|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
lakikwap |
#417387 Wysłany:
30 Lis 2010, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ja miałem ostanio niezłą przygode z chłodniczym, od zawsze był w połowie, dość często sprawdzam. A ostatnio sporo ubyło i nagle, było pod minimum, oczywiście dolałem i już kilkaset km jest tak jak powinno czyli stoi w miejscu w połowie
A to zniknięcie powiązałem troche z mocno bulgoczącą nagrzewnicą jak zacząłem włączać ogrzewanie mocno w pierwsze chłodne dni, bulgotanie ustało po kilku km i wtedy właśnie znikną płyn, może nagrzewnica sie odpowietrzyła i sta nagłe zniknięcie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pieta |
#417390 Wysłany:
30 Lis 2010, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
lakikwap napisał(a): ja miałem ostanio niezłą przygode z chłodniczym, od zawsze był w połowie, dość często sprawdzam. A ostatnio sporo ubyło i nagle, było pod minimum, oczywiście dolałem i już kilkaset km jest tak jak powinno czyli stoi w miejscu w połowie  A to zniknięcie powiązałem troche z mocno bulgoczącą nagrzewnicą jak zacząłem włączać ogrzewanie mocno w pierwsze chłodne dni, bulgotanie ustało po kilku km i wtedy właśnie znikną płyn, może nagrzewnica sie odpowietrzyła i sta nagłe zniknięcie.
mechanior tez tlumaczyl ze to wina nagrzewnicy
Prawie rok temu smienialem pompe wodną i caly plyn byl zmieniony na nowy.
Bylem we fiacie w sierpniu i nic nie zauwazyli a traz nagle ponizej ninimum
ok nie szukajmy dziury w calym 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#417400 Wysłany:
30 Lis 2010, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
co do wahaczy to ja do DS wsadziłem TRW. jesli mialbym robic to dzisiaj to z pewnoscia wybrałbym QAP-a jak remind. raz ze tanszy a dwa ze DS jest cięzszy od 1.2 PB o jakies 180kg a wahacz ten sam wiec analogicznie skoro w DS wytrzymał troche to w 1.2PB wytrzyma troche + jeszcze troche 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#417514 Wysłany:
30 Lis 2010, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
639 no te qap nie są głupie , jeśli chodzi o wahacze. Mam nadzieje pojeździć na nich do sprzedaży 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#417533 Wysłany:
30 Lis 2010, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#417547 Wysłany:
30 Lis 2010, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#417557 Wysłany:
30 Lis 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
jak trafisz ladne i PEWNE to czemu nie
jak juz nabedziesz furacza to pochwal sie co?
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#417701 Wysłany:
01 Gru 2010, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
ja tam do 2012 zostaje z puntem, pozniej to zobaczymy co bedzie. W zaleznosci od uwarunkowan: 2fl, grande, grande evo, fabia kombi, stilo albo alfa 147  A6 nie chce, wolabym juz lybre
remind
odpala ci bez problemu w tych mrozach ?
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#418228 Wysłany:
02 Gru 2010, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
pieta Ja mam mobil 1, to odpala jakoś nawet przy -32. A właśnie wymieniłem olej z filtrem i byłem na reklamacji regulacji zaworów w ASO. W rezultacie doregulowano 4 zawory. zostały mi 2 płytki  trochę ciszej chodzi chodzi na luzie i jeszcze mniej wibracji na kierownicy, w sumie prawie 0.

_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#419560 Wysłany:
06 Gru 2010, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
remind
nie wiedzialem ze 1.9d luzy tez sie reguluje 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#419569 Wysłany:
06 Gru 2010, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
pieta
ja nikomu nie bronie wymieniać zawory zamiast regulować luzy Wiem jak wygląda wałek po jeździe z dużymi luzami bo widziałem na przykładzie jtd coś takiego. Obecnie cyka wszystko na 0w40.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#424912 Wysłany:
26 Gru 2010, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
Witam wszystkich. Właśnie przeczytałem cały post dotyczący 1.9 DS. Też miałem problemy z pompą ale kupiłem cały silnik z osprzętem i wymieniłem pompę. Zrobiłem już 30 tys. km na tej pompie i spoko. Kolega ma takie samo Punto i zrobił już 340 tys. km i nic mu się nie poddało jeszcze. Pozdrawiam wszystkich 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#424958 Wysłany:
26 Gru 2010, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38generalnie mam trochę więcej najeżdżane, no nie wiem czy 340 tyś km. to w tym silniku nic się nie podda  mi padła po zakupie świeca, wtryski padły i rolki napędu, nie wspominając o szajbie w alternatorze czy głowicy, akumulatorze, żarówkach albo zamku tylnej klapy.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425000 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind poważnie tyle ma przejechane prawie ma go od nowości(12 tys. miał jak kupił) Ja mam 176 tys przejechane, kupiłem go 4 lata temu z usterką - czujnik położenie wirnika, dlatego wymieniłem pompę, zrobiłem w sumie 40 tys. Generalnie super autko tylko ta elektronika mi się nie podoba w nim. Jutro na przykład muszę jechać do rzeszowa do Hoffmanna - serwis Bosch, tak mi wkręcili wtryski że z jednego przecieka- partacze, myślałem że są do wymiany ale okazało się że są w super stanie - też mi szarpał silnik ale tylko podczas nagrzewania potem już chodził super. Po tej operacji jednak już nie szarpie - dziwne tylko że cieknie z jednego. Jak się wkurzę to kupię chyba Pandę multijeta. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425003 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 jak cieknie z wtrysku to sprawdź czy nie pękła ci komora wstępna jak dokręcali na h.... za mocno. tam jest chyba 60nm maks, później pęka i przecieka  a jak z korpusu to wystarczy rozkręcić wtrysk i dotrzeć oprawkę, nie warto na silikon. przerabiałem sam, bo mam klucz do wtrysków.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#425006 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Gregory38 mi tez wtryski ciekły i jak go gazowałem to az sie pieniło. pomogły oryginalne podkładki pod wtryskiwacze + nowe przewody przelewowe. ja na DSa nie narzekałem dlatego ze nigdy nie stanał na drodze. jedyne co to swiece zarowe bo juz palic nie chciał. zmieniłem na benzyne tylko dlatego aby miec gwaramcje europejska, jesli mieszkałbym w PL to do tej pory bym nim smigał.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425011 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
dzięki chłopaki za podpowiedź. Cieknie pomiędzy obudową wtryskiwacza a taką dużą nakrętką co jest na dole, nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem. Co do świec żarowych to da się wymienić wszystkie tylko w przypadku tej pod pompą trzeba mieć zwinną i małą rękę, kolega mi wszystkie wymienił bez problemu. Ostatnio źle mi odpala jak zimny ale zauważyłem że się paliwo do baku cofa i po odpaleniu 2 - 3 sekundy szarpie i powietrze idzie do pompy przez jakiś czas. Muszę wyczaić którędy się powietrze dostaje do filtra
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425017 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
639 kupiłes oryginalne podkładki? po 1zł są identyczne od vw. hehe nie miałeś na co wydać floty.
Gregory38 wtopa ,trzeba wykrecić wtrysk, frezem zabielić gniazdo dać nową podkładkę. A najpierw sprawdzić czy nie pęknięte. Pęknięcia idą do środka, czasami ledwo widać. Sprawdź od razu wszystkie wtryski czy któryś nie leje bo one na suchym paliwie to i padają.
może masz przewód nadmiarowy i ci nalała się ropa do gniazda... masz czarną sadzę w gnieździe?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425020 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind nic nie wiem bo to robił mechanik, w każdym razie poprzednio ciekł na trzecim cylindrze a po ich robocie teraz na czwartym. Wcześniej na 3 cyl bulgotało paliwo na samym dnie pod tą dużą nakrętką a teraz na 4 cyl między nakrętką a wtryskiem tylko nie bulgocze tylko mokry ale cieknie bo wycierałem i dalej mokry
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425022 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 jedź do tego mechanika co ci robił, niech poprawia. kasę ściągnął czy to było charytatywnie ? U mnie na żadnym nie cieknie.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425025 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind tak właśnie jutro rano jadę. Wykręcenie wtrysków, sprawdzenie ciśnienia otwarcia, rozpylania, wymiana podkładek, sprawdzenie ciśnienia sprężania i złożenie - za to zapłaciłem 250 zł. Sprężanie nieźle chyba wyszło - 27-29-29-30 jednostek
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425026 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Gregory38 no niezłe prawie 12% różnicy to silnik do remontu, jakby było 27 27 27 27 to ok, to na zupełnie zimnym, może masz za ciasno zawory? regulowali ci zawory kiedyś ? najlepiej je ustawić dla spokoju wszystkie na 0.30/0.35 +0,05 maks i nie ustawiać +- 0,05 bo słychać różnicę  bierze ci oleje ? na 0w40 , 5w40 , 10w40 , 15w40 jeździsz ?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Gregory38 |
#425030 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Gru 2010, Posty: 18
|
remind ale mnie straszysz - nie dolewam wogóle oleju po prostu nie zauważam aby ubywało a jeżdżę na castrol magnatec 10W40. po 10 tys. km może z pół centymetra ubędzie maxymalnie i jeszcze powiem że silnik jest bardzo mocny jak na 60 KM
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#425035 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#425039 Wysłany:
26 Gru 2010, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
remind nie miałem wyjscia z tymi podkładkami. na autobanie ja mu w gaz a on z 2500 obrotów zchodził do 1000 i tak w kółko. kupiłem 4 oryginalne + oryginalne przewody i dałem cos koło 70E do tego robocizna chyba z 60E o ile dobrze pamietam. ze swiecami tez zaswirowałem do kupiłem od razu 4 po 15E za sztuke i za wymiane 50 albo 60E, bedac tutaj nie miałem czasu ani mozliwosci na diagnoze kazdej po koleji. dletego tez kupiłem nowe auto salonowe by w razie W nie wydawac kasy. puki co jest lekko ponad 8kkm i nadal sie buja  . dostałem wolne pod koniec stycznia i w PL załoze gaz.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|