|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 12:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
xsadol |
#281902 Wysłany:
24 Sie 2009, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
G360 napisał(a): Xylometazolin! napisał(a): Na razie chyba jedynym prostym sposobem jest założenie w grillu dolnym świateł dziennych led... Nie spełnią wyagania 60 cm odstępu pomiędzy światłami. Zreszta zaraz jadę zatankować auto to zmierzę
i?
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Czarny |
#281937 Wysłany:
24 Sie 2009, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 26 Sty 2008, Posty: 57
|
Panowie,
Korzystajac troche z chwili oddechu w pracy opracowalem troche inna metode zrobienia swiatel do jazdy dziennej. Mianowicie jest to niewielkich rozmiarow przejsciowka montowana bezposrednio przed kazda z zarowek H4 (bez zadnego ciecia kabli). Jej zadanie polega na limitowaniu mocy wydzielanej na zarowkach swiatel mijania za pomoca PWMa (czyli calkowicie bezstratnie i tak jak to jest robione we wszystkich swiatlach sterowanych za pomoca smart drivera przez body komputer). Akurat swiatla mijania w grande sa wyjete spod diagnostyki i ida przez przekaznik, a nie smart driver wiec taka operacja jest mozliwa. Po wlaczeniu swiatel startuja one ze 100% moca, a my mamy np. 30 sekund na mrugniecie dlugimi swiatlami. Kazde mrugniecie redukuje moc o np. 10%. Po 30 sekundach wartosc sie blokuje i zadna zmiana nie jest juz mozliwa. Oczywiscie personalizacja jest mozliwa na zyczenie  (zalezna od softu uC).
Oczywiscie wszystko zlozone na elementach kwalifikowanych automotive, ktorych uzywam do projektowania bodykomputera dla Peugeota/Citroena.
Moze nie jest to calkiem legalne rozwiazanie, ale na pewno bezpieczne dla otoczenia, obnizajace parunastokrotnie temperature zarnika zarowki, nie degradujace lustra reflektora juz nie mowiac o obciązaniu alternatora np. 50W a nie 110W
Urządzenie aktualnie jest w fazie testow
AAA bylbym zapomnial. Policja nam tego na pewno nie wykryje no chyba ze ktos zechce swiecic 20% mocy zarowki. No i oczywiscie to co chyba najlepsze w tym samochodzie, czyli wyglad nie jest psuty jakimis przyczepianymi wynalazkami  Cena mysle ze za komplet zmiesci sie w 50zl.
Ostatnio edytowany przez Czarny 24 Sie 2009, 23:24, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
xsadol |
#281942 Wysłany:
24 Sie 2009, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
Załamania czasoprzestrzenne się szykują  Albo co najmniej cofnięcia w czasie...  Czekamy na wyniki testów i szacowane koszta + foto 
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#281945 Wysłany:
24 Sie 2009, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Xylometazolin! mierzyłem. Nie ma bata na Maryśkę żeby tam weszły dzienne zgodnie z prawem. No chyba ze bedą miały srednicę max 5 cm to zmieszczą się na granicy.
Czarny tu nie chodzi o moc swiecenia tak do końca (chociaz zredukowanie poboru prądu to całkiem ciekawy pomysł). Czy ten twój patent sprawi że, tak jak pisze niedziu - bedą świeciły same przednie światła mijania bez obciażenia deski rozdzielczej przyciemniania radia i komputera i świecenia tylnych świateł? Czyli czy przekręcenie kluczyka w stacyjce załączy przednie światła mijania (jakby jeszcze ze zredukowaną mocą to już cud miód), a dopiero właczenie przełącznikiem sprawi że światła mijania pozostana zaświecone, a dołączy donich cała reszta (deska, tył, przyciemnienie komputera i radia)?
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#281973 Wysłany:
25 Sie 2009, 08:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
A tu nie chodzi o ten patent z regulatorem mocy świateł, który gdzieś tam wyżej opisywałem.
To jest takie urządzonko w małym, czarnym pudełeczku, zasilające impulsowo wybrane żarówki przednie (najlepiej długie) i przy okazji ograniczające ich moc o 70%. Światła zaczynają świecić dopiero po uruchomieniu silnika.
Dostępne na allegro za 40-50 zł. Regulator SD 2 się nazywa.
Z urządzenia wystaje 7 kabelków: 2 do przednich świateł, 1 do tylnych, 1 zasilanie aku, 1 zasilanie alternatora, 1 masa, 1 sygnał od świateł mijania, żeby po ich włączeniu - wyłączyć świecącą jako dzienna, żarówkę (w domyśle - świateł długich).
W środku siedzi przekaźniczek i tranzystorki sterujące napięciem żarówek.
Wszystko można podłączyć bezinwazyjnie - pod istniejące zaciski.
Podłączenie do żarnika świateł długich nie powinno spowodować żadnych komunikatów kompa, bo żarówki H4 nie są przez kompa bezpośrednio kontrolowane (tak jak pozycyjne np.).
Chyba że Czarny pisze o czymś innym.
Mam to urządzenie i mogę przesłać fotki jak by co.
|
|
Góra |
|
 |
xsadol |
#284448 Wysłany:
01 Wrz 2009, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#284450 Wysłany:
01 Wrz 2009, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Xylometazolin! napisał(a): http://allegro.pl/item729387185_swiatla_dzienne_regulator_swiatel_sd_2_tuning.html
Od razu bym dowód za to zabrał. Choćby dlatego, że długie oświetlają drogę, natomiast światła do jazdy dziennej mają za zadanie subtelnie "razić". Porównując do "klasycznych" dziennych, te długie na 30% będą niewidoczne... a przynajmniej nie będą się moim zdaniem umywały do tych faktycznie przeznaczonych do jazdy dziennej 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Farfalek |
#295086 Wysłany:
04 Paź 2009, 01:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 06 Lip 2009, Posty: 31
|
Musze się Wam drodzy koledzy pochwalić. Ja zamontowałem u siebie takie diodowe światełka do jazdy dziennej
Jak Wam się to widzi czekam na komentarze
_________________ Grande Punto 1.3 M-jet Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
skovi |
#295097 Wysłany:
04 Paź 2009, 07:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
super super. pisz zaraz skad kupiles i zrob foto z bliska jednej lampy
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Farfalek |
#295132 Wysłany:
04 Paź 2009, 10:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 06 Lip 2009, Posty: 31
|
Tutaj jest link do aukcji i zdjęcia tych lamp
http://www.allegro.pl/item749248876_swi ... o_hom.html
ja byłem tam osobiście spoko obsługa pomogli mi dobrać odpowiednie. Montaż jest bardzo prosty z automatu + i - do akumulatora się podłącza i + na żarówkę tak aby gasły po włączeniu pozycyjnych. A w drugą stronę są do lamp szybko złączki...
_________________ Grande Punto 1.3 M-jet Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
xsadol |
#295143 Wysłany:
04 Paź 2009, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
A jakiś opis montażu/zdjęcia z bliska? 
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
 |
skovi |
#295190 Wysłany:
04 Paź 2009, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
Ale teraz jak je zamontowac jak ktos ma halogeny?
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#295196 Wysłany:
04 Paź 2009, 13:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
[b]skovi[/b-demontujesz halogeny,kupujesz zaślepki do halegonów,kupujesz światła do jazdy dziennej,wycinasz w zaślepkach otwory,podłaczasz wszystko i masz światła do jazdy dziennej-to tak w skrócie 
|
|
Góra |
|
 |
enzo34 |
#295262 Wysłany:
04 Paź 2009, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 02 Sie 2007, Posty: 155 Pomógł: 2
|
Farfalek napisał(a): Musze się Wam drodzy koledzy pochwalić. Ja zamontowałem u siebie takie diodowe światełka do jazdy dziennej   Jak Wam się to widzi czekam na komentarze
Witam.Czy po montażu diodowych świateł do jazdy dziennej nie występuje komunikat o przepalonych żarówkach lub świecenie kontrolki na desce (żółty trójkącik z wykrzyknikiem) ?
|
|
Góra |
|
 |
Wicher |
#295296 Wysłany:
04 Paź 2009, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2215 Pomógł: 5
|
enzo34-światła do jazdy dziennej nie są bezpośrednio podpięte do kompa tak myślę-a są podłączone do oddzielnego włącznika,więc nic nie będzie świecić niepokojącego na desce 
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#295314 Wysłany:
04 Paź 2009, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Farfalek super - dokładnie o coś takiego mi chodziło i już oglądałem te lampki na allegro. Mam tylko jedno pytanie i małe "ale". Widzę że poszedłeś na skróty i zamontowałeś lampy nie-prostopadle do kierunku jazdy - czyli świecą na boki. Powiedz jak taki montaż się spisuje? Czy spełniają swoją funkcję (ledy mają zazwyczaj mały kąt świecenia). Ja właśnie rozmyślam dokładnie nad tymi lampami dokładnie w tym miejscu ale próbuję rozwikłać najtrudniejsze czyli ładny montaż "na wprost" a nie "na skos".
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#295318 Wysłany:
04 Paź 2009, 20:10; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
skovi |
#295373 Wysłany:
04 Paź 2009, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
Tak koledzy tylko to nie jest potrzebne. Swiatla te maja byc widoczne dla innych a nie oswietlac droge bo jezdzisz na nich w dzien!
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Farfalek |
#295417 Wysłany:
04 Paź 2009, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 06 Lip 2009, Posty: 31
|
Wicher odpowiedział na wszystkie pytania praktycznie. Komputer nawet nie ma pojęcia o istnieniu tych światełek więc nie wywala komunikatu.
G360 Musze Ci się przyznać że montaż mi się nie udał robiłem co mogłem aby były na wprost ale nie bardzo się już dało i tak jak zauważyłeś świecą na boki ale pytałem na CB czy je widać stwierdzili że nie ma problemów sam przeprowadzałem testy i te światełka mają szeroki kąt świecenia i po odejściu ok 5 metrów od auta potrafią dać po oczach...
skovi jak masz halogeny to zobacz czy nie da się jakoś dostać do środka i wymontować żarówki i odblasku i w to miejsce wsadzić te do jazdy dziennej i tu mam pytanie do Ciebie jaka jest średnica tego odblasku. I pozostaje tylko jeszcze problem homologacji na szybkach...
[ Dodano: 04 Paź 2009 23:10 ]
Xylometazolin! napisał(a): A jakiś opis montażu/zdjęcia z bliska?
Montaż jest bardzo prosty już pisałem o tym najgorsze jest umieszczenie tego w zaślepkach przeciwmgielnych ja wyciąłem otwór otwornicą i osadziłem je na kleju. Aby zamontować okablowanie musiałem ściągnąć zderzak ale jest to dziecinnie proste... Automat sterujący światełkami umieściłem na wsporniku pod klaksonem kabelki na opaskach umocowałem a do akumulatora kabel pociągnąłem w peszlu...
_________________ Grande Punto 1.3 M-jet Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#295453 Wysłany:
05 Paź 2009, 01:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Cytuj: Tak koledzy tylko to nie jest potrzebne. Swiatla te maja byc widoczne dla innych a nie oswietlac droge bo jezdzisz na nich w dzien!
Farfalek napisał(a): pytałem na CB czy je widać stwierdzili że nie ma problemów sam przeprowadzałem testy i te światełka mają szeroki kąt świecenia i po odejściu ok 5 metrów od auta potrafią dać po oczach...
To że świecą i je widać i po co one są to ja doskonale wiem, chodzi mi o to czy się do nich nie przyczepią Misiaki. Farfalek napisał(a): skovi jak masz halogeny to zobacz czy nie da się jakoś dostać do środka i wymontować żarówki i odblasku i w to miejsce wsadzić te do jazdy dziennej i tu mam pytanie do Ciebie jaka jest średnica tego odblasku. I pozostaje tylko jeszcze problem homologacji na szybkach...
O tym kilka stron wcześniej była dyskusja. Taki miałem właśnie pomysł, ale jakieś paranoiczne literki na szybce mogą być podobno źródłem kłopotów
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#295454 Wysłany:
05 Paź 2009, 01:25; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#295456 Wysłany:
05 Paź 2009, 01:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Thomas na wielu aukcjach rosną takie kwiatki. Niestety mam wrażenie że analfabetyzm i gloryfikacja głupoty zbierają coraz większe żniwo - ale nie o tym ten temat prawda?  . Wymyśl jak w grande zrobić tak jak ma kolega tylko na wprost i będzie gitarka [ Dodano: 05 Paź 2009 00:39 ]Ale może macie racje że te światełka nie muszą być "na wprost" Przecież w ałdi, lanci czy insigni to diodowe paski które ma być widać a lecą sobie w jakiś tam choinkowy wzorek a nie na wprost. Czy jest gdzieś prawnie powiedziane oprócz umiejscowienia jak mają świecić?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#295474 Wysłany:
05 Paź 2009, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Farfalek |
#295568 Wysłany:
05 Paź 2009, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 06 Lip 2009, Posty: 31
|
G360 napisał(a): chodzi mi o to czy się do nich nie przyczepią Misiaki Nie powinny bo spełniam wszystkie warunki określone przepisami a tj. : Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu. Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi. Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania Homologacja RL na kloszu Thomas napisał(a): w przepisach też jest powiedziane,żeby taki reflektor był ustawiony swoją osią równolegle do osi samochodu .
Pokaż mi gdzie to jest napisane bo prześledziłem mnóstwo stron, przepisów prawnych i nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym chyba że umknęło mojej uwadze...
_________________ Grande Punto 1.3 M-jet Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#295576 Wysłany:
05 Paź 2009, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|