|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
set95 |
#272341 Wysłany:
14 Lip 2009, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
u mnie wentylator załancza się b. często i działa ok 5 min(czasami może i dłużej), wystarczy, że zatrzymam się po normalnej jeździe na dłuzszą chwile,do 5 min na biegu jałowym. wskazówka jest na 1/4 skali lub trochę ponad. warunki pogodowe nie mają znaczenia (nowa chłodnica, czujnik temp., termostat).
wcześniej się załanczał normalnie czyli jak wskazówka była w położeniu poziomym.
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Puntez |
#282843 Wysłany:
27 Sie 2009, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
A u mnie wskazówka jest na 1/4 i już się włącza. Po jeździe potrafi nawet 10minut się chłodzić 
|
|
Góra |
|
 |
set95 |
#282935 Wysłany:
27 Sie 2009, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
wymień czujnik w chłodnicy załanczający wentylator, to jest przyczyną, że wentylator chodzi tak długo. wskazania są desce są od innego czujnika.
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#283591 Wysłany:
30 Sie 2009, 09:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
set95 napisał(a): wymień czujnik w chłodnicy załanczający wentylator, to jest przyczyną, że wentylator chodzi tak długo. wskazania są desce są od innego czujnika.
A ile może taki czujnik kosztować?
|
|
Góra |
|
 |
gardi1 |
#283794 Wysłany:
30 Sie 2009, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 14 Lut 2009, Posty: 74
|
Puntez napisał(a): set95 napisał(a): wymień czujnik w chłodnicy załanczający wentylator, to jest przyczyną, że wentylator chodzi tak długo. wskazania są desce są od innego czujnika. A ile może taki czujnik kosztować?
11zł
_________________ punto I S 1,2 Cabrio
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#293007 Wysłany:
27 Wrz 2009, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293027 Wysłany:
27 Wrz 2009, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#295315 Wysłany:
05 Paź 2009, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
STax dziękówka wielka za odpowiedz kontrola płynu jest co jakiś tam czas gorzej z tym odpowietrzaniem od kwietnia nic ciekawe żeby tam jeszcze nagrzewnica nie była zapowietrzona to będę szukał jak to zrobić  pozdrawiam [ Dodano: 05 Paź 2009 10:36 ]kurde no i znowu problem na zimnym silniku odkręciłem ten koreczek na chłodnicy dolałem płynu aż się lało i lało zakręciłem wszystko no i grzeje chłodnica cała ciepła tak jak silnik grzanie na max no i odkręcam śrubokrętem tak ze 3 obroty ten zaworek na wężu który jest też ciepły do nagrzewnicy leci leci przegazowałem tak do 2tys parę razy poleciała woda tak koło szklaneczki zakręciłem wskazówka dotarła do 3/4 skali a wentylator dalej sie nie włączył ale będę musiał powtórzyć bo na luzie leci zimne powietrze z kratek więc jeszcze będzie zapowietrzona chyba ta nagrzewnica jak nie pomoże to już nie wiem teraz jak ostygnie pójde dolać wody do zbiornika na max i to samo tylko nie wiem czy to nie ma nic wspólnego z tym że cos mam z nagrzewnicą zaraz po właczeniu śmierdzi przez jakiś czas po czym przechodzi szyby nie parują no i nie widać żeby tam gdzieś ciekło [ Dodano: 05 Paź 2009 11:47 ]Kurde a może ja nie powinienem zakręcać korka zbiornika wyrównawczego w czasie odpowietrzania nagrzewnicy ? coś zaś pokićkałem pewnie no a wentylator dalej stoi a chłodnica całą ciepła 
_________________ Było - Fiat 126p 94' elegance
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94'
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#295512 Wysłany:
05 Paź 2009, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Może być uszkodzony termostat bądź czujnik załączenia wentylatora.
Sprawdź węże dochodzące do nagrzewnicy, jeżeli obydwa sa gorące a ciepłe powietrze nie leci to raczej szukałbym przyczyny w sterowaniu nawiewem w kokpicie, Sprawdz reką za radiem gdzie jest nagrzewnica czy plastik sie nagrzewa to bedziesz wiedzial czy nagrzewnica jest ciepla.
Wyczyść styki od czujnika zalaczenia wentylatora (ten wkrecony w chlodnice)
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#295537 Wysłany:
05 Paź 2009, 14:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#295640 Wysłany:
05 Paź 2009, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Czyszczenie tych styków to tak na probe mozna zrobic co nie znaczy ze jesli po wyczyszczeniu nadal nie bedzie chodzil to czujnik jest dobry, moze byc uszkodzony no i druga sprawa to ze termostat moze sie nie otwierac do konca.
Skoro odpowietrzanie nic prawie nie daje moze masz gdzies nieszczelnosc w układzie i Ci sie zapowietrza?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Ambri |
#301301 Wysłany:
22 Paź 2009, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrzeszów Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 66
|
Ostatnio wlasnie wskazówka mi na maxa wskoczyla po czym zorientowalem się że strzelila mi pompa wody .... kles w warsztacie zaproponowal rownież przy okazji wymianę rozrządu ... za wszystko zaplacilem 350 zł (pompa wody, cały rozrząd, czescie zepsute spowrotem) to duzo czy malo bo sie nie orientuje??
_________________ Moje maleństwo --> http://fiatpunto.com.pl/topic19196.html Pozdraviam Ambri!
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#304391 Wysłany:
02 Lis 2009, 22:59; Temat postu: Prawidłowa temperatura silnika 1.2 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
witam. mam takie pytanie.. wymieniłem czujnik temp. silnika na nowy i jak jeżdze temperatura wacha sie między 1/4 a 1/2 na wsażniku to normalne?? w punto na wskażniku jak jest 1/4 czyli ta druga kreska to ile jest stopni: 40... 60... 80??
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#304556 Wysłany:
03 Lis 2009, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
Dobrze, w czasie jazdy wskazówka powinna być mniej więcej na 1/4 W korku natomiast może się wahać pomiędzy 1/4 a 1/2 ...
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#304582 Wysłany:
03 Lis 2009, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Że co? Wskazówka powinna utrzymywać się dokładnie w połowie z małym wahnięciem w górę w momencie włączenia się wentylatora. Jeśli w innym miejscu jest wskazówka to czujnik jest lipny bądź uszkodzony. Jeśli wskazówka lata sobie po skali to termostat jest do wymiany.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#304587 Wysłany:
03 Lis 2009, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Kolego dzikidaniel muszę zaprzeczyć i napisać, że u mnie wskazówka znajduje się między środkiem a kreską niżej. Tak było i jest. Ten temat był omawiany i dużo osób opisywalo takie samo ustawienie wskazówki jak u mnie. 
|
|
Góra |
|
 |
mbc85 |
#304697 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: kraków Rejestracja: 13 Paź 2009, Posty: 47
|
ok. dziękuje
_________________ Punto mk1 1.2 : 75 kunia
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#304703 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
czech22 napisał(a): Kolego dzikidaniel muszę zaprzeczyć i napisać, że u mnie wskazówka znajduje się między środkiem a kreską niżej. Tak było i jest. Ten temat był omawiany i dużo osób opisywalo takie samo ustawienie wskazówki jak u mnie
I sprawa jest conajmniej dziwna.
Przed wymianą termostatu w 100% bym popierał, bo wtedy też u mnie temp się między 1/2 a 1/4 trzymała.
Natomiast po wymianie UPG i termostatu temp trzyma się na 1/4 i dopiero dłuższa jazda >140km/h powoduje, że zaczyna rosnąć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#304705 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
kropek1999 |
#304717 Wysłany:
03 Lis 2009, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: woj. pomorskie Rejestracja: 26 Wrz 2009, Posty: 103
|
zanim wymienilam termostat to do pewnego czasu wskazowka poakzywala mi połowę a po wymianie między 1/4 a 1/2 czasem dochodzi PRAWIE do połowy ale to musi być długa jazda 
_________________ Cult'owy punciak 1 z 1999 r. 1.2 60KM, czarniutki, pięciodrzwiowy
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#304751 Wysłany:
03 Lis 2009, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
czech22, od kiedy masz kropka? Bo u mnie w rodzinie właściwie nówka była i połowa skali to była połowa a nie jakieś ćwierć czy pomiędzy. Jak jest inaczej to albo czujnik uszkodzony (ja sobie uszkodziłem przy wymianie termostatu) albo nieoryginalny, no chyba że silnik nie jest dogrzany.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#304766 Wysłany:
03 Lis 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
u mnie też trzyma 1/4 skali i czujnika nie wymieniałem a czy był wymieniany nie mam pojecia,wiem że mi wariował ale jakoś mu...przeszło i pracuje normalnie,i co najciekawsze u mnie wentylator włącza sie jak przekroczy wspomniane 1/4 skali,w korku trzyma generalnie 1/4 skali ewentualnie ciut wyżej ale do połowy to mi nie dochodzi za cholerę,chyba że mam za mało płynu...i wsio wydaje się być sprawne,może to kwestia czujników po prostu?? sa seryjnych chodzi inaczej a na zamiennikach inaczej...co jeszcze ciekawsze posiadam pełną dokumentacje do swojego puntowozu i w instrukcji wyraźnie jst napisane że wskazówka powinna oscylować w pobliżu połowy skali...ale wiadomo jak z tymi instrukcjami jest-najlepiej nie odpalaj żeby nie zniszczyć silnika  jak dla mnie to rozumiem to tak że do połowy skali jak wskazówka dochodzi nie ma prawa się nic stać i tyle , widocznie te 1/4 na seryjnym(bądź po prostu oryginalnym) czujniku to jest te 90 stopni,a na zamienniku 90 stopni jest przy połowie skali ni nie wiem,łatwiej by było jakby zamiast kresek była temperatura na wskażniku temp płynu,bo tak to możemy gdybać
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#304770 Wysłany:
03 Lis 2009, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#304776 Wysłany:
03 Lis 2009, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
to by wychodziło że latam na niedogrzanym silniku cały czas,to dlaczego wentylatorr mi się włącza powyżej 1/4? i mam dobre ogrzewanie i wszystko...nie trzyma się to kupy,a co ciekawe ja muszę mieć te 90 stopni przy wspomnianej 1/4 dlaczego,dlatego że jak odkręcę korek po tym jak mi się wentylator włączy(czyli jest powyżej 90 stopni wtedy) to płyn mi pod ciśnieniem wylatuje ze zbiorniczka,a przed włączeniem wentylatora można bez większych obaw odkręcić w miąrę sprawnie korek i nie wycieknie pod ciśnieniem...i co wy na to? 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#304812 Wysłany:
04 Lis 2009, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Thomas napisał(a): tylko jak można uszkodzić czujnik skoro jest po przeciwnej stronie niż termostat ... hmm ...
Przy wymianie uszkodzonego np. Chyba potrafisz kilka możliwości wymienić w jaki sposób czujnik może ulec uszkodzeniu??
Włodar, czujnik Ci oszukuję skoro poniżej połowy włącza się wentylator.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|