You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Cze 2024, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 51  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #579448 Wysłany: 11 Maj 2012, 13:03; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
Dziwne to.
Modyfikacja by była potrzebna gdyby łączył się z silnikiem, a z resztą podzespołów nie :mysli:
Korzystasz z pełnej wersji FES'a (bo widzę 1.2 16v)?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

 
 Post #579450 Wysłany: 11 Maj 2012, 13:16; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Tak korzystam z pelnej wersji FES'a. 3.3 oraz 3.5 z ECU lacze sie bez problemow innym interfejsem z ich strony http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html Ciekawe jest to, ze w zaleznosci od predkosci portu rozne sa problemy.... Wrzuce jakies zrzuty ekranowe ktore zrobilem, wczesniej do nich mailowalem wiec tu rowniez przytocze korespondencje wraz z ekranami, bedzie wiadomo jakie bledy w jakich okolicznosciach sie zdarzyly. Piszesz, ze ten ELM moze dzialac na 2 sposoby:
- laczenie z ECU
- lub laczenie poprzez CAN z innymi podzespolami

U mnie z ECU wogole nie chce sie polaczyc, wiec wyglada, ze nie zawiera tej modyfikacji. Jednak zwraca mi blad ze nie jest kompatybilny z ELM 1.3 i nie moze obsluzyc CAN. W czym problem? Skoro zwraca problem z polaczeniem CAN z powodu nieobslugiwanego protokolu 1.3, ktory podobno 1.4 ma obslugiwac......

Probowalem wiele programow dla ELM'a i nic nie smiga..... Podajcie linki do swoich interfejsow jakie macie, ktore Wam dzialaja, byc moze moj nie jest do puntolota? Przed zakupem zapewniali, ze bedzie wspolpracowac bo to 1.4, ulepszona plyta itd... a program "krzyczy" ze nie obsluguje wersji 1.3 i zonk ;(

Korespondencja z VIAKEN:

MARIO - 03.01.2012 20:44

Cytuj:
Witam!!

Mam problemy z Panstwa interfejsem. Zaden program nie moze sie "dogadac", kabel widzi jednak sa bledy. Pozwolilem sobie podeslac zrzuty ekranowe gdzie widac bledy:

FIAT ECU SCAN:

FES_1.JPG - test interfejsu
Image
FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN
Image
FES_3.JPG - wyszukiwanie interfejsu ELM, dalem predkosc 38400 bo jedynie na tej predkosci cos "lapie"
Image
FES_4.JPG - blad podczas laczenia 38400 predkosc, predkosc 9600 nie mozna wogole polaczyc
Image

PCMSCAN:

PCMSCAN_1.JPG - nie wykrywa podlaczonego ELM'a
Image
PCMSCAN_2.JPG - konfiguracja ELM'a
Image
PCMSCAN_3.JPG - bledy z diagnostyki polaczenia ELM'a
Image

WINDOWS:

WINDOWS_1.JPG: intrerfejs widoczny na liscie urzadzen
Image
WINDOWS_2.JPG: konfiguracja podstawowa interfejsu
Image
WINDOWS_3.JPG: konfiguracja zaawansowana interfejsu
Image

Prosze o porady co mam zrobic z tym fantem. Czy to kwestia konfiguracji interefjsu czy interejs jest "padniety" tzw. chinska podrobka jak pisza na stronie FES'a i podaja porade http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493 jednak nie jesten elektronikiem, a po drugie otwierajac interfejs trace gwarancje.

VIAKEN - 05.012012 09:13

Cytuj:
witam,

Jaki jest sterownik silnika w tym samochodzie fizycznie zamontowany ?

MARIO - 05.01.2012 09:17

Cytuj:
Witam!!!

Przed zakupem pisalem do Panstwa "Dodam do mojego zapytania przed chwileczka, FIAT ECUSCAN wykrywa ECU jako "FIAT PUNTO '99 1.2 16V / BOSCH Motronic ME7.3H4 EOBD Injection", sprawdzilem na stronie http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx i wynika ze adapter nie jest potrzebny. Prosze jednak o potwierdzenie czy adapter do mojego powyzszego ECU jest wymagany.:

Czy w powyzszej wiadomosci jest uwzgledniony sterownik silnika czy tez w jaki sposob mam go rozpoznac samodzielnie? Jakim programem?

Interfejs komunikuje sie na wyzszej predkosci, jednak przy takiej predkosci "krzyczy" ze opoznienia sa za duze. Jak na standardowej predkosci 9600 pisze "sprawdz kabel" itp. Na zrzutach staralem sie to pokazac jak potrafie.

VIAKEN - 10.01.2012 09:06

Cytuj:
Ten sterownik nie wymaga żadnego adaptera, ale czy jest taki sterownik fizycznie ?
Ma Pan pełną wersje oprogramowania ?

MARIO - 10.01.2012 09:56

Cytuj:
Witam!!

Sterownik fizycznie jest taki jaki program wykrywa. Tzn. Zgadzaja sie numery OE oraz symbolika na sterowniku zgodnie z wykryciem przez program. Niebieskim kabelkiem z Panstwa aukcji http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan ... 71798.html moge bez problemu dostac sie i diagnozowac ECU silnika. natomiast kabelkiem ELM z Panstwa aukcji http://allegro.pl/interfejs-elm327-1-4b ... 07338.html chcialbym dostac sie do deski rozdzielczej, wspomagania elektrycznego i pozostalych rzeczy ktore sa obslugiwane przez ELM'a w FiatEcuScan. Jednak w zadnym z programow ELM nie chce sie "dogadac".

Sterownik ECU mam o numerach 0261207901 ME73H4F001 mam taki jak na aukcji ponizej:

http://www.ebay.it/itm/CENTRALINA-02612 ... 500wt_1156

Sterownik wspomagania kierownicy moge sprawdzic w kolumnie kierowniczej. Zastanawia mnie fakt, ze ELM nie dziala w zadnym programie, wykrywany jest ale jest blad w protokole. Zastanawia mnie tez fakt, ze program informuje ze nie obsluguje CAN.

Czy cos zle wykonuje w programie?

VIAKEN - 10.01.2012 10:10

Cytuj:
Witam,
zwrócił Pan uwagę że deska rozdzielcza i wspomaganie obsługiwane jest przez pełną wersję oprogramowania FES ?
jakiej wersji FES Pan używa ?

MARIO - 10.01.2012 10:30

Cytuj:
Mam pelna wersje zarowno FiatEcuScan jak i PCMSCAN. Najnowsze wersje.

Pisza o problemie ELM'ow 1.4b ze podobno to sa klony 1.3 z jakims wstawionym rezystorkiem czy cos podobnego. http://elmelectronics.com/obdic.html Byc moze mi rowniez trafil sie klon?

http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 93&start=0

Tak jak pisalem, mam pelne wersje, programy WYKRYWAJA ELM'a jednak juz nie potrafia sie "dogadac". Sporo pisza ludzie w internecie wlasnie o problemach ELM'ow 1.4b, rozne marki samochodow, problemy te same, przelutowanie, laczenie pinow itp. Nie moge otworzyc srodka bo strace gwarancje wiec nie wiem co kryje sie w obudowie.

VIAKEN - 10.01.2012 10:54

Cytuj:
Witam,
ELM 327to nie jest klon i nie posiada rezystora.
PCMScan nie ma prawa połączyć się z tym sterownikiem.
FES jest w wersji 3.3 pełna z wykupiona licencją czy to jest demo ?

MARIO - 10.01.2012 11:11

Cytuj:
Witam!!!

Posiadam pelne wersje FES'a jak rowniez PCMScan'a udostepnione przez znajomego. Dlatego moge byc pewny ich dzialania, nawet wykrywaja ELM'a ale nie potrafia sie "dogadac" krzycza ze protokol im nie pasuje. PCMScan sprobowalem zgodnie z Panstwa instrukcja obslugi PDF ktora otrzymalem, gdy w FES'ie nie zadzialal, nie wiedzialem ze Fiat Punto sie nie dogada za pomoca PCMScan'a nie bylo o tym wzmianki w instrukcji. Czy sa inne programy oprocz FES aby moc skorzystac z innych programow do FIAT Punto?

Sprobuje na innym laptopie zainstalowac kabel, byc moze sterowniki/ustawienia "gryza" sie w systemie? Dziwne by to bylo, gdyz w FES mozna ustawic kilka interfejsow, a jezeli zle zainstalowane by byly sterowniki to powinien program wogole nie wykryc interfejsu czy dobrze rozumie? Bledy jakie FES "sypie" przeslalem w pierwszym mailu, podobno nie jest zgodny z ELM 327 1.3

Przesylam ponownie zrzuty ekranowe z Windows oraz FES, byc moze cos zle robie?

FIAT ECU SCAN:

FES_1.JPG - test interfejsu
Image
FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN
Image
FES_3.JPG - wyszukiwanie interfejsu ELM, dalem predkosc 38400 bo jedynie na tej predkosci cos "lapie"
Image
FES_4.JPG - blad podczas laczenia 38400 predkosc, predkosc 9600 nie mozna wogole polaczyc
Image

WINDOWS:

WINDOWS_1.JPG: intrerfejs widoczny na liscie urzadzen
Image
WINDOWS_2.JPG: konfiguracja podstawowa interfejsu
Image
WINDOWS_3.JPG: konfiguracja zaawansowana interfejsu
Image

VIAKEN - 11.01.2012 10:00

Cytuj:
Witam,
sterowniki nie "gryzą się" i są dobrze zainstalowane bo nie ma konfliktu w menadżerze urządzeń.
PCMScan nie ma prawa działać z Pana samochodem.
FIAT ECU SCAN:

FES_1.JPG - test interfejsu OK
Image
FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN - Pana samochód nie ma szyny CAN, jest OK
Image
FES_3.JPG - wyszukiwanie interfejsu ELM, dalem predkosc 38400 bo jedynie na tej predkosci cos "lapie" jest OK, musi być 38400
Image
FES_4.JPG - blad podczas laczenia 38400 predkosc, predkosc 9600 nie mozna wogole polaczyc
Image

Proszę zmienić na standardowe ustawienia wirtualnego portu COM czyli

Image

MARIO - 11.01.2012 19:51

Cytuj:
Witam!!!

Dziekuje za porady dalej nic... Podepne do innego laptopa, zainstaluje ponownie i zobacze co bedzie. W zalaczniku przesylam zrzuty:

WINDOWS_1.JPG - Konfiguracja portu COM
Image
WINDOWS_2.JPG - Konfiguracja portu COM zaawansowana
Image

FES_1.JPG - skanowanie modulow bez rezultatu
Image
FES_2.JPG - program wykrywa, ale nadal informuje o zbyt duzych opoznieniach
Image
FES_3.JPG - blad komunikacji w FES 3.3
Image
FES_4.JPG - blad komunikacji w FES 2.6
Image

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978 11 Maj 2012, 14:08, edytowano w sumie 9 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #579452 Wysłany: 11 Maj 2012, 13:27; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
a w programie ustawiłeś z jakiego interfejsu korzystasz ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579453 Wysłany: 11 Maj 2012, 13:39; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
tak, wszystko ladnie ustawione, interfejsy wykrywa, powyzej w miedzyczasie wrzucilem korespondencje i jak mozna przeczytac, co do ustawien nie maja zarzutow, szukaja gdzies przyczyn dlaczego sie nie dogaduja.... cos jakby protokoly komunikacyjne nie spasowaly FES'owi z tym interfejsem..... Jak mozna sie domyslec, wiekszosc z nas posiada wersje "edukacyjne" a nie demo, czy to oznacza ze moja wersja "edukacyjna" programu jest akurat w obsludze ELM'a zle "zedukowana" he... Tego chyba bym nie obstawial...

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579455 Wysłany: 11 Maj 2012, 13:55; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
mario1978 napisał(a):
FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN - Pana samochód nie ma szyny CAN, jest OK

Jak to nie ma szyny CAN jak ma :> Zegary, seryjne radio, klima, ABS i inne systemy są podpięte do CAN.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579459 Wysłany: 11 Maj 2012, 14:38; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
mario1978 napisał(a):
FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN - Pana samochód nie ma szyny CAN, jest OK

czy powyzsze objawy moga oznaczac uszkodzenie szyny CAN? czy to moze miec zwiazek z komunikacja? Glownie chodzi mi o sprawdzenie wspomagania kierownicy, bo czasem na chwilke "zaswieci sie kontrolka" oraz dzialanie wycieraczek, ktore dzialaja jak chca i podobno mam do wymiany modul.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579461 Wysłany: 11 Maj 2012, 14:43; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
Zaryzykuję stwierdzenie: gdyby Ci padła szyna CAN, to raczej niewiele rzeczy by Ci w aucie działało.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579465 Wysłany: 11 Maj 2012, 15:17; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
ciekawa sprawa z tym CAN'em, nie wiem na ile to ma zwiazek ze mna, ale u znajomego w OPLU CALIBRA jest padnieta komunikacja poprzez OBD czy jak to sie tam nazywa. I smiga he.... Nie moga podlaczyc sie pod jego komputer. Jak to dokladnie jest nie wiem, ale OBD to chyba zlacze diagnostyczne a CAN to inna bajka. CAN - Controlled Area Network, OBD - On Board Diagnostic. Masz racje pewnie, ze CAN a OBD to dwa rozne systemy. CAN steruje elektronika w samochodzie, a OBD to interfejs diagnostyczny.

Ponawiam PROŚBĘ (!!!) do osob ktore maja interfejs ELM 327, o wstawienie zdjec tego interfejsu tak, abym mogl zapoznac sie co kto ma, oraz jak moga zrzuty z FES'a co moga dzieki ELM'owi sprawdzic.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579468 Wysłany: 11 Maj 2012, 15:20; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
topic28042.html tu masz zdjęcia ELM 327


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579532 Wysłany: 11 Maj 2012, 19:19; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
Pany wrzućcie z "laski swej" jakiś link do allegro z interfejsem który mi FES obsłuży, bez przerabania i innych kombinacji.
Jesli ten interfejs obsłuży również SEAT Leon 2008r będzie idealnie

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579616 Wysłany: 11 Maj 2012, 22:55; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
kox napisał(a):
Pany wrzućcie z "laski swej" jakiś link do allegro z interfejsem który mi FES obsłuży, bez przerabania i innych kombinacji.
Jesli ten interfejs obsłuży również SEAT Leon 2008r będzie idealnie

Tak się nie da. Na każdej aukcji piszą, że ma działać wszystko cacy, a potem się okazuje, że lipa :|

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579673 Wysłany: 12 Maj 2012, 07:23; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-alfa-lancia-airbag-abs-silni-i2313139629.html
tu piszą że wszystkie włochy robi, więc chyba na to się zdecyduje

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579713 Wysłany: 12 Maj 2012, 11:05; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
kox, nie dostaniesz się do wspomagania, zegarów, i bodykompa. Za to elmem nie dostaniesz sie do absu i poduszek.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579716 Wysłany: 12 Maj 2012, 11:17; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
czyli musiałbym jeszcze ELM`a dokupić

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579764 Wysłany: 12 Maj 2012, 14:07; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rozmawialem na PW z marcin186, w innym watku topic28042.html mial podobny problem co ja, nie mogli tam ludkowie podlaczyc sie ELM'em. marcin186 zapodal zdjecia nowego interfejsu VIAKEN'a ktory juz seryjnie nie ma lutowanego opornika, ktory trzeba bylo usuwac aby wspolpracowal z FES'em. Tyle, ze marcin186 zakupil ELMa ponad rok temu w wersji 1.3.

Mysle, ze moj problem lezy po stronie programu Fiat Ecu Scan, a dokladniej braku obslugi ELM 327 w najnowszej wersji 1.4b, np. taki interfejs jaki jest na allegro z VIAKEN'a http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html nie bedzie jak u mnie wspolpracowac z FES'em, nawet tym najnowszym 3.5.... Gdyz FES obsluguje ELM w wersji 1.3, a jak widac na powyzszych moich zrzutach ekranowych, wykrywa jako 1.4 ktory nie jest kompatybilny z wersja 1.3 i tu jest ZONK. Bo VIAKEN nie gwarantuje, nigdzie nie pisze, ze pod FES'em bedzie smigac ich ELM!!!! Co tez widac po mojej korespondencji z nimi. Ich ELM nie ma opornika ktory trzeba odlutowywac. Jezeli ktos szuka ELM'a musi szukac takiego z wersja 1.3 protokolu i prawdopodobnie odlutowac opornik. Inaczej podobnie jak ja kupujac ELM'a z wersja 1.4b musi liczyc sie z klopotami, wydaje mi sie, ze trzeba czekac az FES zacznie obslugiwac ta wersje protokolu, bo kazda kolejna wersja FES'a zawiera obsluge nowych interfejsow....

marcin186 podeslal mi zrzuty ze swojego FES'a wspolpracujacego z ELM wersja 1.3

Image

Widze, ze od poczatku zrobilem blad, ze nie dolaczylem w rozmowie z VIAKEN'em mojego zrzutu, gdzie pisze o bledzie z ich ELM'em w wersji 1.4b ktory nie obsluguje protokolu wersji 1.3 Postaram sie wrzucic swoj zrzut, byc moze czesc z Was podobnie jak ja nie wyrzuci kasy na niewspolpracujacy od VIAKEN'a interfejs ELM z FES'em..... http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html chyba trzeba czekac na nowa wersje FES'a kiedy wprowadza obsluge tego interfejsu w wersji 1.4b

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579767 Wysłany: 12 Maj 2012, 14:28; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14390
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
Mysle, ze moj problem lezy po stronie programu Fiat Ecu Scan, a dokladniej braku obslugi ELM 327 w najnowszej wersji 1.4b

Mój niby jest w takiej wersji i wszystko działa (po przeróbce).

mario1978 napisał(a):
chyba trzeba czekac na nowa wersje FES'a kiedy wprowadza obsluge tego interfejsu w wersji 1.4b

Nie doczekasz się, bo od ponad roku, od kiedy mam do czynienia z FES'em nie wprowadzono 1.4, zawsze jest 1.3+.

mario1978, wejdź do mojego manuala (w wiadomym dziale) i sprawdź oporność dla połączenia z CAN (wszystko w manualu zostało opisane).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579786 Wysłany: 12 Maj 2012, 15:21; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
mario1978, może głupie pytanie ale czy sterowniki zainstalowałeś właściwe ? te do FES?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579796 Wysłany: 12 Maj 2012, 16:08; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
tak, zainstalowane poprawnie, nawet na powyzszej rozmowie z VIAKEN'em widac ze nie maja zastrzezen co do do instalacji sterownikow. Jest problem z "zbyt duże opóźnienia" i tu jest problem, bo interfejs nie potrafi sie dogadać, przez chyba te "opóźnienia". Sprobuje jak pisze w swoim poradniku domin45670, poszukac opornika ktory moze "oszukiwac", i jezeli taki bedzie, to bedzie znaczyc ze jak pisze tworca FES'a, 99% kabli chinskiego pochodzenia, to wynik kreatywnej mysli inzynierskiej chin..... Nalepke taka sama nie problem lepic, na rozne wersje interfejsu. Bede szukac problemow po stronie elektroniki na podstawie poradnikow i przerobek, bo z niczym sie nie laczy, a jak pisza mimo, iz nawet z tym "oszukujacym" oporniczkiem powinien sie z czyms polaczyc... Bede szukac, jak sie uda znalezc przyczyne dam znac. Moze komus sie przyda, bo VIAKEN sprzedaje to nadal a szkoda, aby ludzie tracili kase na VIAKEN'owy interfejs 1.4b ktory nie dziala. Koszt odeslania, reklamacji jezeli dodam, to oplaci mi sie kupic inny sprawdzony interfejs od innego sprzedawcy i dokonac przerobki ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580415 Wysłany: 14 Maj 2012, 20:46; 
 Temat postu: Interfejs
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 14 Kwi 2012,
Posty: 87
Witam. Istnieje jakaś możliwość żeby kablem vag kkl połączyć się w kropku ze wszystkim? Chodzi mi o połączenie się z body i z deską. Czy zostaje tylko i wyłącznie zakup ELM? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580419 Wysłany: 14 Maj 2012, 20:56; 
 Temat postu: Re: Interfejs
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Black Pearl, a to czytał topic20463.html :>

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580423 Wysłany: 14 Maj 2012, 21:03; 
 Temat postu: Re: Interfejs
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 14 Kwi 2012,
Posty: 87
Pewnie że czytał, a nawet przerobił. Tylko żeby połączyć się z Body trzeba mieć ELM:) opisana przeróbka daje możliwość połączenia się dodatkowo w moim przypadku tylko z poduchą.:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580425 Wysłany: 14 Maj 2012, 21:07; 
 Temat postu: Re: Interfejs
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Black Pearl napisał(a):
Tylko żeby połączyć się z Body trzeba mieć ELM:)


No to odpowiedziałeś sobie na pytanie ;)

[ Dodano: 14 Maj 2012 21:07 ]

KKL nie połączysz się z niczym więcej niż to opisane w temacie z linka ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #583627 Wysłany: 24 Maj 2012, 04:07; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Gru 2008,
Posty: 76
Witam.Posiadam elm327 i czy to będzie działać na Windown 7 64 bit.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #583663 Wysłany: 24 Maj 2012, 09:21; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
tak


Góra
 Profil  
 
 
 Post #584538 Wysłany: 27 Maj 2012, 13:07; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Sie 2010,
Posty: 27
Oreintuje sie ktos czy Fiat Km tool bedzie dzialac na zwyklym kablu obslugujacym CAN czy trzeba miec ten specialny jest jakis na nim klucz czy cos w tym stylu?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 51  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO