You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 23:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 42  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #688096 Wysłany: 29 Sie 2013, 18:45; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 26 Wrz 2012,
Posty: 143
Czyli że co, twierdzisz że mam zbieżność źle ustawioną?? ale podczas jazdy na wpros kierownica jest prosto i nie ściąga. a u mnie nawet jak jade po łuku z predkością 40km/h to kierownica nie chce powrócić, czasami powraca ale częściej nie.. co to może być??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #688129 Wysłany: 29 Sie 2013, 22:42; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
Mam nadzieję ,że auto nie było "bite" i geometria nadwozia jest ok.Nie wiem co jest powodem ,ale u mnie kierownica w Punto II ,które miałem wcześniej wracała przy wyjściu z zakrętu, chociaż nie działało wspomaganie. Sądzę ,że trzeba mimo wszystko sprawdzić ustawienie zbieżności na przednich kołach.Cudów nie ma, koła po wyjściu z zakrętu ,muszą mieć skłonność do wracania ,do jazdy na wprost.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689262 Wysłany: 05 Wrz 2013, 11:27; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 26 Sie 2013,
Posty: 9
Witam

Ja mam taki problem. Nie mam żadnych błędów. Wspomaganie działa. Ale nie da się go poprawnie skalibrować. Ustawiając kierownicę na wprost, po kalibracji u mechanika - w pozycji kierownicy poprawnej pokazuje że jest na -10, a nie na 0.

Przez co kierownica podczas jazdy wciąż mi dąży do tego punktu -10 i skręca mi w lewo.
Jak to naprawić ? Poprawić?

Objaw jest taki, że przy małych prędkościach kierownica mi sama skręca w lewo lekko i ciężej się skręca w prawo.

Proszę o poradę.

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689277 Wysłany: 05 Wrz 2013, 12:34; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Jeśli jest robiona kalibracja, to powinno wskazywać 0*.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689283 Wysłany: 05 Wrz 2013, 12:52; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 26 Sie 2013,
Posty: 9
Była robiona kalibracja i nie wskazuje zero. Kalibracja na pewno jest skuteczna. Po prostu kierownica się ustawia, jest jakiś przeskok i ustawia się na swojej pozycji i koniec kalibracji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689350 Wysłany: 05 Wrz 2013, 17:53; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
nctr napisał(a):
Była robiona kalibracja i nie wskazuje zero. Kalibracja na pewno jest skuteczna.


Żeby była jasność.

Jeśli była i nie wskazuje zera, to nie była robiona kalibracja.
Kalibracja to m.in. wyzerowanie kąta przy ustawionej kierownicy na wprost. Nie ma opcji, aby zaraz po kalibracji to się znów rozjeżdżało.

nctr napisał(a):
Po prostu kierownica się ustawia, jest jakiś przeskok i ustawia się na swojej pozycji i koniec kalibracji.

Jakto?
Kierownicę ustawia się jak należy, blokuje ją i robi kalibrację, więc nie ma opcji aby coś tu przeskakiwało.
Proszę o bardziej szczegółowy opis czynności.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689366 Wysłany: 05 Wrz 2013, 19:12; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 26 Sie 2013,
Posty: 9
Wyglądało to tak:

Gość włączył programik, rozpoczął kalibrację (wszystko zgodnie z instrukcją), system zaczął kalibrować. Nagle się zrobił stuk na kierownicy i nieznacznie sama przesunęła się w lewo i zakończyło kalibrację. Efekt zawsze taki sam - jak jedzie się powoli i puści kierownicę skręca w lewo.

Kierownica była kalibrowana już parę razy i efekt zawsze podobny. Raz gość zapomniał ustawić kół na wprost (bo myślał, że są na wprost, a nie były) to kierownica mi strasznie uciekała w odwrotną stronę (w prawo). Potem jeszcze raz prawidłowo skalibrował i to samo -10 na lewo przy kierownicy kalibrowanej na prawidłowych ustawieniach.

Podaję tę ostatnią informację aby nie było niedomówień, że po prostu mu np program nie działa czy coś takiego - działa mu ale efekt jest z *upy zawsze ten sam - nieznaczne uciekanie kierownicy w lewo.

Nie mam żadnych błędów, wspomaganie działa normalnie. Po prostu wykalibrować tego dziada się nie da. Aktualnie myślę aby samemu to spróbować zrobić, ale widzę, że to też przeprawa.

Czekam na światło w tunelu :P

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689373 Wysłany: 05 Wrz 2013, 20:11; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Jeśli założymy, że kalibracja jest ok, to może czujnik skrętu się sypie i jest na nim jakiś luz? Głośno myślę, bo nie mam innego pomysłu na to.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689376 Wysłany: 06 Wrz 2013, 20:16; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 26 Sie 2013,
Posty: 9
Też o tym myślałem. Pytanie czy jest jakiś sposób aby to wykalibrować. Może np oszukać system i ustawić kierownicę podczas kalibracji na +10 i mieć nadzieję, że przeskoczy sobie na 0. Taki mam pomysł.

Ewentualnie czy jest jakaś opcja ręcznego ustawienia kierownicy na 0. Wiem, że czujnik ma jakąś opcję, ze sztrzałkami odnośnie regulacji. Pytanie czy ktoś mniej więcej wie co i jak można zrobić. Podejrzewam, że da się to jakoś zrobić. Nowy czujnik to duży wydatek.

Pozdrawiam i czekam dalej na światełko w tunelu :P

[ Dodano: 06 Wrz 2013 20: ]

Witam.

Poradziłem sobie wstępnie z problemem.

Przerobiłem kabel ELM327 usuwając opornik R04.
Za pomocą programu FES wykalibrowałem kierownicę.
Efekt wstępnie jest zadowalający - mam nadzieję, że autko zapamięta te ustawienia - bo raz sam się chyba wyzerował jakoś.

Jakby coś służę pomocą z tego co w miarę wiem
GG: 3030765

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690557 Wysłany: 13 Wrz 2013, 12:48; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 10
Witam. Mam problem ze wspomaganiem. Jak rano odpalę kropka to nie załącza się wspomaganie i pali się lampka. Jak przejadę kilka lub kilkanaście kilometrów, zgaszę i zapalę jesze raz to jest ok i wspomaganie działa, ale gdy zatrzymam się na ok. godzinę to po odpaleniu wspomaganie znowu nie działa. Myślałem że to wina starego akumulatora ale wczoraj kupiłem nowy (centra plus 44ah 400) i dalej jest to samo.
Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
Dodam że w zeszłym roku miałem problem z lutami na płytce w silniczku ale przelutowałem je i było ok.
Będę wdzięczny za pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690560 Wysłany: 13 Wrz 2013, 12:56; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
maryooo, szklana kula podpowiada mi:
"Podłącz pod kompa i sprawdź zapisane błędy..."

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690564 Wysłany: 13 Wrz 2013, 13:30; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 10
Dobre, ale czy to możliwe że przyczyną może być alternator??

[ Dodano: 13 Wrz 2013 13:30 ]

Raz jedyny pojechałem na kompa i stwierdzam że to strata czasu. Chyba że trafiłem słabo. zapaliła misię lampka silnika i na kompie wyszły błędy. Mechanik stwierdził że trzeba zacząć od wymiany świec co też uczynił. Problem nie zniknoł. więcej do niego nie pojechałem bo jak mam pokolei wymieniać wszystko na chybił trafił aż znajdę to sam mogę tak robić.
Więc mam małą awersję do kompów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690565 Wysłany: 13 Wrz 2013, 13:39; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
maryooo napisał(a):
Dobre, ale czy to możliwe że przyczyną może być alternator??

Jakie napięcie na zaciskach akumulatora po włączeniu silnika i świateł?

Podłącz pod kompa to się dowiesz, będę to powtarzał z uporem maniaka, jeżeli trafiłeś na partacza, który nie umie odczytać lub zinterpretować kodu błędu mówi się trudno, i inwestuje 50zł w kabel do podłączenia Punto. Bez kodu błędu mogę Ci powiedzieć: wymień czujnik skrętu, silnik wspomagania i centralkę. W końcu trafisz na uszkodzoną część.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690571 Wysłany: 13 Wrz 2013, 13:56; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 10
Ale teoretycznie jeśli akumulator jest naładowany, nowy (podukcja 2013.04) to przyczyną może być alternator. Bo tak jak mówię problem znika po przejechaniu kilkunastu kilometrów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690687 Wysłany: 13 Wrz 2013, 23:17; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
Panowie, po co wymieniać od razu wszystko. W Punto II ,już wielokrotnie o tym pisano na forum ,najczęściej padają przekaźniki w silniku wspomagania. Jak komuś padnie centralka, lub czujnik ,to ma wyjątkowego pecha. Sam silnik, jest ponoć niezniszczalny w normalnej eksploatacji. Niezbędna jest jednak diagnostyka komputerowa. U mnie wykazała dwukrotnie błąd silnika. Powiedzieli mi w warsztacie, że naprawa może kosztować od 150 do 600 zł.Kupiłem w firmie elktronicznej ze Słupska ,dwa przekaźniki ,zamienniki Siemensa i Tyco ,za łącznie z przesyłką ,bodaj 35 zł. Wymontowałem silnik, wylutowałem stare przekaźniki Tyco, i wlutowałem te zamienniki. Założyłem silnik i wspomaganie zaczęło działać normalnie jak na początku, gdy kupiłem auto. Można spróbować. Ja zaryzykowałem, wiedziałem ,że jak zepsuję, to silnik i tak jest do wymiany. http://www.aphelektra.com/p/pl/4763/prz ... -a308.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #694066 Wysłany: 06 Paź 2013, 12:58; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Słupsk
Rejestracja: 14 Maj 2012,
Posty: 74
Słupsk wymiata :E

Sam kilka dni temu wpadłem w depresję kiedy zaczęło wyłączać się mi wspomaganie. Przeryłem całe forum i kilka osób wskazywało właśnie te przekaźniki. Przeżyłem szok kiedy na allegro znalazłem aukcję ze Słupska :-o Od razu kupiłem i odebrałem osobiście. Koleś obryty w elektronice tak że zawstydziłby nie jednego uczonego w tej dziedzinie. 29.99 + robota u mechanika za wyciągnięcie-przylutowanie-zamontowanie = 100zł :D (Sam bałem się to zrobić,żeby nie przegrzać płytki)

Wszytko śmiga aż miło ;)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic36356.html Mój niezawodny "Batmobil"
Kropek SX 1.2 60KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697234 Wysłany: 24 Paź 2013, 14:02; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 10
witam, takie pytanko. Czy ślizgający się pasek może być przyczyną nie załączającego sie wspomaganie.
Tak sobie myślę że elektryczne wpomaganie w punto przy odpalaniu dostaje za mało prądu ponieważ pasek się ślizga i alternator wytważą za mało prądu. CZy może głupoty opowiadam bo się nie znam?
Dzięki za podpowiedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #697316 Wysłany: 24 Paź 2013, 20:41; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
maryooo napisał(a):

Tak sobie myślę że elektryczne wpomaganie w punto przy odpalaniu dostaje za mało prądu ponieważ pasek się ślizga i alternator wytważą za mało prądu.

Może tak być (przy większym spadku prądu, komp w Kropku w pierwszej kolejności wyłącza wspomaganie kierownicy). Sam się o tym przekonałem ubiegłej zimy, jak miałem akumulator padnięty (ładowanie go wystarczyło tylko na jedno uruchomienie samochodu) i cały czas wyłączało mi się wspomaganie kierownicy. Kiedy kupiłem nowy porządny akumulator, problemy ze wspomaganiem same się rozwiązały.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #700821 Wysłany: 15 Lis 2013, 12:17; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Koledzy pomóżcie! ! Znajomy robil mi wahacze i koncowki oraz klocki tarzcze, wyjechalem dzis od niego i zaświeciło mi wspomagabie i chodzi jak w traktorze.. jak go zgasze i dam tylko na zaplon to nie swieci, jak odpale i nie skrecam to ok a jak rusE kierownicą to znowi nie dziala i zapala sie kontrolka..

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #700889 Wysłany: 15 Lis 2013, 18:36; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Krzycho90 jeśli wcześniej nie miałeś problemów ze wspomaganiem, to w pierwszej kolejności sprawdź akumulator (doładuj go), bo słaby powoduje, że komp w Punto w pierwszej kolejności wyłącza wspomaganie.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #700914 Wysłany: 15 Lis 2013, 21:16; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Słupsk
Rejestracja: 14 Maj 2012,
Posty: 74
Przekaźniki do wymiany. 30zł za 2 szt na allegro i przylutować. Mi pomogło ;)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic36356.html Mój niezawodny "Batmobil"
Kropek SX 1.2 60KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701063 Wysłany: 16 Lis 2013, 21:36; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
samo od siebie ustało :)

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701086 Wysłany: 17 Lis 2013, 00:25; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Krzycho90 napisał(a):
samo od siebie ustało :)

Czyli raczej moja wersja we wcześniejszym poście (jeździłeś autem, akumulator się podładował i jest OK).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #702549 Wysłany: 27 Lis 2013, 22:17; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Krakow
Rejestracja: 12 Paź 2009,
Posty: 7
Od dłuższego czasu mam wrażenie, że moje wspomaganie działa za słabo. W stosunku do tego jak działa wspomaganie w pandzie firmowej - bez porównania. Ostatnio grzebałem troszkę w samochodzie. Silnik wspomagania działa okej. Wykręciłem go i odpaliłem samochód i zachowuje się normalnie. Tj jak skręcam kierownicą w prawo, to kręci w prawo i to samo w lewą stronę. Rozebrałem kolumnę (zdjęcie poglądowe):
Image
i teraz jak krzyżak jest odpięty to jest wyczuwalny opór na kierownicy.
Co ciekawe sam element:
Image
kręci się leciutko. Bez żadnego oporu. Problem pojawia się dopiero w tym elemencie (oczywiście silnik wspomagania wykręcony):
Image

I tu moje pytanie, czy to trybo ze ślimakiem powinno kręcić się bez jakiegokolwiek oporu? Może coś u mnie się zatarło? Czy kierownica z wykręconym silnikiem wspomagania oraz wykręconym krzyżakiem (tym nad centralką) powinna chodzić bardzo lekko bez żadnego oporu?

Będę wdzięczny za jakąkolwiek informację.


U mnie w punto jest czujnik z niebieskim kablem. To jak kupię całą kolumnę z czujnikiem żółtym wraz z centralką to podejdzie do mojego punto?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #702763 Wysłany: 28 Lis 2013, 09:31; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium]
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 53
framar napisał(a):
U mnie w punto jest czujnik z niebieskim kablem. To jak kupię całą kolumnę z czujnikiem żółtym wraz z centralką to podejdzie do mojego punto?

Nie podejdzie.

O ile dobrze pamiętam to między niebieskim a żółtym kabelkiem jest taka różnica, że jeden z nich ma o jeden pin we wtyku więcej. Niebieskie są z silniczkami z przekaźnikami a żółte są z silniczkami bez przekaźników. (prosze mnie poprawić jeśli się mylę :D ). Sam niedawno wymieniałem cały układ bo nie mogłem dojść co w moim jest nie tak i mój tata ma właśnie punciaka z 2001r i tam ma niebieski kabel a ja żółty i na 100% nie działa. Potem okazało sie, że u mnie wysiadł i czujnik skrętu i centralka więc czy tak czy siak dobrze, że wymieniłem całość.

_________________
Były:
Fiat Cinquecento 700 Young - dobry do lasu i na wertepy
Fiat Seicento 1.1 Sporting - całkiem nieźle się zbierał
Fiat Punto II 1.2 8v Sx - trochę muł ale dawał radę (skończył pomiędzy pajero a passatem)
Jest:
Fiat Punto II 1.2 16v Sporting
Alfa Romeo 147 fl 1.6 Distinctive


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1029 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 42  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO