|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 12:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
639 |
#489951 Wysłany:
12 Lip 2011, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ja miałem od jtd wersja jakas lepsza bo zegary były z białą romówka, zreszta gdzies w tym temacie dawałem foto.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
KarolGt |
#490376 Wysłany:
14 Lip 2011, 09:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
A co robi ten examiner?
Ustawia się dokładność pomiarów?
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#490378 Wysłany:
14 Lip 2011, 09:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Nie, zgrywa zlicznik z komputerem samochodu. W innym przypadku licznik będzie Ci mrugał no i nie będzie wyświetlany poprawny przebieg.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
kuusamo |
#490977 Wysłany:
16 Lip 2011, 11:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 37
|
Witam po długiej przerwie. Mam dobre wiadomości: pozbyłem się odwiecznego problemu szarpania w swoim 1.9D Oczywiście, wcześniej przeszedłem standardowa ścieżkę od podejrzenia wady EGR, przepływomierza, czyszczenia i wymiany wtrysków, rozrządu, zestawu naprawczego Renault'a, czujnika położenia wałka rozrządu i wielu innych Planowałem już nawet zamianę pompy na sterowaną mechanicznie. Ale okazało się, że problem leżał gdzie indziej. Wymieniłem przerdzewiałą rurę wydechową prowadzącą od kolektora spalin i....szarpanie przy dodawaniu gazu zniknęło...po prostu Może ktoś ma jakąś teorię co mogło dziać się ze spalinami, że szarpało podczas dodawania gazu na IV i V biegu??? Tak czy inaczej - uwolniłem swojego punciaka od totalnego wybebeszenia i kosztów z tym związanych. UFF!
_________________ Fiat Punto EVO 2012 1.4/77km + lpg BRC
|
|
Góra |
|
|
KarolGt |
#490980 Wysłany:
16 Lip 2011, 11:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
A to nie kopciło ci pod maską ? albo była zapchana?
Ogólnie rzecz biorąc są 2 możliwe przyczyny szarpania punciaka 1.9D.
1. Spadek mocy silnika
2. Wzrost momentów hamujących.
Usterki jednej z tych 2 grup będą się przyczyniać do powstawania szarpania szczególnie na niższych obrotach gdzie moment napędowy nie jest zbyt wysoki.
Czyli praktycznie każda głupota może spowodować szarpanie
|
|
Góra |
|
|
kuusamo |
#490981 Wysłany:
16 Lip 2011, 11:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 37
|
Nie kopciło. Rura była przerdzewiała po bokach praktycznie na całej długości. Patrząc w przeszłość to jakiś tajemniczy związek musi jednak być bo nie zaczęło nagle mocno szarpać tylko najpierw delikatnie i z czasem coraz mocniej - jak się wydaje - wraz z powiększającymi się dziurami Inaczej tego fenomenu nie potrafię wytłumaczyć...w jakiś sposób musiał być zaburzony odpływ spalin.
_________________ Fiat Punto EVO 2012 1.4/77km + lpg BRC
|
|
Góra |
|
|
KarolGt |
#493975 Wysłany:
29 Lip 2011, 09:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
Wymieniłem licznik
I Muszę przyznać że opłaciło się. Całkowity koszt 170zł ale bardzo duża frajda:)
Nie wiecie od czego ta dioda? w fabrycznych alarmach są diody nad kolumną kierownicy? chyba jakaś samoróbka.
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#493976 Wysłany:
29 Lip 2011, 09:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
mw555 |
#494050 Wysłany:
29 Lip 2011, 16:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 18
|
wymień żarówkę
|
|
Góra |
|
|
paskal |
#501307 Wysłany:
29 Sie 2011, 14:36; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Sie 2011, Posty: 2
|
Witam,
moje punto 1.9d z 2000r. przy pierwszym odpalaniu nie ma gazu a przy tym kopci. Pedał można wcisnąć do końca i nie bardzo chce jechać po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu chodzi bardzo dobrze zero jakichkolwiek objawów. Czy ktoś wie co to może być? Jak się mocno rozgrzeje to trochę szaleją mu obroty ale nie ma żadnego szarpania. Może ktoś będzie potrafił nam pomóc
|
|
Góra |
|
|
mw555 |
#501417 Wysłany:
29 Sie 2011, 21:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 18
|
Nie masz możliwości podpiąć się nigdzie do komputera?
|
|
Góra |
|
|
paskal |
#501528 Wysłany:
30 Sie 2011, 08:35; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Sie 2011, Posty: 2
|
Na komputerze wyszło że to czujnik położenia pedału gazu i położenia wirnika, pedał gazu podobno jest dobry, inny mechanik sprawdzał go miernikiem, ale nie wiem co z tym wirnikiem czy to może być to? Jak to naprawić i gdzie?
|
|
Góra |
|
|
mw555 |
#501727 Wysłany:
30 Sie 2011, 21:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 18
|
Ja jeszcze nie przerabiałem u siebie tego tematu...
Ale może być tak, że wyskakuje błąd wirnika dlatego, że auto miało problem z pedałem gazu po pierwszym odpaleniu. Rozumiem, że o wirnik pompy chodzi...
Albo na odwrót, po odpaleniu zapamiętał się błąd czujnika pedału gazu, a winowajcą jest wirnik
Z tego co pamiętam to kilka/kilkanaście stron wcześniej w tym wątku ktoś miał problem z brakiem gazu. Ale nawet przy niedziałającym pedale gazu nie powinno kopcić, ani falować obroty. Bo jakby nie kopcił, to można by podejrzewać pedał gazu, albo sterowanie pompy. A tak jak kopci, to jest jakaś mina.
Co znaczy, że szaleją obroty?
Są za niskie/ falują w jakimś zakresie/ czy za wysokie?
Tak jak mówiłem... ja nie przerabiałem jeszcze takiego tematu u siebie, ale z tego co się orientuję to wygląda to tak, jakby kończył się czujnik. I może to być rzeczywiście ten od położenia wirnika. Tak jak mówiłeś, że za drugim razem po odpaleniu brak objawów.
Najlepiej jakby Remind się wypowiedział.
A gdzie naprawić... Lucas Epic jest wredną pompą, ale musiałbyś pojechać do jakiegoś warsztatu, który zajmuje się tylko dieselami i tam spróbować. Jeżeli przyczyna jest taka. Ale najlepiej jakby się ktoś jeszcze wypowiedział.
|
|
Góra |
|
|
-pawlo111 |
#513746 Wysłany:
24 Paź 2011, 01:48; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: GD 1.9D Rejestracja: 06 Paź 2011, Posty: 24
|
Przeczytałem wszystkie 53 posty - 2,5 godz aż mam oczopląsy. Mam kilka odpowiedzi na moje pytania.
ogólnie o moim Punto.
-odpala ładnie czy zimny czy ciepły
-po przejechaniu kilku km a czasem po 1km już wariuje: podnoszą się same obroty- podczas jazdy na biegu poszarpie go i wyskakuje kontrolka silniczka - czerwona, jak wrzucę na luz to robi sam przygazówki na wyższe obroty i wyskakuje kontrolka silniczka- ale też potrafi czasem sama zgasnąć(ta kontrolka). Wyczytałem że: nieszczelność na szybko złączkach przewodów paliwowych. Tutaj paliwo jest zasysane przez pompę więc to musi być szczelne w 100%. Wtedy właśnie silnik wchodzi właśnie na wysokie obroty i gaśnie. Potrafi się zapalić na czerwono checkengine. - tylko że u mnie nigdy nie zgasł. Ale też podczas jazdy po nierównościach raz mi szarpnęło i na 2 sek zaświeciła się kontrolka silniczka po czym sama zgasła i dalej jechał bez problemów.
-bardziej wariuje na ciepłym silniku i po wyskoczeniu kontrolki auto chodzi na wyższych obrotach cały czas. Po ostygnięciu jest OK- odpala i nic się niby nie dzieje - nic nie świeci. Obroty normalne ale po przejechaniu kilku km znowu cyrki.
- jak go cisnę mocno i zaraz wrzucam na luz to też robi przygazówki i to bardzo wysokie (nie mam obrotomierza ale powyżej 4 tyś łapie i spada i znowu w górę i spada i normuje się)
Jak by lewe powietrze ???
Raz jak mi chodził na tych wyższych obrotach i na świecącej kontrolce zacząłem szperać przy pompie- ona u góry ma taką osłonkę gumową i tam poruszałem przewodami i podniosły się same obroty przez chwilę.
Co robiłem co będe robił: nowy filt powietrza mam, czyściłem przepływkę/przepustnicę, jutro zaślepię EGR, sprawdzę przewody przy pompie wtryskowej, sprawdzę wydech może coś przytkało. Myślę wyciąć katalizator?
Jakieś inne pomysły? wskazówki?
|
|
Góra |
|
|
remind |
#513829 Wysłany:
24 Paź 2011, 09:30; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
W tym silniku nie ma czegoś takiego jak lewe powietrze, bez kolektora będzie ładnie chodził. W grupie vag jest to istotne ze wględu na przepustnicę i podciśnienia. Całkiem możliwe, że masz gdzieś brak kontaktu. To zmora pomp Lucasa.
Posprawdzaj wtyczki i wiązkę od sterownika do pompy, oraz od pompy do wtyczki. jakie dokładnie błędy były? fes z przerobionym kablem vag to od 2.8 działa ok, w 2.6 nie koniecznie.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
-pawlo111 |
#515436 Wysłany:
28 Paź 2011, 19:24; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: GD 1.9D Rejestracja: 06 Paź 2011, Posty: 24
|
wiązka sprawdzona- jest100% sprawna- poszły oodzielnie nowe kabelki od potencjometru gazu do sterownika(kompa)i jest to samo. Sterownik do wymiany. Używka 150zł więc nie majątek. Walczymy dalej. Aha dowiedziałem się że uszkodzony sterownik - bez objawów jest też przyczyną samego gaśnięcia samochodu na ciepłym silniku.
|
|
Góra |
|
|
remind |
#515454 Wysłany:
28 Paź 2011, 20:05; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
-pawlo111 |
#517457 Wysłany:
03 Lis 2011, 19:31; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: GD 1.9D Rejestracja: 06 Paź 2011, Posty: 24
|
po wymianie sterownika(komputera) - koszt 200zł+przeprogramowanie jak ręką odjął wszystkie dziwne usterki od szarpania po samo podnoszące się obroty i wyskakującą kontrolkę chceck engine. Ogólnie elektryk mówił że te częste usterki są powodem padającego sterownika który nie domaga - szczególnie jak się silnik nagrzeje a on jest bardzo blisko silnika... a ludzie wymieniają pompy itp... Ponoć ten lucas 400tyś z palcem w d... wytrzymuje
|
|
Góra |
|
|
remind |
#517473 Wysłany:
03 Lis 2011, 20:02; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
raczej 500, mi padł szybciej rozrusznik - regenerowany 250zł. a ile dałeś za przeprogramowanie?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
-pawlo111 |
#517541 Wysłany:
03 Lis 2011, 22:34; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: GD 1.9D Rejestracja: 06 Paź 2011, Posty: 24
|
remind, na 2 dobre 0.7 bo to znajomy dobry spec
|
|
Góra |
|
|
yoyco0 |
#524986 Wysłany:
29 Lis 2011, 20:08; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
remind, Gdzie można kupić te końcówki po 60zł za sztukę oraz nowe podkładki, bo szukam, szukam i nie mogę znaleźć
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
|
mw555 |
#525201 Wysłany:
30 Lis 2011, 16:31; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 18
|
|
Góra |
|
|
remind |
#525205 Wysłany:
30 Lis 2011, 16:49; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
ja pisałem o FIRAD ( włoskie) wyżej, firdsa nie ma - to chińskie. o firad trzeba u pompiarzy pytać. Jak ktoś chce spróbować Delphi to mam 4szt lekko użyte. Oczywiście dam gwarancję rozruchową. Kwestia uzgodnienia. Podkładki też mam z zapasów i wcale nie po 10zł .
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
mw555 |
#525250 Wysłany:
30 Lis 2011, 20:20; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 14 Kwi 2010, Posty: 18
|
aż takie słabe są te końcówki?
|
|
Góra |
|
|
remind |
#525254 Wysłany:
30 Lis 2011, 20:35; Temat postu: Re: Kupiłem dziś Punto 2001r 1.9 DS.... |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
no już nie są made in lucas:) tylko delphi koreańskie. Jeździ na nich ok, nie dymi ale nie ma czegoś "tego" co jest jak się założy firad czy stare co mam Lucas.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|