You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #344818 Wysłany: 14 Mar 2010, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
639

Mój niestety posypał się po zimie, poszła rolka i napinacz :/ niestety do mojego z klimą bardzo drogie. Kupiłem nowy pasek 6pk1230, napinacz prod. dayco i 2 rolki 65/29/8 oraz 80x25, 200zł poszło :/ Niestety trzeba będzie samemu montować bo u nas mechanicy ok 100zł chcą za wymianę.

Image

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 

 
 Post #344842 Wysłany: 14 Mar 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
remind a dasz sobie sam redę? u mnie nieszczelnosc ukladu chlodzenia zostala zlokalizowana i jest to na trojniku do którego idzie jedna ciensza rurka od termostatu, troche lipa bo ten trójnik jest plastikowy wiec pewnie wymiana całego, ale to dopiero w polsce, a wybieram sie za ok 5-6 tygodni. narazie lecze ten wyciek doraznie woda destylowana i płynem do chlodnic shella.
paliwko shellowskie ma dziwny zielonkawy odcien...... nie wiem co to ale nie wali frytami lecz jak normalna ropa. szkoda ze tu nie ma Auchana :)

pozdroo i daj znac jak tam Ci poszła naprawa.

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345012 Wysłany: 15 Mar 2010, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Słuchajcie. Mam pytanie, czy dużo by trzeba było przerabiać zamocowania lub inne rzeczy jakbym chciał zamienić silnik 1.9D na 1.9 JTD. Bo się zastanawiam nad taką opcją, aby zlikwidować w końcu szarpanie w moim aucie. Chodzi mi tylko czy jest taka możliwość i czy trzeba dużo przeróbek zrobić.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345060 Wysłany: 15 Mar 2010, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
yoyco0 napisał(a):
Słuchajcie. Mam pytanie, czy dużo by trzeba było przerabiać zamocowania lub inne rzeczy jakbym chciał zamienić silnik 1.9D na 1.9 JTD. Bo się zastanawiam nad taką opcją, aby zlikwidować w końcu szarpanie w moim aucie. Chodzi mi tylko czy jest taka możliwość i czy trzeba dużo przeróbek zrobić.


ja tam sie nie znam, ale cos mi sie widzi ze mniej komplikacji by blo gdybys sprzedal tego co masz i kupil jtd :D

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345062 Wysłany: 15 Mar 2010, 15:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
yoyco0Niedużo, generalnie bym zmieniał ze skrzynią i przegubami. Trzeba komp i body do JTD oraz wiązkę. Do baku trzeba wstawić pompę.

Nie lepiej podjechać do elektryka niech ci sprawdzi dynamiczne parametry w pompie ? Oczywiście do takiego co ma blade pojęcie o lucas epic... Parametrów tam jest z 30. Trzeba dokumentację do pompy i sprawdzić czy się mieszczą w normach. Często w tych pompach trzeba zamieniać cewki poziomo lub pionowo w zależności od parametrów bo się zużywają i właśnie źle działa - szarpie , brak mocy bez błędów w kompie itp. Wiem bo bliźniacze pompy są w samochodach LDV i tam właśnie się tak to rozwiązuje przy dużych przebiegach i podobnych objawach. Też może być może trzeba zapłon wyregulować na pasku ( pasek lubi przeskoczyć o 1 ząbek... ) lub wtryskiwacze się zawieszają. Może być też że zaciąga powietrze do pompy i podobne rzeczy.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345063 Wysłany: 15 Mar 2010, 15:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
tylko kto kupi auto jak szarpie. Mam błąd na pompie czujnik położenia wirnika. regeneracja od 2000 do 3500zł. Kupiłbym używkę, ale czy ona pochodzi troszkę, a po za tym w serwisie pomp powiedzieli, że na używce może mi auto nie odpalić i że musiałbym szukać innej. Muszę go w końcu zrobić, bo zima mija a latem więcej będę jeździł, a szarpanie mnie wkurza.

[ Dodano: 15 Mar 2010 15:56 ]
a co do zmiany na jtd to jakbym kupił anglika to zmienić silnik, skrzynię i cały bak i sprawa by była załatwiona rozumiem oraz kompa.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345101 Wysłany: 15 Mar 2010, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
yoyco0 ja bym chętnie kupił, do tego błędu jest zestaw naprawczy. podkładka, oring, kluczyk.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345404 Wysłany: 16 Mar 2010, 08:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Do błędu czujnika położenia wirnika jest zestaw naprawczy?
Ale jak to zrobić, i gdzie można to kupić taki zestaw naprawczy, bo jak na razie to wszyscy chcą pompę wymieniać.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345405 Wysłany: 16 Mar 2010, 08:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
od dawna 7701478776 w serwisie ren. poszukaj. Może ci szarpie bo masz wywalony 1 z 2 tłumików drgań skrętnych? A błąd masz od lekkiego zapowietrzania się.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345421 Wysłany: 16 Mar 2010, 10:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
W serwisie renault??
ale oni to robią na miejscu??
czy trzeba do innego mechaniora jechać.

[ Dodano: 16 Mar 2010 10:13 ]
Wiesz gdybać to można co jest. Nie mam zamiaru wiesz wymieniać części za parę setek a szarpanie i tak nie ustanie.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345422 Wysłany: 16 Mar 2010, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jakbym miał sobie robić to bym to w garażu zrobił u siebie. A serwis to wiadomo za usługę weźmie 1000zł + 280zł za zestaw naprawczy. Podejrzewam że znachorzy do których jeździłeś to pewnie też by tak zrobili i skasowali 3000zł za "regenerację pompy". Konstrukcja epic jest prosta jak cep. Zresztą te pompy montowane są w innych samochodach, citroen, mercedes, renia, ldv itp. tam sobie radzą z nimi w prosty sposób - czyszczenie, zamiana elektrozaworów itp.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345443 Wysłany: 16 Mar 2010, 12:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
No dobra ale jak mam zdemonotwać pompę i czym ją czyścić. Podjadę i zapytam do renault czy mają coś takiego.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345470 Wysłany: 16 Mar 2010, 14:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
yoyco0 Potrzebna jest pewna wiedza techniczna, bez tego nie ma co się tam nawet dotykać.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345488 Wysłany: 16 Mar 2010, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Byłem w renault i mają taki zestaw za 269 zł, ale nie podejmą się tego robić w fiacie. A jak rozmawiałem z mechanikiem z renault to powiedział, że wiele może być przyczyn tego, że wyskakuje błąd czujnika i że auto szarpie. Także pewnie zostanie mi wymiana na jakąś używkę. A najlepsze jak pojechałem do fiata i powiedziałem o tym zestawie naprawczym to powiedzilei, że i tak nie zrobią bo oni pompy się nie tykają.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345526 Wysłany: 16 Mar 2010, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
yoyco0 napisał(a):
A najlepsze jak pojechałem do fiata i powiedziałem o tym zestawie naprawczym to powiedzilei, że i tak nie zrobią bo oni pompy się nie tykają.

co za nieroby :evil: :evil: :evil:
w sumie dobrze wiedziec ze cos takiego jest jak zestaw naprawczy. skoro nieroby z fiata tego nie robia to moze w aso reno to zrobisz?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345597 Wysłany: 16 Mar 2010, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
W renault powiedzieli, że z pompą lucasa jest zawsze dużo roboty, bo zawsze coś nie gra. Także do renault mają schematy i w renault to robią, a do fiata nie mają schematów więc się nie podejmą, bo jak nie gra co innego to za bardzo nie będą wiedzieć co i jak i czy to wina ich pracy czy coś innego nie gra. Powiedzieli, że nie mają programu żeby sprawdzać czy wszystko gra, także nie wiem gdzie to robić i czy w ogóle robić. No i w renault powiedzieli, że mam sprawdzić czy czasem za mocno nie mam paska rozrządu naciągniętego, bo to też może być przyczyną.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345712 Wysłany: 16 Mar 2010, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ślask
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 31
Witam wszystkich.
Od pewnego czasu śledzę to forum i w końcu postanowiłem się zarejestrować.
Ja już jestem po remoncie pompy, u mnie bielas odpalał co trzeci-piąty raz, aż w końcu całkiem zaniemówił i wyświetliła się kontrolka silnika. Mechanior powiedział że na 100% pompa, remont 600 zeta, ale zakończyło się na 800(elektronika była ok), tak więc nie wiem skąd te 3000 zeta. Wracając do mojego autka, ten remont nic nie dał, wymienił mi jeszcze zawór EGR, aż w końcu doszedł, że to czójnik położenia wału. Naprawa trwała dwa tygodnie, a część kosztów remontu pompy odbiłem sobie na zaworze i czójniku(razem kosztowały mnie 250 zeta!).Teraz bielas szarpie przy 2000 obrotów, ale nauczyłem się z tym jeździć, może w lato coś z tym zrobie lecz nie wiem od czego zacząć. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, to będę wdzięczny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345722 Wysłany: 17 Mar 2010, 00:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
yoyco0
a nie mozesz do ital performance podjechac ze swoim kropem ?
Z grudziadza to chyba niedaleko do torunia ?

Tutaj na forum udzielaja sie 2rotor i zoltar http://fiatpunto.com.pl/topic18343-285.html

oni rozne dziwne rzeczy robia z kropami wiec moze tez twoj by doprowadzili do ladu
btw straszne nieroby w tym ASO

bielas
ze slaska jest user ipIV, robi w jakims warsztacie wiec moze sie tobie tez uda :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345753 Wysłany: 17 Mar 2010, 04:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 09 Gru 2009,
Posty: 30
"Diesel-Service" Zakład Mechaniki Pojazdowej Adam Wika-Czarnowski

Branża: Samochody - silniki, mechanika

* Gdynia, ul. Zakopiańska 13

* tel. 58 6205003

A może tu coś poradzą z pompą,wiem że u nich dużo ludzi robi pompy

[ Dodano: 17 Mar 2010 03:01 ]
U mnie coś zaczyna się dziać po zimie tj falują obroty na jałowym biegu gdy autko jest już rozgrzane. Czasami potrafi nawet zgasnąć. Co ciekawe na ssaniu wszystko ok-stałe obroty. Stawiałem na egr ale przyspieszenie ma normalne. Ciekawe czy ktoś miał taki problem??

_________________
Fiat Punto II 2000r. srebrna strzała, 5D, 1.9DS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345773 Wysłany: 17 Mar 2010, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Lis 2007,
Posty: 37
Diesel Service nie robi pomp elektronicznie sterowanych (Lucas Epic) - nie mają sprzętu. Pozostaje tylko Pezal w Gdańsku - to tak na marginesie. Ale szczerze mówiąc gdyby jakiś niedrogi zakład podjął by się naprawy przy pomocy wspomnianego "zestawu naprawczego" byłbym skłonny przejechać pół Polski bo mój Punciak, nie licząc tej dupnej pompy, jest super i pojeździ jeszcze... Może by się tak skrzyknąć w kilku i pojechać do jakiegoś zaufanego mechanika żeby w końcu rozprawić się z szarpaniem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346057 Wysłany: 18 Mar 2010, 08:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Bielas z twojego tekstu wynika, że jak naprawa za 600-800 zł nic nie daje dlatego właśnie trzeba zrobić taką za 3000zł więc po co piszesz, że nie wiesz skąd te 3000zł jak jak za 800zł Tobie nie naprawili szarpania. Jak mi powiedział mechanik w renault, że z naszą pompą jest kłopot żeby ustawić kąt wtrysku i że jak ktoś chce robić coś zestawem naprawczym to musi się naprawdę dobrze znać na tej pompie i mieć sprzęt, bo inaczej będziemy i tak musieli wymienić na nową lub odnawianą. W fiacie jak zostawię starą pompę to za odnowioną chcą 3700zł.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346071 Wysłany: 18 Mar 2010, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
miałem problem z pompą opisywany kilka stron wcześniej

jeśli chodzi o pompę lucas EPIC III w polsce tylko Pezal ma stół pozwalający w pełni zdjagnozować taką pompę
następny serwis to Czechy

podobno często walą w pręta i kasują dużo więcej niż potrzeba - naprawa 2000 - 3000 zł
pozatym Pezal nie da gwarancji na pompę w której nie wymienia wszystkich uszczelek koszt 1200zł
moduł elektrozaworów 1000zł - są dwa takie moduły
czujnik obrotów z programowaniem na stole 2000zł


mi udało się kupić używkę za 1200zł
jeśli chodzi o szarpanie to na tej używanej też występuje
na 4 biegu przy ok 60km/h przy mocnym przyciśnięciu gazu, przy powolnym rozpędzaniu jest prawie niewyczuwalne czyli tak jak miałem
ktoś na forum pisał ze pomogło czyszczenie układu paliwowego specjalnym urządzeniem ciśnieniowym koszt ok 250zł - może się wybiorę

jeśli chodzi o zestaw naprawczy wklejam kawałek noty naprawczej z renault

DANE TECHNICZNE
Uwagi klienta
Według kolejności pojawiania się:
– Utrudniony rozruch.
– Pedał przyspieszenia nie działa.
– Brak mocy.
– Szarpanie silnika.
– Świecenie lampki kontrolnej wtrysku.
– Ponowny rozruch niemożliwy.
Możliwa przyczyna
– Usterka czujnika wirnika w pompie wtryskowej
EPIC.
Diag
– Potwierdzić uwagi klienta.
– Przyrząd diagnostyczny wyświetla DF066,
2 lub 3 DEF.
– Wykonać diagnostykę usterki DF066, zgodnie
z NT 3420A.
• Jeżeli wynik jest prawidłowy:
– Zastosować niniejszą Notę Techniczną.
Czynność do wykonania
– Założenie płytki między obudową czujnika wirnika
a obudową pompy w celu skompensowania
odchylenia odczytu położenia czujnika wirnika.


mam całą ale mi się gdzieś zawieruszyła, jak będzie trzeba to poszukam
do zastosowania tego zestawu nie trzeba wykręcać pompy
w nocie jest wszystko ładnie opisane z obrazkami

jeśli chodzi o zastosowanie tej pompy w autach dostawczych doblo itp. to każdy większy zakład od pomp ma na swoim koncie wymianę tej pompy na bosha z normalną linką do pedału gazu

to tyle z moich doświadczeń z pompą


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346125 Wysłany: 18 Mar 2010, 13:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Lis 2007,
Posty: 37
mentor_13 napisał(a):
miałem problem z pompą opisywany kilka stron wcześniej

Czynność do wykonania
– Założenie płytki między obudową czujnika wirnika
a obudową pompy w celu skompensowania
odchylenia odczytu położenia czujnika wirnika.


Jeśli możesz to poszukaj instrukcji wraz ze zdjęciami, please! ktoś gdzie (obudowa czujnika wirnika) go szukać w silniku? Wydaje się to banalnie proste wg. opisu - kwestia zakupu zestawu serwisowego i sprawnej ręki mechanika! :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346130 Wysłany: 18 Mar 2010, 14:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
jeśli chodzi o zestaw naprawczy to na niczym nie trzeba się znać
odkręca się czujni (2 śrubki)
odkręca się wirnik - specjalny klucz dostarczony z zestawem naprawczym
dokłada się na ten wirnik podkładkę z zestawu, wszystko skręca i po sprawie.
niestety zestaw ten naprawia specyficzną usterkę opisaną w moim poście wyżej

ps czujnik to ten walec między czterema metalowymi rurkami wchodzącymi do pompy - jest zamontowany w osi pompy
jak znajdę tą serwisówkę to wrzucę na jakiś upload


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346137 Wysłany: 18 Mar 2010, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Lis 2007,
Posty: 37
Moja usterka to szarpanie na 4 biegu podczas dodawania gazu. Na wyższych obrotach szarpanie znika, ew. odpuszczenie i dodanie gazu może pomóc - kwestia wyczucia obrotów. Mam nadzieję, że pomoże. :?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 53  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO