|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Liam |
#468668 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 497 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): No i? Rozumiem, że tam też największy "fun" dla ciebie to jazda na najwyższym biegu i nie ruszanie lewarka?
Też. Jedziesz sobie autostradą z prędkością jaką Twoje punto osiąga z górki i żaglem  - wciskasz gaz i wgniata w fotel. 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kazaa |
#468669 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
STax napisał(a): Powiedz mi skąd wiesz, w jakim aucie siedziałem a w jakim nie, bo może nie zwróciłem uwagi, a ty gdzieś za mną łazisz i mnie śledzisz  Po Twoim podejściu można to wywnioskować. STax napisał(a): Widać, że zwolenników ON wszystkie fakty które są przeciwko nim bolą, oj bolą...
WTF ?  , co niby mnie boli ? Przecież cały czas mówię że dobra turbobena jest lepsza niż klekot, ale na pewno nie w oszczędzaniu. Swoją drogą kiedyś też miałem inne zdanie , bez doświadczenia poparte. Udowadniałem Cinkowi wtedy ,że abarth to bóstwo i wciągnie klekota nawet po remapie. Pojeździłem tym i tym , potestowaliśmy , teraz mam zupełnie inne zdanie poparte doświadczeniem i tyle w temacie.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468670 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
kazaa napisał(a): a tym bardziej przeniesienie napędu ...
skrzyni akurat wysokie obroty wychodzą na plus - mniejsze obciążenie momentem wałka sprzęgłowego panie  a wałkowi głównemu, dyferowi nie robi różnicy na którym biegu jedziesz z tym że im niższe obroty to tym bardziej tryba wałka sprzęłowego dostają w kość.
Bardzo dziwne myślenie... moc to moment razy prędkość kątowa. Chcesz więcej mocy przy niskich obrotach to jedynie możesz - zwiększać moment. Co ciągnie za sobą konsekwencje takie, że owy silnik musi być solidniejszy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 30 Kwi 2011, 17:21, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468671 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
ipIV napisał(a): skrzyni akurat wysokie obroty wychodzą na plus - mniejsze obciążenie momentem wałka sprzęgłowego panie  a wałkowi głównemu, dyferowi nie robi różnicy na którym biegu jedziesz z tym że im niższe obroty to tym bardziej tryba wałka sprzęłowego dostają w kość.
Proszę Cię ... Na siłę udowadniasz ciekawe teorie , szczególnie sprzęgło kocha wysokie obroty podczas zmienia biegów ....
btw jeździj swoim 1.2 codziennie do odcinki non stop , zobaczymy jak Twój silnik pokocha wysokie obroty po 100kkm takiej jazdy ... wał korbowy Ci wyjdzie bokiem
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468672 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Liam napisał(a): Też. Jedziesz sobie autostradą z prędkością jaką Twoje punto osiąga z górki i żaglem - wciskasz gaz i wgniata w fotel.
Jasne. Tylko po co porównujesz 80KM twojego diesla z moim "stadem" 55KM? Trzeba było porównać z maluszkiem, też by sensu nie miało, ale jakbyś go wtedy odstawił?
A tak serio - zobacz na wykres, który dał ipIV na pierwszej stronie. Porównywalne mocowo 1.2 16v i 1.9 JTD80 wcale się za bardzo elastycznością przy dużych prędkościach nie różnią.
A co do tego żagla... 180km/h dało rady bez żagla. Mało, ale jak po 55KM trudno wymagać więcej 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468673 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: szczególnie sprzęgło kocha wysokie obroty podczas zmienia biegów ....
Jakoś tak jeżdżąc (zmieniając biegi przy wysokich obrotach + redukcje na wysokie obroty) wykręciłem na fabrycznym sprzęgle 140kkm, a samo sprzęgło było dobre tylko łożysko zaczęło zdychać. Tarcza i docisk jeszcze 100kkm by zrobiły. Co jest ponoć ogromnym przebiegiem dla tego sprzęgła [ Dodano: 30 Kwi 2011 17:26 ]STax napisał(a): A co do tego żagla... 180km/h
minus błąd licznika ~10%  Ja z góry św. Anny szafę zamknąłem  A normalnie to wiecej niż 160-170 licznikowe nie wyciąga.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 30 Kwi 2011, 17:28, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468675 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468676 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:32; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
gipsowi  był nie ufał... bo raz mi pokazał Vmax: 1080km/h
[ Dodano: 30 Kwi 2011 17:32 ]
http://www.youtube.com/watch?v=1P3SHb3XmBk tyle minus 10-15km/h rzeczywista prędkość na mniej więcej równym terenie, więcej nie ma szans  A bez wałka też tyle tam leciałem kilka razy także...
Ale klekot by nie wsysał wtedy ponad 10l 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468679 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Liam |
#468681 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 497 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): Tylko po co porównujesz 80KM twojego diesla z moim "stadem" 55KM? Trzeba było porównać z maluszkiem, też by sensu nie miało, ale jakbyś go wtedy odstawił
Dla ścisłości to chodzi o JTD 120ps i 300 niutonów STax
Porównuje ipIV, ja chcę tylko wyprowadzić z błędu 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468683 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Liam napisał(a): Dla ścisłości to chodzi o JTD 120ps i 300 niutonów
Fakt, nie wiem czemu myślałem, że o mk II JTD mowa
Tym niemniej sam widzisz, że to nie kwestia diesla jako napędu, tylko takiej a nie innej mocy (+przełożeń skrzyni) i benzyniak o podobnej mocy będzie podobnie elastyczny (to tak żeby już wrócić do sedna tematu).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468684 Wysłany:
30 Kwi 2011, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Liam napisał(a): Porównuje ipIV, ja chcę tylko wyprowadzić z błędu
nie widzę żadnego błędu ch-i są zbliżone, tylko w innych chwilach należy zmienić bieg a klekot ma dodatkowo 3/4 pudziana na pokładzie więc w gruncie rzeczy jest to to samo  poza pierwszym biegiem, bo tu na starcie 1.2 zostaje w tyle i może go do Vmax dogoni [ Dodano: 30 Kwi 2011 17:56 ]I właściwie trudno mówić tutaj że ten jest lepszy a ten beee  Jednemu bardziej odpowiada jazda samochodem z silnikiem ZS a drugiemu ZI
A jak komuś to lotto to... pierwszy post do przeanalizowania i łątwiej będzie podjąć decyzję.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468689 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
STax napisał(a): A co do tego żagla... 180km/h dało rady bez żagla. Mało, ale jak po 55KM trudno wymagać więcej  Załóż seryjne ogumienie ,żeby licznik nie przekłamywał , odczyt z dobrego gps , zmierz na równym odcinku drogi , a nie z górki , wtedy pogadamy o rzeczach przyziemnych. [ Dodano: 30 Kwi 2011 18:06 ]ipIV napisał(a): Jakoś tak jeżdżąc (zmieniając biegi przy wysokich obrotach + redukcje na wysokie obroty) wykręciłem na fabrycznym sprzęgle 140kkm, a samo sprzęgło było dobre tylko łożysko zaczęło zdychać. Tarcza i docisk jeszcze 100kkm by zrobiły. Co jest ponoć ogromnym przebiegiem dla tego sprzęgła
Już widzę jak ciągle korzystasz z wysokich obrotów ... szczególnie w mieście  .... moje jakoś nie kochało wysokich obrotów i skończyło żywot po 120kkm , no ale przecież sprzęgło kocha wysokie obroty ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468693 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
kazaa napisał(a): moje jakoś nie kochało wysokich obrotów i skończyło żywot po 120kkm , no ale przecież sprzęgło kocha wysokie obroty ... a czy ja mówię że kocha? albo czytaj ze zrozumieniem albo nie przypisuj mi tego czego nie powiedziałem, raczej rzekłbym że nie przepada ale znosi. kazaa napisał(a): Już widzę jak ciągle korzystasz z wysokich obrotów ... szczególnie w mieście
To samo można powiedzieć o korzystaniu z pełnej mocy wysokoprężnego 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468694 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
ipIV napisał(a): a czy ja mówię że kocha, raczej rzekłbym że nie przepada ale znosi.
Wszystko znosi do pewnego czasu , 2mas też znosi wyższy moment obrotowy, do czasu. ipIV napisał(a): To samo można powiedzieć o korzystaniu z pełnej mocy wysokoprężnego 
Ja nie twierdziłem , że ciągle jeżdzę na wysokich obrotach.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468695 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
kazaa napisał(a): Załóż seryjne ogumienie ,żeby licznik nie przekłamywał Na seryjnym przekłamuje jeszcze bardziej  Zresztą po co, skoro kazaa napisał(a): odczyt z dobrego gps
I tak jak mówiłem - nie o tym temat.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Maciek89 |
#468696 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 609
|
kazaa napisał(a): jeździsz jak emeryt
nie jak emeryt tylko jak każdy inny, w mieście szybko nie pojezdzisz, jak jechałeś tym abarthem to byłes pewnie cały podjarany i go pałowałeś pod czerwone pole, temu takie spalanie.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468698 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
kazaa napisał(a): Ja nie twierdziłem , że ciągle jeżdzę na wysokich obrotach.
gdzie jest okazja rozpędzam się w miarę możłiwości szybko (swoja drogą jakby każdu szybko potrafił ruszyć ze swiateł to korki by się zmniejszyło o połowę), w mieście nie ma o tym mowy żeby non stop tak się rozpędzać bo jedzie jakiś przed tobą co głaszcze pedał gazu przy rozpędzaniu.... poza tym mój przebieg to równo 50/50 miasto trasa  Przy hamowaniu to redukcja z małą przegazówką żeby wskoczył w okolice 5000rpm i ładnie płynnie bez szarpania i palenia sprzęgła, Jak nie stoi nic na przeszkodzie przede mną - to rura do prędkości podróżnej - z resztą napisałem o tym
Średnie spalanie przy takim stylu jazdy 14-16km/l zależy w jakich proporcjach jest miasto/trasa.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 30 Kwi 2011, 18:24, edytowano w sumie 3 razy
|
|
Góra |
|
 |
liferelax88 |
#468699 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg Rejestracja: 25 Sie 2010, Posty: 945 Pomógł: 2
|
Szkoda, że ten wątek poszedł w stronę kłótni między paroma osobami. Jak ktoś woli klekoty, niech jezdzi nimi, benzyniarze niech jeżdżą na benie... Wg mnie wszystko zależy od poszczególnych modeli i dobranych do nich silników... O ile w P2FL 1.3 MJ jest dla mnie optymalny, o tyle w Pugu 307SW 1.6 110kucy jest zdecydowanie za mało... Prawda można go kręcić pod 6k obrotów, i brzmi wtedy cudnie, ale jaki portfel to wytrzyma ?
Dla tego opowiadam się raczej po stronie diesla, bo chcąc jeździć podobnym ( nie wyścigowym) tempem dieslem robi się to przyjemniej. Ale jest to moja opinia 
_________________ Zapraszam do oglądania grafitowej strzały: Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura" oraz Peugeot 307 kombi 1.6
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468701 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
liferelax88 napisał(a): bo chcąc jeździć podobnym ( nie wyścigowym) tempem dieslem robi się to przyjemniej
Zależy co dla kogo jest przyjemnością.
Że jest taniej w kwestii spalania, to fakt.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#468703 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
liferelax88 napisał(a): Szkoda, że ten wątek poszedł w stronę kłótni między paroma osobami.
a no szkoda.... swoją drogą pierwsza osoba której pierwszy post nie ugryzł mimo że 16tka wypada nieco gorzej ale jak to przecież tak nie może byc jtd80 jest 100x lepsze a nie praktycznie to samo [ Dodano: 30 Kwi 2011 18:33 ]Nie powiem jak kox mnie przewiózł jeszcze serią 120KM to był banan na twarzy i jeszcze zawirusować toż to latać będzie... ale jak na moich oczach po wirusie jakimś dziwnym trafem turbo powiedziało nara i zalało olejem tak silnik, że nawet nie kręcił to ojojoj lampka się zapaliła, a nowe turbo 3kkm i znowu kuku. Ale to moze trafił na felerną bo teraz ponoć jest oki 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#468712 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): liferelax88 napisał(a): bo chcąc jeździć podobnym ( nie wyścigowym) tempem dieslem robi się to przyjemniej Zależy co dla kogo jest przyjemnością. Że jest taniej w kwestii spalania, to fakt.
dzwiek meczonej kosiarki (1.0-1.8 ), na wysokich obrotach jest przyjemnoscia? no prosze Cie 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468713 Wysłany:
30 Kwi 2011, 18:59; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
greg505 napisał(a): dzwiek meczonej kosiarki (1.0-1.8 ), na wysokich obrotach jest przyjemnoscia? no prosze Cie
A dźwięk gonionego klekota to aksamit mam rozumieć? 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#468715 Wysłany:
30 Kwi 2011, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): greg505 napisał(a): dzwiek meczonej kosiarki (1.0-1.8 ), na wysokich obrotach jest przyjemnoscia? no prosze Cie A dźwięk gonionego klekota to aksamit mam rozumieć? 
no wlasnie chodzi o to, ze nie trzeba go wysoko krecic zeby sie odpychal
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468717 Wysłany:
30 Kwi 2011, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
greg505 napisał(a): no wlasnie chodzi o to, ze nie trzeba go wysoko krecic zeby sie odpychal
Co nie zmienia faktu że brzmi jak... diesel
Z dźwiękiem jak z całym silnikiem - można lubić taki albo inny 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|