You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #27036 Wysłany: 04 Cze 2007, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: wałbrzych
Rejestracja: 04 Cze 2007,
Posty: 1
Witam mam ten sam peoblem co ty wymienialem silnczek krokowy bylem w serwisie fiata i nic zauwarzyłem ze jak odrazu po zgaszeniu auta wyciągne silniczek zanim się ustawi i po jego ustawieniu wsadze go spowrotem po odpalenu obroty wracają do normalnych ae po klejnym zgaszeniu bez wyciągania znowu sie pierdzieli.pozdrawiam paty


Góra
 Profil  
 

 
 Post #76815 Wysłany: 02 Sty 2008, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
No, to mam pierwszą usterkę od kiedy kupiłem punciaczka (po ponad trzech miechach- nie jest najgorzej :D ).

Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat, jednak objawy są bardziej konkretne i regularne niż w Waszych przypadkach.

Mianowicie- jadę dziś rano z domu, staję na czerwonym, a tu nagle na "luzie" obroty z 1500 rosną do ok. 1800, wracają do 1500, z powrotem 1800, i tak jak poźniej policzyłem zawsze dokładnie 9 razy- przy razie 10tym rosną do 2500 i powoli dochodzą do 3000. Dodaję gazu- spadają znów do 1500, po czym rosną do 1800, spadają do 1500 itd.

Ciekawa opcja więc dzielę się z Wami :)
LPG brak, silnik 1.1.
To to samo co dotąd, czy już coś innego?

Na chłopski rozum to skoro obroty falują aż tak regularnie, to chyba w centralce sterującej coś się pomieszało. Akurat pierwszy raz wyjechałem po założeniu alarmu (jego wypięcie nic nie daje) i głośników w drzwi. Nie wiem czy to przypadek?!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #76905 Wysłany: 02 Sty 2008, 20:17; 
 Temat postu:
Porządnie nalej WD-40 do krokowca ale chyba bez skasowania błędów w komputerze się nie obędzie. Miałem taki sam przypadek i niestety już się poddałem i pojechałem do ASO. Facet wykręcił silniczek wlał WD po pięciu minutach wylał z niego syf, podpiął się do kompa,wykasował błędy i autko już rok bez kłopotu śmiga jak ta lala:) Pozdrawiam


Góra
  
 
 
 Post #77136 Wysłany: 03 Sty 2008, 00:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
Juras widziałeś dokładnie jak to robili w ASO ?
Wlewali WD-40 w miejsce tak jak pokazują strzałki na poniższych zdjęciach ?
Chyba benzyna ekstrakcyjna też się do tego celu nadaje ?
Image
Image

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77170 Wysłany: 03 Sty 2008, 08:27; 
 Temat postu:
Nie wiem jak się spisze benzyna ekstrakcyjna,bo raczej ona nie ma takich właściwości jak WD-40(gdyby miała to po co przepłacac kupując WD) ale możesz spróbowac.Dokładnie wlewał tam gdzie zaznaczyłeś strzałkami. Potem na chwilę podpiął kabel do wyciągniętego silniczka i właczył zapłon. Skręcił wszystko do kupy i działa, ale prawie 100zł za skasowanie błędów i wyczyszczenie silniczka ubyło z kieszeni :? :x


Góra
  
 
 
 Post #77328 Wysłany: 03 Sty 2008, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
Wujek-mechanik załatwił od znajomego sprzęcior, zresetował komputer i już nie ma problemu :) Jak zakładałem alarm i wiele razy odłączałem i podłączałem akumulator coś się musiało pochrzanić. A w ASO to ten silniczek Ci musieli tak przy okazji wyczyścić, wystarczyłoby usunięcie błędów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77395 Wysłany: 03 Sty 2008, 20:18; 
 Temat postu:
Niekoniecznie przy okazji.przyjechałem do aso,gdy silniczek pożyczony od kumpla dawał objawy podniesionych obr do1200 na gorącym silniku i falowanie obr w zakresie 200.mój 2500 skok do 3200.


Góra
  
 
 
 Post #77627 Wysłany: 04 Sty 2008, 00:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
Juras zastanawiam się po co w ASO podpięli się do wyciągniętego silniczka i włączyli zapłon ?
Czy to miało na celu ewentualne usunięcie resztek wd40 razem z zanieczyszczeniami z silniczka ?
Czy chodziło tylko o samo sprawdzenie jak/czy działa po czyszczeniu ?
Czy po włączeniu zapłonu krokowy powinien od razu zareagować i zacząć pracować ?

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77719 Wysłany: 04 Sty 2008, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
marcogal napisał(a):
Czy po włączeniu zapłonu krokowy powinien od razu zareagować i zacząć pracować ?
Ma wykonać ruch ustalający położenie startowe zależne od temperatury powietrza i określone przez centralkę.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77746 Wysłany: 04 Sty 2008, 13:52; 
 Temat postu:
Tezet1956 napisał(a):
Ma wykonać ruch ustalający położenie startowe zależne od temperatury powietrza i określone przez centralkę.

Otóż to.


Góra
  
 
 
 Post #77772 Wysłany: 04 Sty 2008, 15:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
Dobrze, że w tym ASO w ogóle podjęli się czegoś takiego jak czyszczenie silniczka. W moim o tym nie chcieli słyszeć twierdząc, że to jakieś garażane sposoby które jeszcze bardziej szkodzą -i kupili nowy.

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77818 Wysłany: 04 Sty 2008, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
wampir_wawelski napisał(a):
W moim o tym nie chcieli słyszeć twierdząc, że to jakieś garażane sposoby które jeszcze bardziej szkodzą -i kupili nowy.
Kolejna kartka do albumu twojego ASO. Zepsutemu nie można zaszkodzić, ale jak się ma na nowym marżę 200 zł to lepiej tak chrzanić :lol:

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77823 Wysłany: 04 Sty 2008, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
A może wiecie jaki jest rozmiar tej śrubki M4, fabrycznie z łbem Torx 20, mocującej krokowy do obudowy przepustnicy ?
Chodzi mi o jej długość.
Chcę ją wymienić na zwykłe M4 z łbem sześciokątnym.
Tak jak to zalecają w tym poradniku:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowy/krokowy.htm
Bo niestety jedna z nich jest nieco "zjechana".

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #77831 Wysłany: 04 Sty 2008, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Po wykręceniu utnij nową na podobną długość, ja tak zrobiłem.
Długość gwintu tak około 1,5-2 cm. I to raczej M5 o ile pamiętam.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80320 Wysłany: 10 Sty 2008, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 692
Pomógł: 2
W moim przypadku szalejących obrotów winny był czujnik temperatury silnika przekazujący temperaturę do komputera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80562 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 33
Ja miałem tak że czasem już na 3tyś obrotów mi wskakiwał ;)

Pojechałem do ASO i zgadnijcie co ...

Okazało się że to była wina uszczelki której prawie już nie było ;)
Mechanik wziął kawałek kartoniku z jakiegoś pudełka, przyłożył do miejsca gdzie miała się znajdować uszczelka, obił kluczem dookoła zbędne fragmenty odpadły śrubą wybił miejsca na śruby ;) Skręcił wszystko i gotowe ;)
Koszt 0 zł chyba że nie masz kartonika to musisz kupić jakąś tekturkę albo
uszczelkę ale tekturka taniej wyjdzie i łatwiej dostać ;)

Jak najłatwiej sprawdzić czy to uszczelka jest winna ?
Podnosimy przednią klapę zdejmujemy filtr powietrza, następnie bierzemy jakiś spray (coś łatwo palnego) odpalamy silnik i psikamy dookoła na uszczelkę pod tą obudową silnika krokowego gdzie łączy się z silnikiem :)

Mam nadzieję że kapujecie o co chodzi bo nie znam zbytnio nazewnictwa , jakbym miał zdjęcie to bym pokazał ;)

W każdym bądź razie jak podczas psikania silnik zmienia obroty to mamy pewność że na 100% winą falowania obrotów jest właśnie uszkodzenie uszczelki czyli dostaje się tak zwane "lewe powietrze".
Wymieniamy uszczelkę i gitara ;]

Tak więc zanim mechanik każe kupić Ci silniczek krokowy, sondę lambda czy co tam jeszcze może wymyślić, to radzę Ci najpierw moim sposobem sprawdzić czy to przypadkiem nie uszczelka ;)

Pewnie niektórzy się zastanawiają jakim cudem w ASO zapłaciłem 0 zł
i zobaczyłem jak to się naprawia ? Ano jak się tam zna mechanika to tak właśnie jest ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80567 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Zapewne piszesz o uszczelce pod przepustnicą.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80582 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 33
Pewnie tak ;) Ja się tam nie znam za bardzo ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84885 Wysłany: 24 Sty 2008, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Opoczno
Rejestracja: 03 Wrz 2007,
Posty: 139
Tylko jedno mnie zastanawia, moze ktos mnie oświeci. Po co się resetuje kompa po wyczyszczeniu silniczka krokowego?

I kolejne pytanie, czy po wyjęciu krokowca uszczelka się niszczy zawsze i trzeba ją wymienić ewentualnie jak ktos pisał dorobić z kawałka kartonu?

_________________
Punto 55, benzyna + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84952 Wysłany: 25 Sty 2008, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 24 Sty 2008,
Posty: 3
Objawy falowania mogą być powodowane przez TPS (czujnik położenia przepustnicy) ostatnio sprawdzałem kilka modułów przepustnicy
(co prawda do pandy 1.1 i 1.2) i właśnie powodowały dziwne zachowanie
silnika - wolne obroty np. 2300, falowanie 1000 - 3000, lub max obroty
5tys. po odpaleniu silnika :) - i tylko w jednym przypadku examiner wykrywał błąd czujnika pożenia przepustnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85381 Wysłany: 31 Sty 2008, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolska
Rejestracja: 26 Sty 2008,
Posty: 5
Mam ten sam problem. Dobrze że tu zajrzałam, zaraz pokarzę stronkę mężowi (przeciwnikowi punt) i może dzieki waszej pomocy uda sie coś zaradzić! :) i obejdzie sie bez mechanika!

[ Dodano: 29 Sty 2008 20:59 ]
Panowie a ile kosztuje silniczek krokowy?
Mąż wyczyścił, tak jak powyżej napisane.Nie przyniosło to skutku.

[ Dodano: 31 Sty 2008 20:27 ]
Moja biedna kropka musiała jednak iść do p.doktora :( winowajca szalejących obrotów okazał sie czujnik temperatury.

_________________
kropka 1.2 75 SX '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87605 Wysłany: 01 Lut 2008, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Okolice Wawy
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 27
Miałem taka samą sytuacje :( wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:). Te skakanie obrotów to jest tak zwany tryb awaryjny jaki sie uruchamia gdy coś jest nie tak. W taki sposób zaoszczędziłem jakies 1000 zł.:)

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87640 Wysłany: 01 Lut 2008, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Mr.Voo napisał(a):
wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:)
A dokładniej możesz napisać jak to umycie wpłynęło na jego odczyty? A ten reset komputera jak zrobiłeś?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87648 Wysłany: 01 Lut 2008, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 24 Sty 2008,
Posty: 3
Mr.Voo napisał(a):
wykręciłem czujnik temperatury plynu chłodzącego umyłem w rozpuszczalniku wysuszyłem powietrzem zresetowałem komputer i było ok:)


hmm wymycie czujnika raczej w niczym nie pomogło :) , możliwe ze styki były zaśniedziałe i wyjęcie/włożenie kostki je oczyściło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #87855 Wysłany: 02 Lut 2008, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Okolice Wawy
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 27
Kolego Tezet1956 komputer czytał tak jak powinien zero skoków obrotów. Wykreć czujnik umuj go wysusz podłącz go spowrotem i dopiero odłącz akumulator, restart to może troche szerokie powiedzenie ale wystarczy że odłączysz na jakies 15 min akumulator i musi działać:) Mnie tez namawiali na wymiane silniczka krokowego, sondy a udało mi sie samemu dojść jak to zrobić:) jak to nie pomoże to odłącz go całkiem i nie będzie skakał ale bedzie sie cały czas palił wtrysk i wtedy bedziesz musiał kupić nowy w ASO koszt około 50 zł


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO