|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
AMG |
#68046 Wysłany:
29 Lis 2007, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec Rejestracja: 26 Lip 2007, Posty: 100
|
Tezet1956 "dziura" w gazie, pływanie na wyższych obrotach?? Napisz dokładniej co rozumisz przez to bo u mnie jakby właśnie to było. Gdzie jest ten potencjometr przepustnicy i jakie termistory?
_________________ yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#68096 Wysłany:
29 Lis 2007, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Potencjometr przepustnicy jest na przepustnicy i informuje komp o stopniu otwarcia przepustnicy (stopniu wciśnięcia pedału gazu). Jest obok silnika krokowego.
Termistor 1 jest w przepustnicy i mierzy temp. zasysanego powietrza
Termistor 2 jest na kolektorze ssącym (niebieska złączka) mierzy temp. płynu chłodzącego.
Pływanie obrotów: przekręć ręcznie cięgno gazu na przepustnicy na wartość tak ok. 2500 i trzymaj bez zamian. Posłuchaj czy obroty sie nie zmieniają w pewnym zakresie w górę i w dół. Można to zrobić też w środku, ale trudniej nogą utrzymać jednakowy odchył pedała gazu.
Spróbuj też na innych obrotach. Są różne przypadki.
Dziura w gazie to efekt sprężyny. Powiedzmy w ruchu na trójce dodajesz gazu on rusza z kopa, a nagle jak by był na sprężynie uwiązany coś go przyhamuje, a następnie "zrywa tą sprężynę" i idzie z kopa. Można zauważyć, że z reguły dzieje się to w zakresie pewnych obrotów.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
hayhead |
#68279 Wysłany:
29 Lis 2007, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Wrz 2007, Posty: 35
|
marcinwrc2 napisał(a): hayhead A ty masz w 1.7TD komputer że mówisz o sondzie lambda?  Może masz problem z pompą lub z wtryskami, albo brudny filtr powietrza.
A co ma piernik do wiatraka??
Samochód pali a to podstawa by wykluczyć to o czym mówisz, a filtr wymieniałem 2 miesiace temu
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#68312 Wysłany:
30 Lis 2007, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Ja dziury w gazie nie mam. Jak jadę to samochód idzie dobrze. Dzisiaj jak siedziałem w samochodzie i włączyłem silnik to zauważyłem że silnik w pewnym momencie ma taką jak by zacinkę. Zacząłem liczyć czy te zacinki są w równych odstępach czasu. No i wyszło mi że tak co 20sek ma taką zacinkę. Charakteryzuje się ona tym że silnik leciusieńko traci na obrotach, tak jak by jakaś tam część która się kręci, lekko zaczepiała o coś i przez to wyhamowywała. Dodam do tego że czasami słyszę dziwne dźwięki spod maski podobne do kręcenie kołowrotkiem i że jak jest zimno i odpalę samochód i silnik chodzi na podwyższonych obrotach na biegu jałowym to dźwięk nie jest równy typu wwwwwwwww tylko wymwymwymwymwym.
Ostatnio edytowany przez Ja_szczur, 30 Lis 2007, 00:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#68314 Wysłany:
30 Lis 2007, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Takie zacinki może robić nagły spadek napięcia w instalacji spowodowany np. włączaniem się wentylatora.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#68316 Wysłany:
30 Lis 2007, 00:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Żaden wentylator się nie włącza bo podkreślam że chodzi tutaj o sytuację kiedy silnik jest zimny. Żadne inne urządzenie dodatkowe, nawet światła nie są włączone.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#68372 Wysłany:
30 Lis 2007, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Silnik zimny własciwie chodzi pod ograniczoną kontrolą komputera i jeśli nie szarpie i nie gaśnie to trudno się go czepiać. Te zacięcia są prawdopodobnie wynikiem kontrolowanych zmian położenia silnika krokowego. Co jakiś czas komp chce zmniejszyć ssanie i zmienia położenie zaworka, gdy wyczuwa niewłaściwą reakcję obrotów powraca na właściwe miejsce.
Dopiero silnik ciepły ma pełną kontrolę i przy tym stanie należy szukać niedoskonałości.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
bdon |
#68846 Wysłany:
02 Gru 2007, 10:51; Temat postu: Lamda |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 3
|
Witam wszystkich. Podepne sie pod ten temat bo mam podobny problem. Kupilem Punto 1.2 75 KM benzyna+gaza pojechalem na sciezke zdrowia i na analizatorze dostalem takie wyniki:
CO- 7,62%
CO2- 8,24%
HC- 593 ppm
O2- 1,23%
silnik pracowal na benzynie, dodatkowo mam wrazenie ze duzo pali.
Drugi problem jaki mam z tym autem to zaparowane szyby- ducha goracem jak "szalone" a szyby zwłaszcza boczne nie odparowywuja
Co to moze byc ??
Z gory dzieki za odpowiedz .
_________________ Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#68850 Wysłany:
02 Gru 2007, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
bdon napisał(a): zaparowane szyby- ducha goracem jak "szalone" a szyby zwłaszcza boczne nie odparowywuja Sprawdź, czy nawiew powietrza nie masz ustawionego na wewnetrzne (suwak pod regulatorami temperatury). Wtedy mieszasz cały czas to samo zaparowane powietrze. bdon napisał(a): HC- 593 ppm Ja mam trochę wyższe, tak dwa razy
1. podejrzenie o przepał oleju, sprawdź czy ubywa i ile.
2. źle ustawiony rozrząd
3. podwieszony zawór
4. uszkodzone lub źle domykające się zawory
5. Lejące wtryskiwacze
6. itd...
Nie zapala ci się lampka od wtrysku?
Ogólnie mówiąc HC to są cząsteczki węglowodorów, czyli niespalone paliwo lub olej w wydechu. Norma dopuszczalna do 100 jednostek.
W moim przypadku jest to problem z pierścieniami i niespalony olej.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
bdon |
#68883 Wysłany:
02 Gru 2007, 14:00; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 3
|
Cytuj: Nie zapala ci się lampka od wtrysku?
Nie
A orientuje sie ktoś co z reszta wyników ??
_________________ Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#68901 Wysłany:
02 Gru 2007, 14:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
bdon |
#70717 Wysłany:
09 Gru 2007, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 3
|
Wie Ktos jak mozna domowymi sposobami sprawdzić lambde ??
_________________ Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#70772 Wysłany:
09 Gru 2007, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Podobno tylko oscyloskopem, a nie każdy coś takiego ma. Niektórzy coś piszą o pomiarze napięcia, ale tak naprawdę ta metoda nic nie potwierdza.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#99374 Wysłany:
05 Mar 2008, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Uporałem się już z gwałtownym skakaniem obrotów, mimo że przycinki dalej, ale w mniejszym stopniu występują. Rano jak odpalam samochód to trzęsie się cały przez chwilę, a jak przestanie to tak nierówno chodzi, mimo że obroty są w miarę stabilne. Jak przejadę się trochę tak że delikatnie samochód się rozgrzeje to jest już prawie dobrze i wskazówka prędkościomierza utrzymuje się tak na 900, ale kiedy samochód już rozgrzeje się konkretnie to obroty trzymają się na 1200 i nie chcą niżej spaść i podskakują i opadają trochę. Spalanie gazu utrzymuje mi się na poziomie 12,2l/100km. Dzisiaj odpiąłem sondę na dobrze już rozgrzanym silniku i obroty trzymały mi się tak na 1400obrotów i nie spadały. Podpiąłem zpowrotem i i utrzymywały się na poziomie 1200. Ma ktoś jakieś sugestie co to może być?
[ Dodano: 05 Mar 2008 22:42 ] Jeszcze jedna sprawa. Przy odłączeniu sondy powinna się świecić kontrolka wtrysków? Bo mi się nie świeci. W ogóle to się zapala. Kiedy jadę na gazie to świeci się ciągle, a po odłączeniu sondy na benzynie nie świeci się.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#99585 Wysłany:
06 Mar 2008, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
Cytuj: wskazówka prędkościomierza utrzymuje się tak na 900
tez tak chce 
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#99736 Wysłany:
06 Mar 2008, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Dzisiaj jeździłem też z odpiętą sondą cały dzień, ale na gazie i chodził. Pod wieczór samochód po przejechaniu na baku 40l przejechał 202km. Zdziwiłem się bo trochę za mało. Stanąłem odpaliłem na gazie i chodził na biegu jałowym. Wcisnąłem pedał gazu i tak trzymałem przez jakieś 10s na 2500obrotów i chodził. W końcu wrzuciłem bieg i chciałem jechać, a samochód gasł. I tak kilka razy. Cały czas gasł. Czy to może być spowodowane odpięciem sondy?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#100140 Wysłany:
07 Mar 2008, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ja_szczur napisał(a): Dzisiaj jeździłem też z odpiętą sondą cały dzień, ale na gazie i chodził. Pod wieczór samochód po przejechaniu na baku 40l przejechał 202km. Zdziwiłem się bo trochę za mało. Stanąłem odpaliłem na gazie i chodził na biegu jałowym. Wcisnąłem pedał gazu i tak trzymałem przez jakieś 10s na 2500obrotów i chodził. W końcu wrzuciłem bieg i chciałem jechać, a samochód gasł. I tak kilka razy. Cały czas gasł. Czy to może być spowodowane odpięciem sondy? Czyli wcześniej na gazie i później też na gazie? To gdzie jakaś zmiana była?
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#100151 Wysłany:
08 Mar 2008, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Okazało się że po odpięciu sondy przy stanie licznika 129km samochód trochę pojeździł na LPG i wypalił 40l gazu ze stanem licznika 202km. Ładnie prawda? Dzisiaj zatankowałem i samochód pojechał na LPG. Czy sonda lambda ma coś do instalacji LPG? Steruje w niej czymś?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#112984 Wysłany:
07 Kwi 2008, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#112989 Wysłany:
07 Kwi 2008, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
xspeed99 napisał(a): http://www.allegro.pl/item339263186_sonda_lambda_panda_punto_cinquecento_alfa_155_164.html co sądzicie o tej sądzie :] czy lepiej 3 razy droższa bosha 
nie 3 razy drozsza dedykowana , tylko w podobnej cenie uniwersalna bosha lub ngk
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#113027 Wysłany:
07 Kwi 2008, 23:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#113038 Wysłany:
07 Kwi 2008, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
kazaa napisał(a): xspeed99 napisał(a): http://www.allegro.pl/item339263186_sonda_lambda_panda_punto_cinquecento_alfa_155_164.html co sądzicie o tej sądzie :] czy lepiej 3 razy droższa bosha  nie 3 razy drozsza dedykowana , tylko w podobnej cenie uniwersalna bosha lub ngk
A mógłbyś wskazać gdzie takową można kupić?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#113115 Wysłany:
08 Kwi 2008, 09:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Polecam sondę Boscha ale oryginalną nie jakąś uniwersalną podróbę. Ja za sondę zapłaciłem 250 zł i jest oryginalna z wiązką kabli a nie badziewiem do przeróbek wtyków mam punto 1.1 95r. Jak widzę co pokazujecie z tego allegro to płakać sie chce.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#113267 Wysłany:
08 Kwi 2008, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
mariano italiano tradycyjnie przesadzasz. Dedykowany Bosch jest identyczny z uniwersalnym, a różnica w cenie polega właśnie na robociźnie krótkiej serii do danego modelu (czyli nic innego jak dodatkowym oprawianiem wtyków do poszczególnych modeli).
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Xanthe |
#115307 Wysłany:
15 Kwi 2008, 07:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 24
|
Mam pytanie o Sonde może ktoś wie - czy uszkodzona sonda lambda może powodować nierówną pracę silnika na biegu jałowym i problemy z odpalaniem na cieplym silniku 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|