|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
piter123321 |
#456544 Wysłany:
26 Mar 2011, 22:40; Temat postu: krótkie pytanie którka odpowiedz. - cewki zapłonowe |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam. tak jak w temacie. otóz gdy odpale auto i jest zimne chodzi ładnie rowniótko. tylko delikatnie przerwie. ale naprawde delikatnie. zaś gdy jest ciepłe po normalnej jezdzie slychac jak silnik przerywa. tzn chodzi równo nie gubi obrótów tylko przerwie czasem. wydaje mi sie ze to problem z prądami. któraś z cewek. co sądzicie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
b3liar |
#456741 Wysłany:
27 Mar 2011, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
kable szybciej, sprawdz 
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#456774 Wysłany:
27 Mar 2011, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
b3liar kable załozyłem jakies 1.5 mies temu Bosha i nie ma przebić. odpada
[ Dodano: 27 Mar 2011 19:37 ] a mam jeszcze pyt. bo kolega mowil ze moze to byc wina aparatu zapłonowego zeby go wyczyscic? co sadzicie? czy cewka?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#456848 Wysłany:
27 Mar 2011, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#456856 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Miałem kiedyś sytuacje, gdy, cewka zapłonowa zmieniała swoje parametry pod wpływem temperatury, podobnie zachowywały się również kiepskie przewody WN po kilku minutach pracy. Dobrze by było ustalić, która to cewka. Sprawdź sobie cewki pod względem elektrycznym, przy użyciu miernika uniwersalnego, można spróbować podmienić cewki z innego samochodu. W ten sposób ustalisz, czy problem generuje kończąca żywot cewka, czy też trzeba szukać usterki w innym miejscu.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#456862 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
AndyPol mysle ze to cewka jakis czas temu jak sprawdzałem iskrę to juz była ewidentnie słabsza na jednej cewce. poprostu jak pisze na pb chodzi równo nie gubi obrotów ale co jakis czas przerywa, a na lpg czesciej przerywa. jutro to sprawdze.
tzn zmierzyc opór?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#456871 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Tak, rezystancję cewki jak w tym opisie: http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html [ Dodano: 27 Mar 2011 20:26 ]A jak wyglądają świece zapłonowe? Kiedy były wymieniane? Może warto je podmienić i wtedy sprawdzić jak wygląda iskra na tej cewce, którą podejrzewasz. Warto też oczyścić powierzchnię styku elektrycznego cewki z oleju i brudu.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#456872 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a jaka temp?:) skad mam widziec czy silnik osiagnal te 20 stopni?
[ Dodano: 27 Mar 2011 20:31 ] swiece w sierpniu zeszlego roku, zrobione na nich moze ze 3000 km moze wiecej ale niewiele.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#456879 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Chodziło o temperaturę otoczenia.  Wiesz, podane wartości dotyczą temperatury otoczenia 20 st. C. Mierząc w temp. np. 5 st. C wynik będzie nieco odbiegał od tego, co tam podano. Ten pomiar, to taka podstawa diagnostyki cewki. Która pozwala na szybko wyłowić uszkodzony egzemplarz. Czasem jest trudniej, gdy uszkodzenie objawia się po kilku minutach pracy, gdy cały układ się podgrzeje i zaczynają się pojawiać przerwy w obwodzie. Koniecznie sprawdź również, czy podłączenia 12V na cewce są dobrze zaciśnięte. [ Dodano: 27 Mar 2011 20:39 ]Kiedyś zakładałem świece zapłonowe znanego i dobrze ocenianego producenta. Jedna sztuka była do zwrotu. Ale zanim stwierdziłem, która chwilkę mi zeszło. Więc na to też trzeba zwracać uwagę. Sprawdź również czy przewody WN dobrze są zaciśnięte na połączeniu na świecy zapłonowej.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#456883 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
AndyPol wynik bedzie nieco odbiegal ale pokaze ktora cewka jest zepsuta?
ok jutro to sprawdze;) poki co wielkie dzięki!
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#456887 Wysłany:
27 Mar 2011, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Możesz jeszcze spróbować zamienić cewki miejscami. I wtedy porównać jak wygląda iskra. No i działaj koniecznie sprawnym miernikiem (przewody i bateria).  Pozdrawiam 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#457117 Wysłany:
28 Mar 2011, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam. mierzyłem dzisiaj opór. i wyszło. na uzwojeniu na ktorym jest 12v na obu cewkach w granicach 0.9 oma.
zaś na wysokim napięciu ( tam gdzie jest WN) na jednej jest 8.04 a na drugiej 8.49 Kilo oma.
co myslicie? obie popsute?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#457245 Wysłany:
28 Mar 2011, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
piter123321 Obie sprawne. Bardzo sprawne.
Co do przerywania, strzelania itp. zmniejsz przerwe na świecach. Jeżeli standardowa przerwa u Ciebie do 1,0 mm to zmniejszą ją w przedziale 0,7-0,9 mm, optymalny jest 0,8 więc ustaw 0,8 mm na początek. Dzisiaj zmniejszyłem przerwe w świecach NGK z fabryczenj 1.0 na 0,8 i autko nabrało wigoru i nic nie szarpie nie strzela i kopytko ma fajne  Cewke też wymieniłem ale moja miała 7kOhm.... [ Dodano: 28 Mar 2011 20:16 ]kable WN możesz owinąć każdy po dwa razy taśmą izolacyjną od początku do końca i od końca do początku może to pomóc i zaoszczędzi jakieś 50 PLN albo i więcej.
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#457482 Wysłany:
29 Mar 2011, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
fakt dzisiaj dochodze do wniosku ze to nie cewki bo dzieje sie jak przed ostatnia wymiana swiec. parska w wydech i poszarpuje tak do 2.5 tys czyli swiece? czy mogla sie przerwa zmienic ?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#457493 Wysłany:
29 Mar 2011, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Rezystancja cewek w normie (troszkę doszło pewnie przez temp. na zewnątrz i może kable pomiarowe, lub sam miernik). Prawidłowy odstęp między elektrodami świecy zapłonowej 0,85 do 0,95 mm. Można rzucić okiem jak wyglądają świece zapłonowe i czy dobrze i do końca są założone kable WN na nich. Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#457495 Wysłany:
29 Mar 2011, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
U mnie w MK2 1.2 8V z LPG, Iskry U-Super padły po 11 tyś, tak padły, że na 2 nie było iskry, i nie dałem rady kropka odpalić. Kupiłem NGK, i musiałem na orygianł tarfić, bo mam je od stycznia 2008 roku, przejechałem ponad 47 tysięcy i nadal dobrze działą na LPG
. Mam już kupione nowe NGK, ale leżą od 8 miesięcy i czekają, aż te obecne NGK padną..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#457500 Wysłany:
29 Mar 2011, 18:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
AndyPol ja je mierzyłem jeszcze jak silnik był ciepły. moze dlatego doszło?
Adas ja kupilm iskry i zrobiłem moze z 5tys. zapewne to swiece.  zaraz zobacze czy sie nie swieca kable;)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#457503 Wysłany:
29 Mar 2011, 19:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
To pozostaje rzucić okiem na same świece i połączenia na kablach WN. Jeśli elektrody świecy zapłonowej są nadpalone, lub jest popękany izolator, świecę powinno się wymienić.
Wyższa temperatura cewki na pewno miała wpływ na uzyskany pomiar.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#457506 Wysłany:
29 Mar 2011, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Jak coś to z Mk1 rok 1998 wrzesień, który miał 60 tyś przebiegu, zostały mi cewki od razu z tym wspornikiem, co ma i oring w sobie  . Obie są bdb stan  . Tak jakby ktoś ptrzebował, trzymam je z dwa lata bo identyk idą do mk2 obecnego, ale jakby ktoś pilnie potrzebował to mogę tanio odstąpić. Silnik -słupek to kolega od razu zabrał, po tym jak mk1 miał kolizję  .
P.S. wymianie świec, towarzyszyła wymiana przewodów też WN, z Janmor na NGK  .
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#457519 Wysłany:
29 Mar 2011, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
sprawdziłem kable WN. i nie przebijały. na wypadek zaizolowałem tam gdzie dotykają np pokrywy zaworów. po zaizolowaniu chodzi lepiej. ale dalej gubi cykle. a swiec nie sprawdzilem bo urwałem klucz  jutro musze kupic. niby to nic takiego bo chodzi ładnie równo tylko co jakis czas slychac to jak przerwie. i nie gubi przy tym obrotów wiec cos z pradem tak mysle no nie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#457521 Wysłany:
29 Mar 2011, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Raz na jakiś czas przerwie to ja to mam odkąd kupiłem kropka i do tej pory nie zdiagnozowałem tego  Choć po zmniejszeniu przerwy na świecach jeszcze nie "wpatrywałem się" czy przerwie raz na jakiś czas  Powiem Ci na dniach czy przerywa raz na jakiś czas na biegu jałowym czy nie
Nie dokręcaj tak mocno świeć i dokładnie klucz załóż na świece  Bo może się to skończyć tragicznie....
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#457523 Wysłany:
29 Mar 2011, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Białastrzała97S napisał(a): Bo może się to skończyć tragicznie....
wiem. ale ja nie dokrecalem;/ ostatnio jak odebralem od mechanika widocznie musial podokrecac jakims kluczem dynamometrycznym czy cos;)
Białastrzała97S napisz jak u Ciebie;)
nie wiem jak Ty ale mnie to irytuje troche hehe;)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#457956 Wysłany:
31 Mar 2011, 07:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#458048 Wysłany:
31 Mar 2011, 18:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ok zapewne tak zrobie:)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#458513 Wysłany:
02 Kwi 2011, 01:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
I co kolego pomogło tobie to zmniejszenie przerwy ?
Mam u siebie podobnie tzn po rozgrzaniu czuje przygaśnięcie przy 2tyś obr.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|