|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mentor_13 |
#346141 Wysłany:
18 Mar 2010, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
@kuusamo
twojej ustrki nie naprawi się w/w zestawem
przecież wyraźnie opisane są objawy:
Uwagi klienta
Według kolejności pojawiania się:
– Utrudniony rozruch.
– Pedał przyspieszenia nie działa.
– Brak mocy.
– Szarpanie silnika.
– Świecenie lampki kontrolnej wtrysku.
– Ponowny rozruch niemożliwy.
Możliwa przyczyna
– Usterka czujnika wirnika w pompie wtryskowej
EPIC.
tak jak napisałem wyżej jednemu gościowi z forum pomogło czyszczenie układu paliwowego
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kuusamo |
#346160 Wysłany:
18 Mar 2010, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 37
|
mentor_13 napisał(a): @kuusamo twojej ustrki nie naprawi się w/w zestawem przecież wyraźnie opisane są objawy: – Szarpanie silnika.
wyżej napisałem, że szarpie  Pomijając to. Raz miałem przypadek, w kt. silnik podczas dodawania gazu zaczął mi szarpać i zgasł. Potem objawy pojawiły się dokładnie wg. twojej listy i w odpowiedniej kolejności  Dotoczyłem się do mechanika ledwo i zgasł mi na dobre. Porozkręcali wszystko w okolicach pompy ale usterki nie znaleźli, a silnik odpalił. Zamówiłem zestaw (jutro do odbioru) i oczekuję żywiąc nadzieję, ze to właśnie TO bo już nie mam siły... 
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#346165 Wysłany:
18 Mar 2010, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
napisz mi na PW swój email
jak znajdę notę to ci wyślę
|
|
Góra |
|
 |
bielas |
#346312 Wysłany:
18 Mar 2010, 23:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ślask Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 31
|
yoyco0
Mi mechanior naprawiał, bo auto nie chciało odpalać i jeszcze nie szarpało wtedy, a pompiarz chyba dobry, bo jechał do niego z pompą ponad 40 kilometrów, choc w pobliżu jest kilku innych. A co do pompy, to podobno była zajechana (głównie chodziło o rdze), więc poczyścił i coś powymieniał, ale co wymienił nie wiem, bo z nim nie gadałem, mechanior stwierdził tylko, że u pompiarza na stole po remoncie pompa śmigała jak nowa, ale mojej ówczesnej usterki to nie usuneło, auto dalej odpalało co 5-6 raz a reszte pisałem w poprzednim poście.
Jeszcze jedno. Cene remontu pompy ustalił z pompiarzem telefonicznie, przed wykreceniem pompy?!? 
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#346384 Wysłany:
19 Mar 2010, 08:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13 Nie da się zamontować innej pompy w tym silniku ponieważ może być to niebezpieczne dla kierowcy - nie będzie działał poprawnie abs, klima. Będą problemy z hamowaniem silnikiem oraz nie będzie działał czujnik wciśniętego sprzęgła. Więc jak ktoś tak robi to niech to sobie raz jeszcze przemyśli.
yoyco0
Jak ci szarpie sprawdź alternator , wersje 90A i 120A na pewno mają ) . Być może zatarło się sprzęgło. Objawy sprawnego sprzęgła to kręcenie się alternatora ( widać wirnik przez obudowę ) przez chwilę po wyłączeniu silnika. Uszkodzone sprzęgło to też szarpanie przy gaszeniu.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#346392 Wysłany:
19 Mar 2010, 08:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
@remind niestety nie mogę się z tobą zgodzić we fiatach doblo dokonuje się takich przeróbek
u nas są dwa komputery jeden sterujący pompą - ten po przeróbce się odłącza , i drugi sterujący resztą tj. ABS, air bag itd.
jeśli masz jakiegoś znajomego z fordem transitem tam były montowane epiki II to spytaj na jakiej pompie jeździ?
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#346402 Wysłany:
19 Mar 2010, 09:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13 może w wersji bez klimy i ABS to da się jeździć. I podejrzewa że takie były przerabiane. Poduszkami, abs sterują oddzielne centralki.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#346411 Wysłany:
19 Mar 2010, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
Tak jak mentor pisze też jak dzwoniłem do pompiarzy to gość od razu stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana tej pompy na inną. bielas pisze, że robili mu pompę i zaraz wyszedł inny błąd i tak samo powiedział mi pompiarz, że jak zrobią pompę to zachwile wywali w niej inny błąd. Co do naprawy zestawem naprawczym to gośc z renault patrzał na moją pompę i powiedział, że w renault ta pompa znajduję się z przodu a nie z tyłu tak jak u nas i miejsce gdzie trzeba się dostać do naprawy tym zestawem u nas jest zakryte, więc trzeba troszkę się na grzebać. Co do innych rzeczy to sprawdzając wszystkie rzeczy o których piszecie wydałbym więcej niż ten samochód jest wart. Jak mi w ciągu miesiąca nie załatwią używanej pompy to pewnie zdecyduje się na przeróbkę na inną pompę. A tak wogóle to rozmawiałem ze znajomym, który w Fordzie mondeo też miał problem z pompą Lucasa, dał do naprawy w Gdańsku 3 razy zawsze twierdzili, że wszystko gra, a samochód nie chciał odpalić. W końcu kupił używaną za 800zł mechanik mu zamontował i śmiga. Także naprawy tych pomp mało dają.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#346502 Wysłany:
19 Mar 2010, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm, jak czytam wasze wpisy to sie ciesze ze nie ma diesla a zwykle 1,2 8 v
ja u sie zastanawiam co mam zrobic w soim gruchocie:
amortyzatory tylne (skutecznosc 35 % byla pod koniec roku)
sprzeglo (na razie dziala, troche tylko haczy i czasem wchodzi 3-ka zamiast 1 ki)
tłumik koncowy (przerdzewialy ale perforacji nie ma)
czy moze luzy w ukladzie kierowniczym (delikatne, ale obawiam sie ze na przgladzie moga sie przyczepic)
Problem tak naprawde polega na tym, ze boje sie cokolwiek zrobic (np. amorki)i wypstrykac sie z calej kasy a pozniej okaze sie za 3 tygodnie ze tlumik odpadl i kombinowac kase na gwalt, bo nie idzie jezdzic
Tak jak w tamtym roku, posypala sie najpierw pompa wody a 3 tygodnie pozniej zintegrowany przelacznik do wycieraczek, swiatel i kierunkowskazow)
tyle ze jak to sie wszystko zsumuje to jakas kosmiczna kwota wyjdzie, kropa nie sprzedam, bo jest w kredycie do 2012 roku, poza tym kto go kupi  I wez tu badz madry
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#346536 Wysłany:
19 Mar 2010, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
pieta to weź swoją benzynę sprzedaj jak tak się sypie. Ja po 10 latach wymieniłem amortyzatory z przodu a miały 80% jeszcze były z IQ2000,, poduszki pod skrzynią i nad. Wszystkie też były jeszcze oryginalne z IQ2000. Napinacz paska też był oryginalny ale łożysko zatarte i huczało i wyleciał z obudowy. 2 rolki i pasek oczywiście też oraz koło alternatora, ale to wszystko tanie rzeczy w 1000zł z robocizną się wyrobiłem. W ogóle to miałem błąd alternatora w kompie
Amorki wstawiłem oryginalne bo najbardziej twarde i wytrzymałe, no i tańsze od zamienników.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#346551 Wysłany:
19 Mar 2010, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
remind,
chyba cos jest na rzeczy, siedze sobie wlasnie i planuje te koszty. Z ciekawosci zadzwonilem do ASO w Wawie, wymiana przekladni kierowniczej (element regenerowany) = 1400 zl + 470 zl za robocizne.  Oczywiscie to wariant najgorszy, pomijam nawet fakt ze ceny w ASO sa z innego wymiaru, ale to i tak kupa kasy, dorzuc do tego jeszcze sprzeglo, amory, tlumik koncowy, naprawe gniazda zapalniczki, oleje+ filtry i lekko ponad 3 tysie wyjdzie  Kupa kasy, ponad 1/3 wartosci kropa  (
Oczywiscie nie w ASO bo tam to pewnie jeszcze wiecej
Moze lepiej do Bialego pojechac, oddac kropa do Przyslowiowego Pana Henka, zeby doprowadzil do stanu uzywalnosci i szukac czegos nowszego.
Tyle ze jak pisalem nie mam za bardzo manewru, bo zeby nawet go sprzedac to bym musial kredyt splacic, a czyms trzeba jezdzic
Tak to jest w tym zyciu, jak nie urok to sraczka 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#346614 Wysłany:
19 Mar 2010, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
Byłem dzisiaj u mechanika rozprawić się z problemem wycieku z tego kółka na obudowie silnika co zaznaczyłem na fotce. Jak byłem ostatnio w fiacie to pokazałem gościowi ten wyciek i pytam się jak to naprawić. A on na to że trzeba całą pokrywę wymienić za 1000zł plus robocizna lub dać do klejenia. Więc wybrałem się dziś do mechanika, rozebrali mi pokrywę, żeby dobrać się do tego od drugiej strony, ale niestety dojścia nie było, no to wtedy mechanik wziął śrubokręt i lekko podważył ten korek a on sobie wyskoczył. Pod tym korkiem jest guma która zakrywa wlot do komory uszczelnili mi tą gumę i korek i gra. Przy okazji wyczyścili wszystkie dziury wlotowe, bo syfu było co niemiara. Skasowali 30zł i po sprawie. Dodam, że bo wyczyszczeniu tego syfu auto chodzi ciszej, zapala lepiej no i pokrywa u góry jest gorąca, a ostatnio parę razy łapałem to była chłodna. Także pozdrawiam ASO FIATA środkowym palcem.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#346619 Wysłany:
19 Mar 2010, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
W ogóle to pomyślałem sobie że warto by było wydać jakieś kompendium wiedzy o punto 1.9D  Większość użytkowników pada ofiarami naciągaczy wymieniaczy części, którzy nie mają pojęcia o konstrukcji mało więcej skomplikowanej jak cep. [ Dodano: 19 Mar 2010 19:35 ]yoyco0 wymień sobie napinacz i wolnobieg na alternatorze to dopiero będzie cicho i bez wibracji 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#346623 Wysłany:
19 Mar 2010, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
Nie które rzeczy są proste, ale do robienia pompy to trzeba mieć specjalny stół. Zobaczymy jak ten koleś zrobi zestawem regeneracyjnym. Wtedy będzie można coś myśleć, bo moim zdaniem za wiele to nie pomoże. Gośc od pomp mi tłumaczył, że trzeba czujnik położenia wirnika wymienić i łożysko w którym on chodzi. Także poczekam aż gośc zrobi zestawem naprawczym i jak będzie grało to może też się skusze.
[ Dodano: 19 Mar 2010 20:37 ] napinacz mam dopiero 8tys.km, a z innymi rzeczami to się wstrzymuje, bo może będę się pozbywał autka jak naprawie pompę
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#346624 Wysłany:
19 Mar 2010, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#346628 Wysłany:
19 Mar 2010, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
ja nic nie sprawdzałem. a jak to sprawdzić?
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#346633 Wysłany:
19 Mar 2010, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
yoyco0 jak zgasisz silnik to przez chwilkę powinien się kręcić alternator, jak nie kręci się to zatarte sprzęgło. Generalnie przez tez te sprzęgło szarpie jak się jedzie na niskich biegach...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#346715 Wysłany:
20 Mar 2010, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#346803 Wysłany:
20 Mar 2010, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
remind tzn ile obrotów powinien wykonać, bo chwila to jest pojęcie względne. U mnie chwile się kręci.
Ciekawe czy udało mu się naprawić pompę tym zestawem? Opis ciekawy, ale nie wiem czy bym zaryzykował bo jak na razie auto jeździ i do warsztatu na wymianę pompy się do kula a jak jest coś nie sprawdzone to raczej się nie tykam.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#347809 Wysłany:
22 Mar 2010, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
a u mnie kolejny problem
tym razem hamulce...
przyjechałem dzis z pracy (50km) i pod koniec tego dystansu slyszalny był pisk z prawego przodu wsadziłem paluchy by pomacac tarcze i lewa lekko ciepła a prawa gorąca na maksa
poszedłem zjesc obiad a w tym czasie tarcze przestygły.
zdjałem prawe przednie koło i ledwo mogłem tarcza krecic. w tył słychac było straszne tarce i dziwne odgłosya do przodu cieco mniejsze.
domyslem sie ze klocki mi sie nie cofają do konca albo cos wlazło miedzy tarcze a klocek.
poczytałem na innych forach i jest kilka opcji:
- padniety tłoczek
- rozwarstwiony wezyk hamulcowy który powoduje cofanie sie płynu co z koleji skutkuje nie cofaniem sie klocków.
-zdychajaca pompa podcisnienia
juz mnie szlak trafia z tym autem co chwile trzeba kase wykladac
klocki i tarcze maja ok 4500 km zmieniane poczstkiem lutego.
są do tego jakies zestawy naprawcze?
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#347851 Wysłany:
23 Mar 2010, 08:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
Ja też miałem robione hamulce i po 1tys.km mi się zapiekły, ale wszystko poczyścili i teraz śmigam. A kolega od zestawu naprawczego pompy chyba pojechał do mechanika i nie ma czym wrócić do komputera  , że się nie odzywa co z tym zestawem.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#347872 Wysłany:
23 Mar 2010, 11:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
639
wlasnie skonczylem liste wszystkich napraw i usprawnien. Jak bym chcial zrobic wszystko co chce to wartosc kropka rzeczywiscie wzrosnie o polowe (wlaczajac alufelgi
jeszcze jedno pytanie
w piatek wybieram sie do bialego na dzien, szybki pobyt bez noclegu wiec 120k chyba stuknie w trasie i w zwiazku z tym mam jedno pytanie,
czy regulacja zaworow, kontrola luzu popychaczy do wykonania po kazdym 40 tys km (o czym zreszta jest napisane w ksiazce serwisowej) to jedno i to samo i ewentualnie ile ta przyjemnosc moze kosztowac ?
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#348622 Wysłany:
25 Mar 2010, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
Czy są wieści od kuusamo odnośnie naprawy pompy??
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#348762 Wysłany:
26 Mar 2010, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
yoyco0 |
#348783 Wysłany:
26 Mar 2010, 08:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 86
|
No trudno, także czeka mnie przeróbka na inną pompę.
_________________ Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|