You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #346141 Wysłany: 18 Mar 2010, 14:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
@kuusamo
twojej ustrki nie naprawi się w/w zestawem
przecież wyraźnie opisane są objawy:

Uwagi klienta
Według kolejności pojawiania się:
– Utrudniony rozruch.
– Pedał przyspieszenia nie działa.
– Brak mocy.
– Szarpanie silnika.
– Świecenie lampki kontrolnej wtrysku.
– Ponowny rozruch niemożliwy.
Możliwa przyczyna
– Usterka czujnika wirnika w pompie wtryskowej
EPIC.

tak jak napisałem wyżej jednemu gościowi z forum pomogło czyszczenie układu paliwowego


Góra
 Profil  
 

 
 Post #346160 Wysłany: 18 Mar 2010, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Lis 2007,
Posty: 37
mentor_13 napisał(a):
@kuusamo
twojej ustrki nie naprawi się w/w zestawem
przecież wyraźnie opisane są objawy:
– Szarpanie silnika.


wyżej napisałem, że szarpie :) Pomijając to. Raz miałem przypadek, w kt. silnik podczas dodawania gazu zaczął mi szarpać i zgasł. Potem objawy pojawiły się dokładnie wg. twojej listy i w odpowiedniej kolejności :) Dotoczyłem się do mechanika ledwo i zgasł mi na dobre. Porozkręcali wszystko w okolicach pompy ale usterki nie znaleźli, a silnik odpalił. Zamówiłem zestaw (jutro do odbioru) i oczekuję żywiąc nadzieję, ze to właśnie TO bo już nie mam siły... :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346165 Wysłany: 18 Mar 2010, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
napisz mi na PW swój email
jak znajdę notę to ci wyślę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346312 Wysłany: 18 Mar 2010, 23:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ślask
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 31
yoyco0
Mi mechanior naprawiał, bo auto nie chciało odpalać i jeszcze nie szarpało wtedy, a pompiarz chyba dobry, bo jechał do niego z pompą ponad 40 kilometrów, choc w pobliżu jest kilku innych. A co do pompy, to podobno była zajechana (głównie chodziło o rdze), więc poczyścił i coś powymieniał, ale co wymienił nie wiem, bo z nim nie gadałem, mechanior stwierdził tylko, że u pompiarza na stole po remoncie pompa śmigała jak nowa, ale mojej ówczesnej usterki to nie usuneło, auto dalej odpalało co 5-6 raz a reszte pisałem w poprzednim poście.

Jeszcze jedno. Cene remontu pompy ustalił z pompiarzem telefonicznie, przed wykreceniem pompy?!? :!:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346384 Wysłany: 19 Mar 2010, 08:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
mentor_13 Nie da się zamontować innej pompy w tym silniku ponieważ może być to niebezpieczne dla kierowcy - nie będzie działał poprawnie abs, klima. Będą problemy z hamowaniem silnikiem oraz nie będzie działał czujnik wciśniętego sprzęgła. Więc jak ktoś tak robi to niech to sobie raz jeszcze przemyśli.

yoyco0
Jak ci szarpie sprawdź alternator , wersje 90A i 120A na pewno mają ) . Być może zatarło się sprzęgło. Objawy sprawnego sprzęgła to kręcenie się alternatora ( widać wirnik przez obudowę ) przez chwilę po wyłączeniu silnika. Uszkodzone sprzęgło to też szarpanie przy gaszeniu.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346392 Wysłany: 19 Mar 2010, 08:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
@remind niestety nie mogę się z tobą zgodzić we fiatach doblo dokonuje się takich przeróbek
u nas są dwa komputery jeden sterujący pompą - ten po przeróbce się odłącza , i drugi sterujący resztą tj. ABS, air bag itd.

jeśli masz jakiegoś znajomego z fordem transitem tam były montowane epiki II to spytaj na jakiej pompie jeździ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346402 Wysłany: 19 Mar 2010, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
mentor_13 może w wersji bez klimy i ABS to da się jeździć. I podejrzewa że takie były przerabiane. Poduszkami, abs sterują oddzielne centralki.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346411 Wysłany: 19 Mar 2010, 09:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Tak jak mentor pisze też jak dzwoniłem do pompiarzy to gość od razu stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana tej pompy na inną. bielas pisze, że robili mu pompę i zaraz wyszedł inny błąd i tak samo powiedział mi pompiarz, że jak zrobią pompę to zachwile wywali w niej inny błąd. Co do naprawy zestawem naprawczym to gośc z renault patrzał na moją pompę i powiedział, że w renault ta pompa znajduję się z przodu a nie z tyłu tak jak u nas i miejsce gdzie trzeba się dostać do naprawy tym zestawem u nas jest zakryte, więc trzeba troszkę się na grzebać. Co do innych rzeczy to sprawdzając wszystkie rzeczy o których piszecie wydałbym więcej niż ten samochód jest wart. Jak mi w ciągu miesiąca nie załatwią używanej pompy to pewnie zdecyduje się na przeróbkę na inną pompę. A tak wogóle to rozmawiałem ze znajomym, który w Fordzie mondeo też miał problem z pompą Lucasa, dał do naprawy w Gdańsku 3 razy zawsze twierdzili, że wszystko gra, a samochód nie chciał odpalić. W końcu kupił używaną za 800zł mechanik mu zamontował i śmiga. Także naprawy tych pomp mało dają.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346502 Wysłany: 19 Mar 2010, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
hmm, jak czytam wasze wpisy to sie ciesze ze nie ma diesla a zwykle 1,2 8 v :E

ja u sie zastanawiam co mam zrobic w soim gruchocie:
amortyzatory tylne (skutecznosc 35 % byla pod koniec roku)
sprzeglo (na razie dziala, troche tylko haczy i czasem wchodzi 3-ka zamiast 1 ki)
tłumik koncowy (przerdzewialy ale perforacji nie ma)
czy moze luzy w ukladzie kierowniczym (delikatne, ale obawiam sie ze na przgladzie moga sie przyczepic)

Problem tak naprawde polega na tym, ze boje sie cokolwiek zrobic (np. amorki)i wypstrykac sie z calej kasy a pozniej okaze sie za 3 tygodnie ze tlumik odpadl i kombinowac kase na gwalt, bo nie idzie jezdzic :(

Tak jak w tamtym roku, posypala sie najpierw pompa wody a 3 tygodnie pozniej zintegrowany przelacznik do wycieraczek, swiatel i kierunkowskazow)

tyle ze jak to sie wszystko zsumuje to jakas kosmiczna kwota wyjdzie, kropa nie sprzedam, bo jest w kredycie do 2012 roku, poza tym kto go kupi :E I wez tu badz madry

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346536 Wysłany: 19 Mar 2010, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
pieta to weź swoją benzynę sprzedaj jak tak się sypie. Ja po 10 latach wymieniłem amortyzatory z przodu a miały 80% jeszcze były z IQ2000,, poduszki pod skrzynią i nad. Wszystkie też były jeszcze oryginalne z IQ2000. Napinacz paska też był oryginalny ale łożysko zatarte i huczało i wyleciał z obudowy. 2 rolki i pasek oczywiście też oraz koło alternatora, ale to wszystko tanie rzeczy w 1000zł z robocizną się wyrobiłem. W ogóle to miałem błąd alternatora w kompie :)

Amorki wstawiłem oryginalne bo najbardziej twarde i wytrzymałe, no i tańsze od zamienników.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346551 Wysłany: 19 Mar 2010, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
remind,
chyba cos jest na rzeczy, siedze sobie wlasnie i planuje te koszty. Z ciekawosci zadzwonilem do ASO w Wawie, wymiana przekladni kierowniczej (element regenerowany) = 1400 zl + 470 zl za robocizne. :? Oczywiscie to wariant najgorszy, pomijam nawet fakt ze ceny w ASO sa z innego wymiaru, ale to i tak kupa kasy, dorzuc do tego jeszcze sprzeglo, amory, tlumik koncowy, naprawe gniazda zapalniczki, oleje+ filtry i lekko ponad 3 tysie wyjdzie :( Kupa kasy, ponad 1/3 wartosci kropa :( :( :( (
Oczywiscie nie w ASO bo tam to pewnie jeszcze wiecej :(

Moze lepiej do Bialego pojechac, oddac kropa do Przyslowiowego Pana Henka, zeby doprowadzil do stanu uzywalnosci i szukac czegos nowszego.
Tyle ze jak pisalem nie mam za bardzo manewru, bo zeby nawet go sprzedac to bym musial kredyt splacic, a czyms trzeba jezdzic :(
Tak to jest w tym zyciu, jak nie urok to sraczka :evil:

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346614 Wysłany: 19 Mar 2010, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Byłem dzisiaj u mechanika rozprawić się z problemem wycieku z tego kółka na obudowie silnika co zaznaczyłem na fotce. Jak byłem ostatnio w fiacie to pokazałem gościowi ten wyciek i pytam się jak to naprawić. A on na to że trzeba całą pokrywę wymienić za 1000zł plus robocizna lub dać do klejenia. Więc wybrałem się dziś do mechanika, rozebrali mi pokrywę, żeby dobrać się do tego od drugiej strony, ale niestety dojścia nie było, no to wtedy mechanik wziął śrubokręt i lekko podważył ten korek a on sobie wyskoczył. Pod tym korkiem jest guma która zakrywa wlot do komory uszczelnili mi tą gumę i korek i gra. Przy okazji wyczyścili wszystkie dziury wlotowe, bo syfu było co niemiara. Skasowali 30zł i po sprawie. Dodam, że bo wyczyszczeniu tego syfu auto chodzi ciszej, zapala lepiej no i pokrywa u góry jest gorąca, a ostatnio parę razy łapałem to była chłodna. Także pozdrawiam ASO FIATA środkowym palcem.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346619 Wysłany: 19 Mar 2010, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
W ogóle to pomyślałem sobie że warto by było wydać jakieś kompendium wiedzy o punto 1.9D :) Większość użytkowników pada ofiarami naciągaczy wymieniaczy części, którzy nie mają pojęcia o konstrukcji mało więcej skomplikowanej jak cep.

[ Dodano: 19 Mar 2010 19:35 ]
yoyco0 wymień sobie napinacz i wolnobieg na alternatorze to dopiero będzie cicho i bez wibracji :)

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346623 Wysłany: 19 Mar 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Nie które rzeczy są proste, ale do robienia pompy to trzeba mieć specjalny stół. Zobaczymy jak ten koleś zrobi zestawem regeneracyjnym. Wtedy będzie można coś myśleć, bo moim zdaniem za wiele to nie pomoże. Gośc od pomp mi tłumaczył, że trzeba czujnik położenia wirnika wymienić i łożysko w którym on chodzi. Także poczekam aż gośc zrobi zestawem naprawczym i jak będzie grało to może też się skusze.

[ Dodano: 19 Mar 2010 20:37 ]
napinacz mam dopiero 8tys.km, a z innymi rzeczami to się wstrzymuje, bo może będę się pozbywał autka jak naprawie pompę

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346624 Wysłany: 19 Mar 2010, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
yoyco0 a sprawdzałeś sprzęgło w alternatorze czy działa ?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346628 Wysłany: 19 Mar 2010, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
ja nic nie sprawdzałem. a jak to sprawdzić?

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346633 Wysłany: 19 Mar 2010, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
yoyco0 jak zgasisz silnik to przez chwilkę powinien się kręcić alternator, jak nie kręci się to zatarte sprzęgło. Generalnie przez tez te sprzęgło szarpie jak się jedzie na niskich biegach...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346715 Wysłany: 20 Mar 2010, 00:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
tak jak obiecałem
poniżej link do noty renault
dotyczy zestawu naprawczego pompy

http://rapidshare.com/files/365589687/4737A.pdf.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346803 Wysłany: 20 Mar 2010, 11:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
remind tzn ile obrotów powinien wykonać, bo chwila to jest pojęcie względne. U mnie chwile się kręci.
Ciekawe czy udało mu się naprawić pompę tym zestawem? Opis ciekawy, ale nie wiem czy bym zaryzykował bo jak na razie auto jeździ i do warsztatu na wymianę pompy się do kula a jak jest coś nie sprawdzone to raczej się nie tykam.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347809 Wysłany: 22 Mar 2010, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
a u mnie kolejny problem :evil:
tym razem hamulce...
przyjechałem dzis z pracy (50km) i pod koniec tego dystansu slyszalny był pisk z prawego przodu wsadziłem paluchy by pomacac tarcze i lewa lekko ciepła a prawa gorąca na maksa :evil:
poszedłem zjesc obiad a w tym czasie tarcze przestygły.
zdjałem prawe przednie koło i ledwo mogłem tarcza krecic. w tył słychac było straszne tarce i dziwne odgłosya do przodu cieco mniejsze.
domyslem sie ze klocki mi sie nie cofają do konca albo cos wlazło miedzy tarcze a klocek.
poczytałem na innych forach i jest kilka opcji:
- padniety tłoczek
- rozwarstwiony wezyk hamulcowy który powoduje cofanie sie płynu co z koleji skutkuje nie cofaniem sie klocków.
-zdychajaca pompa podcisnienia

juz mnie szlak trafia z tym autem co chwile trzeba kase wykladac :evil:
klocki i tarcze maja ok 4500 km zmieniane poczstkiem lutego.
są do tego jakies zestawy naprawcze?
pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347851 Wysłany: 23 Mar 2010, 08:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Ja też miałem robione hamulce i po 1tys.km mi się zapiekły, ale wszystko poczyścili i teraz śmigam. A kolega od zestawu naprawczego pompy chyba pojechał do mechanika i nie ma czym wrócić do komputera :), że się nie odzywa co z tym zestawem.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347872 Wysłany: 23 Mar 2010, 11:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
639

wlasnie skonczylem liste wszystkich napraw i usprawnien. Jak bym chcial zrobic wszystko co chce to wartosc kropka rzeczywiscie wzrosnie o polowe (wlaczajac alufelgi :)

jeszcze jedno pytanie
w piatek wybieram sie do bialego na dzien, szybki pobyt bez noclegu wiec 120k chyba stuknie w trasie i w zwiazku z tym mam jedno pytanie,
czy regulacja zaworow, kontrola luzu popychaczy do wykonania po kazdym 40 tys km (o czym zreszta jest napisane w ksiazce serwisowej) to jedno i to samo i ewentualnie ile ta przyjemnosc moze kosztowac ?

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #348622 Wysłany: 25 Mar 2010, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
Czy są wieści od kuusamo odnośnie naprawy pompy??

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #348762 Wysłany: 26 Mar 2010, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
milczy chłopak wiec chyba nici :?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #348783 Wysłany: 26 Mar 2010, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
No trudno, także czeka mnie przeróbka na inną pompę.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 53  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO