lioton napisał(a):
Radzę nie robić wymiany płytek wedle tego manuala, owszem jest to możliwe aby wymienić je bez wyjmowania wałka ale jest to bardzo nieporęczne, denerwujące i czasochłonne, poza trzeba sobie zarezerwować spore pokłady cierpliwości
Polecam robić regulację wg. tych manuali
1)
topic3610.html2)
topic8422.htmlNo tak ale jesli nie potrzeba akurat wymieniac paska rozrzadu, napinacza i pompy (bo bylo to powiedzmy jakis czas temu robione) to raczej nie ma sensu tego ruszac to mozna dokonac regulacji zaworow bez zdejmowania walka rozrzadu, wiadomo nie jest to poreczne ale cos za cos, wazne ze sie ma mozliwosc wyboru w zaleznosci od wlasnej sytuacji i doswiadczenia. Aby dobrze ustawic rozrzad to nie jest takie proste. Sa np 2 sposoby ustawiania walu korbowego w pozycji TDC (tlok 1 maksymalnie w gorze) i nie mozna uzywac do tego srubokreta tylko odpowiedniego przyrzadu (wkrecanego w miejsce swiecy) z czujnikiem zegarowym. Podczas wymiany paska, jesli nie sciagamy walka rozrzadu to walek powinien byc zablokowany. Wiec sprawa sie komplikuje bo trzeba miec kolejny przyrzad. Jesli zdejmujemy walek rozrzadu to w celu jego ustawienia zgodnym z walem w pozycji TDC trzeba zdjac nieco elementow miedy innymi cewki aby bylo widac drugi koniec walka rozrzadu. Ma on naciecie ktore powinno byc poziomo i ponizej osi walu.
Te wszystkie manuale sa dokladne na pi oko, a wiadomo ze latwo sie pomylic o 1 zabek bo sasiedni jest tylko o kilka stopni dalej. Naciecia na korposue silnika jesli w ogole sa to sa tylko orientacyjne bo przeciez nie przylegaja bezposrednio do kol zebatych wiec patrzac pod katem mozna cos innego wypatrzyc. A odnosie ksiazki WKL to w ogole porazka jest zbyt lakoniczna i wiele w niej bledow rzeczowych.
[ Dodano: 30 Sty 2012 14:51 ]Nie wiem dlaczego ale spotkalem sie roznymi wartosciami luzow zaworowych ktore powinny byc w Punto 2. Silnik 188A4.000 (1242cc, 8v SOHC 44kW 60KM @ 5000rpm, 102Nm 2500rpm). Roznica wystepuje na zaworach dolotowych.
2 zupelnie rozne ksiazki mowia tak:
inlet .40 +-.05
exhaust .45 +-.05
1 ksiazka (WKL)
dolotowe .20 - .30
wylotowe .40 - .50
w internecie spotkalem sie z:
1999 was change over year, so could be either of these:
Manufacturer: Fiat Model: Punto (99-) 1,2
Engine code: 188A4.000 Output: 44 (60) 5000
Tuned for: R-Cat Year: 1999-04
Valve clearance -INLET mm 0,35±0,05 cold
Valve clearance -EXHAUST mm 0,45±0,05 cold
Dla porownania to jest MK1:
Manufacturer: Fiat Model: Punto (93-99) 1,2
Engine code: 176A7.000 Output: 43 (60) 5500
Tuned for: R-Cat Year: 1993-99
Valve clearance -INLET mm 0,40±0,05 cold
Valve clearance -EXHAUST mm 0,50±0,05 cold
[ Dodano: 30 Sty 2012 14:54 ]znalazlem przyrzad ktory umozliwia blokowanie 2 walow rozrzadu i korbowego
http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8608/Default.aspx