You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 133 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #192840 Wysłany: 23 Lis 2008, 09:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jasna/Tczew
Rejestracja: 10 Sie 2008,
Posty: 80
ja w służbowym MultiJet też nie mam. I jakoś nie przeszkadza mi to. I tak z piątki się nie da Rakiety wbić :)

_________________
Ford Sierra 2.0 DOHC EFi 1992
88 kW/120 PS, silnik N9C, skrzynia MT75
Polaris Grijs
Podtlenek Ekonomii :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #192919 Wysłany: 23 Lis 2008, 13:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 47
u mnie też żadnego kołnierza nie ma ;) miałem taki w cento.

A tak apropo tematu mam pytanko.
Mam grande 1,3Mjet skrzynia 5. Jak jadę na 5 i zejde obrotami koło 1tyś to zaczyna mi coś pukać (w sumie na 4 to samo) dodam że sprzęgło mam już nowe, łożysko i docisk też. Czy to normalne że przy małych obrotach coś tam zaczyna drżeć?

_________________
czarne 3D 1,3 MJET 75KM


Ostatnio edytowany przez drewniak19, 24 Lis 2008, 18:24, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #192940 Wysłany: 23 Lis 2008, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11764
Pomógł: 13
drewniak19 napisał(a):
zejde obrotami koło 10tyś

o kurde :shock: silnik ze ścigacza masz ? :E :mrgreen:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193025 Wysłany: 23 Lis 2008, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2007,
Posty: 218
Dave napisał(a):
Witam! Moja sprawa może dokładnie nie wpisuje się w temat ale nie chcę zakładać nowego. Mam tylko szybkie pytanie dotyczące tego kołnierza pod gałka zmiany biegów (inne Fiaty też go "miewały"). W instrukcjach jest wyraźnie napisane, że przed wrzuceniem wstecznego należy nen kołnież podnieść. Jednak ostatnio spotkałem się z GP, w którym tego kołnierza po prostu nie ma! O tym jednak w żadnej instrukcji nie ma ani słow :lol: Czy ktoś z Was posiada wersję ze skrzynią bez tego kołnieża? O co tu chodzi... :wink:

Pozdrawiam


ja też "kołnierzyka" nie mam w t-jet... wsteczny jest w takiej pozycji jak 6 bieg... 8)

_________________
Image

http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html

.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193416 Wysłany: 24 Lis 2008, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 47
sorry zero mi się przez przypadek wcisnęło <LOL>
no a fajny silnik diesla w ścigaczu musiałby być ;)

_________________
czarne 3D 1,3 MJET 75KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193637 Wysłany: 25 Lis 2008, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
drewniak19 napisał(a):
...Mam grande 1,3Mjet skrzynia 5. Jak jadę na 5 i zejde obrotami koło 1tyś to zaczyna mi coś pukać (w sumie na 4 to samo) .... Czy to normalne że przy małych obrotach coś tam zaczyna drżeć?
Normalne. To są przecież za niskie obroty do jazdy na wysokim biegu. Zresztą ten silnik prawie wcale nie ma "dołu" więc najefektywniej jeździ się powyżej 2tys.obr/min. Ja staram się nie schodzić poniżej 1500. Do utrzymywania prędkości na trasie wystarczy ale jak mam przyspieszyć to obowiązkowo redukcja tak, żeby wskazówka na obrotomierzu osiągnęła co najmniej 1900 bo inaczej silnik się po prostu męczy.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193659 Wysłany: 25 Lis 2008, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 47
też mi się tak wydawało :mrgreen: tylko tyle że jak się jeździ doblo z 1,9jtd to tam nie ma takich efektów. A nawet powiedziałbym że jest elastyczny na całym zakresie no poza tym ekstremalnym dołem ;) Właśnie ten mulasty dół troche mnie w grande drażni.

_________________
czarne 3D 1,3 MJET 75KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194480 Wysłany: 26 Lis 2008, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 15
Jak pracuje skrzynia?
Szkoda gadać, skrzynia - porażka! Nasze samochody nie mają nawet 20kkm a już jedynka nie wchodzi czasami i wsteczny Trzeba puścić sprzęgło na luzie i potem wejdzie po ponownym wciśnięciu sprzegła. Dodatkowo dźwignia skrzypi, jak guma o gumę. Dziś miły pan z ASO po krótkiej podróży po parkingu nie stwierdził usterki!!! A my mamy tego już dość. Obszukałem już całe forum, i wogóle temat skrzyni spowodował zarejestrowanie na forum. Pomóżcie mi, czy jest to rzekomo sprawa tych żeliwnych synchronizatorów, one powodują ten twardy opór uniemożliwiający wbicie jedynki za pierwszym razem? Jak można to naprawić? Pojutrze zostawiam Fiata w ASO by to sprawdzili mi, mimo że nie chcieli. Jeździłem wieloma samochodami i muszę przyznać że stylistyka GP to przerost formy nad treścią. Poczciwy 125p pomimo swego kwadratowego wyglądu i przebiegu 200 000km nie miał problemów ze skrzynią... A GP z przebiegiem 20 000km już nie wytrzymuje!
Pomocy! bo w ASO myślą że coś uroiłem, a mamy kilka GP.

_________________
3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194487 Wysłany: 26 Lis 2008, 23:36; 
 Temat postu:
marta i adam a czy czasem ilość waszych gp nie mówi o tym że jeżdżą one na nauce jazdy? ;)
Ja mam 2 GP i uważam że skrzynia akurat jest jednym z lepszych i przyjemniejszych elementów tego autka :D


Góra
  
 
 
 Post #194509 Wysłany: 27 Lis 2008, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 15
Ha! Jeżdzą, ale co to ma do tego. Skoro po odebraniu z salonu nowe auto tak ma? :shock: Kilometry lecą a ta usterka nie mija. Dziś pan z ASO śmigał punciakiem ale akurat w ciągu 2 minut jazdy perfidnie mu ta jedynka weszła. Motyw tego typu że czasami ta jedynka NIE WCHODZI i niezależnie czy kursant czy ja czy kto inny jedzie.

Dziś zrobiłem eksperyment, "jechałem" z górki i zatrzymywałem sie co okolo 1cm (dosłownie jeden centymetr ) i są momenty gdy 1 bieg nie wchodzi. Czuć wyrażnie jak opór lewarka wzrasta i maleje wraz z jazdą, itd... Czasami jedynka nie wchodzi wogóle.


W taki sposób zademonstruję tą wadę w serwisie że jednak istnieje.

_________________
3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194534 Wysłany: 27 Lis 2008, 00:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 22 Sie 2008,
Posty: 148
no więc skrzynia w moim GP pracuje elegancko, żadnych zgrzytów ani na wstecznym ani na żadnym biegu, czasem tylko 3 nie wchodzi, ale to w najmniej spodziewanych sytuacjach i nie wiem czy to wynika z mojego braku precyzji, czy złego zestrojenia ... ogólnie za długie skoki, w sporcie przydała by się zdecydowanie krótsza i bardziej precyzyjna skrzynia :)

_________________
Grande Punto Sport 1.9 MultiJet, 130KM (2006) :>
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194694 Wysłany: 27 Lis 2008, 18:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2007,
Posty: 218
apropo nowej 5 biegowej skrzyni bez "kołnierzyka"... :P skok jest dość krótki, a nawet bardzo krótki... na początku miałem wrażenie że podczas przerzucania z 3 na 4 to skrzynia zostawała na luzie... :E ma jedną wadę jest dość mało precyzyjna... szczególnie przy zmianie 2 na 3...

_________________
Image

http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html

.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194700 Wysłany: 27 Lis 2008, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
To że w ASO nic nie piszczy nie czepia to norma, mi jak dzwonił silnik przy dodawaniu gazu, to też zajechałem do ASO pan się przejechał i nie dzwonił. Usterkę sam naprawiłem, a raczej lepszy zalany olej. (musiałby być zapieczone pierścienie, poprzedni śmigał na minerale i miał awarie wentylatora...). Zajedź do pana z ASO, i każ mu jeździć dopóty mu sie nie zatnie :E

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194772 Wysłany: 27 Lis 2008, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 15
Jutro udaję sie do ASO, mają przejrzeć Punciaka i zobaczyć co się tam dzieje w skrzyni. Dziś znowu nie miałem spryskiwacza tylnej szyby. Po kilkukrotnym naciśnięciu dźwigni pompka zaczęła pracować z chwilowymi przerwami by po chwili zadziałać... Eh, brak słów. a dopiero 16kkm na liczniku.

_________________
3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195500 Wysłany: 30 Lis 2008, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 34
Moja "6" chodzi bez zarzutu, no może czasami wsteczny haczy, ale bardzo rzadko - przebieg 45 kkm.

_________________
Grande Punto Dynamic 1.4 16v ROSSO Malizioso (2006)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195685 Wysłany: 01 Gru 2008, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
A u mnie im więcej kilometrów przybywa na liczniku, tym skrzynia pracuje łagodniej - precyzyjniej. Np 5ka bardzo fajnie "wchodzi" - lekko, od niechcenia (inne podobnie). Przestała też haczyć z 2ki na 3kę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195706 Wysłany: 01 Gru 2008, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzno
Rejestracja: 20 Lis 2008,
Posty: 230
mufc7 napisał(a):
apropo nowej 5 biegowej skrzyni bez "kołnierzyka"... :P skok jest dość krótki, a nawet bardzo krótki... na początku miałem wrażenie że podczas przerzucania z 3 na 4 to skrzynia zostawała na luzie... :E ma jedną wadę jest dość mało precyzyjna... szczególnie przy zmianie 2 na 3...


A kiedy ta skrzynia weszła do seryjnej produkcji ? i w których wersjach silnikowych ?

_________________
Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195729 Wysłany: 01 Gru 2008, 19:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2007,
Posty: 218
Diav napisał(a):
mufc7 napisał(a):
apropo nowej 5 biegowej skrzyni bez "kołnierzyka"... :P skok jest dość krótki, a nawet bardzo krótki... na początku miałem wrażenie że podczas przerzucania z 3 na 4 to skrzynia zostawała na luzie... :E ma jedną wadę jest dość mało precyzyjna... szczególnie przy zmianie 2 na 3...


A kiedy ta skrzynia weszła do seryjnej produkcji ? i w których wersjach silnikowych ?


razem z t-jet... nie wiem czy była wcześniej też... chyba nie... bo wcześniej były piątki z kołnierzykiem...

_________________
Image

http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html

.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195841 Wysłany: 02 Gru 2008, 08:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
Cytuj:
Eh, brak słów. a dopiero 16kkm na liczniku.

Spokojnie, wszystko dopiero przed Tobą! :E :E


Cytuj:
nie wiem czy była wcześniej też... chyba nie... bo wcześniej były piątki z kołnierzykiem...

Byla, byla, moj punciak poczatku'06 i mam bez kolnierza, z tym ze diesel

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195844 Wysłany: 02 Gru 2008, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzno
Rejestracja: 20 Lis 2008,
Posty: 230
Czyli obecnie we wszystkich GP montuje się 'nową' 5-biegówkę ?

_________________
Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195882 Wysłany: 02 Gru 2008, 12:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
To do konca nie jest nowa 5biegowa to jest najprawdopodobniej C510 dość stara skrzynia...
która może przeniesc nominalnie 206Nm.
Mam taka samą w Mjecie...
mufc7 zobacz u siebie jakie masz oznaczenie skrzyni :), jest naklejka na skrzyni :)

5 z kołnierzykiem to jest jeszcze inna skrzynia montowana w benzynowych słabszych wersjach silnikowych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198170 Wysłany: 11 Gru 2008, 00:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 15
No i byłem z serwisie z GP.
Po długich zatargach z kierownikiem serwisu zgodzili się zerknąć czemu wsteczny i jedynka czasami nie wchodzą. Samochód poszedł na podnośnik i przyniesiono mi tarczę sprzęgła. Wg nich była ona spalona i to nasza wina. Moje reakcja był natychmiastowa: Tłumaczę że biegi nie wchodzą kilka razy na godzinę jazdy po mieście, nie jest to zgrzyt, poza tym sprzęgło się nie ślizga!!! Ze to nie wina sprzęgła. Na odczepnego "żeby ułaskawić" jak to powidział kierownik serwisu, dali nową tarczę i pojechałem do domu.
Na drugi dzień znowu to samo: jedynka i wsteczny czasami nie wchodzą!!!

Druga wizyta w serwisie zaowocowała regulacją linek pomiędzy skrzynią a lewarkiem, moja wcześniejsza uwaga na temat tego elementu nie yła rana pod uwagę. Skutek tej regulacji jest taki że dźwignia trochę inaczej pracuje, a jedynka nie wchodzi dalej i wsteczny również. Z taka różnicą że wcześniej lewarek wogóle nie chciał wejść w miejsce jedynki i był sprzężysty opór, a teraz wchodzi do przodu i dopiero na końcu czuć opór. Żadnego "przeskoku" w miejsce pierwszego biegu.

Co wy na to? Co robić dalej? Ten defekt jest od nowości, teraz nakulane 17500km, usterka wkurza niemiłosiernie gdy trzeba ruszyć na zielonym świetle a z tyłu trąbią bo jedynka wchodzi po kilku sekundach machania dzwignią!!!
Mam dość tego serwisu i jego podejścia do sprawy. :evil:

_________________
3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198201 Wysłany: 11 Gru 2008, 02:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
marta i adam opcje do wyboru:

1. zielona linia fiata - skarga na ASO
2. zmień ASO
3. uznaj, że TTTM ( ten typ tak ma)

..prawda jest taka, ze biegi w GP chodzą jak malina ...zreszta chyba masz porównanie :-) bo widze, że dysponujesz flotą :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198497 Wysłany: 12 Gru 2008, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 05 Lis 2008,
Posty: 2
podłączę się pod temat
ostatni usłyszałem dziwny pisk podczas "machania" lewarkiem na luzie (tak jak sprawdzacie czy macie wrzucony luz - czyli ruch poprzeczny)
obstawiam że to jakieś linki czy coś tego typu i trzebaby to przesmarować. Nie mam już gwaracji więc chyba nie warto udawać się do ASO - może jesteście w stanie doradzić mi jak to przesmarować samodzielnie, może wystarczy odkręcić jakąś osłonę i trochę smaru załatwi sprawę? Ktoś coś wie i pomoże ?
Dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198520 Wysłany: 12 Gru 2008, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
U mnie też tak kiedyś było ale tylko jak się robiło zimno na zewnątrz.
Ciche piski przy ruszaniu lewarkiem lewo-prawo, na luzie.
Samo ustało jak się zrobiło cieplej.
W ASO stwierdzili, że to jest kwestia spsikania silikonem miejsca, w którym porusza się lewarek - pod osłoną ozdobną, którą trzeba zdjąć (jest na wcisk).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 133 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO