodzenia układu klimy i jest odcinany stacyjką, drugi bieg, taki sam jak w autach bez klimy służy do chłodzenia silnika i jest niezależny od stacyjki.
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#213058 Wysłany:
28 Sty 2009, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
no wlansie nie 2 bieg jest zalezny od statycyjki - u mnie
poniewaz nei mam pierwszego biegu to wentylator u mnei zalacza sie pozno i to tylko z wlaczona stacyjka
pierwszy bieg jest neizalezny od stacyjki, drugi dziala tylko z wlaczona stacyjka
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#213071 Wysłany:
28 Sty 2009, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Pejt napisał(a): no wlansie nie 2 bieg jest zalezny od statycyjki - u mnie
poniewaz nei mam pierwszego biegu to wentylator u mnei zalacza sie pozno i to tylko z wlaczona stacyjka
pierwszy bieg jest neizalezny od stacyjki, drugi dziala tylko z wlaczona stacyjka To jakieś dziwne, ale przecież w bardzo prosty sposób mozna tak skrosować wentylator i włącznik na chłodnicy żeby przywrócić najważniejszą rzecz, niezależne od stacyjki włączanie się wentylatora przy temperaturze takiej jaka ma ustawioną termowłacznik w chłodnicy. To chroni silnik i musi tak być.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|