|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 14:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
plusdesign |
#490361 Wysłany:
14 Lip 2011, 08:21; Temat postu: Wariacje temperatury |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Jadąc ostatnio moim kropkiem zauważyłem że skoczyła temperatura silnika (jak zjeżdzałem na bok to już się paliła czerwona kontrola i temperatura była na maxa). W warsztatcie się okazało, że nie ma obiegu, bo wąż wchodzący do chłodnicy od strony akumulatora jest chłodny, ten po drugiej był gorący. Wymienili termostat, pompę wody i jakiś zaworek (pokazywali mi jest on od strony nagrzewnicy).
Niestety objaw jest taki, że obieg jest przywrócony bo wszystkie węże są gorące, ale temperatura zachowuje się dziwnie:
Po włączeniu samochodu na luzie rośnie, dochodzi do 2 grubej kreski (normalna temperatura pracy), przechodzi ją o dwie małe kreski, włącza się wentylator a mimo to temperatura rośnie jeszcze aż prawie do czerwonych kresek i wtedy dopiero zaczyna spadać. Dodatkowo nawiew włączony na max temp. przy nagrzanym silniku daje letnie powietrze a powinno być gorące. Samochód oczywiście został warsztatcie ale mechanik coś chyba nie ma pomysłu, takie odniosłem wrażenie.
Macie jakieś pomysły.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#490372 Wysłany:
14 Lip 2011, 09:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#490380 Wysłany:
14 Lip 2011, 09:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#490387 Wysłany:
14 Lip 2011, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
buladag napisał(a): Hmm odpowietrzyć układ?
W jaki sposób, czy do tego jest ten zaworek od strony nagrzewnicy ?
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#490389 Wysłany:
14 Lip 2011, 10:20; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#490391 Wysłany:
14 Lip 2011, 10:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#490411 Wysłany:
14 Lip 2011, 12:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
No dobrze a mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny, poza zapowietrzonym układem ?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#490414 Wysłany:
14 Lip 2011, 13:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#490424 Wysłany:
14 Lip 2011, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
plusdesign napisał(a): No dobrze a mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny, poza zapowietrzonym układem ?
to jest najgłówniejsza przyczyna, że te mechaniory nie umieją tego zrobić porządnie
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#490444 Wysłany:
14 Lip 2011, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#490538 Wysłany:
14 Lip 2011, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Niestety odpowietrzanie nie pomogło. Wygląda na to jakby nie było obiegu płynu, mimo że wszystkie węże gorące. Ja już nie wiem co jest grane. I na dodatek nawiew dmucha zimnym powietrzem mimo że pokrętło jest na max temperaturę ustawione. Termostat, pompa wody, zawór odpowietrzający, czujnik temperatury wymienione, co jest grane ?
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490569 Wysłany:
14 Lip 2011, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
nagrzewnica przypadkiem nie jest zapchana? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#490577 Wysłany:
14 Lip 2011, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
nie wiem dlaczego ale w dalszym ciągu stawiam na zapowietrzenie, w ostateczności zapchana nagrzewnica. Sprawdz w komorze silnika czy oba wężę wchodzące do nagrzewnicy sa gorące, jeżeli jeden ciepły drugi zimny to nagrzewnica do wymiany jak oba gorące lub oba zimne, zapowietrzony.
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#490643 Wysłany:
14 Lip 2011, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
nie odpowietrza sie bo nagrzewnica jest zapchana
To to przecież samo sie odpowietrza tylko zalać aż zacznie wylewać sie z odpowietrzników, odpalić i po 20min odpowietrzone.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|