|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 23:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
domin45670 |
#579448 Wysłany:
11 Maj 2012, 13:03; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Dziwne to. Modyfikacja by była potrzebna gdyby łączył się z silnikiem, a z resztą podzespołów nie Korzystasz z pełnej wersji FES'a (bo widzę 1.2 16v)?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
|
mario1978 |
#579450 Wysłany:
11 Maj 2012, 13:16; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Tak korzystam z pelnej wersji FES'a. 3.3 oraz 3.5 z ECU lacze sie bez problemow innym interfejsem z ich strony http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html Ciekawe jest to, ze w zaleznosci od predkosci portu rozne sa problemy.... Wrzuce jakies zrzuty ekranowe ktore zrobilem, wczesniej do nich mailowalem wiec tu rowniez przytocze korespondencje wraz z ekranami, bedzie wiadomo jakie bledy w jakich okolicznosciach sie zdarzyly. Piszesz, ze ten ELM moze dzialac na 2 sposoby: - laczenie z ECU - lub laczenie poprzez CAN z innymi podzespolami U mnie z ECU wogole nie chce sie polaczyc, wiec wyglada, ze nie zawiera tej modyfikacji. Jednak zwraca mi blad ze nie jest kompatybilny z ELM 1.3 i nie moze obsluzyc CAN. W czym problem? Skoro zwraca problem z polaczeniem CAN z powodu nieobslugiwanego protokolu 1.3, ktory podobno 1.4 ma obslugiwac...... Probowalem wiele programow dla ELM'a i nic nie smiga..... Podajcie linki do swoich interfejsow jakie macie, ktore Wam dzialaja, byc moze moj nie jest do puntolota? Przed zakupem zapewniali, ze bedzie wspolpracowac bo to 1.4, ulepszona plyta itd... a program "krzyczy" ze nie obsluguje wersji 1.3 i zonk ;( Korespondencja z VIAKEN: MARIO - 03.01.2012 20:44 Cytuj: Witam!! Mam problemy z Panstwa interfejsem. Zaden program nie moze sie "dogadac", kabel widzi jednak sa bledy. Pozwolilem sobie podeslac zrzuty ekranowe gdzie widac bledy: FIAT ECU SCAN: FES_1.JPG - test interfejsu FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN FES_3.JPG - wyszukiwanie interfejsu ELM, dalem predkosc 38400 bo jedynie na tej predkosci cos "lapie" FES_4.JPG - blad podczas laczenia 38400 predkosc, predkosc 9600 nie mozna wogole polaczyc PCMSCAN: PCMSCAN_1.JPG - nie wykrywa podlaczonego ELM'a PCMSCAN_2.JPG - konfiguracja ELM'a PCMSCAN_3.JPG - bledy z diagnostyki polaczenia ELM'a WINDOWS: WINDOWS_1.JPG: intrerfejs widoczny na liscie urzadzen WINDOWS_2.JPG: konfiguracja podstawowa interfejsu WINDOWS_3.JPG: konfiguracja zaawansowana interfejsu Prosze o porady co mam zrobic z tym fantem. Czy to kwestia konfiguracji interefjsu czy interejs jest "padniety" tzw. chinska podrobka jak pisza na stronie FES'a i podaja porade http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493 jednak nie jesten elektronikiem, a po drugie otwierajac interfejs trace gwarancje. VIAKEN - 05.012012 09:13 Cytuj: witam,
Jaki jest sterownik silnika w tym samochodzie fizycznie zamontowany ? MARIO - 05.01.2012 09:17 Cytuj: Witam!!! Przed zakupem pisalem do Panstwa "Dodam do mojego zapytania przed chwileczka, FIAT ECUSCAN wykrywa ECU jako "FIAT PUNTO '99 1.2 16V / BOSCH Motronic ME7.3H4 EOBD Injection", sprawdzilem na stronie http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx i wynika ze adapter nie jest potrzebny. Prosze jednak o potwierdzenie czy adapter do mojego powyzszego ECU jest wymagany.: Czy w powyzszej wiadomosci jest uwzgledniony sterownik silnika czy tez w jaki sposob mam go rozpoznac samodzielnie? Jakim programem? Interfejs komunikuje sie na wyzszej predkosci, jednak przy takiej predkosci "krzyczy" ze opoznienia sa za duze. Jak na standardowej predkosci 9600 pisze "sprawdz kabel" itp. Na zrzutach staralem sie to pokazac jak potrafie. VIAKEN - 10.01.2012 09:06 Cytuj: Ten sterownik nie wymaga żadnego adaptera, ale czy jest taki sterownik fizycznie ? Ma Pan pełną wersje oprogramowania ? MARIO - 10.01.2012 09:56 Cytuj: Witam!! Sterownik fizycznie jest taki jaki program wykrywa. Tzn. Zgadzaja sie numery OE oraz symbolika na sterowniku zgodnie z wykryciem przez program. Niebieskim kabelkiem z Panstwa aukcji http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan ... 71798.html moge bez problemu dostac sie i diagnozowac ECU silnika. natomiast kabelkiem ELM z Panstwa aukcji http://allegro.pl/interfejs-elm327-1-4b ... 07338.html chcialbym dostac sie do deski rozdzielczej, wspomagania elektrycznego i pozostalych rzeczy ktore sa obslugiwane przez ELM'a w FiatEcuScan. Jednak w zadnym z programow ELM nie chce sie "dogadac". Sterownik ECU mam o numerach 0261207901 ME73H4F001 mam taki jak na aukcji ponizej: http://www.ebay.it/itm/CENTRALINA-02612 ... 500wt_1156 Sterownik wspomagania kierownicy moge sprawdzic w kolumnie kierowniczej. Zastanawia mnie fakt, ze ELM nie dziala w zadnym programie, wykrywany jest ale jest blad w protokole. Zastanawia mnie tez fakt, ze program informuje ze nie obsluguje CAN. Czy cos zle wykonuje w programie? VIAKEN - 10.01.2012 10:10 Cytuj: Witam, zwrócił Pan uwagę że deska rozdzielcza i wspomaganie obsługiwane jest przez pełną wersję oprogramowania FES ? jakiej wersji FES Pan używa ? MARIO - 10.01.2012 10:30 Cytuj: Mam pelna wersje zarowno FiatEcuScan jak i PCMSCAN. Najnowsze wersje. Pisza o problemie ELM'ow 1.4b ze podobno to sa klony 1.3 z jakims wstawionym rezystorkiem czy cos podobnego. http://elmelectronics.com/obdic.html Byc moze mi rowniez trafil sie klon? http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 93&start=0 Tak jak pisalem, mam pelne wersje, programy WYKRYWAJA ELM'a jednak juz nie potrafia sie "dogadac". Sporo pisza ludzie w internecie wlasnie o problemach ELM'ow 1.4b, rozne marki samochodow, problemy te same, przelutowanie, laczenie pinow itp. Nie moge otworzyc srodka bo strace gwarancje wiec nie wiem co kryje sie w obudowie. VIAKEN - 10.01.2012 10:54 Cytuj: Witam, ELM 327to nie jest klon i nie posiada rezystora. PCMScan nie ma prawa połączyć się z tym sterownikiem. FES jest w wersji 3.3 pełna z wykupiona licencją czy to jest demo ? MARIO - 10.01.2012 11:11 Cytuj: Witam!!! Posiadam pelne wersje FES'a jak rowniez PCMScan'a udostepnione przez znajomego. Dlatego moge byc pewny ich dzialania, nawet wykrywaja ELM'a ale nie potrafia sie "dogadac" krzycza ze protokol im nie pasuje. PCMScan sprobowalem zgodnie z Panstwa instrukcja obslugi PDF ktora otrzymalem, gdy w FES'ie nie zadzialal, nie wiedzialem ze Fiat Punto sie nie dogada za pomoca PCMScan'a nie bylo o tym wzmianki w instrukcji. Czy sa inne programy oprocz FES aby moc skorzystac z innych programow do FIAT Punto? Sprobuje na innym laptopie zainstalowac kabel, byc moze sterowniki/ustawienia "gryza" sie w systemie? Dziwne by to bylo, gdyz w FES mozna ustawic kilka interfejsow, a jezeli zle zainstalowane by byly sterowniki to powinien program wogole nie wykryc interfejsu czy dobrze rozumie? Bledy jakie FES "sypie" przeslalem w pierwszym mailu, podobno nie jest zgodny z ELM 327 1.3 Przesylam ponownie zrzuty ekranowe z Windows oraz FES, byc moze cos zle robie? FIAT ECU SCAN: FES_1.JPG - test interfejsu FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN FES_3.JPG - wyszukiwanie interfejsu ELM, dalem predkosc 38400 bo jedynie na tej predkosci cos "lapie" FES_4.JPG - blad podczas laczenia 38400 predkosc, predkosc 9600 nie mozna wogole polaczyc WINDOWS: WINDOWS_1.JPG: intrerfejs widoczny na liscie urzadzen WINDOWS_2.JPG: konfiguracja podstawowa interfejsu WINDOWS_3.JPG: konfiguracja zaawansowana interfejsu VIAKEN - 11.01.2012 10:00 Cytuj: Witam, sterowniki nie "gryzą się" i są dobrze zainstalowane bo nie ma konfliktu w menadżerze urządzeń. PCMScan nie ma prawa działać z Pana samochodem. FIAT ECU SCAN: FES_1.JPG - test interfejsu OK FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN - Pana samochód nie ma szyny CAN, jest OK FES_3.JPG - wyszukiwanie interfejsu ELM, dalem predkosc 38400 bo jedynie na tej predkosci cos "lapie" jest OK, musi być 38400 FES_4.JPG - blad podczas laczenia 38400 predkosc, predkosc 9600 nie mozna wogole polaczyc Proszę zmienić na standardowe ustawienia wirtualnego portu COM czyli MARIO - 11.01.2012 19:51 Cytuj: Witam!!! Dziekuje za porady dalej nic... Podepne do innego laptopa, zainstaluje ponownie i zobacze co bedzie. W zalaczniku przesylam zrzuty: WINDOWS_1.JPG - Konfiguracja portu COM WINDOWS_2.JPG - Konfiguracja portu COM zaawansowana FES_1.JPG - skanowanie modulow bez rezultatu FES_2.JPG - program wykrywa, ale nadal informuje o zbyt duzych opoznieniach FES_3.JPG - blad komunikacji w FES 3.3 FES_4.JPG - blad komunikacji w FES 2.6
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Ostatnio edytowany przez mario1978 11 Maj 2012, 14:08, edytowano w sumie 9 razy
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#579452 Wysłany:
11 Maj 2012, 13:27; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a w programie ustawiłeś z jakiego interfejsu korzystasz ?
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#579453 Wysłany:
11 Maj 2012, 13:39; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
tak, wszystko ladnie ustawione, interfejsy wykrywa, powyzej w miedzyczasie wrzucilem korespondencje i jak mozna przeczytac, co do ustawien nie maja zarzutow, szukaja gdzies przyczyn dlaczego sie nie dogaduja.... cos jakby protokoly komunikacyjne nie spasowaly FES'owi z tym interfejsem..... Jak mozna sie domyslec, wiekszosc z nas posiada wersje "edukacyjne" a nie demo, czy to oznacza ze moja wersja "edukacyjna" programu jest akurat w obsludze ELM'a zle "zedukowana" he... Tego chyba bym nie obstawial...
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#579455 Wysłany:
11 Maj 2012, 13:55; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
mario1978 napisał(a): FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN - Pana samochód nie ma szyny CAN, jest OK Jak to nie ma szyny CAN jak ma Zegary, seryjne radio, klima, ABS i inne systemy są podpięte do CAN.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#579459 Wysłany:
11 Maj 2012, 14:38; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
mario1978 napisał(a): FES_2.JPG - test interfejsu dla predkosciu 38400 juz cos "lapie" ale zglasza ze interfejs nie jest zgodny z ELM 327 1.3 brak lacznosci z CAN - Pana samochód nie ma szyny CAN, jest OK czy powyzsze objawy moga oznaczac uszkodzenie szyny CAN? czy to moze miec zwiazek z komunikacja? Glownie chodzi mi o sprawdzenie wspomagania kierownicy, bo czasem na chwilke "zaswieci sie kontrolka" oraz dzialanie wycieraczek, ktore dzialaja jak chca i podobno mam do wymiany modul.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#579461 Wysłany:
11 Maj 2012, 14:43; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Zaryzykuję stwierdzenie: gdyby Ci padła szyna CAN, to raczej niewiele rzeczy by Ci w aucie działało.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#579465 Wysłany:
11 Maj 2012, 15:17; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
ciekawa sprawa z tym CAN'em, nie wiem na ile to ma zwiazek ze mna, ale u znajomego w OPLU CALIBRA jest padnieta komunikacja poprzez OBD czy jak to sie tam nazywa. I smiga he.... Nie moga podlaczyc sie pod jego komputer. Jak to dokladnie jest nie wiem, ale OBD to chyba zlacze diagnostyczne a CAN to inna bajka. CAN - Controlled Area Network, OBD - On Board Diagnostic. Masz racje pewnie, ze CAN a OBD to dwa rozne systemy. CAN steruje elektronika w samochodzie, a OBD to interfejs diagnostyczny.
Ponawiam PROŚBĘ (!!!) do osob ktore maja interfejs ELM 327, o wstawienie zdjec tego interfejsu tak, abym mogl zapoznac sie co kto ma, oraz jak moga zrzuty z FES'a co moga dzieki ELM'owi sprawdzic.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#579468 Wysłany:
11 Maj 2012, 15:20; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
|
kox |
#579532 Wysłany:
11 Maj 2012, 19:19; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Pany wrzućcie z "laski swej" jakiś link do allegro z interfejsem który mi FES obsłuży, bez przerabania i innych kombinacji. Jesli ten interfejs obsłuży również SEAT Leon 2008r będzie idealnie
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#579616 Wysłany:
11 Maj 2012, 22:55; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
kox napisał(a): Pany wrzućcie z "laski swej" jakiś link do allegro z interfejsem który mi FES obsłuży, bez przerabania i innych kombinacji. Jesli ten interfejs obsłuży również SEAT Leon 2008r będzie idealnie Tak się nie da. Na każdej aukcji piszą, że ma działać wszystko cacy, a potem się okazuje, że lipa
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kox |
#579673 Wysłany:
12 Maj 2012, 07:23; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#579713 Wysłany:
12 Maj 2012, 11:05; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
kox |
#579716 Wysłany:
12 Maj 2012, 11:17; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
czyli musiałbym jeszcze ELM`a dokupić
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#579764 Wysłany:
12 Maj 2012, 14:07; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Rozmawialem na PW z marcin186, w innym watku topic28042.html mial podobny problem co ja, nie mogli tam ludkowie podlaczyc sie ELM'em. marcin186 zapodal zdjecia nowego interfejsu VIAKEN'a ktory juz seryjnie nie ma lutowanego opornika, ktory trzeba bylo usuwac aby wspolpracowal z FES'em. Tyle, ze marcin186 zakupil ELMa ponad rok temu w wersji 1.3. Mysle, ze moj problem lezy po stronie programu Fiat Ecu Scan, a dokladniej braku obslugi ELM 327 w najnowszej wersji 1.4b, np. taki interfejs jaki jest na allegro z VIAKEN'a http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html nie bedzie jak u mnie wspolpracowac z FES'em, nawet tym najnowszym 3.5.... Gdyz FES obsluguje ELM w wersji 1.3, a jak widac na powyzszych moich zrzutach ekranowych, wykrywa jako 1.4 ktory nie jest kompatybilny z wersja 1.3 i tu jest ZONK. Bo VIAKEN nie gwarantuje, nigdzie nie pisze, ze pod FES'em bedzie smigac ich ELM!!!! Co tez widac po mojej korespondencji z nimi. Ich ELM nie ma opornika ktory trzeba odlutowywac. Jezeli ktos szuka ELM'a musi szukac takiego z wersja 1.3 protokolu i prawdopodobnie odlutowac opornik. Inaczej podobnie jak ja kupujac ELM'a z wersja 1.4b musi liczyc sie z klopotami, wydaje mi sie, ze trzeba czekac az FES zacznie obslugiwac ta wersje protokolu, bo kazda kolejna wersja FES'a zawiera obsluge nowych interfejsow.... marcin186 podeslal mi zrzuty ze swojego FES'a wspolpracujacego z ELM wersja 1.3 Widze, ze od poczatku zrobilem blad, ze nie dolaczylem w rozmowie z VIAKEN'em mojego zrzutu, gdzie pisze o bledzie z ich ELM'em w wersji 1.4b ktory nie obsluguje protokolu wersji 1.3 Postaram sie wrzucic swoj zrzut, byc moze czesc z Was podobnie jak ja nie wyrzuci kasy na niewspolpracujacy od VIAKEN'a interfejs ELM z FES'em..... http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html chyba trzeba czekac na nowa wersje FES'a kiedy wprowadza obsluge tego interfejsu w wersji 1.4b
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#579767 Wysłany:
12 Maj 2012, 14:28; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
domin45670 napisał(a): Mysle, ze moj problem lezy po stronie programu Fiat Ecu Scan, a dokladniej braku obslugi ELM 327 w najnowszej wersji 1.4b Mój niby jest w takiej wersji i wszystko działa (po przeróbce). mario1978 napisał(a): chyba trzeba czekac na nowa wersje FES'a kiedy wprowadza obsluge tego interfejsu w wersji 1.4b Nie doczekasz się, bo od ponad roku, od kiedy mam do czynienia z FES'em nie wprowadzono 1.4, zawsze jest 1.3+. mario1978, wejdź do mojego manuala (w wiadomym dziale) i sprawdź oporność dla połączenia z CAN (wszystko w manualu zostało opisane).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#579786 Wysłany:
12 Maj 2012, 15:21; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
mario1978, może głupie pytanie ale czy sterowniki zainstalowałeś właściwe ? te do FES?
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#579796 Wysłany:
12 Maj 2012, 16:08; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
tak, zainstalowane poprawnie, nawet na powyzszej rozmowie z VIAKEN'em widac ze nie maja zastrzezen co do do instalacji sterownikow. Jest problem z "zbyt duże opóźnienia" i tu jest problem, bo interfejs nie potrafi sie dogadać, przez chyba te "opóźnienia". Sprobuje jak pisze w swoim poradniku domin45670, poszukac opornika ktory moze "oszukiwac", i jezeli taki bedzie, to bedzie znaczyc ze jak pisze tworca FES'a, 99% kabli chinskiego pochodzenia, to wynik kreatywnej mysli inzynierskiej chin..... Nalepke taka sama nie problem lepic, na rozne wersje interfejsu. Bede szukac problemow po stronie elektroniki na podstawie poradnikow i przerobek, bo z niczym sie nie laczy, a jak pisza mimo, iz nawet z tym "oszukujacym" oporniczkiem powinien sie z czyms polaczyc... Bede szukac, jak sie uda znalezc przyczyne dam znac. Moze komus sie przyda, bo VIAKEN sprzedaje to nadal a szkoda, aby ludzie tracili kase na VIAKEN'owy interfejs 1.4b ktory nie dziala. Koszt odeslania, reklamacji jezeli dodam, to oplaci mi sie kupic inny sprawdzony interfejs od innego sprzedawcy i dokonac przerobki
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
Black Pearl |
#580415 Wysłany:
14 Maj 2012, 20:46; Temat postu: Interfejs |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 14 Kwi 2012, Posty: 87
|
Witam. Istnieje jakaś możliwość żeby kablem vag kkl połączyć się w kropku ze wszystkim? Chodzi mi o połączenie się z body i z deską. Czy zostaje tylko i wyłącznie zakup ELM?
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#580419 Wysłany:
14 Maj 2012, 20:56; Temat postu: Re: Interfejs |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
Black Pearl |
#580423 Wysłany:
14 Maj 2012, 21:03; Temat postu: Re: Interfejs |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 14 Kwi 2012, Posty: 87
|
Pewnie że czytał, a nawet przerobił. Tylko żeby połączyć się z Body trzeba mieć ELM:) opisana przeróbka daje możliwość połączenia się dodatkowo w moim przypadku tylko z poduchą.
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#580425 Wysłany:
14 Maj 2012, 21:07; Temat postu: Re: Interfejs |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
adam608 |
#583627 Wysłany:
24 Maj 2012, 04:07; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Gru 2008, Posty: 76
|
Witam.Posiadam elm327 i czy to będzie działać na Windown 7 64 bit.
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#583663 Wysłany:
24 Maj 2012, 09:21; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
|
grzychu |
#584538 Wysłany:
27 Maj 2012, 13:07; Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Sie 2010, Posty: 27
|
Oreintuje sie ktos czy Fiat Km tool bedzie dzialac na zwyklym kablu obslugujacym CAN czy trzeba miec ten specialny jest jakis na nim klucz czy cos w tym stylu?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|