|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kuban |
#503754 Wysłany:
08 Wrz 2011, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
No więc pojeździłem i już teraz powiem że dalej czuć jak wpada w wibracje na wolnych
więc nie jest to pompa, chociaż dobrze, że ją wymieniłem ( rozruch na dotyk, nie brakuje paliwa przy gazie w podłodze - jest fajnie)
639 napisał(a): pochwal sie jakie koszta i czy masz ori pompe czy zamiennik.
190 zł, zamiennik MTM.
Ale co zaobserwowałem u siebie to to, że nie mam tego objawu wpadania w wibracje kiedy na zewnątrz jest ok 25/30 st C i wyżej. Przy temperaturze poniżej 20 st jest to bardziej odczuwalne.
Nie dzieje się to jednak jak zauważyłem na każdym postoju na światłach.
Mnie już trudno wymyślić co mogłoby być przyczyną 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
639 |
#503815 Wysłany:
08 Wrz 2011, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
u mnie tez to występuje z rózną czestotliwoscią i rózną mocą.
niestety nie przekonam sie szybko jak to się ma do temperatury zewnętrznej bo w NL cały czas pada a jak nie pada do wieje i temp nie przekracza 18oC
to pozstaje lambda. kto pierwszy wymiania? 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#503816 Wysłany:
08 Wrz 2011, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
wymieniałem lambde zaraz po zakupie auta (ok 20 lipiec), bo na kompie wyszła mi padnięta grzałka, więc ja odpadam ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#503823 Wysłany:
08 Wrz 2011, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
fak
to co jeszcze moze byc?
a moze to problemy z elektryką w sensie jakies przebicia czy cóś?
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#503833 Wysłany:
08 Wrz 2011, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
Dat weet ik niet
Kompy nam nie wykazują błędów. Po zakupie wymieniłem czujnik położenia wału i lambde, o czym napisałem na początku tematu. Przed wymianą buda chodziła mi strasznie, po jest lekkie szarpanie.
Pisaliście też o luzach zaworów.
639 masz auto prawie nówkę. Może przypomnij sobie od kiedy to u siebie zauważyłeś, bo chyba nie od nowości ?
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#503839 Wysłany:
08 Wrz 2011, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
hmmm od co najmniej 10tys km ale wtedy było to sporadycznie raz na miesiąc. Teraz to na 10 postojów na swiatłach 8 jest z drgawkami.
ik weet niet - lepiej brzmi 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#503844 Wysłany:
08 Wrz 2011, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
czyli mozna powiedziec, ze cos stopniowo zaczyna sie konczyc
no to kolego 639 moze na przegladzie gwarancyjnym jakis mechanik rozwiaze ten problem. Bo nie sadze zebysmy byli jedynymi z takim objawem, a gadanie bzdur na zasadzie ''powodow moze byc mnostwo'' jakos do mnie nie przemawia. Na pewno ktos doswiadczony i zajmujacy sie Fiatami od kilku lat powinien wiedziec o co chodzi.
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#503978 Wysłany:
09 Wrz 2011, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ja sie tylko obawiam stwierdzenia: "no wie Pan to przez gaz"
pozyjemy zobaczymy
[ Dodano: 09 Wrz 2011 15:37 ] zapomniałem wspomniec o jednej rzeczy.
dzis miałem na rano wiec postanowiłem zobaczyc jak sie maja moje nowiuskie przewody wysokiego napięcia BERU za 43E (2-gi komplet).
nie wiem czy to normalny objaw ale z przewodu którego izolacja była ok 3-4mm od pokrywy zaworów od strony cewek widac było maluśką błyskawice własnie miedzy przewodem a pokrywą.
takie same wyładowania były przy pierwszej świecy miedzy przedowem a takim metalowym dinksem.
Po przypatrzeniu sie przewodom na 2 i 3 swiecy dostrezgłem to samo.
moze mi ktos wytłumaczy bo czegos nie kumam. jak to do cholery mozliwe by 3-ci komplet przewodów był wadliwy? 2 BERU i 1 Ori.
A moze to cewa podaje zbyt wysokie napięcie i w izolacji robia sie małe szczeliny ?
jak znajdę chwilę to pobawie się tasmą izolacyjną i zalepię kilkoma warstwami ori przewody a potem je wsadze i bede testował jak sie silnik zachwuje.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#504033 Wysłany:
09 Wrz 2011, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Hmm.. dziwne, ale to wygląda raczej na za mała dawkę LPG. U mnie drgało gdy membramy były dobite w reduktorze(parowniku) i wtedy zdeka trząsł, ale po ich wymianie, problem znikł, a robiłem to dawno temu pod koniec 2008 roku i do tej pory chodzi, a to już 3,5 roku po regeneracji:
http://fiatpunto.com.pl/topic12816.html
Na benzynie trzęsło mi tylko gdy miałem dobite świece, w tej chwili na NGK oryginałach z pewnego źródła po przebiegu blisko 65 tysi na LPG!! brak dragwek, i nie wymieniam póki co pomimo, że nowe leżą od 1,5 roku. Nie ma potrzeby!:).
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#504048 Wysłany:
12 Wrz 2011, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Adas ale tylko ja mam LPG a reszta smiga jedynie ne benie.
najgorsze ze nie potrafię interpretowac wykresów tylko wróze z google
z tymi przewodami to dam sobie na wstrzymanie bo to jest jonizacja powietrza wokół przewodu i jest to "ponoc" zdrowy objaw.
[ Dodano: 12 Wrz 2011 20:57 ]
widzę ze w temacie cisza.
pozwoliłem sobie dzisiaj troche pomeczyc moje wozidło i wykonałem parę wykresów.
oto one:
1
na tym wykresie widac jak lambda nr 2 pracuje długi czas "poziomo" w zakresie od ok 0.6V do 0.7V
widac tez napięcie czujnika spalania stukowego dla cylindra 3, które znacząco "odstaje" od napięc pozostałych czujników.
2
na wykresie nr 2 widzimy zachowanie lambdy nr2 po przegazówce czyli spadek jej napięcia. Widac tez wyraźnie wzrost napięcia na czujniku spalania stukowego dla cylindra 4 od ok 0.15V do ponad 1.5V
oraz wzrost napięcia czujnika spalania stukowego dla cylindra nr 3.
Po skonczeniu przygazówki napiecie na czujniku spalania stukowego dla cylindra nr 4 spadło do poziomu z przed przegazówki natomiast dla cylindra 3 pozostało na zawyzonym od reszty poziomie.
3
na 3 wykresie widac wspólny wzrost napięc czujników spalania stukowego.
dalej natomiast widac jak nastepują kolejno zaniki napiec dla pojedynczych czujników.
ok opisałem to co widac na wykresach, teraz potrzeba mi interpretacji 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#504785 Wysłany:
13 Wrz 2011, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
639 napisał(a): widac tez napięcie czujnika spalania stukowego dla cylindra 3, które znacząco "odstaje" od napięc pozostałych czujników
u mnie też znacząco odstaje dla 3 cylindra
Ale jak sam widzisz nasz poziom rozmowy sprowadza się do do poziomu podstawówki "ja też mam" [ Dodano: 13 Wrz 2011 17:48 ]tymczasem wymieniam sobię radyjko i głośniczki, żeby umilić czas w trakcie latania
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#504794 Wysłany:
13 Wrz 2011, 18:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
a ja coraz czesciej zastanawiam sie nad sprzedaza tegoz wozidło i kupienia czegos na holenderskich blachach. szczególnie po ostatniej kontroli 4 róznych słózb  policji, urzedu komunikacyjnego, urzedu skarbowego i cos na podobe naszej celnej. zrobili łapanke na polaków i tez sie załapałem. a jednego kolesia z miejsca do PL wysłali
no nic do urlopu jeszcze 3 tyg wiec mam nadzieje ze do tego czasu punciak nie zdechnie i ze w ASO go wylecza z padaczki.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#504802 Wysłany:
13 Wrz 2011, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
3 tygodnie strzelą jak z bata, auto spokojnie dolata !
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#504803 Wysłany:
13 Wrz 2011, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#504816 Wysłany:
13 Wrz 2011, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#507740 Wysłany:
27 Wrz 2011, 17:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
Witam po przerwie, jak mijają dni ?
639 punciak jeszcze ci jeździ ? kiedy przegląd ?
Juro zostawiam kropka na wymianę rozrządu, pompy wody i regulację zaworów, ciekawe czy coś w temacie poszarpywania się zmieni  Oczywiście dam znać jak zauważę zmiany
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#507743 Wysłany:
27 Wrz 2011, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
siema. moj jeszcze sie kula:)
przeglad mam w poniedzialek 3-go w ASO, a 5-go w Czakramie przeglad LPG.
mialem 2 dni bez szczarpania i juz myslalem ze sie odmulil ale jak to w zyciu bywa foch kropasowi wrocil.
daj znac koniecznie
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#507774 Wysłany:
03 Paź 2011, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
O ! - to już przyszły tydzień  Po cichu liczę że na zawory, ok dam znać jak będzie po robocie [ Dodano: 28 Wrz 2011 14:32 ]I po robocie
- luzy zaworowe sprawdzone - były ok,
- rozrząd zmieniony - był o jeden ząbek przesunięty
Nic to jednak nie zmieniło
Czekam więc 639 na twoje efekty... [ Dodano: 29 Wrz 2011 08:57 ]Poczytałem trochę na innych forach i takim objawem jaki u nas występuje może być też zapiekanie się wtrysków. Mój punto zanim go kupiłem długo stał. A u Ciebie 639 jest gaz, który jak wiadomo też syfi wtryski. Na etapie wtrysków moje poszukiwanie się zakończy bo szkoda mi kasy i czasu na babranie się. Jak auto stanie dopiero będę się głowił co padło [ Dodano: 03 Paź 2011 18:15 ]639
Zdaje się, że dziś dzień twojego przeglądu. PISZ O EFEKTACH  ))))))))
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#509270 Wysłany:
03 Paź 2011, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
dzis dzien przeglądu:
stan licznika 36404km
olej selenia 5 W 40 - 2.8l
filtr oleju
filtr kabinowy
regulacja zaworów
2 płytki 2mm pod 2 zawory wydechowe
0.35l oleju na dolewki zalane do bulelki z beczki
cana za całoś 570zł
jak narazie regulacja zaworów załatwiła sprawe i ani nie drga ani nie pyrka z wydechu wiec chuba to było to.
Kuban moze jedz do innego zakładu (do ASO?) i niech Ci dokładnie pomierzą luzy. moje 2 zawory były zbyt ciasne ale teraz jest ok.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#509385 Wysłany:
04 Paź 2011, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
O, no to przegląd wyszedł Ci w bardzo rozsądnej cenie
Też kuźwa stawiam na luzy. Koleś mi robił kompletny rozrząd i czuje, że nie sprawdził dobrze tych zaworów.
Jest dobry gostek zupełnie niedaleko ode mnie, były pracownik ASO we Fiacie. Muszę podjechać i zapytać się ile weźmie. W ASO we Wro chcą za to 250 zł plus koszt płytek...
 nienawidze gości którzy pierd*lą robotę, zamiast od razu powiedzieć, że się jej nie podejmą.
639 napisał(a): wiec chuba to było to no pewnie to było to skoro wymienili Ci poza tym płyny i filtry.
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#509406 Wysłany:
04 Paź 2011, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Mój krop też niestety zaczął szarpać na luzie... Kuban, jak możesz to daj mi jakiś adres albo kontakt do tego gościa niedaleko Ciebie i powiedz mi, jak się dowiesz ile by wziął za taką regulację.
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#509415 Wysłany:
04 Paź 2011, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
piotrekb napisał(a): Kuban, jak możesz to daj mi jakiś adres albo kontakt do tego gościa niedaleko Ciebie i powiedz mi, jak się dowiesz ile by wziął za taką regulację.
Odstawiam punto jutro o 8 rano - do 14 powinienem odebrać. Koszt 150 zł - chyba że stwierdzi że nie trzeba regulować, w co wątpię....
Autoserwis Gosia ul. Krzemieniecka.
piotrekb - poczekaj do jutra to napiszę ci czy warto się do nich fatygować...
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#509419 Wysłany:
04 Paź 2011, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Dzięki. Na razie i tak nie mam czasu na żadne naprawy w kropie, także spokojnie poczekam na relację.
|
|
Góra |
|
 |
Kuban |
#509420 Wysłany:
05 Paź 2011, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
639 napisał(a): moje 2 zawory były zby
639 miałbyś jakieś potwierdzone info z twojego ASO jakie powinny być luzy w naszych silnikach ? Bo nie wiem czy te z manuala są prawidłowe..(dolot 0,2 do 0,3 wylot 0,4 do 0,5)
a chciałbym wiedzieć, żeby mnie fachura w warsztacie nie zrobił w ch..ja [ Dodano: 04 Paź 2011 18:46 ]Znalazłem różnicę w danych.
Proszę o ewentualną pomoc. [ Dodano: 04 Paź 2011 18:47 ] [ Dodano: 05 Paź 2011 11:03 ]piotrekb - już wiem że nie są to luzy zaworowe. U mnie w normie.
o 14 podrzucam do warsztatu listwę wtryskową na podmiankę. Może któryś wtrysk się przycina
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#509617 Wysłany:
05 Paź 2011, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
i jak tam na froncie?
zastanawiajace jest to ze mielismy takie same objawy a przyczyny inne.
sukcesów zycze bo wiem jak to potrafi wkurzyc.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|