You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 13 Cze 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #447241 Wysłany: 01 Mar 2011, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 94
Mamut napisał(a):
Paul123: Czy takie wciskanie do oporu jest konieczne również w wypadku wymiany regulatorów?


Jeśli hamulec ręczny w jakimkolwiek przypadku jest słaby, bądź po wymianie jakis elementów w tylnych hamulcach, które wymagały demontażu szczęk to warto to zrobić i hamulec ręczny (nożny też po późniejszym prawidłowym wyregulowaniu hamulca ręcznego) powinien sie poprawić, jeśli dalej ręczny będzie słaby to znaczy, że albo bebny albo szczęki są już nadmiernie zużyte. Czas poświęcony na taki zabieg to około 10-15 minut a dużo może sie wyjaśnić.

_________________
Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND
Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me


Góra
 Profil  
 

 
 Post #449262 Wysłany: 06 Mar 2011, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Hmm, czy jest duzo klopotu przy wymianie szczek i bebnow na tyle ? Bo odkad kupilem kropasa, tyl nie byl wogole ruszany, jak hamuje to czasem w tyle slychac jakby juz sie okladzina na szczekach konczyla i mysle czy nie wymienic bebnow, szczek i sprezynek.Tylko czy po wymianie, bede to musial jakos uregulowac ? Czy wymienie i ma grac ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449278 Wysłany: 06 Mar 2011, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Tył do roboty jest ogólnie dosyć łatwy.
Bębny się wymienia jak ich średnica wewnętrzna jest za duża (masz podany max od wewnętrznej strony bębna), sprężynki raczej też nie muszą być wymieniane, chyba że skorodowały.
Szczęki natomiast trzeba po wymianie ustawić. U mnie to było tak, że najpierw zostały ustawione jak najbliżej bębna, potem skręciliśmy wszystko, test czy bęben nie ociera o okładziny, a potem jazda testowa na ustawienie samoregulatorów hamulców. Ostre hamowanie przy niedużej prędkości przy jeździe do przodu oraz zaciągnięcie ręcznego w czasie cofania "na luzie".
Opera finita.

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449562 Wysłany: 07 Mar 2011, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
A jak stestowales czy beben nie ociera ? Pokreciles nim ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449570 Wysłany: 07 Mar 2011, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Zgadza się. Najpierw bez koła, a potem z kołem.

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449571 Wysłany: 07 Mar 2011, 18:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
ok dzieki, jak tylko kolega uzyczy garazu to sie za to wezme :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449619 Wysłany: 07 Mar 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Przyłącze się do tematu - jak ściągnąć bęben?? :E :evil: Dzisiaj próbowałem i nie mogę kurcze :? Z dwóch stron podważam śrubokrętami, bęben wychodzi do pewnego momentu, coś strzela (odskakuje) i dalej nie idzie...Z całej siły podważam, pukam młotkiem i dalej nie idzie...
Ociera mi prawe tylne koło, ciężko kręci się i ręczny jest ale słaby na to koło...Z lewym tyłem jest dużo lepiej... :?

P.S Zrobiłem to co pisze Mamut ale nie wiele to pomogło...prawy tył dalej nie kręci się tak jak powinien.

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449646 Wysłany: 07 Mar 2011, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Napieprzaj mocno mlotkiem. Mozesz tez spiskac wd. A jak nie dasz rady to zawsze mozesz jechac do mechanika, on juz sobie poradzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449653 Wysłany: 07 Mar 2011, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Spsikałem WD40 i nic kurde :E Mówisz sebul, że bez młota to nie robota :wink: Trochę strach żeby nie rozwalić czegoś itd. :?

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449662 Wysłany: 07 Mar 2011, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Białastrzała97S napisał(a):
bez młota to nie robota

też zawsze używałem młota i w tedy szła robota :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449674 Wysłany: 07 Mar 2011, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
Białastrzała97S - pewnie bęben ma próg, i szczęki zawadzają - dlatego nie można zdjąć. Musisz pokombinować, i w jakiś sposób (przez otwory) złożyć nieco szczęki.

_________________
Punto classic 2010


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449675 Wysłany: 07 Mar 2011, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Jak ściągnąć nie możesz i bęben nie ociera to pewnie rant ci się zrobił. Będziesz musiał przetoczyć, jak nie chcesz się z tym mordować w przyszłości.
U mnie też nie chciał zejść, jak zaczęło trzaskać to się okazało, że szczęka powoli puszcza. Ja podważałem dwoma śrubokrętami z obu stron wokół osi. Jak nie podziała to i łomu użyj. Bo i tak się to tylko do remontu nadaje.

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449677 Wysłany: 07 Mar 2011, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Białastrzała97S napisał(a):
Spsikałem WD40 i nic kurde :E Mówisz sebul, że bez młota to nie robota :wink: Trochę strach żeby nie rozwalić czegoś itd. :?


wal smialo ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449679 Wysłany: 07 Mar 2011, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2010,
Posty: 47
Pomógł: 4
Przyłącze się do tematu - jak ściągnąć bęben??
Moja metoda jest taka-w miejsce śrub centrujących koło,wkręcam dwie długie śruby i powoli je dokręcam ,raz z jednej,raz drugą,by bęben prosto schodził.Delikatnie stukam młotkiem.Zawsze schodzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449681 Wysłany: 07 Mar 2011, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Dzięki chłopaki :wink: - będę walczył :E

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449724 Wysłany: 07 Mar 2011, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
grekow napisał(a):
Przyłącze się do tematu - jak ściągnąć bęben??
Moja metoda jest taka-w miejsce śrub centrujących koło,wkręcam dwie długie śruby i powoli je dokręcam ,raz z jednej,raz drugą,by bęben prosto schodził.Delikatnie stukam młotkiem.Zawsze schodzi.

Dokładnie tak. Śruby 8mm, trzeba uważać by gwintu nie zerwać bo to tylko żeliwo.

PS. To nie są śruby centrujące...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449987 Wysłany: 08 Mar 2011, 19:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Duzo klopotu przy szczekach jest ? Trzeba to zdejmowac w jakiej okreslonej kolejnosci ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450005 Wysłany: 08 Mar 2011, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Zdjęcie to pikuś. Jaja zaczynają się podczas zakładania jak trzeba założyć sprężynki.

Ale opis zdjęcia tego ustrojstwa powinien być na forum.

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452431 Wysłany: 14 Mar 2011, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
wymienilem szczeki w jednym kole, beben musilem wbic na nie i d***, nie chcialo sie wogole kolo obracac, nie wiem co jest, ale zalozylem stare i wszystko smiga elegancko, pierdziele , oddam auto do mechanika... meczylem sie z tym pare godzin i nic z tego....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452450 Wysłany: 14 Mar 2011, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Bębna nie powinno się zakładać na wbicie. Trzeba ustawić szczęki w odpowiednie pozycji początkowej. Robi się to między innymi srebrną (przynajmniej u mnie) wajchą pod prawą szczęką na godzinie 14.

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452492 Wysłany: 14 Mar 2011, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
ustawialem to , tak ustawilem by szczeki byly jak najbardziej scisniete , aby beben wszedl gladko, ale nic z tego, nie chcial, bo ogolnie to mam rancik w bebnie a w garazu pradu nie bylo, to nie bylo jak zeszlifowac, zreszta, niech sie mecza juz mechanicy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452494 Wysłany: 14 Mar 2011, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Jak masz duży rant to ogólnie bębny też warto wymienić, bo co z tego, że szczęki nowe jak nie będą miały o co się oprzeć bo bęben zjechany ponad minimum.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452547 Wysłany: 14 Mar 2011, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Przede wszystkim musisz zmierzyć średnicę bębna i jeśli mieścisz się w dopuszczalnym minimum to go przetocz. Jak zrobisz to szlifierką to nie będzie w ogóle wyważony.
Ja właśnie mam jeden bęben już za luźny i mi nie łapie praktycznie.

Lepiej kup nowe. Widziałem zestawy dwóch sztuk za 70 złotych.

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452557 Wysłany: 14 Mar 2011, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Teraz to ja nic juz nie zrobie ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452691 Wysłany: 15 Mar 2011, 00:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 122
W warsztatach bębny mające rant reanimują za pomocą szlifierki kątowej.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO