|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
jogurt |
#192840 Wysłany:
23 Lis 2008, 09:34; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Jasna/Tczew Rejestracja: 10 Sie 2008, Posty: 80
|
ja w służbowym MultiJet też nie mam. I jakoś nie przeszkadza mi to. I tak z piątki się nie da Rakiety wbić
_________________ Ford Sierra 2.0 DOHC EFi 1992
88 kW/120 PS, silnik N9C, skrzynia MT75
Polaris Grijs
Podtlenek Ekonomii
|
|
Góra |
|
|
|
|
drewniak19 |
#192919 Wysłany:
23 Lis 2008, 13:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 47
|
u mnie też żadnego kołnierza nie ma miałem taki w cento.
A tak apropo tematu mam pytanko.
Mam grande 1,3Mjet skrzynia 5. Jak jadę na 5 i zejde obrotami koło 1tyś to zaczyna mi coś pukać (w sumie na 4 to samo) dodam że sprzęgło mam już nowe, łożysko i docisk też. Czy to normalne że przy małych obrotach coś tam zaczyna drżeć?
_________________ czarne 3D 1,3 MJET 75KM
Ostatnio edytowany przez drewniak19, 24 Lis 2008, 18:24, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#192940 Wysłany:
23 Lis 2008, 14:16; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11764 Pomógł: 13
|
drewniak19 napisał(a): zejde obrotami koło 10tyś
o kurde silnik ze ścigacza masz ?
_________________
|
|
Góra |
|
|
mufc7 |
#193025 Wysłany:
23 Lis 2008, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
Dave napisał(a): Witam! Moja sprawa może dokładnie nie wpisuje się w temat ale nie chcę zakładać nowego. Mam tylko szybkie pytanie dotyczące tego kołnierza pod gałka zmiany biegów (inne Fiaty też go "miewały"). W instrukcjach jest wyraźnie napisane, że przed wrzuceniem wstecznego należy nen kołnież podnieść. Jednak ostatnio spotkałem się z GP, w którym tego kołnierza po prostu nie ma! O tym jednak w żadnej instrukcji nie ma ani słow Czy ktoś z Was posiada wersję ze skrzynią bez tego kołnieża? O co tu chodzi... Pozdrawiam
ja też "kołnierzyka" nie mam w t-jet... wsteczny jest w takiej pozycji jak 6 bieg...
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
|
drewniak19 |
#193416 Wysłany:
24 Lis 2008, 18:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 47
|
sorry zero mi się przez przypadek wcisnęło <LOL>
no a fajny silnik diesla w ścigaczu musiałby być
_________________ czarne 3D 1,3 MJET 75KM
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#193637 Wysłany:
25 Lis 2008, 10:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
drewniak19 napisał(a): ...Mam grande 1,3Mjet skrzynia 5. Jak jadę na 5 i zejde obrotami koło 1tyś to zaczyna mi coś pukać (w sumie na 4 to samo) .... Czy to normalne że przy małych obrotach coś tam zaczyna drżeć? Normalne. To są przecież za niskie obroty do jazdy na wysokim biegu. Zresztą ten silnik prawie wcale nie ma "dołu" więc najefektywniej jeździ się powyżej 2tys.obr/min. Ja staram się nie schodzić poniżej 1500. Do utrzymywania prędkości na trasie wystarczy ale jak mam przyspieszyć to obowiązkowo redukcja tak, żeby wskazówka na obrotomierzu osiągnęła co najmniej 1900 bo inaczej silnik się po prostu męczy.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
drewniak19 |
#193659 Wysłany:
25 Lis 2008, 11:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 47
|
też mi się tak wydawało tylko tyle że jak się jeździ doblo z 1,9jtd to tam nie ma takich efektów. A nawet powiedziałbym że jest elastyczny na całym zakresie no poza tym ekstremalnym dołem Właśnie ten mulasty dół troche mnie w grande drażni.
_________________ czarne 3D 1,3 MJET 75KM
|
|
Góra |
|
|
marta i adam |
#194480 Wysłany:
26 Lis 2008, 23:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 15
|
Jak pracuje skrzynia?
Szkoda gadać, skrzynia - porażka! Nasze samochody nie mają nawet 20kkm a już jedynka nie wchodzi czasami i wsteczny Trzeba puścić sprzęgło na luzie i potem wejdzie po ponownym wciśnięciu sprzegła. Dodatkowo dźwignia skrzypi, jak guma o gumę. Dziś miły pan z ASO po krótkiej podróży po parkingu nie stwierdził usterki!!! A my mamy tego już dość. Obszukałem już całe forum, i wogóle temat skrzyni spowodował zarejestrowanie na forum. Pomóżcie mi, czy jest to rzekomo sprawa tych żeliwnych synchronizatorów, one powodują ten twardy opór uniemożliwiający wbicie jedynki za pierwszym razem? Jak można to naprawić? Pojutrze zostawiam Fiata w ASO by to sprawdzili mi, mimo że nie chcieli. Jeździłem wieloma samochodami i muszę przyznać że stylistyka GP to przerost formy nad treścią. Poczciwy 125p pomimo swego kwadratowego wyglądu i przebiegu 200 000km nie miał problemów ze skrzynią... A GP z przebiegiem 20 000km już nie wytrzymuje!
Pomocy! bo w ASO myślą że coś uroiłem, a mamy kilka GP.
_________________ 3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#194487 Wysłany:
26 Lis 2008, 23:36; Temat postu: |
|
|
marta i adam a czy czasem ilość waszych gp nie mówi o tym że jeżdżą one na nauce jazdy?
Ja mam 2 GP i uważam że skrzynia akurat jest jednym z lepszych i przyjemniejszych elementów tego autka
|
|
Góra |
|
|
marta i adam |
#194509 Wysłany:
27 Lis 2008, 00:02; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 15
|
Ha! Jeżdzą, ale co to ma do tego. Skoro po odebraniu z salonu nowe auto tak ma? Kilometry lecą a ta usterka nie mija. Dziś pan z ASO śmigał punciakiem ale akurat w ciągu 2 minut jazdy perfidnie mu ta jedynka weszła. Motyw tego typu że czasami ta jedynka NIE WCHODZI i niezależnie czy kursant czy ja czy kto inny jedzie.
Dziś zrobiłem eksperyment, "jechałem" z górki i zatrzymywałem sie co okolo 1cm (dosłownie jeden centymetr ) i są momenty gdy 1 bieg nie wchodzi. Czuć wyrażnie jak opór lewarka wzrasta i maleje wraz z jazdą, itd... Czasami jedynka nie wchodzi wogóle.
W taki sposób zademonstruję tą wadę w serwisie że jednak istnieje.
_________________ 3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v
|
|
Góra |
|
|
herman9 |
#194534 Wysłany:
27 Lis 2008, 00:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 22 Sie 2008, Posty: 148
|
|
Góra |
|
|
mufc7 |
#194694 Wysłany:
27 Lis 2008, 18:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
apropo nowej 5 biegowej skrzyni bez "kołnierzyka"... skok jest dość krótki, a nawet bardzo krótki... na początku miałem wrażenie że podczas przerzucania z 3 na 4 to skrzynia zostawała na luzie... ma jedną wadę jest dość mało precyzyjna... szczególnie przy zmianie 2 na 3...
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#194700 Wysłany:
27 Lis 2008, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
marta i adam |
#194772 Wysłany:
27 Lis 2008, 22:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 15
|
Jutro udaję sie do ASO, mają przejrzeć Punciaka i zobaczyć co się tam dzieje w skrzyni. Dziś znowu nie miałem spryskiwacza tylnej szyby. Po kilkukrotnym naciśnięciu dźwigni pompka zaczęła pracować z chwilowymi przerwami by po chwili zadziałać... Eh, brak słów. a dopiero 16kkm na liczniku.
_________________ 3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v
|
|
Góra |
|
|
Adamm |
#195500 Wysłany:
30 Lis 2008, 20:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 34
|
Moja "6" chodzi bez zarzutu, no może czasami wsteczny haczy, ale bardzo rzadko - przebieg 45 kkm.
_________________ Grande Punto Dynamic 1.4 16v ROSSO Malizioso (2006)
|
|
Góra |
|
|
daras |
#195685 Wysłany:
01 Gru 2008, 15:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
A u mnie im więcej kilometrów przybywa na liczniku, tym skrzynia pracuje łagodniej - precyzyjniej. Np 5ka bardzo fajnie "wchodzi" - lekko, od niechcenia (inne podobnie). Przestała też haczyć z 2ki na 3kę.
|
|
Góra |
|
|
Diav |
#195706 Wysłany:
01 Gru 2008, 17:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 20 Lis 2008, Posty: 230
|
mufc7 napisał(a): apropo nowej 5 biegowej skrzyni bez "kołnierzyka"... skok jest dość krótki, a nawet bardzo krótki... na początku miałem wrażenie że podczas przerzucania z 3 na 4 to skrzynia zostawała na luzie... ma jedną wadę jest dość mało precyzyjna... szczególnie przy zmianie 2 na 3...
A kiedy ta skrzynia weszła do seryjnej produkcji ? i w których wersjach silnikowych ?
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
mufc7 |
#195729 Wysłany:
01 Gru 2008, 19:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
Diav napisał(a): mufc7 napisał(a): apropo nowej 5 biegowej skrzyni bez "kołnierzyka"... skok jest dość krótki, a nawet bardzo krótki... na początku miałem wrażenie że podczas przerzucania z 3 na 4 to skrzynia zostawała na luzie... ma jedną wadę jest dość mało precyzyjna... szczególnie przy zmianie 2 na 3... A kiedy ta skrzynia weszła do seryjnej produkcji ? i w których wersjach silnikowych ?
razem z t-jet... nie wiem czy była wcześniej też... chyba nie... bo wcześniej były piątki z kołnierzykiem...
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
|
adrian |
#195841 Wysłany:
02 Gru 2008, 08:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kolobrzeg Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 183
|
Cytuj: Eh, brak słów. a dopiero 16kkm na liczniku.
Spokojnie, wszystko dopiero przed Tobą! Cytuj: nie wiem czy była wcześniej też... chyba nie... bo wcześniej były piątki z kołnierzykiem...
Byla, byla, moj punciak poczatku'06 i mam bez kolnierza, z tym ze diesel
_________________ GP 1.3 MJ 75 KM
|
|
Góra |
|
|
Diav |
#195844 Wysłany:
02 Gru 2008, 09:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 20 Lis 2008, Posty: 230
|
Czyli obecnie we wszystkich GP montuje się 'nową' 5-biegówkę ?
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#195882 Wysłany:
02 Gru 2008, 12:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
To do konca nie jest nowa 5biegowa to jest najprawdopodobniej C510 dość stara skrzynia...
która może przeniesc nominalnie 206Nm.
Mam taka samą w Mjecie...
mufc7 zobacz u siebie jakie masz oznaczenie skrzyni , jest naklejka na skrzyni
5 z kołnierzykiem to jest jeszcze inna skrzynia montowana w benzynowych słabszych wersjach silnikowych.
|
|
Góra |
|
|
marta i adam |
#198170 Wysłany:
11 Gru 2008, 00:10; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wygląda szyciej niż jeździ :D Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 15
|
No i byłem z serwisie z GP.
Po długich zatargach z kierownikiem serwisu zgodzili się zerknąć czemu wsteczny i jedynka czasami nie wchodzą. Samochód poszedł na podnośnik i przyniesiono mi tarczę sprzęgła. Wg nich była ona spalona i to nasza wina. Moje reakcja był natychmiastowa: Tłumaczę że biegi nie wchodzą kilka razy na godzinę jazdy po mieście, nie jest to zgrzyt, poza tym sprzęgło się nie ślizga!!! Ze to nie wina sprzęgła. Na odczepnego "żeby ułaskawić" jak to powidział kierownik serwisu, dali nową tarczę i pojechałem do domu.
Na drugi dzień znowu to samo: jedynka i wsteczny czasami nie wchodzą!!!
Druga wizyta w serwisie zaowocowała regulacją linek pomiędzy skrzynią a lewarkiem, moja wcześniejsza uwaga na temat tego elementu nie yła rana pod uwagę. Skutek tej regulacji jest taki że dźwignia trochę inaczej pracuje, a jedynka nie wchodzi dalej i wsteczny również. Z taka różnicą że wcześniej lewarek wogóle nie chciał wejść w miejsce jedynki i był sprzężysty opór, a teraz wchodzi do przodu i dopiero na końcu czuć opór. Żadnego "przeskoku" w miejsce pierwszego biegu.
Co wy na to? Co robić dalej? Ten defekt jest od nowości, teraz nakulane 17500km, usterka wkurza niemiłosiernie gdy trzeba ruszyć na zielonym świetle a z tyłu trąbią bo jedynka wchodzi po kilku sekundach machania dzwignią!!!
Mam dość tego serwisu i jego podejścia do sprawy.
_________________ 3 x Grande Punto 1.4 8v
1 x Grande Punto 1.4 16v
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#198201 Wysłany:
11 Gru 2008, 02:22; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
marta i adam opcje do wyboru:
1. zielona linia fiata - skarga na ASO
2. zmień ASO
3. uznaj, że TTTM ( ten typ tak ma)
..prawda jest taka, ze biegi w GP chodzą jak malina ...zreszta chyba masz porównanie bo widze, że dysponujesz flotą
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
werzaba |
#198497 Wysłany:
12 Gru 2008, 11:51; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 05 Lis 2008, Posty: 2
|
podłączę się pod temat
ostatni usłyszałem dziwny pisk podczas "machania" lewarkiem na luzie (tak jak sprawdzacie czy macie wrzucony luz - czyli ruch poprzeczny)
obstawiam że to jakieś linki czy coś tego typu i trzebaby to przesmarować. Nie mam już gwaracji więc chyba nie warto udawać się do ASO - może jesteście w stanie doradzić mi jak to przesmarować samodzielnie, może wystarczy odkręcić jakąś osłonę i trochę smaru załatwi sprawę? Ktoś coś wie i pomoże ?
Dzięki
|
|
Góra |
|
|
daras |
#198520 Wysłany:
12 Gru 2008, 13:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
U mnie też tak kiedyś było ale tylko jak się robiło zimno na zewnątrz.
Ciche piski przy ruszaniu lewarkiem lewo-prawo, na luzie.
Samo ustało jak się zrobiło cieplej.
W ASO stwierdzili, że to jest kwestia spsikania silikonem miejsca, w którym porusza się lewarek - pod osłoną ozdobną, którą trzeba zdjąć (jest na wcisk).
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|