You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 131 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #68046 Wysłany: 29 Lis 2007, 00:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lip 2007,
Posty: 100
Tezet1956 "dziura" w gazie, pływanie na wyższych obrotach?? Napisz dokładniej co rozumisz przez to bo u mnie jakby właśnie to było. Gdzie jest ten potencjometr przepustnicy i jakie termistory?

_________________
yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY


Góra
 Profil  
 

 
 Post #68096 Wysłany: 29 Lis 2007, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Potencjometr przepustnicy jest na przepustnicy i informuje komp o stopniu otwarcia przepustnicy (stopniu wciśnięcia pedału gazu). Jest obok silnika krokowego.
Termistor 1 jest w przepustnicy i mierzy temp. zasysanego powietrza
Termistor 2 jest na kolektorze ssącym (niebieska złączka) mierzy temp. płynu chłodzącego.

Pływanie obrotów: przekręć ręcznie cięgno gazu na przepustnicy na wartość tak ok. 2500 i trzymaj bez zamian. Posłuchaj czy obroty sie nie zmieniają w pewnym zakresie w górę i w dół. Można to zrobić też w środku, ale trudniej nogą utrzymać jednakowy odchył pedała gazu.
Spróbuj też na innych obrotach. Są różne przypadki.

Dziura w gazie to efekt sprężyny. Powiedzmy w ruchu na trójce dodajesz gazu on rusza z kopa, a nagle jak by był na sprężynie uwiązany coś go przyhamuje, a następnie "zrywa tą sprężynę" i idzie z kopa. Można zauważyć, że z reguły dzieje się to w zakresie pewnych obrotów.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68279 Wysłany: 29 Lis 2007, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Wrz 2007,
Posty: 35
marcinwrc2 napisał(a):
hayhead A ty masz w 1.7TD komputer że mówisz o sondzie lambda? :wink: Może masz problem z pompą lub z wtryskami, albo brudny filtr powietrza.



A co ma piernik do wiatraka??
Samochód pali a to podstawa by wykluczyć to o czym mówisz, a filtr wymieniałem 2 miesiace temu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68312 Wysłany: 30 Lis 2007, 00:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Ja dziury w gazie nie mam. Jak jadę to samochód idzie dobrze. Dzisiaj jak siedziałem w samochodzie i włączyłem silnik to zauważyłem że silnik w pewnym momencie ma taką jak by zacinkę. Zacząłem liczyć czy te zacinki są w równych odstępach czasu. No i wyszło mi że tak co 20sek ma taką zacinkę. Charakteryzuje się ona tym że silnik leciusieńko traci na obrotach, tak jak by jakaś tam część która się kręci, lekko zaczepiała o coś i przez to wyhamowywała. Dodam do tego że czasami słyszę dziwne dźwięki spod maski podobne do kręcenie kołowrotkiem i że jak jest zimno i odpalę samochód i silnik chodzi na podwyższonych obrotach na biegu jałowym to dźwięk nie jest równy typu wwwwwwwww tylko wymwymwymwymwym.


Ostatnio edytowany przez Ja_szczur, 30 Lis 2007, 00:22, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #68314 Wysłany: 30 Lis 2007, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Takie zacinki może robić nagły spadek napięcia w instalacji spowodowany np. włączaniem się wentylatora.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68316 Wysłany: 30 Lis 2007, 00:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Żaden wentylator się nie włącza bo podkreślam że chodzi tutaj o sytuację kiedy silnik jest zimny. Żadne inne urządzenie dodatkowe, nawet światła nie są włączone.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68372 Wysłany: 30 Lis 2007, 09:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Silnik zimny własciwie chodzi pod ograniczoną kontrolą komputera i jeśli nie szarpie i nie gaśnie to trudno się go czepiać. Te zacięcia są prawdopodobnie wynikiem kontrolowanych zmian położenia silnika krokowego. Co jakiś czas komp chce zmniejszyć ssanie i zmienia położenie zaworka, gdy wyczuwa niewłaściwą reakcję obrotów powraca na właściwe miejsce.
Dopiero silnik ciepły ma pełną kontrolę i przy tym stanie należy szukać niedoskonałości.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68846 Wysłany: 02 Gru 2007, 10:51; 
 Temat postu: Lamda
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 3
Witam wszystkich. Podepne sie pod ten temat bo mam podobny problem. Kupilem Punto 1.2 75 KM benzyna+gaza pojechalem na sciezke zdrowia i na analizatorze dostalem takie wyniki:
CO- 7,62%
CO2- 8,24%
HC- 593 ppm
O2- 1,23%
silnik pracowal na benzynie, dodatkowo mam wrazenie ze duzo pali.
Drugi problem jaki mam z tym autem to zaparowane szyby- ducha goracem jak "szalone" a szyby zwłaszcza boczne nie odparowywuja :?
Co to moze byc ??
Z gory dzieki za odpowiedz .

_________________
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68850 Wysłany: 02 Gru 2007, 11:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
bdon napisał(a):
zaparowane szyby- ducha goracem jak "szalone" a szyby zwłaszcza boczne nie odparowywuja
Sprawdź, czy nawiew powietrza nie masz ustawionego na wewnetrzne (suwak pod regulatorami temperatury). Wtedy mieszasz cały czas to samo zaparowane powietrze.
bdon napisał(a):
HC- 593 ppm
Ja mam trochę wyższe, tak dwa razy :lol:
1. podejrzenie o przepał oleju, sprawdź czy ubywa i ile.
2. źle ustawiony rozrząd
3. podwieszony zawór
4. uszkodzone lub źle domykające się zawory
5. Lejące wtryskiwacze
6. itd...

Nie zapala ci się lampka od wtrysku?

Ogólnie mówiąc HC to są cząsteczki węglowodorów, czyli niespalone paliwo lub olej w wydechu. Norma dopuszczalna do 100 jednostek.

W moim przypadku jest to problem z pierścieniami i niespalony olej.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68883 Wysłany: 02 Gru 2007, 14:00; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 3
Cytuj:
Nie zapala ci się lampka od wtrysku?

Nie
A orientuje sie ktoś co z reszta wyników ??

_________________
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68901 Wysłany: 02 Gru 2007, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Wszystkie wyniki są kiepskie. Poczytaj np to.
http://www.sciaga.pl/tekst/34527-35-analiza_spalin

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70717 Wysłany: 09 Gru 2007, 13:50; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 3
Wie Ktos jak mozna domowymi sposobami sprawdzić lambde ??

_________________
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70772 Wysłany: 09 Gru 2007, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Podobno tylko oscyloskopem, a nie każdy coś takiego ma. Niektórzy coś piszą o pomiarze napięcia, ale tak naprawdę ta metoda nic nie potwierdza.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99374 Wysłany: 05 Mar 2008, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Uporałem się już z gwałtownym skakaniem obrotów, mimo że przycinki dalej, ale w mniejszym stopniu występują. Rano jak odpalam samochód to trzęsie się cały przez chwilę, a jak przestanie to tak nierówno chodzi, mimo że obroty są w miarę stabilne. Jak przejadę się trochę tak że delikatnie samochód się rozgrzeje to jest już prawie dobrze i wskazówka prędkościomierza utrzymuje się tak na 900, ale kiedy samochód już rozgrzeje się konkretnie to obroty trzymają się na 1200 i nie chcą niżej spaść i podskakują i opadają trochę. Spalanie gazu utrzymuje mi się na poziomie 12,2l/100km. Dzisiaj odpiąłem sondę na dobrze już rozgrzanym silniku i obroty trzymały mi się tak na 1400obrotów i nie spadały. Podpiąłem zpowrotem i i utrzymywały się na poziomie 1200. Ma ktoś jakieś sugestie co to może być?

[ Dodano: 05 Mar 2008 22:42 ]
Jeszcze jedna sprawa. Przy odłączeniu sondy powinna się świecić kontrolka wtrysków? Bo mi się nie świeci. W ogóle to się zapala. Kiedy jadę na gazie to świeci się ciągle, a po odłączeniu sondy na benzynie nie świeci się.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99585 Wysłany: 06 Mar 2008, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
Cytuj:
wskazówka prędkościomierza utrzymuje się tak na 900

tez tak chce :D

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99736 Wysłany: 06 Mar 2008, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Dzisiaj jeździłem też z odpiętą sondą cały dzień, ale na gazie i chodził. Pod wieczór samochód po przejechaniu na baku 40l przejechał 202km. Zdziwiłem się bo trochę za mało. Stanąłem odpaliłem na gazie i chodził na biegu jałowym. Wcisnąłem pedał gazu i tak trzymałem przez jakieś 10s na 2500obrotów i chodził. W końcu wrzuciłem bieg i chciałem jechać, a samochód gasł. I tak kilka razy. Cały czas gasł. Czy to może być spowodowane odpięciem sondy?

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100140 Wysłany: 07 Mar 2008, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Ja_szczur napisał(a):
Dzisiaj jeździłem też z odpiętą sondą cały dzień, ale na gazie i chodził. Pod wieczór samochód po przejechaniu na baku 40l przejechał 202km. Zdziwiłem się bo trochę za mało. Stanąłem odpaliłem na gazie i chodził na biegu jałowym. Wcisnąłem pedał gazu i tak trzymałem przez jakieś 10s na 2500obrotów i chodził. W końcu wrzuciłem bieg i chciałem jechać, a samochód gasł. I tak kilka razy. Cały czas gasł. Czy to może być spowodowane odpięciem sondy?
Czyli wcześniej na gazie i później też na gazie? To gdzie jakaś zmiana była?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100151 Wysłany: 08 Mar 2008, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Okazało się że po odpięciu sondy przy stanie licznika 129km samochód trochę pojeździł na LPG i wypalił 40l gazu ze stanem licznika 202km. Ładnie prawda? Dzisiaj zatankowałem i samochód pojechał na LPG. Czy sonda lambda ma coś do instalacji LPG? Steruje w niej czymś?

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #112984 Wysłany: 07 Kwi 2008, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gostynin
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 318
http://www.allegro.pl/item339263186_son ... 5_164.html

co sądzicie o tej sądzie :] czy lepiej 3 razy droższa bosha :E

_________________
Było :)
126p el :)
ibiza 1.2 system porsche :)
ibiza 1,5 system porsche :)
punto mk1 1.1

Jest vectra B 1.8 16V :)


Image Piszę poprawnie po polsku
.


Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum :)
gg zostawmy ewentualnym interesom.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #112989 Wysłany: 07 Kwi 2008, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
xspeed99 napisał(a):
http://www.allegro.pl/item339263186_sonda_lambda_panda_punto_cinquecento_alfa_155_164.html

co sądzicie o tej sądzie :] czy lepiej 3 razy droższa bosha :E


nie 3 razy drozsza dedykowana , tylko w podobnej cenie uniwersalna bosha lub ngk

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113027 Wysłany: 07 Kwi 2008, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gostynin
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 318
kazaa napisał(a):
tylko w podobnej cenie uniwersalna bosha lub ngk

uważam ze co jest do wszystkiego jest do niczego :]
dedykowane to dedykowane :)
to tak jakbyś mial paliwo uniwersalne ,diesle benzyna bez róznicy :]

_________________
Było :)
126p el :)
ibiza 1.2 system porsche :)
ibiza 1,5 system porsche :)
punto mk1 1.1

Jest vectra B 1.8 16V :)


Image Piszę poprawnie po polsku
.


Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum :)
gg zostawmy ewentualnym interesom.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #113038 Wysłany: 07 Kwi 2008, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
kazaa napisał(a):
xspeed99 napisał(a):
http://www.allegro.pl/item339263186_sonda_lambda_panda_punto_cinquecento_alfa_155_164.html

co sądzicie o tej sądzie :] czy lepiej 3 razy droższa bosha :E


nie 3 razy drozsza dedykowana , tylko w podobnej cenie uniwersalna bosha lub ngk


A mógłbyś wskazać gdzie takową można kupić?

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113115 Wysłany: 08 Kwi 2008, 09:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Polecam sondę Boscha ale oryginalną nie jakąś uniwersalną podróbę. Ja za sondę zapłaciłem 250 zł i jest oryginalna z wiązką kabli a nie badziewiem do przeróbek wtyków mam punto 1.1 95r. Jak widzę co pokazujecie z tego allegro to płakać sie chce.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113267 Wysłany: 08 Kwi 2008, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
mariano italiano tradycyjnie przesadzasz. Dedykowany Bosch jest identyczny z uniwersalnym, a różnica w cenie polega właśnie na robociźnie krótkiej serii do danego modelu (czyli nic innego jak dodatkowym oprawianiem wtyków do poszczególnych modeli).

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #115307 Wysłany: 15 Kwi 2008, 07:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 24
Mam pytanie o Sonde może ktoś wie - czy uszkodzona sonda lambda może powodować nierówną pracę silnika na biegu jałowym i problemy z odpalaniem na cieplym silniku :?:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 131 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO